- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (613 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (93 opinie)
- 3 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (38 opinii)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (366 opinii)
- 5 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (62 opinie)
- 6 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (39 opinii)
16 firm gotowych budować dwa odcinki trasy S7 z Gdańska do Elbląga
Wizualizacja planowanej drogi ekspresowej S7
40-kilometrową trasę ekspresową S7, która połączy dwiema jezdniami Trójmiasto z Elblągiem, chce budować 16 firm i konsorcjów. Projektem zainteresowane jest nawet przedsiębiorstwo z Turcji.
Kontraktem na pierwszy odcinek drogi z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Podobna liczba wniosków wpłynęła na budowę drugiego fragmentu - z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa. Przy obu zadaniach chętni w większości powtarzają się, w sumie jest ich 16.
- Procedura przetargowa prowadzona jest w dwóch etapach. W pierwszym będziemy sprawdzać, czy złożone wnioski są zgodne ze specyfikacjami przetargu. Potrwa to ok. dwóch miesięcy. W drugim etapie - w styczniu 2015 r. - zaprosimy zakwalifikowane firmy do złożenia ofert - mówi Trojmiasto.pl Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
Inwestor mocno się zabezpiecza
Wymogi wobec wykonawcy określone w przetargu przez inwestora są mocno wyśrubowane i nie chodzi tu tylko o doświadczenie firm i konsorcjów. GDDKiA chce uniknąć komplikacji w czasie budowy.
Wykonawca zainteresowany przedsięwzięciem przed złożeniem oferty cenowej będzie musiał wpłacić 12 mln zł wadium na każde z zadań. Do tego wyłoniony w postępowaniu wykonawca - przed podpisaniem umowy - zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 proc. ceny ofertowej brutto.
Kontrakt jest intratny, bowiem w budżecie państwa na 40-kilometrową inwestycję zarezerwowano nieco ponad 3 mld zł.
Plan budowy
Inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.
W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.
Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".
"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".
Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce z budową ruszyć na wiosnę, a prace miałyby zakończyć się w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.
I. Odcinek: Koszwały - Nowy Dwór Gdański.
1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A.; (Partner)
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Salini S.A.;
7. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (lider), Ferrovial Agroman S.A. (Partner);
8. Konsorcjum firm: Mosty Łódź S.A. (lider), Firma "Gotowski" (Partner);
9. Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.;
10. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
11. Metrostav A.S. Czechy;
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
13. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
II. Odcinek: Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo.
1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A. (Partner);
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Mota-Engil Central Europe S.A;
7. Salini S.A.;
8. Budimex S.A.;
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
10. Metrostav A.S. Czechy;
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
12. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
13. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe (Partner).
Miejsca
Opinie (109) ponad 10 zablokowanych
-
2014-10-27 16:04
budujcie, budujcie .... (1)
dla popisów durnych "frogów"
- 2 10
-
2014-10-28 11:34
wczoraj jeden durny frog na moturku
GD-Sopot w 7 minut. Ale już go mają .....
- 0 0
-
2014-10-27 20:19
Chcą się nachapać (2)
i wprowadzą opłaty. Kolesie chłopców z PO.
- 1 5
-
2014-10-28 10:51
minister TIK TAK pewno zasiądzie w jakieś Radzie Nadzorczej
- 0 0
-
2014-10-27 23:15
Pod most,trollu!
- 1 1
-
2014-10-27 16:57
Chyba "Nowa Holandia" a nie "Mała Holandia" (1)
- 3 2
-
2014-10-28 09:23
nowa holandia to jest na obwodnicy elbląga
- 0 0
-
2014-10-27 15:39
Mam wrazenie... (3)
ze wydoja nas przedsiebiorstwa zagraniczne, a unijne euro wroci do emitenta. Szczesliwie to jedyna zla wiesc zwiazana z artykulem.
- 33 28
-
2014-10-28 08:52
Przeciez to wiadomo. Oficjalnie wg niemieckich statystyk na kazde wplacone ich 1 euro do wspolnej kasy, wraca 98 centow.
I tak choc my bierzemy wiecej niz wkladamy jak na razie, to i tak nasz stosunek jest atrwazajaco niski i wychodzimy na tym o wiele gorzej.
Zreszta nie wiem czy koledzy wiedza jak to dziala, ale wyglada to tak, ze my dostajemy np. 100euro i kupujemy za to w wiekszosci przypadkow obligacje niemieckiego skarbu panstwa, po czym nasz bank centralny emituje ekwiwalent w zl.- 0 0
-
2014-10-27 22:29
cała prawda
jak widze na 1 miejscu pol aqua to widzę ze sprawa jest przegrana ta firma była dobra do czasu przejęcia przez draganos a skanska z stolcem nie chce miec miec nic wspólnego co do obydwu firm mam duże doswiadczenie szkoda mi pol aquy bo była dobra firmą
- 0 2
-
2014-10-27 20:04
przecież na tym polega cale UE. Wszystko leci do szwabów... jak ktoś nie wierzy, wiedza nie jest tajemna ;)
- 11 1
-
2014-10-28 08:36
oby wygrała jakaś polska firma. dość już rozkradania naszej kochanej Ojczyzny
- 0 1
-
2014-10-27 15:51
Zlecic to firmie ktora juz jakies Autostrady w Niemczech zbudowala ! (6)
W innym przypadku beda znowu w podsypce pod droge sedesy i stare muszle a zwir bedzie znikal !. Polska w latach 1970 do 80 byla swiatowym liderem budowy drog i wszelkie najlepsze drogi wtedy budowali Polacy a dzis sami sobie nie potrafimy zbudowac . Z betonu sie powinno budowac to beda 100 lat w calosci. ................Najfajniejsza jest nazwa firmy '' Impresa Pizzaroti '' :))) czyli Bedzie impreza i pizza :) .......Tak powaznie to chyba Austria jest bardzo wiarygodna i moze stworzyc jakosc o ktorej Polacy zapomnieli !.
- 24 38
-
2014-10-28 08:35
Poszukaj sobie w sieci pracy magisterskiej nt. budowy gierkówki
i poczytaj jakim to "światowym liderem" byliśmy. Na doświadczenie nie ma siły więcej zbudujesz, więcej się nauczysz.
- 0 0
-
2014-10-28 07:57
Austriacka Alpine-Bau odstawiało niezłą lipę przy budowie A1 na południu (słynny most w Mszanie), S-5, no i przeboje ze Stadionem Narodowym. Ostatecznie zbankrutowało. I dobrze.
- 3 0
-
2014-10-27 22:30
Zobacz sobie tą jakość :)
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/n/nadzorujemy-jakosc-prowadzonych-_13733/Ranking%20za%20III%20kwartaly%20do%20BGD.pdf
Firma, krzak- 3 0
-
2014-10-27 16:38
Licza sie podwykonawcy.....a nie glowne logo firmy (1)
- 11 0
-
2014-10-27 17:25
skoro licza sie podwykonawcy to wziac Austriakow !
Albo chcemy jakosc ! albo chcemy szmelc . Za niska cene jakosci nam nikt nie wykona i nigdzie na swiecie tak nie robia. Jakosc kosztuje niestety i potrzebni sa do tego Fachowcy a nie Bolki i Lolki z budowy po przyuczeniu .
- 4 5
-
2014-10-27 16:34
Nie ma znaczenia pochodzenie firmy wykonawczej. Jeśli 100% to najniższa cena, to nawet najlepsze korzenie nie pomogą
- 7 2
-
2014-10-28 08:00
czas budowy do 2018
pewnie do końca 2018 , 10 km/rok , nieźle ?
- 0 0
-
2014-10-28 07:37
czas jazdy
Trasę pokonuje się w 40 min? Obecnie? To jakiś żart panie kolego..
- 3 0
-
2014-10-28 07:10
czas jazdy
40 min z Trójmiasta do Elbląga? Obecnie? To jakiś żart! Pan Redaktor chyba nie jechał tą drogą? 40 min. trwa przejechanie odcinka kliku kilometrów.
Proszę sprawdzać takie informacje przed ich napisaniem.- 2 3
-
2014-10-28 01:42
a po co te ekrany co chwile? Żeby krowom za głośno nie było?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.