• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w układzie drogowym na Przymorzu

Maciej Korolczuk
25 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • W ramach inwestycji zostanie przebudowany odcinek Kołobrzeskiej od wiaduktu kolejowego do ul. Arkońskiej.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kołobrzeskiej i Słupskiej powstaną lewoskręty i zostanie ono włączone do systemu Tristar.
  • Na skrzyżowaniu ulic Bora Komorowskiego i Beniowskiego powstanie rondo.
  • Minirondo powstanie m.in. u zbiegu ulic Beniowskiego, Szczecińskiej i Śląskiej.
  • Przebudowane zostanie także skrzyżowanie ulic Droszyńskiego i Śląskiej.
  • Na modernizację czeka też ul. Arkońska (między Kołobrzeską a Lęborską).
  • W podobnym zakresie zostanie przebudowana także ul. Słupska.
  • Na lifting swojej ulicy mogą się też przygotować mieszkańcy i kierowcy jeżdżący po Szczecińskiej.

Mieszkańców Przymorza i kierowców korzystających z dróg w rejonie biurowców w Oliwie czekają spore zmiany. W przyszłym roku ma tam ruszyć przebudowa czterech ulic i trzech skrzyżowań, a na Kołobrzeskiej zainstalowane zostaną kamery systemu Tristar.



Remontów ulic w Gdańsku jest:

Od czasu, gdy przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie trwa intensywny rozwój biurowców Alchemii i Olivia Business Centre, już nie tylko zaparkowanie auta, ale i samo poruszanie się po zastawionych uliczkach Przymorza stało się uciążliwe.

Sytuacja poprawiła się kilka miesięcy temu, gdy w znacznej części dzielnicy wprowadzono strefę płatnego parkowania. Teraz przyszła kolej na poprawę infrastruktury drogowej, z której z pewnością ucieszą się mieszkańcy ul. Arkońskiej, Kołobrzeskiej czy Śląskiej.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Poprawa obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przymorze w Gdańsku".

Zobacz także: Od lipca trudniej o darmowe parkingi w Oliwie

- To projekt wspólny gminy miasta Gdańska i jednego z deweloperów, mający na celu poprawę infrastruktury drogowej i komunikacyjnej na Przymorzu - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG. - W tym roku chcemy przygotować dokumentację, a w przyszłym zrealizować inwestycję.
  • Modernizacja i przebudowa ulic na Przymorzu ma ruszyć w przyszłym roku.
  • Strefa płatnego parkowania na Przymorzu.
Zmian będzie sporo. W ramach prac przewidziano przebudowę ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska na odcinku od wiaduktu kolejowego do ul. Arkońskiej zobacz na mapie Gdańska oraz skrzyżowania ul. Kołobrzeskiej i Słupskiej zobacz na mapie Gdańska, gdzie zostaną wydzielone lewoskręty. Samo skrzyżowanie zostanie włączone do systemu Tristar.

To nie koniec. Przebudowane zostanie także skrzyżowanie ul. Beniowskiego i Bora Komorowskiego zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy chcą tam zrobić rondo.

Nieco mniejsze skrzyżowania tego typu mają powstać na skrzyżowaniu ul. Droszyńskiego i ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdańska oraz na krzyżówce Beniowskiego, Śląskiej, Szczecińskiej zobacz na mapie Gdańska. W ciągu ul. Śląskiej ma też zostać wprowadzony ruch w obu kierunkach (obecnie część ulicy jest jednokierunkowa).

Ostatnim etapem robót będzie przebudowa trzech prostopadłych ulic do Kołobrzeskiej: Słupskiej zobacz na mapie Gdańska, Arkońskiej zobacz na mapie GdańskaSzczecińskiej zobacz na mapie Gdańska (we wszystkich przypadkach od ul. Kołobrzeskiej do ul. Lęborskiej).

Miasto na wszystkie inwestycje chce przeznaczyć 3,1 mln zł.

Opinie (218) 4 zablokowane

  • Czy Eurostyl naprawi sąsiednie uliczki?? (1)

    Ciekawe kto naprawi ulice Beniowskiego i Słowiańską po dziesiątkach sztuk ciężkiego sprzętu który dojeżdża codziennie na budowę EuroStylu (Idea). Mieszkam na jednym z sąsiadujących osiedli i czuję się jak na placu budowy. Koparka za wywrotką, wywrotka za dźwigiem i za nimi pogania TIR. Non stop, wąskimi uliczkami. Każde osiedle musi zostać kiedyś wybudowane, ale liczę na to, że deweloper poczuje się do tego, aby naprawić sąsiednie ulice (Słowiańska już się rozsypuje- znaczny progres w ostatnich miesiącach). A właściwie nie deweloper, tylko miasto powinno go do tego zmusić. Podobnie jak było z deweloperem Panorama, gdy budowano zaledwie 1 kamienicę przy Kaprów w Oliwie. Tu budowanych jest ponad 500 mieszkań. JAk na ironię, miasto zablokowało dodatkowo na miesiące ulicę Piastowską (przebudowa, której końca nie widać a bardzo niewiele się tam dzieje), wskutek czego cały ciężki sprzęt na olbrzymią budowę zamiast "przemysłową" Droszyńskiego musi przeciskać się przez osiedlowe ulice.

    • 28 2

    • Teoretycznie powinien, w praktyce bywa różnie.

      Deweloperzy czasem naruszają/przekraczają wcześniejsze uzgodnienia i warunki korzystania z infrastruktury w trakcie realizacji inwestycji.
      Słowo klucz - dokumentacja;) Foto & video.

      • 9 0

  • A Hallera?

    Al.Hallera to tragedia

    • 8 3

  • (8)

    Jedyne co może odkorkować Oliwę to dobra komunikacja miejska zatrzymująca się pod samymi biurowcami (nie jedna linia 122), kursy w rytmie co 10-15 minut, buspasy do i z Wrzeszcza i priorytet na skrzyżowaniach dla autobusów.

    Tego układu drogowego nie da się tak przebudować żeby 15k ludzi wjechało tam prywatnymi autami, zaparkowało i nie utknęło w korku.

    Tymczasem czekam z chipsami na otwacie Stara i Argona, wtedy się dopiero zamuruje :)

    • 23 3

    • (1)

      1bilet, którego nie ma

      • 4 2

      • ech, marzyciel...

        normalność u nas?! z choinki się urwałeś?

        • 2 0

    • Alchemia, OBC i Bimet miały fajną inicjatywę

      własną linię autobusową, łączącą przystanki PKM, SKM i centra biurowe. Do tego jedno przejście dla pieszych (na skrzyżowaniu ze światłami) żeby nie mnożyć bytów i ułatwić dostępność. Miasto powiedziało "nie nada". Przejścia nie będzie, na korzystanie z przystanków też nie wydano zgody. Więc teraz miasto niech wymyśli coś lepszego.

      • 9 2

    • to nic nie da (3)

      każdy chce swoim auteczkiem pod same drzwi podjechać - i tak mamy zakorkowane miasto. bo ciężko chociaż w parę osób jednym autem a co tu dopiero mówić że taki pojedzie autobusem

      • 2 2

      • Komunikacja (2)

        Jeśli zbiorkom będzie równie szybki co auto (a to zapewnią buspasy i regularne, częste odjazdy) to gwarantuję ci, że nikt nie będzie chciał szukać parkingu i za niego płacić. Przerabiałem to w miasteczkach biurowców w innych krajach.

        Zamiast parkingów były parki.

        • 1 0

        • (1)

          za granicą może tak w Gdańsku to niemożliwe

          • 0 0

          • dlaczego nie? my aż takie jesteśmy porąby?

            już nie kradniemy kół i reflektorów! nie nosimy już akumulatora do domu i nie chowamy radia i maneli z kabin samochodów...
            mój rower trzymam przed domem, nie zawsze jest zapięty.
            normalniejemy i schodzimy z drzewa
            szkoda, że przystanek SKM nie jest bliżej,
            bo z buta, zwł. w durnobutkach i durnociuchach, z oponą na brzuchu,
            dla biurew to może być za daleko, ale wierzę, że drastyczne zwiększenie wydajności komunikacji publicznej opróżniło by oliwskie chodniki lepiej niż płatne parkingi

            już teraz dużo biurew wozi rowery SKMką, a potem parkuje przed Mordorem, mimo, że parkingi rowerowe tam pokraczne i karykaturalne. gdy ciepło i gdy do ludzi dotrze sens ekonomiczny takiego zagrania, to nawet tych wyrwikółek tam nie wystarczy...

            chyba że w końcu wystartuje TRM. toż to modelowi klienci takiego systemu

            • 0 1

    • Ztm tego nie rozumie :) tam od lat jeździ za mało autobusów

      • 2 0

  • jo jo idę na motor...

    • 2 5

  • Zrobcie przejscie nad skm na wys. Abrahama (2)

    Chocby tylko dla ludzi i rowerow

    • 11 4

    • Jak najszybciej potrzebny przejazd i przejście Abrahama - Hynka. (1)

      Czemu urzędnicy cały czas odkładają tę inwestycję?

      • 6 1

      • bo dla pieszych i rowerów w tym mieście nie można poświęcić kawałka inwestycyjnej działki

        za to dla mieszkańców gmin ościennych można wyburzyć kilkadziesiąt budynków mieszkalnych. Bo co kogo obchodzą mieszkańcy Gdańska?

        • 4 1

  • biurowce za miasto (1)

    budujcie sobie te biurowce za miastem to nie będzie problemu. jaka to przyjemność mieszkać w zastawionym drapaczami i zakorkowanym samochodami mieście? skoro duże zakłady można prowadzić na obrzeżach miasta to dlaczego zapycha się miasto niepotrzebnymi mieszkańcom budowlami? kompletnie nie liczy się już człowiek tylko kasa, kasa kasa i kolejne datki dla urzędasów

    • 25 13

    • Bo jak korpoklepacz miałby ze swoja pensja gdzieś tam jeszcze jechać daleko poza skm to by mu się nie opłacało i by poszedł pracować do lokalnej biedry:)

      • 0 1

  • Oddajecie nasze kamienice

    • 3 8

  • Na walec nam te biura? (2)

    Odział firmy, która je postawi wykaże w papierach "0" przychodu, lib wyzeruje go kosztami, zatrudni ludzi, którzy i tak PIT zapłacą w swojej rodzinnej miejscowości. Zarobi właściciel, który pewnie zarejestrowany jest na kajmanach. Zostanie nam najwyżej podatek gruntowy. Za to zapłacimy z naszych kieszeni za przebudowy dróg, staniemy w korkach albo będziemy jeździć w niebotycznym ścisku pubkomem. By żyło się lepiej ?

    • 9 8

    • Głupoty gadasz

      Po pierwsze te budynki są zbudowane za prywatne pieniądze, po drugie to jednak ktoś tam pracuje. Nie każdy może pracować w spółce skarbu państwa.

      • 1 3

    • W tych firmach w dużej mierze pracują ludzie tu mieszkający

      Na dłuższą metę nikomu nie opłaca się płacić PIT w odległej miejscowości. Wiele osób znałem które tu przyjechały i wynajmowały mieszkanie, będąc zameldowanym w innej miejscowości, ale wszystko do czasu. Powiększenie się rodziny wiele zmienia i nagle odległy urząd przestaje być taki fajny, bo trzeba do niego jechać i załatwiać.
      Taki zamiejscowy pracownik to wytrzymuje głównie 2-4 lat potem, albo jedzie gdzieś indziej, albo się osiedla.

      • 1 1

  • Koszmarna jest ta dzielnica, taka mała Rosja, luksus i nędza, smród i hałas... nadmorski (4)

    • 11 14

    • Dokładnie tak :) niezły kolhoz

      • 1 3

    • U ciebie w Dolnym Pcimiu jest lepiej, no przecież.. (2)

      • 0 0

      • Stara Oliwa, Jelitkowo, Strzyża, Orłowo, Redłowo, Mały Kack, Kamienna Góra...

        • 0 0

      • Pcim Dolny krajobrazowo wymiata szczerze mówiąc, nawet drogę mają wypasioną...

        Zieleń, góry, też dużo reklam jak na Przymorzu

        • 0 0

  • Brak słów:( (9)

    Panie autorze, dlaczego nic pan nie napisał że na rogu ul Kołobrzeskiej i Arkońskiej ma powstać akademik 11 piętrowy ze sklepami i garażami!!!. Czarujcie mieszkańców remontem ulic a robicie coraz większe utrudnienia,dla mieszkańców kompletnie NIC!!!.

    • 15 3

    • Akademik z garażami... (1)

      ...ciekawe.

      • 5 1

      • Bo teraz każdy studenciak ma starego rzęcha. Ciekawe czy posiada OC i przegląd?

        • 3 0

    • Tak to PRAWDA !!!

      • 5 1

    • (1)

      skad takie newsy???

      • 1 0

      • Urząd Miasta dał ogłoszenie na drzwiach sąsiadującego wieżowca o wybudowaniu Akademika ,równocześnie powiadamiając mieszkańców o 7 dniowym odwołaniu od decyzji. Ogłoszenie ukazało się półtora tygodnia temu gdzie większość lokatorów przebywa na urlopie!!!

        • 5 0

    • Studenci z syrii

      Pani z Urzedu zajmujaca sie ta sprawa rowniez na urlopie. Tylko, ze zgody na tak wysoki budynek jeszcze nie ma. Biora po drodze uwagi mieszkancow i strefy zacienienia bla bla itp itd. Takze na razie nic w 100%.

      • 1 0

    • Inwestorem będzie UG czy developer ? (2)

      • 0 0

      • (1)

        developer na 100% tak było na ogłoszeniu

        • 4 0

        • Górski czy INPRO ?

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane