Fakty i opinie

Znaczący spadek pasażerów komunikacji miejskiej

Najnowszy artukuł na ten temat

Dwa szpitale tymczasowe. 59 pacjentów w obiektach za kilkadziesiąt milionów

W odbudowie zaufania do transportu zbiorowego ma pomóc m.in. brak podwyżek, nowe linie tramwajowe i dodatkowa dezynfekcja w pojazdach.
W odbudowie zaufania do transportu zbiorowego ma pomóc m.in. brak podwyżek, nowe linie tramwajowe i dodatkowa dezynfekcja w pojazdach. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Pandemia koronawirusa sprawiła, że z komunikacji miejskiej w Gdańsku w 2020 r. skorzystało o prawie 37 proc. mniej pasażerów niż rok wcześniej. Podobnie było w Gdyni. Władze miast liczą, że sytuacja zacznie się wkrótce poprawiać.



W ubiegłym roku z komunikacji miejskiej korzystałe(a)m:

regularnie 27%
rzadziej, zwłaszcza po wybuchu pandemii 33%
w ogóle 40%
zakończona Łącznie głosów: 2329
- Smutny obraz wpływu pandemii Covid-19 na liczbę pasażerów w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Liczba podróżujących spadła o 36,8 proc. Największe wyzwanie, które stoi przed nami, to szybka odbudowa zaufania po powrocie do normalności - napisał w poniedziałek w mediach społecznościowych Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska odpowiedzialny m.in. za funkcjonowanie komunikacji miejskiej.
A ta od wiosny 2020 r. przeżywa trudne chwile.

Z jednej strony Zarząd Transportu Miejskiego i przewoźnicy robią wszystko, by utrzymać ofertę przewozową i w jak najmniejszym stopniu ciąć rozkłady jazdy.

Z drugiej - z transportu publicznego z różnych względów przestało korzystać mnóstwo pasażerów. W 2019 r. było ich 177 mln, a w ubiegłym roku zaledwie 112. W skali 12 miesięcy to odpływ 65 mln pasażerów. Inaczej mówiąc - to tak, jakby każdego dnia z autobusów, tramwajów i kolejek wyparowało 183 tys. pasażerów.

Liczba pasażerów korzystających z komunikacji w Gdańsku rok do roku.
Liczba pasażerów korzystających z komunikacji w Gdańsku rok do roku. fot. mat. prasowe
To w prostej linii przekłada się na mniejsze wpływy z biletów i dziurę w budżecie, która każdego miesiąca rosła. Na koniec roku wyniosła ponad 50 mln zł (ze spodziewanych przychodów na poziomie 133 mln udało się zrealizować tylko 81 mln).

Jak deklaruje Piotr Borawski, władze miasta nie zamierzają bezczynnie patrzeć na krążące po mieście puste autobusy i tramwaje. W przywróceniu zaufania do transportu publicznego ma pomóc m.in. zapewnienie, że w tym roku nie będzie podwyżek cen biletów, będą za to nowe linie tramwajowe czy dodatkowa dezynfekcja pojazdów.

Dozowniki z płynem do dezynfekcji w autobusach i tramwajach



- Mamy świadomość, że po odwołaniu większości ograniczeń rządowych i powrocie do względnej normalności, powrót pasażerów do komunikacji miejskiej będzie dużym wyzwaniem. Wiele miejsc pracy może już na stałe pozostać jako praca zdalna. Liczymy na pełne wykorzystanie potencjału wspólnego biletu, nowej trasy tramwajowej na Ujeścisko czy wyremontowanej linii na Stogi - mówi Borawski. - Pomimo bardzo niskich wpływów z biletów i bardzo konkurencyjnych cen względem innych dużych miast w Polsce nie planujemy obecnie kolejnych podwyżek. Pasażerowie będą czuć się bezpiecznie dzięki codziennej dezynfekcji taboru i przystanków, a także udostępnieniu dozowników z płynem dezynfekcyjnym w pojazdach. Pracujemy także nad nowymi buspasami i priorytetem dla przejazdów tramwajowych, aby czas przejazdu komunikacją był możliwie najkrótszy.
W 2020 r. z komunikacji w Gdyni skorzystało o 40 proc. mniej pasażerów niż rok wcześniej.
W 2020 r. z komunikacji w Gdyni skorzystało o 40 proc. mniej pasażerów niż rok wcześniej. fot. ZKM Gdynia

Mniejsze zainteresowanie komunikacją także w Gdyni



Z odpływem pasażerów boryka się nie tylko Gdańsk. Podobnie jest w Gdyni. W 2020 r. liczba pasażerów w całej sieci komunikacyjnej wyniosła 54 mln, w tym 47 mln osób było w samej Gdyni. Dla porównania w 2019 r. było to odpowiednio 90 mln i 78 mln osób.

- Nastąpił więc spadek o 40 proc. zarówno dla całej sieci, jak i dla Gdyni. Mamy nadzieję, że powszechne szczepienia zapewnią ochronę przed koronawirusem i tak zły rok dla komunikacji miejskiej, jakim był rok 2020, nie powtórzy się już nigdy - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM w Gdyni.

Opinie (347) 9 zablokowanych

  • (31)

    Dodajmy jeszcze kiepską jakość usług i horrendalne ceny za bilety.

    • 407 41

    • Ceny ok (22)

      Pracuje na ochronie (jako tak zwany cieć) i mam 19 PLN netto za godzinę. Miesięcznie spokojnie zarobię 3500 do 4500 netto. Rocznie ponad 40k. Porywach 50k. Co ciekawe większość odkładam i za rok dwa apartamenty kupuje za 5k m2. Także stać już każdego na bilet.

      • 15 51

      • (1)

        Jasne,jak nic nie jesz a rachunki i życie opłaca mama)Te apartamenty 15 metrowe to w kieleckiem?

        • 40 10

        • w Bieszczadach chyba...

          • 7 1

      • (11)

        słaba prowokacja

        • 28 2

        • fakt. misiewicz bez szkół przytulał mies w mies po 15tys (10)

          a taka rusyfistaka króliczek NBP+ po 65tys na mies+

          • 8 4

          • (2)

            A ile miał zegarek Nowak?)

            • 9 6

            • praca pokora umiar .... kużwa

              a nam się Nagrody po prostu należały
              LOL

              • 8 4

            • Nowy był

              • 3 1

          • jak Grzelak przytula 26 to jest ok?

            • 7 1

          • Taki Jarosław Wałęsa eurodeputowany bez studiów 45 tysiecy miesiecznie (3)

            • 10 6

            • Akurat do tego przyczepić się nie możesz. (2)

              Wybrany do europarlamentu w legalnych wyborach, nie na posadkę rozkazem z Nowogrodzkiej...

              • 10 9

              • wady demokracji

                • 3 3

              • A kto go wystawił do tych wyborów ?

                • 4 0

          • Taki Miller komunista 47 000 miesiecznie bez studiów (1)

            • 8 5

            • A taki Kaczyński zarabia 30k miesięcznie

              A 150k na miesiąc wydaje na ochronę. Magia...

              • 10 7

      • Taak,no chyba ze masz emeryturę i dorabiasz sobie jako cieć. Wielu tak robi.

        To wtedy se możesz wiekszość odkladać. Natomiast jeżeli to jest twoj jedyny zarobek i musisz za to napelnic lodowekę, zrobic oplaty i czasami cos dodatkowo kupic czy niespodziewany wydatek to nie pisz bzdur ze wiekszośc odkladasz.

        • 21 1

      • To wazeliniarz z urzedu miasta prowokacja marna!!W Biedronce tyraja i dostaja 3tys netto (1)

        • 6 1

        • Kierownik moze tak reszta tego personelu z premia ma 3600 brutto

          • 2 0

      • o połowę?

        jak podał TVN rosyjski, że rok do roku spadła liczba osób uczestnicząca we mszach w Kościołach , to był znak wg nich że Polacy przestali chodzić do Kościoła...

        • 6 2

      • Odwracasz kota ogonem (3)

        Ludzie nie mają pracy przez ten burdel a wy chcecie żeby ktoś komunikacją jeździł

        • 4 1

        • Kanary jerzdza i dotego prace maja.

          • 2 0

        • To na szczaw i mirabelki (1)

          Zatyrany

          • 1 0

          • Za grosze nie pracuję

            • 2 0

    • Nie ośmieszajcie się.....

      Dozowniki w pojazdach ......
      Jeszcze wanne i prysznic zamontujcie....
      Skąd takie pomysły.....

      • 17 5

    • Pieprzysz Sven jak zwykle. (1)

      Ten rok (2020) to w zasadzie wszędzie należałoby wyjąć ze statystyk, bo to jest sytuacja z gatunku kataklizmu, a nie odpływ pasażerów mających racjonalne, zwykłe podstawy. Tak samo pandemia nie powinna mieć wielkiego wpływu na ilość pasażerów w kolejnych latach, bo jednak ludzie do tej komunikacji wrócą (zwłaszcza jak zostanie przywrócona pełna pojemność autobusów czy tramwajów).

      • 14 6

      • no niekoniecznie. Jeżeli ktoś przerzuci się na pracę zdalną na stałe, albo kupił samochód do dojazdów to już prędko nie wróci do korzystania z komunikacji 'zbiorowej'.

        • 4 1

    • (1)

      nie no 99zł za miesięczny to rzeczywiście majątek

      • 1 6

      • raczej 230 za metropolitalny, 5 min autobusem 20 min skm, fakt mogę zaoszczędzić 20 pln i wyjdzie 210 WOW

        • 2 2

    • To nic nie da

      Ludzie pracują w dużej mierze zdalnie z domu

      • 1 5

    • W ochronie to mam 2100 dotego rencina 1100

      Praca 24 na 72 wolnego i drugi etacik

      • 1 1

    • Szczegolnie te ceny

      • 0 0

  • (16)

    Gdy codziennie czyta się o wypadku tramwajów to nie dziwie sie że ludzie rezygnują :)

    • 179 45

    • kierowcy powinni płacic ze swoich za paraliż komunikacji publicznej (5)

      • 12 25

      • (1)

        I co jeszcze powinni robić?

        • 17 4

        • Przede wszystkim nauczyć

          sie jeździć zgodnie z przepisami i przestać "rumakować" Niech się "wyżywa" w domu a nie na ulicach

          • 13 9

      • nie ma żadnych przeciwskazań - by im zasądzać dodatkowe setki tys zł (1)

        mało kto zdaje sobie sprawę, że od Sprawcy można wyciągnąć więcej - niż tylko to co obejmuje OC

        • 0 2

        • Trzeba tylko ruszyć swoje 4-litery i się zainteresować. Tak, trzeba trochę pracy w to włożyć co u niektórych bardzo o to trudno. Najlepiej aby wszystko załatwiło państwo, jak tu nie oprzeć się wrażeniu że ludzie kochają socjalizm.

          Nawet uzyskanie odszkodowania z OC nie zamyka drogi to kolejnego w ramach tej samej szody (dodatkowe straty, straty zdrowotne). Dalej poza OC także można dochodzić swoich roszczeń.

          • 0 1

      • Którzy kierowcy ?

        • 1 0

    • Codziennie to się czyta (5)

      o karambolach na obwodnicy i o jakimś "sprawnym inaczej" co wjeżdża na torowisko i przez dobrą godzinę blokuje ruch tramwajów.Szkoda, ze taki jeden z drugim nie płaci z własnej kieszeni za dezorganizację komunikacji

      • 29 0

      • (4)

        to jest akcja "samochody na tory"

        • 9 0

        • Ja tam bym się chętnie władował samochodem na kolejową lawetę. (3)

          I wysiadł wypoczęty na przykład w takim Krakowie...

          • 5 0

          • (2)

            Nie prościej wynająć samochód na miejscu?

            • 3 1

            • Gdyby nie poziom Januszostwa w wypożyczalniach, to pewnie by było prościej :) (1)

              • 1 0

              • W Krakowie zdaje się że masz Traficara, nie ma więc problemu z januszostwem obsługi.

                • 2 0

    • jakoś częściej słychać o awariach, a niektóre wypadki powodują też motorniczowie.

      • 1 6

    • Dlatego nie jezdze samochodem bo codziennie czytam o kilkunastu wypadkach, wiec wole jezdzic komunikacja miejska. A swoja droga te wypadki o ktorych piszesz, w wiekszosci powodowane sa przez samochody osobowe, ktore wymuszaja pierwszenstwo na torach tramwajowych

      • 4 1

    • Na nic to

      Ponieważ Ludzie pracują w dużej mierze zdalnie z domu

      • 2 1

    • Tramwaj w Kościerzynie?, a to ci news!

      • 0 1

  • W gdyni na pewno przesiedli się na rowery (4)

    :-) zgodnie z założeniem " władzy".

    • 116 17

    • tomeczku, ale rowery to ty mi szanuj (1)

      • 5 16

      • Ok , jak załoźą siodełka.

        • 3 1

    • Zgadza się,wsiadają z nimi do autobusów i trolejbusów.

      • 14 3

    • Niestety wiele się nie da zrobić

      Ponieważ większość ludzi pracuje w dużej mierze zdalnie z domu

      • 0 2

  • Jak komunikacja publiczna nie będzie przed prywatnymi samochodami to lepiej nie bedzie. (23)

    przede wszystkim likwidacja zatok autobosowych i bus pasy wszedzie gdzie to mozliwe. To tak na początek

    • 97 123

    • (1)

      tramwaj zawsze ma pierwszeństwo

      • 8 6

      • Nieprawda

        Tramwaj nie ma pierwszeństwa, jeśli jest sygnalizacja świetlna. Wtedy obowiązuje go stosowanie się do nadawanych sygnałów. A z tym w Gdańsku problem, bo o priorytecie na sygnalizacji to się tylko gada, ale nigdzie takiego nie ma.

        • 4 2

    • Na początek to walnij baranka w ścianę. (4)

      Może zaczniesz gadać z sensem. Chodziło o upłynnienie ruchu, a nie o zakorkowanie miasta i zatoki doskonale spełniły swoje zadanie. A przypadki niewypuszczenia od razu autobusu z zatoki są na tyle rzadkie i na tyle niewielkie straty powodują (bo jak nie pierwszy, to najdalej trzeci kierowca w sznureczku wpuści autobus), że manipulacją jest stosowanie tego jako argumentu za likwidacją zatok

      • 23 14

      • Każda zatoka to średnio 30 sekund obsługi przystanku (3)

        Brak zatoki to obsługa przystanku 12-15 sekund. Zatoki, nawet jak nie ma żadnego ruchu na jezdni powodują 2x dłuższą obsługę przystanku.
        To ma znaczenie w sieci.

        • 14 13

        • (2)

          mułowaty kierowca który zamiast 50 jedzie 45 pomiędzy przystankami to też jaka strata liczyłeś pajacu?Kierowca który zamiast skupić się na pracy je rozmawia przez telefon czy niepotrzebnie stoi na przystanku po obsłudze pasażerów to też strata nie wiedziałeś o tym?

          • 5 5

          • (1)

            to buspas załatwia.

            dla większości kierowców to może być szok co teraz napisze ale 50kmh to jest maksymalna dopuszczalna wartość w terenie zabudowanym, a nie średnia. Tak czyli 45kmh jest w pełni poprawne

            • 5 2

            • Buspas załatwia, o ile jakiś głąb nie wpadnie na pomysł robienia zatok autobusowych na buspasach, co zakrawa o absurd, zwłaszcza przy braku większego ruchu linii omijających dane przystanki.

              • 4 2

    • likwidacja zatok to najgłupszy pomysł jaki mozna wprowadzić i tak juz w zakorkowanym mieście (2)

      ale tak to jest jak sie przez dekady tylko pudruje drogi zamiast rozwijać infrastrukturę dla wszystkich uczestników ruchu a nie farba i farba

      • 19 13

      • Przez lata Trójmiasto inwestuje tylko w samochody

        Co widać w zapaści TZ. Wystarczy popatrzeć na wykres wzrostu podróży w TZ i porównać go z wykresem wzrostu ruchu samochodowego.

        • 8 14

      • z punktu widzenia komunikacji publicznej jeden z mądrzejszych, efektywniejszych i tanich do zrealizowania.

        • 0 3

    • (8)

      jak zlikwidujesz zatoki to zablokujesz totalnie komunikacja autobusową, korek zamiast 2km będzie miał 4km

      • 17 15

      • Bzdura.

        • 6 13

      • kompletna bzdura (4)

        Jeśli jest korek to jest on także przed zatrzymującym się autobusem, czyli stoimy sobie jakieś pół minuty a potem pół minuty szybko doganiamy ogon korka przed autobusem i wychodzi na to samo. Jeśli zaś korka nie ma to zatrzymanie autobusu na jakieś pół minuty gdy kursuje ich może z 10 w godzinie nie spowoduje korków. Świetnym przykładem jest w Gdańsku Sobieskiego i Do Studzienki. Przed remontem praktycznie zatok nie było i na kilku przystankach wciąż nie ma. Tymczasem korki w dół powstają do świateł Traugutta/Do Studzienki gdzie akurat zatoka przystankowa jest albo do Grunwaldzkiej gdzie przystanku nie ma. W górę korki powoduje rondo lub światła na Wileńską i też nikt jeszcze nie zauważył żeby pojawienie się autobusu jakoś istotnie zmieniało sytuację.

        • 8 12

        • idąc tym tokiem myslenia, statystyka wskazuje, że korków nie ma tam gdzie zlikwidowano drogi! (3)

          polikwidujmy jezdnie, problem korków zniknie!
          Dobre proletariackie myślenie :)

          • 12 1

          • wystarczy ograniczyć ilość prywatnych samochodów. proste. (2)

            • 1 8

            • sam się ogranicz

              • 5 0

            • w ciągu najbliższych 10 lat tendencja bedzie wrecz odwrotna, ludzie bedą korzystać ze zindywidualizowanych

              środków komunikacji i nie będą nimi głównie rowery.
              Czas przestać opowiadać brednie i robić to co inni już wdrażają.

              • 3 0

      • Nic się nie zablokuje, a zyska się bardzo sporo czasu. komfort pasażerów też się znacznie zwiększy. (1)

        • 2 3

        • Szczególnie tych w autobusie który stoi kilka aut za tym autobusem który akurat się zatrzymał bo ma przystanek. Taaa

          • 1 1

    • nigdy nie będzie bo samochód zawsze dotrze do celu szybciej

      • 4 1

    • człowiek bez wyobraźni

      Tak, zlikwiduj zatoczki. Niech wszystkie samochody zatrzymują się za autobusem i czekają aż wszyscy wysiądą, wsiądą i kupią bilety. A wśród tych czekających samochodów wiesz co jeszcze będzie stało? Kolejne autobusy czekające aż dojadą do przystanku.

      • 5 2

    • według twojej "logiki", gdyby zabrać bogatym i dać biednym, wszyscy bylibyśmy bogatsi? (1)

      może przed wysłaniem komentarza powinien być obowiązkowy test na inteligencję?

      • 0 1

      • nic nie zrozumiałeś, prawda?

        • 0 1

  • (5)

    ....ale miasto dalej będzie piłować ..transport zrównoważony, transport zrównoważony... jak stara zacięta płyta.

    ....a i słupki, słupki ...wszędzie słupki i uspokojenie ruchu...

    • 94 17

    • Skoro ma jezdzic mniej ludzi z powodu ograniczonej liczby miejsc, (2)

      To jezdzi mniej ludzi. A teraz zdziwieni, ze jezdzi mniej ludzi...

      • 23 4

      • (1)

        Jakich miejsc?

        • 0 6

        • stojących, leżących, wiszących, siedzących

          • 9 1

    • lepiej ruch uspokajać wynoszeniem tarczy skrzyżowań (1)

      niż patrzyć jak się sam paraliżuje przez nadmiar samochodów

      • 0 3

      • Patrzyć.

        Jasne.

        • 0 0

  • Borawski musi odejść (6)

    Notorycznie mija się z prawdą, a każda jego obietnica i zapowiedź jest niespełniona.

    • 106 15

    • (2)

      To taki gdanski sasin :)

      • 14 3

      • Wiesz że o tym samym pomyślałem. (1)

        • 6 1

        • ja też

          • 3 0

    • nudne

      nikt nigdzie nie odejdzie. Była szansa na zmiany, Kolejna za kilka lat. No chyba że zarząd komisaryczny przy totalnej niewydolności.

      • 13 1

    • (1)

      oni razem z Grzelakiem do klasy chodzili?

      • 19 1

      • Sadzac po ich wypowiedziach, do klasy ze specjalnym nauczaniem.

        • 10 1

  • praca zdalna, studia zdalne, leczenie zdalne (5)

    • 157 8

    • codzienna awaria ... (1)

      nie ma dnia zeby sie czlowiek do albo z pracy spoznil to wsiada w auto i po problemie

      • 10 5

      • Niezawodny samochód

        Nigdy Ci samochód posłuszeństwa nie odmówił? To jakiś cud!

        • 1 0

    • pochówek zdalny

      LOL

      • 7 0

    • zdalne życie

      • 3 0

    • zdalne więzienie

      • 4 0

  • A gdzie tam (5)

    Według rządu możemy w tym stanie być jeszcze długo, bez konsekwencji. Pieniądze się dodrukuje, a bank centralny dług skupi.

    • 85 25

    • komunikacja to problem dużych miast (3)

      a tam "rządzi" opozycja
      tak więc utrzymywanie limitów to większe straty finansowe dla samorządów, a także więcej niezadowolonych, którzy być może zagłosują inaczej w kolejnych wyborach

      • 11 4

      • A, tak, pamiętam jak za Kaczyńskiego w Warszawie komunikacja była idealna. (2)

        • 3 6

        • Jeszcze nie była ale powołał SKM i teraz jest pięknie

          • 3 0

        • ja tego nie pamiętam

          choć jak mam porównać, to komunikacja warszawska bije trójmiejską na głowę
          ale chodziło mi o to, że dla rządu jest wygodne nakładanie takich ograniczeń w komunikacji bo to uderza w nieprzychylne samorządy
          inna rzecz, że już dawno nikt tych ograniczeń w komunikacji nie bierze poważnie, a przecież na wiosnę to policja była wzywana do przepełnionych autobusów

          • 0 0

    • niestety bank centralny drukując kase wyciąga nam wszystkim pieniądze z kieszeni...

      • 0 0

  • propaganda mowi o komunikacji zbiorowej w samych superlatywach (23)

    fakt jest taki, ze nie jest punktualna, czesto sie psuje, jest malo komfortowa.. a juz w kryzysie jaki mamy jest niepotrzebna.. bezpieczniej i wygodniej jest jechac swoim samochodem

    szkoda, ze do tego wybryku zbiorowego wykladaja z portfela wszyscy.. nawet ci co nie korzystaja

    • 137 62

    • Bezpieczniej? (10)

      Te kilka tysięcy trupów na drogach każdego roku to statyści? Poza tym ciesz się że wciąż sporo ludzi korzysta z komunikacji miejskiej bo gdyby wszyscy przesiedli się do samochodów, poruszanie w korkach zajęłoby Ci połowę każdego dnia.

      • 22 10

      • (9)

        natomiast jakby wszyscy przesiedli sie do komunikacji to tą nikt by nigdzie nie dojechał bo by się nie zmieścił.

        • 19 10

        • To by się ją rozbudowało za dwa razy mniejsze pieniądze niż te wydawane na budowę dróg.

          A mówiąc całkiem szczerze, wiadomo jak jest. Nie wszędzie i nie przy każdej okazji jest możliwość skorzystania z komunikacji miejskiej. Ale gdy tylko jest możliwość, warto z niej korzystać. Po co dodatkowo korkować i zasmradzać miasto?

          • 8 4

        • Nikt nie postuluje, by się wszyscy przesiedli (3)

          Ale póki co, to ludzie wysiadają z TZ i wsiadają za kierownicę samochodu. Niech każdy ma wybór, wygodny chodnik, wygodna ddr, wygodna TZ i wygodna jezdnia dla samochodów (w tej kolejności). Dzisiaj jest wygodna jezdnia, a reszta, jak przez przypadek zostanie miejsce.

          • 9 2

          • (2)

            Urzekła mnie twoja historia, a teraz wstawaj bo czas do szkoły. Cały czas tylko słyszę, że miasto robi nowe SPP, że wprowadza ŚSPP by dochody z nich zasiliły fundusze na TZ i poprawę jego konkurencyjności. Efekt tego jest taki, że poprawy jakość TZ nie widać i tylko trudniej dojechać gdzieś samochodami. Miasto ma w du*** poprawię komunikacji bo im ona nie jest potrzebna. Dał im przykład Adamowicz jak wspierać deweloperów a tam nigdzie nie stało, że mają jakąś komunikację poprawiać. Najlepszym podsumowaniem tego jest "Aleja Adamowicza" która miała tak bardzo rozładować korki na górnym tarasie a zrobili ją jednopasmową. Nawet buspasów nie przewidzieli jak już budowali, ale może niedługo ją całą zamienią w buspas i będzie fajnie bo będzie można zrobić kolejną propagandówkę o tym jacy to oni są EKO.

            • 5 2

            • Skoro ukończyłeś szkołę to poczytaj uchwałę budżetową na ten rok

              Wszystkie Twoje rozterki się wyjaśnią.

              • 4 2

            • To prawda.

              Niestety to nie wina TZ że jest źle zarządzany. Mógłby funkcjonować dwa razy lepiej ale jego potencjał jest marnowany, to fakt.

              • 5 1

        • co za bzdura (3)

          jakby się wszyscy przesiedli to pieniądze teraz wydawane na nowe drogi by wystarczyły na setki nowych autobusów, pociągów i tramwajów a czasy przejazdu bez korków by zmalały. Same tylko tunel pod WIsłą i obwodnica południowa w Gdańsku pozwoliły by na podwojenie liczby taboru a to przecież nie jedyne nowe drogi.

          • 6 3

          • To prawda, za sam tunel pod MW można było wymienić cały tabor tramwajowy na nowy (2)

            I to nie na szrot z PESY, ale np. na bardzo drogie Alstomy.

            • 5 3

            • (1)

              Co ty porównujesz? Tunel pod MW służy m.in portowi oraz jest wylotówką z dużych dzielnic gdańska.
              Wiele osób mówiło że nikt z tego nie będzie korzystał , a okazuje się że w tunelu potrafią być zatory aut.

              Co do gdańskiej komunikacji to główny, jej grzechem jest mała ilość kursów. Całkiem sporo linii ma JEDEN kurs na godzinę. To takt równy taktowi pkm do kartuz, a mówimy przecież o komunikacji miejskiej

              • 9 2

              • Nikt nigdy nie twierdził, że nikt z tunelu nie będzie korzystał

                Porównuję tylko skalę inwestycji.
                Oczywiście, zarządzanie TZ jest żenujące i tu bez dwóch zdań, pieniądze są przepalane na wożenie pustych wozo-km.

                • 4 3

    • Typie! (3)

      Na drogi dla samochodów też się składam, nie pier.. mi tu głupot!

      • 16 2

      • ty składaj lepiej dalej lego, lepiej na tym wyjdziesz ty i czytelnicy forum

        • 2 5

      • (1)

        Ale tymi drogami jeżdżą nie tylko osobówki.

        • 0 2

        • Na drogi potrzebne dla całej reszty niż samochody osobowe wystarczyłyby wydatki 10x mniejsze niż obecnie.

          • 3 0

    • Dużo więcej dopłacamy do dróg niż do TZ.

      Szkoda, że do ruchu samochodów dopłacają także osoby, które nie jeżdżą samochodem po mieście.

      • 6 2

    • kierowcy korzystają

      bo mają mniej aut na drogach skoro ktoś jedzie autobusem

      • 5 0

    • Zgadza sie komunikacja jest dobra ale nie w Gdańsku tu jest najgorsza w Polsce!!

      A jednocześnie najdrozsza !
      Samochodem jest taniej
      wygodniej
      bezpieczniej
      i szybciej!!!
      Komunikacja może być szybsza tańsza i bezpieczniejsza ,ale tylko wtedy gdy nia zarzadzaja fachowcy a nie kolesie królika po protekcji urzędniczej!

      • 7 2

    • (2)

      Nie wiem czy wygodniej, bo samo kierowanie jest stresujące i męczące. Jadąc komunikacją miejską można poczytać książkę, pobuszować w internecie, obejrzeć jakiś film czy przy dłuższej trasie nawet się zdrzemnąć.

      • 1 1

      • i złapać covida (1)

        • 0 1

        • W samochodzie można zginąć w wypadku.

          • 0 0

    • (1)

      A co jeśli nie każdy chce albo może jeździć samochodem? Są samochody ale są tez rowery, autobusy itp. Patrzenie tylko wg swoich wygód to dowód na ograniczenie i niedobory intelektualne.

      • 3 1

      • Oczywiście każdy ma swoje preferencję ("Jeden lubi pomarańcze, drugi jak mu nogi śmierdzą.") co oznacza że każdy powinien płacić za to co używa. W opłatach za bilety powinny zawierać się wszystkie koszty jakie są wydawane na komunikację miejską. Tak samo jak ktoś kto ma samochód opłaca wszystkie związane z tym opłaty i się z tym nie dzieli z resztą społeczeństwa. Jeśli są rzeczy wspólne typu drogi to też powinny być opłaty za korzystanie z nich które powinny być płacone przez tych którzy z nich chcą korzystać np. samochody i autobusy. Ale np. tramwaje czy metro/skm łącznie z infrastrukturą to powinien być temat dla tych którzy chcą z tego korzystać.

        • 0 2

  • Kiedy wspólny bilet na trolejbus i SKM? (10)

    Dlaczego w Gdyni posiadacze biletów miesięcznych ZKM nie mogą podróżować SKM po mieście? W Gdańsku od ponad roku takie coś funkcjonuje a w Gdyni jak zwykle na deklaracjach się kończy.

    • 83 7

    • Przecież od dawna jest łączony miesięczny na SKM i ZKM. (9)

      Horała zapomniał zmienić przekaz dla trolli, czy jak?

      • 5 12

      • Dziękuj kierowcom.

        Skoro zachowują się jak bydło, to innego sposobu na zmuszenie ich do w miarę normalnego używania samochodu nie ma...

        • 5 10

      • Co prawda pod pracą musi stanąć na trawniku

        Ale co tam, przecież wszyscy tak robią, nie?

        • 6 1

      • To i tak grosze w porównaniu do tego, ile dokładamy na bezpłatne/prawie darmowe parkingi dla kierowców. (6)

        Dlaczego z moich podatków idą pieniądze dla ludzi z falowców, którzy kupili samochód nie myśląc o tym gdzie go będą trzymać?

        • 10 13

        • (5)

          W ogóle ludzie z bloków nie powinni mieć samochodów.

          • 5 3

          • A niech mają. (3)

            Ale powinno być jak w Japonii - żeby zarejestrować samochód, musisz najpierw udowodnić że masz gdzie go trzymać.

            • 8 2

            • tak nie będzie - nie jesteśmy na to przygotowani mentalnie.

              • 3 1

            • To już lepiej będzie tak jak ja teraz mam w Holandii. (1)

              Mieszkam w domku tzw bliźniaku.Od strony wyjścia z niego mam parking gdzie jedno miejsce parkingowe jest przypisane do tegoż domku.Jeżeli nie mam gdzie zaparkować bo ktoś zajął mi miejsce to dzwonię na policję a ta ustala przez wpisanie numeeu talbicy rejestracyjnej w ewidencję i wie,który samochód jest do odholowania bo właściciel auta jest zameldowany gdzie indziej.

              • 0 0

              • a tu w terytorium na wschód od zachodu, by ci knajacko nawrzucano od konfidentów

                • 0 0

          • Ta ....tylko riksze , ehh.. jeszcze jakiś pomysł?

            • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.