• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bieg na orientację we Wrzeszczu. Z którego peronu jedzie ta PKM-ka?

Maciej Korolczuk
10 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec pętli pod oknami mieszkańców
Choć perony na dworcu we Wrzeszczu lśnią nowością, wciąż jest tam wiele do poprawienia. Choć perony na dworcu we Wrzeszczu lśnią nowością, wciąż jest tam wiele do poprawienia.

Z pierwszego peronu, a może z drugiego? - takie pytanie pojawia się w głowie niejednego pasażera, który z dworca we Wrzeszczu zamierza jechać pociągiem PKM. - Dlaczego przy wejściu na peron w tunelu podziemnym nie ma migających strzałek informujących, z którego peronu odjedzie następna kolejka? - dopytują zdezorientowani pasażerowie.



Czy brak informacji, z którego peronu odjeżdża kolejka jest problemem?

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej jeżdżące po torach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej odjeżdżają z dworca we Wrzeszczu z dwóch peronów: pierwszego i drugiego. Z dwóch platform odjeżdżają także kolejki SKM na dworcu głównym w Gdańsku, gdzie podróżnych o tym, z którego peronu odjedzie najbliższa kolejka informuje migający sygnał umieszczony tuż nad wejściem na 1 lub 2 peron. Na brak tego bardzo prostego, a przy tym znacznie ułatwiającego podróż pasażerom rozwiązania zwrócił uwagę pan Marcin.

- Na dworcu we Wrzeszczu nie ma żadnych informacji, kiedy i który pociąg gdzie się zatrzyma. Dodatkowo chciałbym zauważyć, że brakuje kasowników przy wejściu na perony, przy których staje PKM. Trzeba lecieć przez cały tunel, skasować bilet przy wejściu na peron SKM i jeszcze dopytywać innych, z którego peronu rusza dany skład. Jako turysta byłbym bardzo zdenerwowany i zestresowany, gdybym trafił nie tam gdzie trzeba, a za godzinę miałbym odprawę - irytuje się nasz czytelnik.
Rozkład za winklem lub w kasie. Aplikacja nieaktualna.

W środę wybraliśmy się na dworzec sprawdzić, czy w drugim tygodniu kursowania kolejek PKM udało się wyposażyć przystanek we Wrzeszczu - dla wielu pasażerów początkowy - w niezbędną infrastrukturę.

O tym, z którego peronu odjedzie skład w kierunku Gdańska Osowej można dowiedzieć się na kilka sposobów. Żaden z nich nie jest jednak doskonały.

Pasażer może stanąć w kolejce po bilet i zapytać kasjerkę. Można też odnaleźć we wnęce mini-poczekalni gablotę z godzinami odjazdów i przy konkretnym kursie odszukać symbol peronu. Przy większej liczbie pasażerów lub osób oczekujących w poczekalni może być to jednak kłopotliwe.

Gabloty z rozkładami wiszą w załamaniu ściany w mini-poczekalni. Nie dla wszystkich są one czytelne. Gabloty z rozkładami wiszą w załamaniu ściany w mini-poczekalni. Nie dla wszystkich są one czytelne.

Można też skorzystać z internetu i odszukać szczegółowe informacje na stronie internetowej SKM. Jest to sposób mało intuicyjny i wyklucza osoby, które z różnych względów mogą nie mieć w danej chwili dostępu do internetu.

W tym miejscu warto też dodać, że, niestety, nieprzydatna okazuje się tutaj także - pomocna zazwyczaj - aplikacja mobilna SKM KomPas. Na liście przystanków wciąż brakuje linii PKM, a podróżnych w błąd wprowadzają np. tabele opłat za bilety (bilet miejski wciąż kosztuje w niej 3 zł, podczas gdy od 1 września cena wzrosła do 3,5 zł).

- Aktualizacja aplikacji nastąpi w grudniu. Wówczas będzie można w niej bezpośrednio sprawdzić rozkład jazdy naszych pociągów po torach PKM, zmienimy też tabele cennikowe biletów - wyjaśnia Marcin Głuszek, rzecznik prasowy SKM. Dlaczego zmiany nastąpią tak późno? - Korekta w aplikacji wydaje się kosmetyczna, ale żeby ją przeprowadzić, potrzeba czasu. Zmiany wymaga bowiem cały silnik, na którym pracuje aplikacja.
Przy wejściu na perony brakuje informacji, z którego z nich odjedzie kolejka PKM. Nie ma też kasowników. Przy wejściu na perony brakuje informacji, z którego z nich odjedzie kolejka PKM. Nie ma też kasowników.

Co z kasownikami biletów na PKM, których również brakuje przy wejściu na peron?

- Kasowniki znajdują się w tunelu podziemnym przy sąsiednim wejściu na peron SKM. Nie ma konieczności, by instalować tam dodatkowe urządzenia - dodaje Głuszek.
Zawodne jest też poleganie na komunikatach wyczytywanych z głośników na peronie. Może się bowiem okazać, że nasz pociąg odjedzie, ale z peronu obok. Na niewiele może zdać się również sugerowanie obecnością kolejki PKM na peronie. Bo który wybrać, gdy oba tory są zajęte?

Przyda się żelazna kondycja

O odpowiedź, kiedy na dworcu pojawi się system informacji pasażerskiej zapytaliśmy wczoraj Polskie Linie Kolejowe. Niestety, pasażerowie do biegania między peronami będą się musieli przyzwyczaić.

- System dynamicznej informacji pasażerskiej zostanie zamontowany we Wrzeszczu w połowie 2016 roku. - informuje Karol Jakubowski z Biura Prasowego PKP PLK.

Opinie (323) 3 zablokowane

  • sport to zdrowie (12)

    • 257 10

    • Sportów

      już dawno nie sprzedają bo miały za dużo nikotyny i substancji smolistych.
      Ale widać, że kolejowy beton ma swoje zapasy na gorsze czasy
      ;)

      • 29 1

    • zarząd PKM nie ma nic do obsługi SKM; to SKM popuszcza na tory (3)

      • 13 2

      • jasna sprawa

        • 1 3

      • Oj, popuszcza, popuszcza.... :)

        • 8 1

      • intercity też nie wiadomo z którego peronu, widocznie hajsu zabrakło na tablice

        • 8 1

    • (1)

      To wszystko się ułoży ale musi potrwać. Musieliśmy zacząć od budowy siedziby i zakupu biurek. Rozkłady i informacja nie są takie pilne ...

      • 48 2

      • ajfonów.

        • 12 1

    • a zbyt intensywny

      sport=kalectwo. Kontuzje to pikuś ;)

      • 4 1

    • Dziękujemy za kolejki po ajfony

      • 4 1

    • tytuł powinien brzmiec: "Polka Galopka"

      • 3 1

    • Treking wg Hossy (1)

      HOSSA - "Osiedle z własnym przystankiem"
      Dojście do niego po błocie i kamieniach , po zmroku dodatkowe atrakcje - brak oświetlenia.
      Treking w wydaniu Hossy i PKM.

      Jako mieszkaniec Wiszących Ogrodów jestem zachwycony tą inwestycją !

      • 3 3

      • Szlachta......chodzi piechotą w błocie

        jak się kupuje mieszkanie na działkach o statusie "rolna" z dofinansowaniem MDM to się nie dziw, że Ci oświetlenia nie chcą zamontować i po gruzie musisz chodzić....

        • 1 5

  • (6)

    PKM ogólnie jest ok, ale ze strony informacyjnej to porażka.

    • 414 13

    • Nie tylko informacyjnej. (2)

      Biletów nie da się kupić poza Wrzeszczem.
      A kupowanie u konduktora można sobie odrazu darować kiedy wchodzi 50 osób z torbami na lotnisku.

      • 17 1

      • wiem, ze nie rozwiazuje to problemow kazdemu (1)

        jednak istnieje aplikacja mobilna skycash, za pomoca ktorej mozna kupic bilety juz na PKM.

        Przy okazji - warto tez uzywac jej do zakupu biletow jednorazowych na komunikacje miejska - 20gr tansze :)

        • 8 3

        • Jaka to atrakcja "SkyCash" skoro uruchomili to 2 tygodnie od inauguracji kolei.?
          Dodatkowo nie wiem czy sprawdziłeś ale bilet przez aplikację na PKM jest droższy o 50gr !!

          • 0 2

    • zmienili

      pociagi o bodajze 18:50 i 19:15 przyjezdzaly i odjezdzaly nie ztych peronów co trzeba!
      stoisz na własciwym...patrzysz odjezdza z innego,
      idziesz na tamten odjezdza z tego co byles... z wózkami i z dziecmi przez tory nie zdąże...

      bagałan

      • 20 0

    • Ten tzw. rzecznik SKM, to wyjątkowo arogancka postać..

      Koleś przyspawany do stołka w SKM już od wielu lat, zawsze ironicznie odnoszący się nawet do oczywistych spraw... Pycha pana zgubi, panie Głuszek... i będzie jak po bulu... )))

      • 18 2

    • Polnische Wirtschaft

      tak już mamy - Polnische Wirtschaft

      • 1 3

  • Najważniejsze (3)

    że pieniążki już wydane. A że wiele mniejszych lub większych mankamentów, które w dodatku można by zlikwidować gdyby była dobra wola i chęć pracy to nie ważne.
    Politycy się tylko za nasze pieniądze kłócą, a ludzie wyjeżdżają i nie chodzi o wyższe płace, ale o normalne życie.
    Jeżeli chociaż jeden pasażer chce dodatkowych kasowników to pan G. powinien w zębach przynieść ten kolejny kasownik.
    Zapomnieli już urzędasy, że to pasażerowie, obywatele etc. fundują ich etaciki.

    • 310 14

    • Popieram

      W normlanej firmie rzecznik prasowy wypowiadający się w taki sposób

      "Kasowniki znajdują się w tunelu podziemnym przy sąsiednim wejściu na peron SKM. Nie ma konieczności, by instalować tam dodatkowe urządzenia - dodaje Głuszek."

      w przypadku, gdy istnieje takie zapotrzebowanie, które wychodzi bezpośrednio od użytkowników PKM, straciłby pracę. To zwyczajna ignorancja SKM. Sam rzecznik prasowy mógłby chociaż dyplomatycznie stwierdzić, że rozważają możliwość ustawienia kasowników na peronie w perspektywie czasu. A tak pasażerowie mają prawo czuć się jak niechciani na dworcu petenci.

      • 64 2

    • Jechalem

      Jechalem tym cudem w poniedzialek. Ok godz. 10.00. Razem ze mna bylo trzech pasazerow. Na przystankach pusto.Chyba kogos to przerosło.

      • 3 3

    • A co maja wspolnego z ta sprawa politycy .Wyluzuj

      To jest codzienna , kazdego praca . Wielu tylko czeka do 15 aby wystawic na koniec miesiaca ruchunek . A pretensje sa do politykow , bo przeciez za przesiedziony czas pieniadze sie naleza.

      • 0 2

  • kompletny bajzel we Wrzeszczu (6)

    zapowiedzi nie ma, a jak już są, to ich nie słychać
    gabloty z rozkładem trzeba się naszukać, a jak już się znajdzie, to często okazuje się, że pociąg i tak odjeżdża z innego peronu

    jedna wielka informacyjna masakra - praktycznie nigdzie nie ma pewnych informacji

    • 319 5

    • rozkład nie przewiduje dość czestych.awarii taboru.
      co chwila z odjazdami "nieco" improwizują, majac gdzies czy pasażer się w tym polapie czy nie

      • 14 2

    • Nawet na samym pociągu PKM nie ma informacji w która stronę będzie jechał.

      Gluszek niech stoi w przejściu podziemnym i informuje jak taki wszechwiedzący

      • 17 0

    • Zgadzam się

      pani przez głośnik prawie nie słychać
      dla mnie rozkład nieczytelny kompletnie (rzadko jeżdżę pociągami), dla obcokrajowca czarna magia

      • 7 0

    • mialo byc tak po amerykansku, a wyszlo jak zwykle

      • 2 0

    • Niedzielne zamieszenie

      Niedziela godzina 13:29 odjazd pociągu PKM na lotnisko. Tłum do kasy PKP. A w sklepikach obok są bilety na SKM ale nie są dostępne te o nominale 3,5 PLN. Kupuję za 4. PLN i ruszam. Doświadczenia rowerzysty: do tunelu od kas gdzie nie ma biletów można zjechać windą ale trzeba niezłej siły aby zmieścić do małej windy rower. Wyjęcie roweru z windy to następny wyczy. Podjazd dla rowerów na na peron 2 projektował chyba ktoś kto nie nigdy nie jechał rowerem. Przed podjazdem nie zapomnij podbiec do wejścia na peron 1 bo tak jest słynny kasownik. Na peronie spory tłum: czy nie można byłoby zorganizować tymczasowej kasy na peronie na czas kiedy nie ma jeszcze automatu biletowego ? To nie jest trudne. To samo dotyczy tymczasowych oznaczeń na peronie. Przyjeżdża pociąg. Tłum szturmuje do zakupy biletów u kierownika pociągu, jest tłoczno, duszno , gęsto i pachnie Azją. Tworzy się długa kolejka. Lecą same inwektywy ze strony zirytowanych pasażerów. Cześć nie kupi biletów - PKM bogata jest przecież na starcie działalności. Wg mnie wagony nie są zupełnie dostowane do ruchu miejskiego i ruchu na lotnisko: brak miejsca na bagaż. W każdym mieście gdzie jest kolej na lotnisko przy wejściu są duże stojaki na bagaż aby je umiejscowić w pozycji poziomiej i nie nosić po pociągu lub wrzucać z trudnością na miejsca bagażowe pod sufitem. W PKM tego nie ma bo i po co. Wszak jedziemy na lotnisko wyłącznie z portfelem. Ale są za to w pociągu urocze schodki. I podejdź sobie niepełnosprawny człowieku po bilety a co tam. Bo Pan Kierownik siedzi w części z dojściem po schodkach. Brawo. Tłok narasta na każdej stacji. W przedziale bagażowym mamy już 2 wózki, 3 rowery i Pani na wózku dla niepełnosprawnych już się nie zmieściła niestety. Bo przedział okupuje również długa kolejka za biletami. Komunikaty o następnej stacji zupełnie niesłyszalne co budzi zdezorientowanie. Wszak pasażerowie jeszcze nie znają tej trasy. Pociąg już w Strzyżej jest opóźniony. Generalnie sama PKM jest świetna tylko wykonanie a la PKP: biletów brak, kasowników brak, automatu na bilety brak, informacji brak, wyświetlaczy brak. Naprawdę zastanawiam się jak się turysta w tym połapie skoro ja mam trudności żyjąc tutaj. Na lotnisku z kolei mocny akord w wykonaniu ZTM w Gdańsku. Wszystkie przystanki busów przeniesione na nową pętlę vis a vis PKM. Ale automat na bilety został na starym przystanku schowany dokładnie za terminalem:) Welcome to Gdańsk.
      Pozdrawiam serdecznie wszystkich pasażerów z 13:29 Wrzeszcz - Osowa.

      • 7 0

    • kompletny bajzel we Wrzeszczu

      Do Pana Głuszka - za co P{an odpowiada, ratunku brak kompetencji!!!! -Wrzeszcz dworzec powstał dla Pana czy dla podróżnych?????

      • 0 0

  • Nalezy wyznaczyc Jeden peron jako staly dla odjazdow PKM i po problemie . (21)

    Ten kolejowy bajzel wynika z patologi umyslowej i kombinacji , zmian i roznych debat i bzdur. Wyznaczyc jeden peron z ktorego poza odjazdami innych pociagow bedzie jezdzic PKM . Zrobic na peronie szerokie niebieskie pasy z napisem pomaranczowym PKM zeby byly widoczne jak '' byk ''. Glupota ludzka bierze sie kombinacji i debatek roznych '' myslicieli na fotelikach '' gdzie kazdy bredzi swoje indywidualne chore wizje i wychodzi z tego potem cymbalstwo i dziadki bredza pol roku o czyms co mozna rozwiazac w 5 minut. Za co tam biora szmal skoro ich mozgi to jakis wyrob z PRL. Potworzono spolki, spoleczki ,zarzadziki ,prezesikow i innych kombinatorkow i kazdy zarzadza schodami inny torami a za chwile sie okaze ze nie moze byc jeden uniwersalny kasownik czy automat sprzedajacy wszelkie bilety . Jak Bog chce kogos ukarac to mu rozum odbiera i chyba tam komus odebral juz dawno rozum.

    • 287 10

    • akurat (7)

      tego nie można zrobić. Przy tak dużej częstotliwości kursów pkm jeden skład wyjeżdża , zaś drugi wjeżdża . Muszą mieć wda tory. Tak to zostało zrobione, że tory pkm są na zewnątrz torów dalekobieżnych do Gdyni . Zatem pociągi odjeżdżają z zewnętrznych krawędzi raz to peronu 1 raz drugiego. Na linii do Gdyni jest zbyt duży ruch, aby móc przetrzymywać tam pociągi. One muszą być zawsze drożne. Rozwiązaniem jednak powinna być dobra informacja w postaci strzałek migających, bo na rozkładzie papierowym nic się nie zgadza jeżeli chodzi o perony. N asamych peronach brak SIP-ów - tablic informacyjnych tak jak na innych przystankach pkm.

      • 19 5

      • Peronami zarządza inna spółka, niż ta organizująca przejazdy. Pewnie z rok potrwają ustalenia co do SIPu, bo przecież obie firmy nie miały jeszcze czasu tego zrobić.

        • 16 0

      • Szczerze ? skoro opisujesz ze niby jest czestotliwosc i nie moze byc jeden peron,tory itd itd . (5)

        To bylo full czasu i szmalu z UE zeby w takich miejscach zbudowac dodatkowy oddzielny peron dla PKM . Nie oszukujmy sie ! Na ten caly projekt poszly miliardy wiec zrobienie dodatkowo jednego peronu wylacznie dla PKM to zaen koszt . Na trasie Wrzeszcz - Gdansk jest zreszta chyba dawny stary nie uzywany od lat tzw. historyczna stacja i peron to tam mozna bylo to odnowic i zrobic specjalnie dla PKM odjazdy i przyjazdy i tyle. Stoi budynek starego malego dworca i niszczeje to mozna bylo to przy okazji odremontowac . Zawsze komus sie we lbie przewraca ze bierze miliardy a potem kazdy bredzi ze zabraklo szmalu na kupno krzesła . Moze pensje maja dzis prezesikowie zbyt duze poprostu bo ich plany i mylenie jest chyba w polu.

        • 12 14

        • (2)

          Oddzielny peron to bezsens. Dla kogoś, kto tam zaczyna podróż - bez znaczenia (o ile jest informacja), ale DLA PRZESIADAJĄCYCH się - najlepiej, aby przesiadka nastąpiła jak najbliżej wysiadki...

          • 10 2

          • z oceny forumowiczow i ich plusow widac ze dodatkowy peron to dobry pomysl. (1)

            to ludzie maja decydowac a nie jakis prezesik grajdolkowy bo kolej metropolitalna jest dla ludzi a nie jakiejs spoleczki sreczki z beczki

            • 5 11

            • a jak ludzie zdecydują, że najlepiej jakby autostrada biegła przez Twoje podwórko?

              to też będziesz taki pomysł popierał?

              • 9 1

        • ten projekt

          jest faktycznie skopany, gdyż tory pkm powinny się były wpinać w linię skm. Niestety tego nie zrobiono i wpięto je w tory dalekobieżne. Pierwszym negatywem tego rozwiązania jest brak kursów do Gdańska Głównego, gdyż plk wymawia się brakiem przepustowości. Moim skromnym zdaniem można było puścić pkm do gdańska głównego. Odcinek od Wrzeszcza do Gdańska to tylko 4 km , pociąg jedzie 5 min. zawsze chociaż te dwa pociągi na godzinę można byłoby wpuścić. Tym bardziej, że po uruchomieniu Śródmieścia perony 4 i 5 w Gdańsku Głównym są nieużywane. Takie rozwiązanie byłoby lepsze dla stacji Wrzeszcz, która stałaby się bardziej stacją przelotową dla pkm a nie końcową. Ustałoby durne krzyżowanie kierunków między Strzyżą i Wrzeszczem. Pociąg do Gdańska Głównego wjeżdżałby na peron 1 i jechał dalej, pociąg z Gdańska zawsze na peron 2. Odnośnie możliwych rozwiązań przy użyciu starych urządzeń, to nie bierzesz pod uwagę, że stara linia była jednotorowa i po prostu odgałęziała się w lewo . Drugiego toru z lewej strony nie można byłoby wcisnąć . Poza tym w takim przypadku nastąpiłoby krzyżowanie przy jeździe do Gdańska. Tak czy inaczej co nie zrobisz zawsze coś jest nie tak. Jak napisałem wcześniej najlepszym rozwiązaniem byłoby wpięcie torów pkm w linię skm od razu. Takie rozwiązanie nie jest wykluczone jeszcze. Planuje się tunel torowy pod układem torów dalekobieżnych dla toru parzystego . Dlatego tor ten miedzy Zaspą i Wrzeszczem ma dziwny łuk.

          • 14 1

        • poszedl okolo 1mld

          Caly projekt ciagle niestety widac jest w fazie projektu, nie produktu.

          pozostaje tylko liczyc na to, ze z czasem niedogodnosci jedna po drugiej beda likwidowane. Szkoda, ze tyle wpadek na dzien dobry :/

          • 5 0

    • Od początku błędne założenie, że PKM będzie jeździła do Gdańska Głównego (1)

      Tymczasem okazuje się, że nie ma miejsca na torach dla PKM.

      • 13 0

      • służba ruchu nie dorosła do prowadzenia stacji węzłowej

        • 12 0

    • Porażka (9)

      Z kilku powodów, wśród których dwa są najważniejsze.

      1) Przyjezdnemu turyście, nawet z Polski nazwa "Wrzeszcz" nic nie mówi. PKM winno jeździć do Gdańska Głównego (Centrum). Wszędzie na świece są połączenia z lotniska do Centrum a nie do jednej z dzielnic o anonimowej dla obcych nazwie, już nie mówiąc o jej wypowiedzeniu przez obcokrajowca

      2) W Wrzeszczu (jeżeli to już musi być ostatni przystanek) winien być osobny oznaczony peron z napisem "Airport" tak jak w każdym cywilizowanym mieście

      3) Nie zrozumiałym jest, co robią pracownicy PKM zatrudnieni w pięknym biurowcu na Matarni skoro i tak wozi ludzi SKM. Marketing? Logistykę? Analizy?

      4) Brak dużych bezpłatnych parkingów przy stacjach PKM - dalej samochód jest bezkonkurencyjny do jazdy po Gdańsku

      Efekt jest taki, że obecnie nawet aborygen (gdańszczanin) nie wie skąd jechać i o której - czyli w PKM wciąż pracuje za mało ludzi.

      • 28 1

      • Ad 4) (3)

        Oczywiście chodzi o parkingi na Górnym Tarasie Miasta.

        • 2 0

        • A gdzie widziales darmowe parkingi? (2)

          Pytam serio. Konkretne miasta?

          • 0 1

          • Berlin (1)

            • 1 2

            • heee?

              berlin, jak zreszta hamburg tez i wiecej wiekszych miast w niemczech odchodzi od darmowego "park&ride", poniewaz okoliczni mieszkancy zrobili sobie z tego darmowe calodobowe parkingi. powstal nowy problem, ze teraz dojezdzajacy do kolejek parkuja za darmo w okolicznych ulicach, blokujac mieszkancom mozliwosci parkowania. jak nie zrobisz, tak gorzej.

              narazie nie dotyczy pkm, ale z czasem tereny do niej przylegajace napewno sie zaludnia. wiec trzeba by juz teraz takie rzeczy planowac, a nie za 5-10 lat. no ale czego oczekiwac, jezeli nawet tablic informacyjnych na gdansk wrzeszcz nie postawiono.

              mam jednach nadzieje, ze w trojmiescie bedzie sie obserwowac problemy prawdziwych "metropolii" i uczy sie na ich bledach.

              • 0 0

      • ad 1 i ad 2 (3)

        Podobie nic mu nie mowi "Glowny".

        W Londynie (czy Berlinie, Paryzu) masz po prostu iles glownych stacji kolejowych. Kazda odpowiedzialna za ruch w jakims kierunku.

        Skoro wywolujesz argument "wszedzie na swiecie bla bla bla". W Londynie chocby nie ma polaczenia z "glownego" na lotnisko, bo:
        1. Jest wiele lotnisk
        2. Nie ma "glownego".

        Na stansted z Liverpool street, gdzie pociagi lotniskowe nie sa szczegolnie oznacznone. Masz na tablicy informacje, ze stansted express jest z peronu X. I tyle. To samo wystarczy zrobic we Wrzeszczu.

        Na Luton z St. Pancras. Tez masz po prostu informacje, z ktorego peronu. Gdy sie jest pierwszy raz, to troche mozna zglupiec czy z tego, czy z przeciwnego (jest peron A i B).

        Na Gatwick z Victorii. Znowy to samo.

        Jeszcze na Stansted (choc to najgorsze lotnisko) jest plus, ze:
        1. Pociag moze byc najtanszy (8 funtow jesli rezerwujesz miesiac wczesniej)
        2. Jest to stacja koncowa.

        Na Luton i Gatwick jest drozej (15-20 funtow /osobe w jedna strone, bywaja oferty specjalne - dwie osoby, powrotne itp. Ale ciagle - drogo. Za mniej niz 10 funtow na osobe w jedna strone sie nie zejdzie raczej). Na Luton mozna jeszcze sie pomyli i wysiasc w miescie, zamiast na airport parkway, gdzie dodatkowo przesiadasz sie w autobus...

        Jest jeszcze Heatrow i City (o Southend nie wspominam, bo to tak "londynskie lotnisko", jak Bydgoszcz gdanskim) dokad mozna dojechac metrem. Na Heatrow godzine.

        Zatem procz tego, ze na kazde lotnisko z innej stacji (wszystkie w zone 1, jednak zone 1 jest _bardzo_ duza...) to jeszcze najczesiej musisz dojechac na te konkretna stacje z czesto kilkoma przesiadkami, minimalny koszt 1.5 funta, maksymalny 5-8 funtow.

        Np. na Stansted taksowka kosztuje 100funtow, jakby ktos chcial. Najtanszy autobus chyba 5funtow (w jedna strone).

        Dodatkowo sama droga na lotnisko to ok 2h. W sensie - 2h to bardzo dobry czas. Czesto koszt dojazdu na i z lotniska przekracza ceny biletow lotniczych...

        W Kopenhadze natomiast jest bardzo dobry, szybki i jak na miasto skandynaskie tani dojazd.
        W Bristolu czy Bazylei nie ma wcale pociagu na lotnisko.

        Chcialbym wiedziec, o jakich "wszystkich cywilizowanych" miastach mowisz.

        • 3 4

        • Nie mówimy o miastach, które nie mają połączenia kolejowego. (1)

          Nie porównujmy Londynu do Gdańska, bo ta raczej żart.
          Pokaż średnio małe miasto w Europie, które posiada połączenie kolejowe z lotniskiem, które:
          a) nie łączy z Centrum ale z jedną z dzielnic
          b) pociągi nie są wyraźnie oznaczone
          Jeżeli wywalamy kosmiczną kasę, to raczej nie po to by powstał śliczny biurowiec dla ciebie i kolegów ale raczej by układ komunikacyjny był przejrzysty i miał sens.
          Obecne rozwiązanie raczej do czytelnych nie należy. A jego sens pokaże natężenie ruchu pasażerskiego w najbliższej przyszłości.
          Co do parkingów, to rozumiem że poczekamy jak obecnie w szczerym polu stacje znajdą się za kilka lat w terenie zabudowanym - będziemy się martwić wtedy, po co robić coś na zaś.

          • 8 0

          • Bristol i Bazylea

            Bristol - Nie ma polaczenia kolejowego wcale.

            Bazylea - nie ma polaczenia kolejowego wcale. Mimo, ze Szwajcaria ma niezwykle rozbudowana siec kolei.

            Ty postawiles hipoteze, ze "w cywilizowanych miastach". Zatem Ty prosze podaj miasta podobne do Gdanska, gdzie to sie dzieje?

            Poza tym, nie mowimy o polaczeniu Lotniska z Chelmem czy Jelitkowem, a o polacznieniu bezposrednim Lotniska i Wrzeszcza, ktory dzis jest rownie mocno "centrum" jak Gdansk Glowny (ktory jest daleko od wszystkiego tak naprawde - ani na Glowne miasto tu nie jest blisko, ani do urzedow, ani nie ma tam jakiegos centrum uslugowo-biurowego). Gdansk "Glowny" jest tylko z nazwy.

            Co nie zmienia faktu, ze byloby fajnie, jakby dalo sie tam dociagnac PKM. Ja uwazam, ze nawet lepiej jak poszlaby az do Srodmiescia. Jednak wole wiedziec co za co. Jesli ma jezdzic czesciej tylko do Wrzeszcza to uwazam to za lepsze rozwiazanie niz rzadziej, ale az do Glownego.

            • 2 2

        • Manchester

          Manchester

          • 0 0

      • merytorycznie ok.ale ...

        ad 1 rozważania o "dostosowaniu trasy pociągu" do trudności lub nie w wypowiedzeniu nazwy np. Wrzeszcz przez kogokolwiek jest śmieszne
        ad 2 mówi się WE Wrzeszczu

        • 2 0

    • Jak ktos nie ma pokolei to pracuje na koleiii

      Jak ktos nie ma pokolei to pracuje na koleiii

      • 1 1

  • Tablice są w Tczewie, Wejherowie (8)

    Ale we Wrzeszczu już nie!
    Zabrakło kasy czy czegoś w głowie?

    • 251 5

    • (5)

      jak byś tą linijkę z ale we wrzeszczu wywalił to ryma byś miał :D

      • 19 0

      • sorry, takie mamy haiku! (1)

        • 14 0

        • Bo nad haiku to posiedzieć trzeba
          Małą chwilę
          Rok czy dwa

          • 4 0

      • uzupełniam za kolegę (2)

        Tablice są w Tczewie, Wejherowie
        Ale we Wrzeszczu już nie!
        Zabrakło kasy czy czegoś w głowie?
        Nigdy nie dowiemy się!

        • 24 0

        • brawo (1)

          jeszcze, jeszcze, jeszcze :)

          • 4 0

          • Tablice są w Tczewie, Wejherowie
            Ale we Wrzeszczu już nie!
            Zabrakło kasy czy czegoś w głowie?
            Nigdy nie dowiemy się!

            Bilet też można w pociągu, na drągu,
            albo na dworcu w przeciągu, w Morągu
            ale w PKM nie
            bo nie

            o!

            • 29 0

    • malo tego (1)

      nawet na nowym dworcu grandsk srodmiescie sa funkcjonujace nowe tablice, chociaz tam malo pasazerow sie narazie obraca. za to na tak waznym, wrecz kluczowym dworcu gdansk wrzeszcz tablic nie ma. nawet cyfrowych tablicach zamontowanych na pkm nie widac celu i czasu odjazdu. ludzie wchodza do pkm i pytaja sie innych pasazerow dokad jazda.

      • 6 0

      • Dokładnie tak to wyglada

        Wstyd przed ludźmi jak wydając ponad miliard na inwestycje można zostawić taki burdel

        • 8 0

  • system dynamicznej informacji dba o kondycję pasażerów

    jeszcze trzeba wyrzucić fastfudy z dworca i wprowadzić zdrową żywność

    • 122 1

  • czy w kasach SKM juz wiedzą że maja sprzedawac bilety na PKM (jako ze są operatorem PKM)? (4)

    czy jeszcze do nich nie dotarło?

    • 167 4

    • jeszcze nie

      może w grudniu

      • 24 0

    • hahahah straszna beka z skm, a mianowicie posiadam bilet metropolitalny za 220 zł i nie mogę podróżować koleją metropolitalną. W dodatku brak rzetelnej informacji i ogólny chaos. Od razu wiedziałem że jak skm wygrało przetarg na obsługę czy jak to się tam zwie to będzie wielki bubel. Czuję się jak w latach osiemdziesiątych a mam już parę lat...

      • 28 0

    • muszą im najpierw silniki wymienić ;)

      • 10 0

    • jak zwykle

      w niektörych tak, a w innych nie. np. w kasie w wejherowie bilet na lotnisko chciano mi sprzedac za cene jak do wrzeszcza (8 z groszami). dopiero po ponownym pytaniu pani wpisala lotnisko jako cel i wyszlo ponad 9zl. jedyny ktory naprawde jest dobrze poinformowany, to kierownik pociagu w pkm, ale wsiadajac na lotnisku z wieloma pasazerami ciezko sie do niego dopchac.

      • 6 0

  • Dzień bez info o PKM w trojmiescie.pl i TVGdańsk, to dzień stracony (1)

    ciekawe ile płacimy za promocje i reklamę. Zdaje sie wczoraj oglądałem to cudo w TVG zauważyłem na wypasionym peronie puchy i zaczepione przez reportera dwie szwedki, które nie wiedzieć czemu tu się zaplątały :)))

    Porażka totalna, przecież taniej by było dopłacać turystom aby uczestniczyli w jakimś wyjazdowym/objazdowym z wyszynkiem i częścią artystyczną super pojazdem ekologicznym po ziemi wokół Gdańska ?

    • 34 58

    • a to heca!

      turystki chciały na Madagaskar a tymczasem... co to? nie wiedzieć czemu PKM!

      • 2 0

  • Pensja Głuszka (2)

    Wypłacić najbliższą pensję Głuszkowi w czerwcu 2016, niestety choć dostał podwyżkę to SILNIK, na którym pracuje aplikacja można będzie naprawić dopiero wtedy... Widać, że chłopina żąda morza cierpliwości od innych, to niech silnik zażąda od niego...

    • 184 3

    • Pan D (1)

      ma swój hotel, a ja swoją SKM/PKM.
      Jak się nie podoba to nie każe nikomu jeździć.
      A od mojej pensji to wara

      • 11 8

      • Ale z ciebie srogi dziad, panie Gł.

        skąd to się takie dziadostwo na świecie bierze....

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane