• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Blisko 42 mln pasażerów SKM w ubiegłym roku

Michał Brancewicz
30 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Szybka Kolej Miejska wozi pasażerów zarówno na swojej linii, jak i na widocznej na zdjęciu trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Obsługa większej liczby połączeń sprawiła, że spółka przewiozła w zeszłym roku 41,8 mln osób. Szybka Kolej Miejska wozi pasażerów zarówno na swojej linii, jak i na widocznej na zdjęciu trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Obsługa większej liczby połączeń sprawiła, że spółka przewiozła w zeszłym roku 41,8 mln osób.

W całym zeszłym roku Szybka Kolej Miejska przewiozła 41,8 mln osób, z czego ponad 2,7 mln na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. To o 2,5 mln pasażerów więcej niż w 2015 roku. SKM pozostaje trzecim największym przewoźnikiem kolejowym w kraju.



Jak często jeździsz SKM-ką?

Trójmiejska SKM-ka jest największym przewoźnikiem kolejowym na Pomorzu i trzecim największym w Polsce. Jej pociągi nie dość, że kursują po całym Trójmieście, to jeszcze wypuszczają się do Tczewa i Słupska. Od niespełna dwóch lat SKM wozi także pasażerów na nowo wybudowanej trasie PKM oraz dalej, po torach PKP PLK, do Kościerzyny i Kartuz.

W zeszłym roku trójmiejscy kolejarze zabrali na pokład swoich pociągów 41 mln. 855 tys. 512 osób. W tej liczbie zawiera się także 2 mln. 772 tys. 574 pasażerów podróżujących po linii PKM. Warto pamiętać, że był to pierwszy pełny rok jej funkcjonowania, nie licząc 1,5-miesięcznej przerwy spowodowanej naprawą po lipcowej ulewie.

- Bardzo nas cieszą dobre wyniki przewozowe naszej spółki. Szczególnie w obsłudze odcinka PKM oraz tras do Kościerzyny i Kartuz - przyznaje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście. - We wrześniu 2016 roku przewieźliśmy tam o prawie 100 tys. pasażerów więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2015. Jeszcze lepiej było w październiku, listopadzie i grudniu. Liczba pasażerów w tych miesiącach wzrosła w stosunku do tych trzech miesięcy roku 2015 o 306 tys.
Dla porównania, rok 2015 SKM zakończyła z liczbą 39 mln. 340 tys. 317 przewiezionych pasażerów.

Dane Urzędu Transportu Kolejowego pokazują, że ten wynik plasuje SKM-kę na trzecim miejscu wśród przewoźników w całej Polsce.

W zeszłym roku po naszym kraju pociągami podróżowało 292 mln 441 tys. osób. Najwięcej, bo 27,17 proc. skorzystało z usług Przewozów Regionalnych. Za nimi uplasowały się Koleje Mazowieckie (20,82 proc. udziału w rynku) i właśnie Szybka Kolej Miejska w Trójmieście (14,31 proc.). To więcej niż PKP InterCity (13,18 proc.) i SKM Warszawa (8,14 proc.).

Miejsca

Opinie (179) 8 zablokowanych

  • Podstawowe problemy SKM............. (21)

    1. Brud, fetor i brak bezpieczeństwa. Chodzi głównie o kloszardów, siedzenia zanieczyszczone moczem lub pooblewane jakimiś świństwami i zdarzają się awanturujący się podpici współpasażerowie, raz widziałem strzykawkę z krwią wbitą w siedzenie (!). Nie chodzi mi o zagrożenie życia i zdrowia pasażerów, ale o podstawowy brak komfortu podróży i zakłócanie spokoju przez pijaną i naćpaną patologie. Kiedy ktoś rozwiąże ten problem? Jak długo można wałkować to samo !?
    2. Brak punktualności. Jak na tak krótką trasę jaka SKM obsługuje zbyt częste są opóźnienia pociągów, nawet kilkadziesiąt minut! Dlaczego jest taki bałagan? Niekiedy są to różne zdarzenia losowe, jak awarie, wypadki, kradzieże jakiś drutów, a czasami to typowy brak profesjonalizmu przy planowaniu rozkładów na czas remontów peronów czy wymiany torów.
    Najgorsze jest to że władze SKM-ki na wszelakie sugestie jak coś można poprawić i usprawnić pozostają głuche.

    • 180 33

    • Pozostaja gluche, bo tam jest taki Gluszek..

      • 34 1

    • No co ty teraz!?

      Skoro twierdzisz że walające się po przedziałach strzykawki po jakichś narkusach nie są zagrożeniem dla pasażerów a jedynie "ograniczają komfort" jak to określasz, to chyba nie wiesz o czym mówisz albo sam wymagasz leczenia!

      • 17 2

    • (5)

      S K M

      Syf

      Kiła

      Mogiła

      • 26 10

      • (4)

        To tak jakby sam przewoźnik ten syf robił. Jeżdżą wieprze i robią syf. Najpierw czepiaj się społeczeństwa, któremu brakuje wychowania

        • 12 9

        • problem to brak kontroli i egzekwowania kar (3)

          pół roku ostrego karania meneli, kiboli i cwaniaków i będzie czysto i spokojnie.

          • 13 1

          • To nie jest polityka SKM (2)

            najlepiej idzie im karanie turystów, którzy nie ogarniają trójmiejskiej komunikacji, źle kupią bilet lub nie wiedzą gdzie go skasować. Po co ryzykować dostaniem w mordę od kibola, skoro można od dziadka wysępić 40 zł za nieskasowanie kupionego biletu. Przy wejściu na SKM powinny być bramki, które by minimalizowały wstęp meneli,

            • 7 0

            • Typowy maruda

              Sprawa prosta. Opracuj taki plan i przedstaw. SKM to nie metro. Tutaj nie masz tuneli do których nikt nie wejdzie. Jak przedstawisz pomysł jak nie dopuścić do wejścia na peron jak będą bramki to pewnie cię wysłuchają. DO DZIEŁA POKAŻ CO POTRAFISZ!

              • 1 2

            • Przy obecnej infrastrukturze bramki akurat nie są dobrym pomysłem, bo trzeba jakoś uwzględnić na przykład przesiadki z SKM na PKM i odwrotnie. Poza tym, bramki nie powstrzymają chuliganów czy meneli - ci sobie przejdą po torach albo bramkę przeskoczą.

              Warto też wspomnieć, że takie bramki będą mocno tamowały ruch a ruch z i na peron jest duży w godzinach szczytu.

              Rozwiązaniem byłaby ochrona, która potrafi sobie radzić z zagrożeniami a nie tylko udawać, że ich nie ma.

              • 1 0

    • Ty chyba jakimiś innymi pociągami niż ja jeździsz (3)

      Nie chcę powiedzieć że w skm jest super bo nie jest ale żadnych strzykawek nigdy nie widziałem w skm, a meneli to może kilka razy w roku widzę.
      Ja podejrzewam że ty tylko w piątek wieczorem na imprezę do sopotu jeździsz skm to potem masz nieco odchylony obraz rzeczywistości bo ćpuny to tylko w sopocie się gromadzą.

      • 22 17

      • Panie Głuszek, czy to pan? (1)

        Proszę pamiętać, że służbowy komputer nie służy do przeglądania forów internetowych i udzielania się na nich tylko do pracy. Czy bierze pan/pani pieniądze za plumkanie na forum i wybielanie swojej firmy (przepraszam ale słowo kołchoz tu bardziej by pasowało), czy za na przykład układanie rozkładu jazdy?
        Godzina pańskiego wpisu >07;30< też zastanawia.....Czy to aby nie o tej godzinie zaczyna pracę ten wasz "pentagon" na przystanku-widmo pomiędzy Rumią Janowo a Gdynią Cisowa???

        • 8 7

        • no ale przecież on pracuje właśnie...

          ahaha

          • 1 1

      • lol, bez przesady

        menele jeżdżą chyba w każdym składzie, zwłaszcza zimą.

        • 4 0

    • Obrus nędzy i rozpaczy !? (2)

      Witam! Z SKM-ki korzystam od kilku lat - od ok 2 lat codziennie dojeżdżam do pracy. Nigdy nie spotkałem się z obrazem jaki przedstawiasz. Korzystając z komunikacji miejskiej nigdy nie spóźniłem się do pracy! Bzdury opowiadasz!
      Jestem wręcz zachwycony punktualnością i jakością usług!

      • 15 23

      • Kolejny klakier SKM

        • 7 3

      • Spóźnienie średnio 1 x miesiac.

        Jeżdżę od 8 lat codziennie. Coraz mniej połączeń, coraz mniej rodzajów biletów ( zniknął mój ulubiony tygodniowy) nastawienie na klienta typowo monopolistyczne. Nie podoba ci się to wypad.... Ta firma powinna być odświeżona jeżeli chodzi o zarząd.....

        • 0 0

    • moje odczucia: (3)

      ad 1. zgoda, ale trzeba się wtedy przesiąść do następnego przedziału/wagonu i jest ok. SOK sobie spaceruje po wagonach coraz częściej (mimo że nadal nic nie robią)

      ad 2. jeżdżę SKM codziennie od 1,5 roku, w tym czasie było może 3 spóźnienia powyżej 10 minut. Trasa Gdańsk - Gdynia wzgórze.

      • 16 8

      • Daleko do ideału, ale nie jest beznadziejnie.

        Dojeżdżam SKM codziennie. Czasami na prawdę można natknąć się na jakąś niespodziankę w postaci ekipki spijającej Specjale albo kogoś, kto zaczepia pasażerów. I tutaj zgoda, że najbardziej bezpiecznym rozwiązaniem jest przesiadka. Co do opóźnień, zdarzają się kilkuminutowe (szczególnie w pociągach jadących z Lęborka czy Słupska), co raczej tłumaczy długość trasy i wiek/stan niektórych pociągów. Nie mniej częstotliwość pociągów w godzinach porannych i południowych szczytów jest niezła: pociąg co 7 minut. Z czystością też coraz lepiej.

        • 7 2

      • jak masz ze sobą rower to przesiadka jest trudna
        gdy jest dużo ludzi - niemożliwa
        a menele lubią te miejca, gdzie rowerzysta musi jechać

        nie zawsze się chce wdawać się w bójkę, by wymusić niepalenie

        • 10 0

      • ja jeżdżę SKM sporadycznie, tj. kilka razy w miesiącu (ok 5-6)

        spóźnienia są standardem (średnio od 1-3 przejazdów co daje do 50%) + 1-2 awarie na dwa miesiące

        pszypadeg????

        • 5 1

    • z tym brudem to się bardzo poprawiło w ostatnich latach
      gorzej z punktualnością i częstotliwością

      • 10 1

    • najgorsze jest to,

      że brudzą, śmierdzą i rozrabiają pasażerowie. Maszyniści i konduktorzy trochę rzadziej ;-) może pretensje kierował byś do pasażerów?

      • 1 1

  • Stary tabor (14)

    To jest podstawowy problem SKM.
    Słabe przyspieszenia, mała ilość drzwi czyli strasznie długa wymiana pasażerów, dają w efekcie długi czas przejazdu, który można by skrócić między Gdynią a Gdańskiem o 10minut
    Poza tym częstotliwość też nie jest zachęcająca.

    • 145 19

    • Nie przesadzaj. (6)

      Dla mnie nie ma znaczenia czy jadę starym pociągiem, czy nowym (właściwie to starym i tylko trochę odpicowanym, bo nowe to one nie są). Dla mnie ważne jest aby nie śmierdziało w środku, nie było piekarnika albo lodówki (to zależy od kaprysu pana maszynisty- albo sauna albo krioterapia), ma być bezpiecznie, tak że nikt mi portfela albo telefonu nie ukradnie, no i punktualność większa powinna być. Tak na koniec to panowie kontrolerzy biletów też by mogli być trochę bardziej sympatyczni i mniej chamscy.
      To tyle...............

      • 22 10

      • Widać że nie kumam (3)

        Punktualność jest słaba bo skład stoi niekiedy 3 minuty żeby wszyscy wysiedli i wysiedli z powodu małej ilości drzwi i zbyt krótkich skladow

        • 19 2

        • Tak na prawdę da się może zyskać 5 min. na trasie między Gdańskiem Gł. a Gdynią Gł. (2)

          Zoobacz czasy w starych rozkładach gdy kursowały niemieckie składy. z lepszym przyspieszeniem I większą liczba drzwi. Nie przeczy to jednak, że powinniśmy dążyc do chocby takiego zmniejszenia czasu. Ja nie rozumiem dlaczego kolejki muszą tak długo stać w Gdańsku Głównym. Jesli jest kolizja z wyjeżdżającymi ze Śródmieścia to trzeba przesuną rozkład o te 1-2 min żeby nie było tego czekania na Głównym.

          • 8 1

          • gdzie znaleźć takie rozkłady?

            • 0 0

          • Najlepsze rozwiązanie: krótkie składy co 1-2 minuty.

            • 2 2

      • Jak ma nie śmierdzieć skoro nie ma klimatyzacji? (1)

        • 3 2

        • Zeby nie smierdzialo to trzeba sprzatac i wietrzyc swiezym powietrzem a nie klimatyzacje wlaczac.

          • 3 0

    • Nie kumam (1)

      Ilosc pasazerow wzrosła o 2,5 miliona a ilosc pociagów pozostala ta sama...
      Nawet niektore połączenia zlikwidowali np. z pruszczem gd. a to oznacza ze ludzie podrozują jak sledzie w konserwie :(

      • 21 3

      • Identycznie, jak na walesa airport.

        • 0 0

    • A tam (1)

      Jeżdzę SKM juz ponad 10 lat i oprócz tego co piszecie to jest notoryczny brak miejsc w SKM! Wiecznie nabite składy tak ze sufitu trzeba sie trzymac a przy hamowaniu tłum miło sie kołysze jak Meksykańska Fala. Człowiek chciałby JAK CZŁOWIEK pojechac i wrócić do pracy, czytając książke, albo wygodnie usiąść czy postać nawet, ale wygodnie! A nie w tłoku wiecznym bo jak po sufit skm nie nabita znaczy sie nieopłacalny przejazd. Jak bydło wozicie nas wszystkich pasażerów a nie jak ludzi. Zapraszam cały Zarząd SKM na poranne i popołudniowe godziny szczytu.

      • 36 0

      • w PESACh w ogóle nie ma miejsc i żeby sobie ciuchutko usiąść

        musieliby puścić nocny.

        • 1 0

    • w starym taborze, masz większą ilość drzwi, niż w nowym...

      ręce, ręce!!!

      • 1 3

    • stary tabor mi nie przeszkadza. (1)

      nowy mnie czasami irytuje - szczekaczka się wydziera, nie można spokojnie posiedzieć, te nowe siedzenia nie zawsze wygodne.

      najbardziej mnie interesuje by jeździły jak najczęściej.

      co do smrodu - to pasażerowie śmierdzą, przecież pracownicy SKM ich nie umyją? Mają mydło do biletu rozdawać?

      • 4 2

      • jaki nowy? masz na myśli ten "nowy" po remoncie?

        czytaj - odpicowaniu trupa na pogrzeb?

        • 3 0

  • Świetnie, że jest (1)

    Bez SKM nasze zapchane, trójmiejskie ulice, wyglądałyby jeszcze gorzej.

    Minus za brud i brak komfortu podróży oraz częste awarie i opóźnienia.

    • 156 4

    • PKM jak kula u nogi

      • 2 11

  • Za komuny (2)

    I tak bylo wiecej pasazerow a teraz to duzo osob ma swe tedeiki

    • 68 5

    • I to ma byc pozytyw tej komuny???

      • 4 6

    • w tedeiku to jak w skmce za komuny

      :-) az dziw ze ludzie to jeszcze kupuja ..najlepiej 11 letni golf z niemiec bez filtra ...a pozniej ...zdziwienie ze dzieci maja aleregie i astmy

      • 8 1

  • (1)

    Tak się chwalą ale co chwilę coś się psuje

    • 47 5

    • Bo to stary tabor jest...

      "słabe przyspieszenia, mała ilość drzwi czyli strasznie długa wymiana pasażerów, dają w efekcie długi czas przejazdu"

      • 4 0

  • Brawo (6)

    To tak jakby skm przywiozła całą Polskę..

    • 26 9

    • (1)

      Całą Polskę do Trójmiasta?
      To jest lokalny przewoźnik.

      • 1 7

      • Chodzi o liczbe, czytaj ze zrozumieniem

        Ile mieszkanców ma Polska? A ilu przewiozła skmka ? Odpisz jak dojdziesz do tego ;)

        • 11 0

    • ciekaw jestem, czy mnie też policzyli, (2)

      kilka razy się przewiozłem w zeszłym roku.

      • 3 0

      • Nie zapomnieli Cię tylko jeśli zapłaciłeś za bilet.

        • 0 1

      • Ale źle to ująłem. Sorki!

        • 0 0

    • daleko...

      Do maksymalnych wyników, grubo powyżej 100mln rocznie na przełomie lat 70/80

      • 0 0

  • SKM - tabor to stare trupy odmalowane, tyle miliardów z UE POszło w piach zamiast kupić nowe składy (2)

    SKM - niestety syf ciągle..

    • 69 31

    • O jakim piachu mówisz? (1)

      Marszałek zbudował PKM, Gdańsk dorzucił się do przedłu żenia do Śródmieścia I jeszcze wyremontowano 21 składów I kupiono 2 nowe. Oczywiście mogliśmy nie robić torów I kupić nowe pociągi ale ja uwazam, że lepiej że zbudowano to co zbudowano, szkoda tylko braku połączenia Śródmieścia z Orunią.

      • 6 7

      • nigdy nie jechałem PKM do śródmieścia

        • 9 3

  • Byłoby więcej gdyby SKM jeździła w sieci ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia

    i gdyby istniało coś takiego jak tani wspólny bilet, a nie proteza mzkzg

    • 102 4

  • I najdrozsze bilety (14)

    miesieczne w kraju. 220zl za metropolitalny? Kogos chyba po.... :)

    W Warszawie taki sam bilet kosztuje 98zl. Gwarantuje, ze gdyby zrobic bilety miesieczne na poziomie 100zl to duzo osob by sie przesiadlo do skm i autobusow.
    Zrobic tak jak w wawie. Karta metropolitalna - osoby z meldunkiem w Trojmiescie dostaja imienna karte i kupuja taniej bilety.

    No ale jest jedno ale... nie oplaca sie.

    • 157 5

    • Są 4 zarządy transportu w Trójmieście; w Wawie 1. Każdy zarząd musi wypić i zakąsić. (6)

      ,

      • 47 0

      • (3)

        Najbardziej wypić i zakąsić musi PKP, do którego należy SKM. To oni są zawsze problemem gdy chodzi o integrację. Gdyby spółka była samorządowa albo miejska, to takie działanie nie miałoby miejsca - wystarczy spojrzeć na Mazowieckie, gdzie zintegrowane są komunikacja miejska wraz z metrem, SKM, WKD oraz w pewnym stopniu Koleje Mazowieckie.

        • 22 0

        • PIS z manią centralizacji nie odpuści SKM i tyle

          • 5 7

        • (1)

          KolejeMazowieckie są 2x droższe na tym samym odcinku co SKM warszawska.
          PKP nigdy się nie zmieni.

          • 4 1

          • pkp

            ach jakie oburzenie pisiarnia demonstrowala po ostatnich tekstach, obciążających polskich kolejarzy jakimś procentem winy za holocaust

            tymczasem w mojej kolejarskiej rodzinie słyszałem historyjki, jak z ksiązek grossa

            wsród kolejarzy zawsze było trochę świń. nie trzeba do tego anlizować SKM

            • 2 4

      • Otóż to!

        • 3 0

      • sztuczny podział

        w warszawie jest więcej firm przewozowych niż w gdańsku- niemal każda dzielnica ma swoją.

        • 2 4

    • rebe

      To won do Warszawy ośle...

      • 1 31

    • Niedasie

      • 16 0

    • jakbym mial bilet na sam ZTM gdańsk za 50-60 zł (normalny) to pomimo posiadania samochodu częściej bym korzystał

      mimo tego całego smrodu, syfu, ekstremalnych temperatur, trzody chlewnej i permanentnych spóźnień,

      niestety przy 100 zł/m-c to się kompletnie nie kalkuluje...

      • 4 4

    • z meldunkiem to troche przesadzasz

      ..najwiecej osob korzystajacych z skm podrozuje z Wejherowa , Redy i Rumi do Gdyni i Gdanska

      • 2 0

    • (2)

      Ale przegięcie. 220,00 to płaci się ca pełny metropolitalny tj. SKM i PR od Cieplewa do Wejherowa + wszystkie komunikacje miejskie w małym i dużym 3miejście

      • 0 5

      • to nie przegięcie, to fakt

        Podana cena dotyczy "pierwszej strefy" Warszawy, czyli koła o średnicy mniej więcej 42-45km. Wypisz-wymaluj dystans Wejherowo - Gdańsk.
        W tej cenie są wszystkie środku komunikacji miejskiej: SKM, KM, WKD, ZTM i metro.
        W dni zagrożone smogiem, Waszawa podróżuje free!!!

        • 9 2

      • Czy jest bilet tylko na Gdańsk Sopot i Gdynię SKM i ZTM/ZKM?

        Nie ma!!!

        • 0 0

  • Czyli o 200 000 mniej (2)

    • 48 1

    • też to zauważyłem, ale w 2015 PKM już jeździła (1)

      więc w sumie nie wiem, czy wzrosło czy spadło :P

      • 1 1

      • ale krótko i to były dopiero początki

        tak na prawde to wazne sa równiez kilometry na których przewieziono tych pasażerów

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane