• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego sygnalizacja działa w nocy?

Marek
8 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Funkcjonująca nocą sygnalizacja zdaniem czytelnika wydłuża niepotrzebnie przejazd przez miasto. Funkcjonująca nocą sygnalizacja zdaniem czytelnika wydłuża niepotrzebnie przejazd przez miasto.

- Dlaczego pomimo minimalnego ruchu w nocy, nawet na małych skrzyżowaniach nie włączamy pomarańczowego światła? - pyta nasz czytelnik, pan Marek. Jego pytania przekazaliśmy do ZDiZ.



Podczas pracy w nocy często używam samochodu. Nie mogę zrozumieć dlaczego na większości skrzyżowań sygnalizacja jest włączona. Praktycznie każdej nocy zastanawiam się nad tym, czekając na zielone światło na pustych skrzyżowaniach.

O ile jeszcze jestem w stanie zrozumieć działanie sygnalizacji na dużych skrzyżowaniach - choć np. w Bydgoszczy również na takich są one wyłączone, o tyle na małych już nie potrafię. Może mają za zadanie walczyć z nadmierną prędkością, aczkolwiek od tego jest policja, którą w nocy można spotkać bardzo często. Warto też podkreślić, że funkcjonujące nocą światła zwiększają hałas, a także nie pozostają bez wpływu na środowisko.

Podam kilka przykładów takich sygnalizacji. Zacznę od skrzyżowania ulic: Małomiejskiej i Zamiejskiej zobacz na mapie Gdańska, gdzie dotychczas pulsowało nocą światło pomarańczowe. Teraz od kilkudziesięciu dni sygnalizacja pracuje już normalnie, jak w dzień.

Czy sygnalizacja powinna działać całą dobę?

Jedziemy dalej - w stronę Oruni Górnej - na skrzyżowaniu ul. Małomiejskiej z ul. Ptasią zobacz na mapie Gdańska, gdzie jest bardzo mały ruch. Sytuacja podobna jak na skrzyżowaniu wcześniej.

Taka sama sytuacja jest na splocie ul. Świętokrzyskiej z ul. Niepołomicką zobacz na mapie Gdańska, a także na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką zobacz na mapie Gdańska (na wysokości stacji diagnostycznej) i jeszcze na przecięciu ul. Łódzkiej z ul. Płocką zobacz na mapie Gdańska. Przykłady można by tu mnożyć.

O włączone nocą sygnalizatory zapytaliśmy Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku: Statystyki i prowadzone przez nas badania pokazują, że włączone sygnalizacje w nocy poprawiają bezpieczeństwo w ruchu nie tylko kierowców, ale też pieszych i rowerzystów. Spada wyraźnie liczba zdarzeń drogowych. Sygnalizacje świetlne, które nocą mają włączone pulsujące pomarańczowe światło, będą powoli znikać z ulic Gdańska. Światła będą działać przez całą dobę.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (283) 4 zablokowane

  • Popieram, precz z sygnalizacją w nocy !!! Ruch mały, a co chwila trzeba hamować, choć nic z boku nie jedzie ... (2)

    Są znaki, po co w nocy światła ???

    Kilkanaście razy muszę się zatrzymywać bez sensu, i po chwili ruszać, zamiast płynnie jechać te 50 czy 60 km/h. Zużycie paliwa rośnie - może to koncerny naftowe sponsoruję te niepotrzebne nocą światełka ? ;)

    Co na to np. ekolodzy ?

    • 16 1

    • nie potrzeba hamować: wystarczy cały czas jechać poniżej dopuszczalnej prędkości (1)

      wolniej = płynniej = ciszej: w nocy to bardzo ważny aspekt jakości środowiska miejskiego. Zużycie paliwa rośnie jak niepotrzebnie przyspieszasz ostro za każdym razem. Gdzie ci się spieszy koleś?

      • 1 5

      • jak kiedyś kupisz sobie samochód to się wypowiedz...

        koleś

        • 2 1

  • Ciekawe...

    Włączona sygnalizacja dla tramwajów też poprawia bezpieczeństwo?W nocy jeżdżą autobusy nocne a nie tramwaje wiec jaki senes?Na świecie jest moda na oszczędność energii natomiast 3miasto musi wyglądać jak Las Vegas! a i jeszcze jedno.Po cholerę stawiać tyle znaków i malować?skoro obowiązują tylko przy wyłączonej sygnalizacji?

    • 11 1

  • Podczas pracy w nocy często używam samochodu... (1)

    Pan Marek - nocny serwis szparek?

    • 8 4

    • i przepychania wałów

      • 1 0

  • Co za nonsens...

    Hrabiostwo się znalazło. Poszaleć i wypłaszać pieszych z przejść to główne zadanie tych, którzy domagają się żółtych świateł. Chwilę postać na czerwonym nie mogą, to lepiej żeby nie robili w ogóle prawa jazdy, bo jeszcze kogoś w pośpiechu zabiją.

    • 2 7

  • piesi i rowerzyści (2)

    szczególnie o 3 w nocy jest dużo pieszych i rowerzystów, pozdrawiam pracowników ZDiZ, za ich twórcze myślenie

    • 8 1

    • w nocy było ich tysiące, setki, tylko mietek na rowerze....

      ale światła trzeba mieć włączone taka ideologia popapranej polski

      • 2 1

    • nawet jeśli są jednostki

      mają prawo czuć się bezpiecznie

      • 0 2

  • A może wystarczy dobry przykład sąsiadów???

    W Szwecji wszystkie światłą gdy nie ma ruchu na skrzyżowaniach świecą sie na czerwono. Dojeżdżając do świateł z dozwoloną prędkością zmieniają się na zielone. Większa prędkość stoisz.Proste, proste. Nie trzeba Wisły światłami zawracać.Pozdrawiam.

    • 6 4

  • plan jest taki

    żeby przeznaczyć pieniądze z budżetu obywatelskiego na wyłączenie świateł nocą, pieniądze zostaną wydane słusznie zasilą odpowiednie konta za to obywatele dostaną co chcieli. ZDiZ będzie też miał spokój bo tak chcieli obywatele. łączmy wydawanie pieniędzy ze szczytnymi celami

    • 3 0

  • odpowiedź jest bardzo prosta, żeby było większe zużycie paliwa (7)

    większe zużycie paliwa - więcej akcyzy vatu i innych podatków dla bandyckiego złodziejskiego plugawego państwa

    • 11 2

    • paliwo zużywasz niepotrzebnie ruszając z piskiem opon (6)

      jedziesz wolniej ale płynniej - oszczędzasz paliwo. Najlepiej na krótkie odległości (do 5 km) wybieraj rower. Na dłuższe: rower plus SKM.

      • 1 5

      • (5)

        Sprawdzone. Zwłaszcza w środku nocy. SKM.

        • 4 1

        • Dla ciebie pewnie środek nocy trwa od 0:00 do 23:59... Każda wymówka dobra,by wozić pupsko autem? (4)

          • 0 3

          • (3)

            Nie stać Cię na samochód to idź na rower a nie plujesz jadem na forum

            • 1 1

            • Nie stać mnie na tracenie czasu w korasach, frajerze. I jeszcze walić raty+OC+paliwo+naprawy za puszkę? (2)

              • 0 1

              • (1)

                nie stać cię?
                dlaczegoś biedny - boś głupi
                dlaczegoś głupi - boś biedny

                • 0 0

              • Kolego,właśnie dlatego mnie nie stać na stanie w korkach,bo mam zarypistą godzinówkę. A czas wolny jest dla mnie i rodziny,a

                • 0 0

  • czerwona fala: Havla, Łostowicka, Rakoczego

    Najgorsza jest czerwona fala jadąc z pętli tramwajowej Świętokrzyska do Wrzeszcza!! Na trasie ul Havla, Łostowicka, Rakoczego na 70% świateł trzeba stać mimo, że jedzie się przepisowo. Rozumiem że moze zapalić sie czerwone światło na skrzyżowaniach z innymi ważnymi ulicami ale nie z drogami podrzędnymi, a nawet zdarza się przed przejściem dla pieszych (skrzyżowanie Havla z Armii Krajowej). Totalna głupota czerwone światło w miejscu właczania się do ruchu aut z parkingu przy cmentarzu Łostowickim. Wracam z Wrzeszcza i prawie zawsze muszę tam stać mimo że na parkingu błąkaja się tylko duszyczki. Stanie, ruszanie pod górkę to gdzie tu ochrona środowiska gdy auta wypuszczają kłęby śmierdzącego dymu.
    Opłacani przez nas urzędasy to imbecyle. Gdzie tu bezpieczeństwo, skoro te światła ciągle inaczej zgrywaja się po trasie. Auta ruszają z piskiem opon i przekraczają prędkość by zdązyć na nastepne zielone światło bo ostatnio zdązyli ale dzis już nie bo znów są inaczej wyregulowane.
    Rozwiązanie z stopniem trudności 2 klasy na poziomie szkoły podstawowej : zielona fala dostosowana do ograniczeń prędkości, pomarańczowe światło pulsacyjne na ul Łostowickiej przy parkingu przycmentarnym.
    Dlaczego tak mamy jak dziś... bo mamy śmierdzących leni odpowiedzialnych za to i opłacanych z naszych kieszeni !!!

    • 11 1

  • Ustawka?

    Pewnie ZDiZ dogadało się z drogówką, żeby korciło kierowców do przejechania na czerwonym, i kasa z mandatów idzie pół na pół.
    To jedyne logiczne wytłumaczenie

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane