• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zielony Bulwar zamiast Drogi Zielonej. Nowe podejście do starego projektu

Krzysztof Koprowski
30 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nowa Kielnieńska, Nowa Spacerowa i Zielony Bulwar pozwolą na domknięcie ramy komunikacyjnej. Oprócz dróg, planuje się też tramwaj i buspasy. Nowa Kielnieńska, Nowa Spacerowa i Zielony Bulwar pozwolą na domknięcie ramy komunikacyjnej. Oprócz dróg, planuje się też tramwaj i buspasy.

Nie Droga Zielona, a Zielony Bulwar oraz tunel pod Pachołkiem z buspasami - taką odświeżoną koncepcję domknięcia ramy komunikacyjnej Gdańska przedstawili urzędnicy. Proponowane rozwiązania mają nie utrudniać dostępu pieszego do Parku im. Reagana i plaż, ale jednocześnie ułatwić dotarcie tutaj samochodem oraz tramwajem.



Jak oceniasz zaprezentowany wariant domknięcia ramy komunikacyjnej Gdańska?

Urzędnicy podczas spotkania zorganizowanego dla rad dzielnic podkreślali, że chcą, by nastąpiła zmiana myślenia o Drodze Zielonej. Temu m.in. ma służyć modyfikacja nazwy całego projektu, zwanego teraz "Zielonym Bulwarem".

- Głównym zadaniem stawianym Zielonemu Bulwarowi jest połączenie funkcji transportowej z lokalnymi potrzebami mieszkańców - mówi Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska. - Chciałabym zaprzeczyć informacjom, które pojawiają się w różnych mediach o tym, że chcemy zbudować autostradę. To jest nieprawda, nie tak o tym myślimy.
Zdaniem urbanistów, nowy układ ma służyć nie tyle mieszkańcom Osowej czy Oliwy, co całej metropolii. Sami osowianie to tylko 1/4 potencjalnych użytkowników połączenia drogowego Osowej z Oliwą (i dalej z resztą miasta). Budowa brakującego odcinka ramy pozwoliłaby rozproszyć ruch aut z górnego tarasu na większą siatkę ulic w kierunku Oliwy, Wrzeszcza, Śródmieścia i terenów portowych, czyli głównych celów codziennych podróży.

- Zaczynamy od ul. Nowej Kielnieńskiej, która ma przekrój dwóch dwupasowych jezdni i stanowi główny wlot w części północnej do Gdańska. Poprzez tę ulicę następuje wprowadzenie ruchu do obwodnicy zachodniej [obwodnicy Trójmiasta - dop. red.]. Następnie mamy ul. Nową Spacerową, gdzie przekrój pozostaje ten sam, ale jeden pas w każdym kierunku zostaje zamieniony na buspas [co najmniej w godzinach szczytu - dop. red.]. Kolejnym elementem jest Zielony Bulwar, który jest drogą o charakterze miejskim - objaśnia Damszel-Turek.
Proponowane lokalizacje przejść dla pieszych przez Zielony Bulwar (Drogę Zieloną). Proponowane lokalizacje przejść dla pieszych przez Zielony Bulwar (Drogę Zieloną).
Droga Zielona z naziemnymi przejściami dla pieszych co pół kilometra

Wspomniany miejski charakter Bulwaru oznacza przede wszystkim przekrój w formie jednej dwupasowej jezdni. Wszystkie istniejące przejścia mają zostać zachowane, a nowe planuje się wyznaczyć w obrębie skrzyżowań. Średnia odległość między przejściami naziemnymi ma wynieść ok. pół kilometra (odstępy od 320 do 580 metrów). Ich lokalizacja może jeszcze zostać zmieniona w toku dalszych konsultacji z mieszkańcami. Wzdłuż całej drogi w pasie nadmorskim przewidziano także - zgodnie z nazwą Zielony Bulwar - szpalery drzew.

Na górnym tarasie ułatwieniem dla pieszych ma być nowa kładka pieszo-rowerowa obok węzła z obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Sam węzeł ma być rozbudowany do pełnej koniczyny.

Nowa trasa tramwajowa i rozbudowa pętli Jelitkowo

W pasie nadmorskim uwzględniono także możliwość budowy trasy tramwajowej na trasie al. Hallera zobacz na mapie Gdańska - Czarny Dwór (Zielony Bulwar) zobacz na mapie Gdańska - Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdańska - Chłopska zobacz na mapie Gdańska, przy czym szczegółowe badania zachowań komunikacyjnych określą ostateczny przebieg nowej trasy.

Niewykluczona jest również rozbudowa pętli tramwajowej w Jelitkowie zobacz na mapie Gdańska tak, by mogły docierać tutaj autobusy lub trolejbusy na akumulatorach z Sopotu i Gdyni. Na pytanie, jaki jest sens organizować przystanki końcowo-przesiadkowe dla gdynian i sopocian z dala od centrum Oliwy, zabrakło konkretnego wytłumaczenia.

Autobusy po pokonaniu tunelu, by dotrzeć do Oliwy, będą musiały skorzystać z czteropasowego odcinka al. Grunwaldzkiej, którą będzie bardzo trudno poszerzyć o buspasy. Autobusy po pokonaniu tunelu, by dotrzeć do Oliwy, będą musiały skorzystać z czteropasowego odcinka al. Grunwaldzkiej, którą będzie bardzo trudno poszerzyć o buspasy.
Buspasem w tunelu i dokąd dalej?

Podobnie było z pytaniem o zasadność tworzenia buspasów i kierowanie do tunelu autobusów, których pasażerowie i tak będą chcieli dojechać przede wszystkim do Oliwy (i dalej), a nie w rejon skrzyżowania al. Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska (ma być rozbudowane do dwupoziomowego).

Nierozwiązanym problemem jest przy tym wąskie gardło al. Grunwaldzkiej od granicy z Sopotem do rejonu ul. Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku bez opcji poszerzenia pod buspasy (konserwator nie uzgodnił planu zagospodarowania z poszerzeniem alei poprzez burzenie przedwojennej zabudowy), na który wtłoczony zostanie dodatkowy ruch samochodów z tunelu.

- Takie rozwiązania to już kolejna faza szczegółowości. Musi się znaleźć miejsce dla buspasów, być może kosztem szerokości jezdni. Chcemy ograniczać ruch północ-południe. Po opuszczeniu tunelu autobusy mogą jechać do Oliwy, na dolny taras czy do Sopotu - wylicza Jan Kosiedowski, dyrektor BPBK.
- "Stara" ul. Spacerowa zostaje i tamtędy też można skierować autobusy. Nie wiemy jeszcze, jak dokładnie będzie zorganizowany ruch komunikacji zbiorowej - dodaje dyrektor BRG.
Zdaniem projektantów, wariant ul. Nowej Spacerowej w tunelu jest lepszy od naziemnego przebiegu z ominięciem wzgórz. Zdaniem projektantów, wariant ul. Nowej Spacerowej w tunelu jest lepszy od naziemnego przebiegu z ominięciem wzgórz.
A może bez tunelu?

W toku prac nad koncepcją rozważano także rezygnację z tunelu na rzecz naziemnego przebiegu drogi przez Trójmiejski Park Krajobrazowy. Mimo nieco mniejszych kosztów, pod względem ruchowym, technicznym i środowiskowym (w tym wycięcie wielu drzew) wariant ten okazał się dużo gorszy od przejścia tunelowego.

Także budowa tylko jednego tunelu (postulowany tunel przez wzgórze obok Pachołka to de facto dwie "tuby" obok siebie na wzór przeprawy pod Martwą Wisłą) okazałaby się nietrafionym pomysłem.

- Chodzi o koszty zabezpieczenia w razie wypadku. Jeżeli mamy w jednym tunelu sytuację awaryjną, np. pożar, istnieje możliwość ewakuacji do drugiej komory tunelu - wyjaśnia Kosiedowski.
Rozkład ruchu na dolnym tarasie po realizacji nowego układu drogowego. Rozkład ruchu na dolnym tarasie po realizacji nowego układu drogowego.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?

Cały nowy układ transportowy ma szansę na budowę jeszcze w nowej perspektywie środków z Unii Europejskiej. Na tym etapie urzędnicy nie są w stanie powiedzieć, z którego programu UE będą starali się pozyskać dofinansowanie i czy w grę wchodzi Rozwój Transeuropejskiej Sieci Transportowej TENT.

O programie TENT wspominano m.in. podczas wspólnej konferencji prezydentów Gdańska i Sopotu na wzgórzu Pachołek w sierpniu ub. r., a kilka miesięcy wcześniej podczas konferencji w Amber Expo mówiono o Nowej Spacerowej i Drodze Zielonej jako "ułatwieniu dostępu do portu morskiego w Gdańsku" oraz "szlaku tranzytowym".

- Dziś jesteśmy na etapie wstępnego programowania tego przedsięwzięcia. Szukamy różnych źródeł, nie tylko unijnych, również np. partnerstw z sąsiednimi samorządami (m.in. Sopot, Gdynia itd.). Stąd zakres projektowanej drogi nie jest obecnie uwarunkowany wymogami żadnych źródeł zewnętrznych - czytamy w oświadczeniu wydanym po spotkaniu z radami dzielnic (na spotkaniu urzędnicy nie byli w stanie udzielić odpowiedzi w tym zakresie).
Prezentacja STEŚ Nowa Kielnieńska, Nowa Spacerowa, Zielony Bulwar from Trojmiasto.pl


Rady dzielnic: Oliwa i Osowa "za", Przymorze "przeciw"

Podczas spotkania, jak łatwo się domyślić, poparcie dla budowy wyrażali radni Oliwy i Osowej, a przeciw byli radni Przymorza Małego.

- Trasa Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska ma przekrój 2x2, Nowa Kielnieńska 2x2, Nowa Spacerowa 2x2 z zastrzeżeniem o buspasach, Droga Zielona przy Ergo Arenie zobacz na mapie Gdańska 2x2. I mamy jeden malutki wycinek w pasie nadmorskim z jedną jezdnią i mam w to uwierzyć? Jeżeli będzie finansowanie z TENT-u, to ta trasa nie może być zwężona w tym miejscu. Państwo mówicie jedno, a ja jako mieszkaniec obawiam się, że sytuacja za parę lat będzie wyglądała całkowicie inaczej - mówi Tomasz Dziemianczuk z Rady Dzielnicy Przymorze Małe.
- Trudno porównywać ulicę jednojezdniową w pasie nadmorskim do dwujezdniowej drogi wyprowadzającej ruch z portu. To porównanie Trasy Sucharskiego do fragmentu w pasie nadmorskim jest nieporozumieniem - ripostował Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki przestrzennej, który nieco wcześniej także poruszył problem ruchu na Zielonym Bulwarze. - Ruch tranzytowy będzie jechał przez Południową Obwodnicę Gdańska i obwodnicę Trójmiasta. Tam jest znacznie większy komfort, mimo że trasa jest dłuższa. Dzisiaj odległość liczy się jednak nie geometrią, ale czasem i komfortem podróży. Nie jest naszą intencją wprowadzać ruch towarowy, tranzytowy w pas nadmorski.
W podobnym tonie co Dziemianczuk wypowiadał się także Andrzej Kowalczyk, przewodniczący Rady Dzielnicy Przymorze Małe.

- Jeżeli ta inwestycja będzie wykonywana z TENT-u, to nie ma opcji, by Unia Europejska dała pieniądze na drogę jednojezdniową. Pieniądze będą musiały być przeznaczone na połączenie portu z obwodnicą i wyprowadzenie go drogą o wyższych parametrach.
Oficjalna prezentacja Zielonego Bulwaru odbyła się gronie rad dzielnic, dla których przygotowano jeszcze dwa spotkania konsultacyjne. Oficjalna prezentacja Zielonego Bulwaru odbyła się gronie rad dzielnic, dla których przygotowano jeszcze dwa spotkania konsultacyjne.
Rady Osowej i Oliwy przekonują natomiast, że droga ta jest niezbędna dla rozwoju miasta.

- Dla rozwoju miasta potrzebna jest dobra komunikacja z odpowiednią klasą dróg, które w tym przypadku można zbudować za pieniądze z UE i trzeba z takiej okazji korzystać. W przyszłości droga być może będzie czteropasmowa, ale nie wiadomo kiedy. Ruch będzie się rozkładał na inne drogi i to nie będzie zamknięte getto, a szansa wyjazdu w różnych kierunkach. Osowa ma 15 tys. mieszkańców [Gdańsk ponad 460 tys. - dop. red.], ale czy te 15 tys. ma mieć problem z wyjazdem? My też chcemy normalnie jeździć, a nie tracić czas na dojazdach do Oliwy. Mamy też zespół pocysterski, który należy chronić, a nie niszczyć ruchem aut i spalinami - apeluje Maciej Przybylski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Osowa.
- Adwersarze tej inwestycji rozwój miasta do wewnątrz widzieliby poprzez wysadzenie wszystkich dróg dojazdowych do miasta, żeby było można tylko rowerem wyjechać na zewnątrz. Mleko się rozlało - tunel pod Martwą Wisłą będzie wkrótce otwarty, połowa Gdańska mieszka na górnym tarasie i liczba mieszkańców w tej części będzie rosła. Nie zlikwiduje i nie zamknie się Osowej, Matarni czy sąsiednich gmin. Mam nadzieję, że analiza ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą wykaże, że Przymorze Wielkie i Małe będzie stało w korkach. To pokaże potrzebę istnienia tego połączenia. Naszym marzeniem jest, aby odetchnąć pełną piersią - przekonuje Tomasz Strug, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Oliwa.
Przy okazji, Strug w imieniu Rady Dzielnicy Oliwa zwrócił się do władz miasta o to, by przeanalizowały jeszcze raz potrzebę budowy innej drogi - tzw. Nowej Sudeckiej, która ma połączyć ul. Wita Stwosza z al. Grunwaldzką w rejonie kompleksu biurowego Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem rady, droga ta "przetnie starą Oliwę na pół."

Miejsca

Opinie (175) 1 zablokowana

  • Nigdy !!!!

    Trasa odetnie mieszkańców kilku dzielnic od terenów rekreacyjnych. Rady Osowej i Oliwy niech taką drogę zbudują u siebie na dzielnicy. Są tylko dwie możliwości poprowadzenia Drogi Zielonej. Pierwsza to tunel od Ergo Areny w kierunku Brzeźna, druga to estakada. Żadna inna możliwość nie wchodzi w rachubę.

    • 1 0

  • NIE dla tramwajów na obrońców wybrzeża

    nie widzę większego sensu w wydawaniu pieniędzy dla budowy tego odcinka linii tramwajowej Brzezno - Przymorze lepiej poprawcie torowiska w mieście.
    jak już chcecie wydawać szmal to lepiej pociągnąć linie Brzezno -Jelitkowo

    • 1 0

  • Co za bzdurna koncepcja. Odgrzewany kotlet w innej panierce. (5)

    Trasa Słowackiego miała służyć wyprowadzeniu tranzytu z portu, jako alternatywa dla Obwodnicy Południowej. Ta droga, za taką kwotę jest nieracjonalna. Potrzebny jest natomiast drugi przystanek PKM Kieleńska. Poza tym co z rozbudową dróg na Południu? Nowa Świętokrzyska Nowa Warszawska i Nowa Chemielna, to są pilniejsze i bardziej potrzebne projekty.

    • 108 36

    • dokładnie tak (2)

      mamy zabawkę pt. PKM za 2 mld PLN a z racji umiejscowienia przystanków korzysta z niej może 5% mieszkańców Osowej, reszta codziennie stoi w korkach. Co da projekt DZ +tunel pod Pachołkiem za kolejne 2 miliardy? Jedynie to, że zamiast w korku na Spacerowej i Kieleńskiej będzie się stać w korku w Oliwie i we Wrzeszczu. Wszyscy i tak nie zmieszczą się w centrum ze swoimi samochodami a Gdańsk z racji położenia będzie rozbudowywał się na zachód i południe od obecnego tzw. górnego tarasu. Za kilka lat okaże się, że DZ i tunel się korkują, kiedy na peryferiach Gdańska zamieszka następne 100 tys. ludzi. Jest to właściwy moment, żeby pomyśleć o dostosowaniu transportu zbiorowego do potrzeb mieszkańców, tak, aby z niego korzystali jako rozsądna czasowo alternatywa. Nikt nie będzie dymał z buta zimą na przystanek mając do niego 2 km lub czekając na autobus osiedlowy o nieprzewidywalnym rozkładzie z racji korków. Przystanek PKM Kieleńska to mus, w niedalekiej przyszłości również PKM Barniewice. Obecna Spacerowa poszerzona o jedną nitkę bus-pasa, który działa np. w dół w porannym szczycie a w górę w popołudniowym. Nowa Kieleńska wychodząca z nowego węzła w Chwaszczynie tylko w przypadku przebudowy węzła Wysoka, który obecnie sam w sobie generuje korki (wyjazdy z CH Osowa i marketów po drugiej stronie). Jeśli ktoś zamierza czekać przynajmniej kilka lat z ww. inwestycjami w zależności od stadium wielkiego projektu DZ o niepewnej przyszłości to po pierwsze może się nie doczekać (nie ma żadnej pewności, że Gdańsk dostanie dofinansowanie ze środków UE) a po drugie funduje ok. 30 tysiącom ludzi + 1,5 h dziennie więcej na dojazdy przez x lat. Tymczasem PKM na odcinku między Osową a lotniskiem wozi powietrze.

      • 29 4

      • Nie ma innej alternatywy dla drogi zielonej (1)

        Napisz jeszcze jak zachęcić ludzi do jeżdżenia PKM. Najlepiej byłoby zachęcić gęstą siecią metra tak jak w Londynie ale ten kto tego doczeka zapewne się jeszcze nie urodził w 3city :)
        Prawda i tak okaże się taka, że nie ma alternatywy dla drogi zielonej. A będzie to już wkrótce po otwarciu tunelu

        • 1 2

        • Napisałem już o alternatywie w poście powyzej. Walkę z otyłością poprzez kupowanie szerszych spodni (jak to ujal jeden z komentatorow) uważam za głupi pomysl.

          • 1 0

    • nie zgadzasz się z opinią

      • 0 0

    • Trasa Slowackiego miala "polaczyc port lotniczy i morski"

      ale byla to od razu sciema urzednikow, aby wydusic kase z UE.

      Chodzilo o odcinek "lotniskowy", "miejski" (Al. Zolnierzy Wykletych) i "stadionowy" zakonczony tunelem. Nie ma potrzeby dalej rozbudowywac trasy tranzytowej.

      Bulwar bylby dobrym rozwiazaniem, ale nie powstanie bulwar, tylko droga tranzytowa. Ludziom z BRMG nie mozna wierzyc. Pokazali to przy okazji kazdej kolejnej trasy (uwaga "trasy", nie ulicy) jaka budowali.

      Tranzyt po otwarciu tunelu pod MW nie powinien miec prawa wjazdu do miasta. Chyba ze mowimy o bardzo specyficznych sytuacjach lub transporcie, ktory z jakichs powodow musi dojechac w specyficzne miejsce w srodku miasta.

      • 17 3

  • (1)

    NIE dla tunelu pod Pachołkiem

    • 43 24

    • Nie dla nie

      • 1 0

  • (6)

    "Nie jest naszą intencją wprowadzać ruch towarowy, tranzytowy w pas nadmorski.".. - to po co miliony wydane na tunel pod martwa wisla..?!!!!

    • 37 11

    • po to (2)

      żeby ruch z firm i stoczni przy marynarki polskiej i obok, nie jechał w Polskę przez starówkę tylko lekko dookoła, ale dobrą drogą

      • 7 13

      • To teraz po domknięciu trasy zielonej tiry będą skracały trasę jadąc na północ przez miasto, (1)

        zamiast obwodnicą południową.

        • 14 1

        • tak bo postawienie zakazu i punktu opłat dla tych co myślą że przepisy

          ich nie dotyczą w postaci patrolu policji lub inspekcli ruchu drogowego jest niemożliwością, niemożliwością mówię

          • 0 0

    • Wylotowka na Wawę dla dzielnic Brzeźno, Zaspa, Przymorze, Letnica, Nowy Port. (1)

      • 7 5

      • Raczej wlotówka dla szemudu, luzina i jeszcze dalszych gmin. Wjadą do centrum swymi passatami.

        Zachęci to tylko do wyprowadzki poda trójmiasto - czyli przeniosą sie tez podatnicy... Zmniejsza się wpływy do budżetu.

        • 15 3

    • Setki razy było mówione matołku, że tunel jest po to, by tranzyt jadący do portu i firm zlokalizowanych przy ul. Marynarki Polskiej ominął Śródmieście jak i również osobówki jadące w okolice Przymorza. A ci co jadą na Gdynię, pojadą obwodnicą.

      • 7 6

  • Wkrotce tunelem pod Wisłą popłynie radosny potok aut, który zatka Przymorze, Zaspę i Żabiankę

    a wtedy odezwą się głosy oburzenia dlaczego wcześniej nie zbudowano drogi zielonej.

    • 7 1

  • Tunel pod Pacholkiem, to nie alternatywa ale kobiecznosc...y (12)

    Tunel Oliwski czas zaczac...

    • 92 116

    • (11)

      Pokonasz tunel i co dalej? Cały ruch z powrotem wpada na Grunwaldzkaą która już nie wytrzymuje obecnego obciążenia. Budowa dróg nie rozwiąże problemów korków.

      • 41 10

      • (4)

        ci co musza wjechac i tak wjada , kwestia tylko o ktorej wyjda z domu ;) wiec to nie jest argument

        • 4 2

        • do miasta można wjeżdżać na różne sposoby - nie tylko samochodem (3)

          • 3 2

          • Można ale nie trzeba (2)

            Każdy jeździ jak mu pasuje, to tylko stronnictwo panów w obcisłych gatkach chciałoby siłą wszystkich na hulajnogi przerzucić.

            • 2 1

            • Pedalarskim prowokatorom mówimy nie

              tylko dlaczego to twój post jako pierwszy w kontekście rowerów się wszędzie pojawia ?

              • 1 2

            • Ty musisz mieć parszywy żywot

              wszędzie te wstrętne rowery widzisz, pewnie ci się śnią po nocach nawet.
              Manię prześladowczą można leczyć, tylko musisz porozmawiać ze specjalistą, wiesz ?

              Może on nie miał na myśli rowerów, a na przykład komunikację miejską ?

              • 0 2

      • (2)

        A doczytałeś, że z Grunwaldzką ma być dwupoziomowe skrzyżowanie?!

        • 3 2

        • omg - znowu MOLOCH (1)

          z wielka zajetoscia terenu...
          Dokad my idziemy podczas gdy Wroclaw rozbiera socjalistyczne estakady....

          • 2 1

          • dokładnie

            trzeba zburzyć estakady i kładki i zrobić przejścia naziemne dla pieszych na obwodnicy i autostradzie!

            • 2 3

      • Rozwiązuje (2)

        Rozwiązuje, bo nowa droga to również kanał odpływowy dla ruchu.

        • 8 25

        • oczytaj w good\glach o tzw. ruchu indukowanym

          każde nowe rozwiązanie drogowe przyciąga ruch zwiększa ruch na drogach dojazdowych.

          Wyzwaniem jest odejście od prosamochodowego myślenia o transporcie w mieście.

          Radni dzielnic myślą, że da się uniknąć wzrostu ruchu przez Oliwę jeśli się zbuduje objazd - to mrzonki.

          • 17 4

        • rozumiem, ze ludzie beda przyjezdzac na Dolny taras, aby od razu wjechac na pas wyjazdowy?

          Nie. Gdzies beda chcieli zaparkowac. Gdzies w miescie dojechac. Itp. itd.

          Nic tu o kosztach tej inwestycji.

          Tramwaj znikad donikad. Tramwaje nalezy w Gdansku puszczac w poprzek SKM. Wzdluz JPII (do Wojska Polskiego), wzdluz Kolobrzeskiej i Bazynskiego (do Wojska Polskiego), wzdluz Kosciuszki lub Wyspianskiego do Grunwaldzkiej.

          Ten plan to krok w dobra strone, ale ciagle jedynie wycinkowy, haslowy pomysl. Bez zadnych konkretow.

          • 15 4

  • Moim zdaniem powinna być dwupasmówka. Ale w poziomie -1

    a na poziomie 0 kładki dla pieszych i dla rowerzystów nad nią w relacji osiedle Park Reagana.

    W ten sposób przepustowość ramy komunikacyjnej zostanie zachowana, nie będzie wąskiego gardła, korków więc będzie mniejsze zatrucie spalinami.
    Mieszkańcy Zaspy, Przymorza, Oliwy i Żabianki zyskają wygodny wylot na DK7.
    Ciężki tranzyt z portu tam nie pójdzie, wystarczy postawić znaki zakaz wjazdu powyżej np 5t i postawić codziennie przy Jana Pawła patrol który będzie wyłapywał niepokornych. Powinno się jeszcze dokończyć odcinek Trasy Słowackiego od ETC do Hallera i tamtędy wypuścić ruch z portu na kierunek zachodni.

    • 3 1

  • Jednojezdniowa po 1 pasie w obie strony + tramwaj + ścieżka rowerowa wystarczy

    blachosmrodziarzom mało by było i trzypasmówki, najlepiej cały Gdańsk zaasfaltować, żeby można było doopsko wozić od windy w apartamentofcu do windy w biurofcu.

    • 1 2

  • (1)

    Po co nowe ulice lepiej stać w korkach. Nie budować nic niech ciemna masa patrząca tylko do granic wlasnej dzielnicy fnije w korkach skansenach kurortach wioskach rybackich niech ponoszą konsekwencje swoich wizji piszę swoich bo nie ogółu każdy walczy o swoją d...ę

    • 2 5

    • trzeba być wyjątkowo naiwnym sądząc że nowa ulica rozwiąże problem korków.

      To tylko pogłębi problem
      U nas i tak jest za dużo samochodów w przeliczeniu na mieszkańca (znaczy złomów, 10 letni diesel to nie samochód).

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane