• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego sygnalizacja działa w nocy?

Marek
8 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Funkcjonująca nocą sygnalizacja zdaniem czytelnika wydłuża niepotrzebnie przejazd przez miasto. Funkcjonująca nocą sygnalizacja zdaniem czytelnika wydłuża niepotrzebnie przejazd przez miasto.

- Dlaczego pomimo minimalnego ruchu w nocy, nawet na małych skrzyżowaniach nie włączamy pomarańczowego światła? - pyta nasz czytelnik, pan Marek. Jego pytania przekazaliśmy do ZDiZ.



Podczas pracy w nocy często używam samochodu. Nie mogę zrozumieć dlaczego na większości skrzyżowań sygnalizacja jest włączona. Praktycznie każdej nocy zastanawiam się nad tym, czekając na zielone światło na pustych skrzyżowaniach.

O ile jeszcze jestem w stanie zrozumieć działanie sygnalizacji na dużych skrzyżowaniach - choć np. w Bydgoszczy również na takich są one wyłączone, o tyle na małych już nie potrafię. Może mają za zadanie walczyć z nadmierną prędkością, aczkolwiek od tego jest policja, którą w nocy można spotkać bardzo często. Warto też podkreślić, że funkcjonujące nocą światła zwiększają hałas, a także nie pozostają bez wpływu na środowisko.

Podam kilka przykładów takich sygnalizacji. Zacznę od skrzyżowania ulic: Małomiejskiej i Zamiejskiej zobacz na mapie Gdańska, gdzie dotychczas pulsowało nocą światło pomarańczowe. Teraz od kilkudziesięciu dni sygnalizacja pracuje już normalnie, jak w dzień.

Czy sygnalizacja powinna działać całą dobę?

Jedziemy dalej - w stronę Oruni Górnej - na skrzyżowaniu ul. Małomiejskiej z ul. Ptasią zobacz na mapie Gdańska, gdzie jest bardzo mały ruch. Sytuacja podobna jak na skrzyżowaniu wcześniej.

Taka sama sytuacja jest na splocie ul. Świętokrzyskiej z ul. Niepołomicką zobacz na mapie Gdańska, a także na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką zobacz na mapie Gdańska (na wysokości stacji diagnostycznej) i jeszcze na przecięciu ul. Łódzkiej z ul. Płocką zobacz na mapie Gdańska. Przykłady można by tu mnożyć.

O włączone nocą sygnalizatory zapytaliśmy Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku: Statystyki i prowadzone przez nas badania pokazują, że włączone sygnalizacje w nocy poprawiają bezpieczeństwo w ruchu nie tylko kierowców, ale też pieszych i rowerzystów. Spada wyraźnie liczba zdarzeń drogowych. Sygnalizacje świetlne, które nocą mają włączone pulsujące pomarańczowe światło, będą powoli znikać z ulic Gdańska. Światła będą działać przez całą dobę.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (283) 4 zablokowane

  • Jeszcze (1)

    bezpieczniej byłoby, gdyby paliło się cały czas czerwone.

    • 24 1

    • tabletki odstawione?

      takie przegięcia niewyżytych miszczów kierownicy już nie działają

      • 0 4

  • Taaaaa.... (1)

    A o 2giej w nocy zwłaszcza dużo jest pieszych i rowerzystów. Normalnie, zapałki nie wciśniesz, taki ruch!

    • 16 3

    • nawet gdyby były tylko rzadkie jednostki, mają prawo czuć się bezpiecznie

      • 1 4

  • nie poważni ? (1)

    a co z paliwem i czasem ?? widać ZDIZ nie interesuję się kierowcami i ludźmi - po co ma stać o 2 w nocy na ullicy abrahama i patrzeć na czerwone światło jak nie ma żadnego smaochodu na drodze. może trzeba ich zmienić żeby poszukali innej pracy. trzeba optymalizować a nie dowalać nowe światła !!

    • 12 3

    • optymalizować wg jakiego kryterium?

      nie przyspieszaj i nie przekraczaj ograniczeń prędkości - będziesz jechać może wolniej, ale płynniej, zużyjesz mniej paliwa

      • 1 2

  • Dlaczego sygnalizacja działa w nocy?

    bo krasnoludki śpią i nie ma komu włączać i wyłączać światełek

    • 9 1

  • świetny pomysł (2)

    nareszcie ktoś pomyślał,sądzę że to bardzo dobry pomysł że światła są 24h , w końcu idioci może przestaną traktować miejskie ulice jak tor wyścigowy i częściej noga z gazu.Popieram

    • 5 16

    • a policja do czego służy ? (1)

      • 2 2

      • policja nigdy nie zapewni nieuchronności kary

        czerwone światło działa jak trzeba nawet na wielu wariatów - pseudo miszczów kierownicy

        • 1 2

  • A jak się maja te rzekome badania których nikt nigdy nie widział i nie zobaczy do ochrony środowiska!!! (3)

    Przecież każdorazowe zatrzymanie się pojazdu i ponowny start to zwiększona ilość zanieczyszczenia spalinami!
    Te badania też przeprowadziliście czy wy wybieracie sobie tylko te które wam pasują?
    Z tymi badaniami, to tak jak z tymi podsłuchami.
    Nie ważne co sądzi większość ludności, ważne kto i w jaki sposób podsłuchiwał ( czytaj robił badania).
    Och wy rządzący! Od tej władzy w d... wam się po przewracało dla was zwykły obywatel się nie liczy!
    Ale przyjdzie i na was czas już nie długo!

    • 16 3

    • (1)

      także większy hałas - bo auto dłużej stoi i głośniejsze jest przy ruszaniu

      • 7 1

      • największy hałas jak jedzie powyżej 50 km/h

        • 1 2

    • Jak jesteś kur..a taki zielony, to tramwajem jeździj

      • 4 1

  • Co za babsko ta Kaczmarek !

    Dodatkowa emisja spalin, hałas przy ruszaniu oraz wieksze zużycie energi.Głupek w Warszawie jeździł nie patrząc na swiatla wiec co Pani tu pieprzy o bezpieczeństwie ! Niech pani odpowie po jaką cholere wydano kupe kasy na pentle idukcyjne jak one sa nie pozałączane i co skrzyzowanie w nocy trzeba się zatrzymywać mimo żadnego ruchu ?

    • 16 2

  • Statystyka (2)

    Statystyki i prowadzone badania pokazują, że wprowadzenie ograniczenia do 5 km/h w nocy poprawia bezpieczeństwo w ruchu nie tylko kierowców, ale też pieszych i rowerzystów. Spada wyraźnie liczba zdarzeń drogowych.

    • 11 1

    • Statystki potwierdzaja, że wyłączenie ruchu samochodowego na ulicy powoduje spadek liczby wypadków samochodowych do 0% (1)

      • 7 2

      • obejrzyj wykresy zmian ciężkości wypadków w zależności od dopuszczalnej prędkości

        liczba wypadków radykalnie spada przy limicie 30 km/h i to jest preferowana prędkość w rozsądnie zarządzanych miastach. Takie przeginanie jak twoje straciło już swój urok.

        • 1 2

  • Lobbing policyjny działa

    Pamiętam, że jak z 6 lat temu miałem do czynienia z ZDiZ-tem, to już wtedy ostro Policja cisnęła, by wszystkie sygnalizacje przerabiać na całodobowe. Widocznie można sobie dzięki temu szybko statystyki podkręcić, wiadomo że zawsze znajdzie się ktoś, kto poleci na bezsensownie włączonym czerwonym.
    Zresztą temat sygnalizacji w Gdańsku to temat na osobny artykuł, a jakby go rzetelnie zrobić, to i odpowiednie służby antykorupcyjne by się zainteresowały :)

    • 8 2

  • pracownicy ZDIZ (4)

    są profesjonalistami w swojej dziedzinie, umieją wszystko tak ładnie wytłumaczyć że wszystko jest naszą winą, po co w nocy jedźmy, że źle przez ulicę przechodzimy i sami korki generujemy itd
    tylko nie biorą pod uwagę że oni są dla nas a nie my dla nich
    przypadek z Gdyni 5 pracowników nie umiało odpalić prezentacji w power poincie - jak latali jak szukali kogoś z pracowników kto by się na tym znał - aż zal mi było patrzeć jak marnują się nasze pieniądze na te tęgie ciężkie głowy i ich bezradność

    • 12 2

    • skoro opracowali prezentację (2)

      to chyba musieli wcześniej uruchamiać ze 100 razy? To jakim cudem nie mogli uruchomić - coś tu logika szwankuje...

      • 0 3

      • (1)

        bo to w domu robili a w pracy maja inne wersje oprogramowania

        • 2 0

        • jeżeli open source to im współczuję

          • 0 2

    • nie chodzi o szukanie winnych

      tylko zapobieganie wypadkom i rozsądną perswazję - jak na razie słabo działa

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane