• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowe 250 mln zł na Trasę Słowackiego

Maciej Naskręt
30 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Duże koszty budowy tunelu pod Martwą Wisłą zamroziły wiele gdańskich inwestycji, możliwe, ze tylko na chwilę. Duże koszty budowy tunelu pod Martwą Wisłą zamroziły wiele gdańskich inwestycji, możliwe, ze tylko na chwilę.

Będzie więcej pieniędzy w budżecie Gdańska na inwestycje, bo rząd zwiększył o 250 mln zł dofinansowanie do budowy Trasy Słowackiego i Sucharskiego.



Taką informację przywiózł do Gdańska minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, Sławomir Nowak, który wziął udział w uroczystości oddania do ruchu fragmentu Trasy Sucharskiego. Przywiózł ze sobą aneks do umowy na budowę Trasy Słowackiego, na podstawie którego zwiększona zostanie wartość dofinansowania tego projektu o 250 mln złotych, do 1 mld 154 mln zł, czyli do 85 proc. jego wartości.

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego przesunęło tę inwestycję z listy rezerwowej na listę podstawową. Do tej pory dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosiło 900 mln zł. Koszt całego projektu wynosi 1 mld 420 mln zł.

W inwestycji na budowę Trasy Słowackiego, której inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, brakowało ponad 280 mln zł, głównie za sprawą wyników przetargu na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Przypomnijmy: pod koniec kwietnia 2011 r. okazało się, że wydrążenie tunelu w ciągu Trasy Słowackiego pochłonie 885 mln zł, a nie jak się wcześniej spodziewano - nieco ponad 500 mln zł.

By zapewnić finansowanie inwestycji drogowej, radni zdecydowali o odłożeniu planowanej od 12 lat rewitalizacji Dolnego Miasta. Nowelizacja planu finansowego zakładała też wstrzymanie remontów w gdańskich szkołach, odłożenie budowy przystani wodnej w Sobieszewie, wstrzymanie budowy mieszkań komunalnych, rezygnację z wykupu działek, na których można by realizować inwestycje.

Na razie nie udało nam się ustalić, czy pieniądze pochodzące z dofinansowania Trasy Słowackiego trafią na spłatę zobowiązań budżetowych, czy zostaną zapisane na odłożone przez władze miasta inwestycje.

Prace przy budowie Trasy Słowackiego - inwestor miejska spółka GIK.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin zakończenia robót: 10 grudnia 2012 r. - niezagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin zakończenia robót: 4 grudnia r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (196) ponad 10 zablokowanych

  • parodia, jeżeli cos było planowane to jak teraz mi tu piszą że kasa będzie? (2)

    kasa miała być na całą inwestycje, co za propaganda, a gdyby nie było to co?, to po co planować całość , naprawde tam pracują kretyni, mam firme budowlaną i zanim zaczne to klient wie ile zapłaci, a tu burdel, szkoda gadć bo mi nie chodzi o władze tej czy innej partii, ale to debilizm w czystej postaci

    • 5 3

    • franzz (1)

      Spoko, widać masz doświadczenie.. Jak ta twoja firma się nazywa? Wiesz... budowa popierdułek typu domek czy osiedle w Pierdziszewie to nie to samo co budowa kilometrów drogi przez pół miasta.

      • 1 1

      • i dlatego robi sie wyceny i kosztorysy aby nie bylo jak Amber Gold

        albo Lehman Brothers.

        ale Polska nie Argentyna, można cwierc duzej banki wyssac z budzetu kraju to tu to tam, a zalata sie to likwidujac ulge na internet, wyzsza akcyza na benzyne, wiekszymi oplatami za gaz i energie

        • 1 0

  • kasa

    Znajdą kasę w ustawie śmieciowej

    • 4 1

  • a na Morenie i Suchaninie

    dziura na dziurze,jak w zapadlym PGR.Niedlugo pewnie zaoraja i bedzie po wszystkim. Jechal ktos ulica Trzy Lipy lub Traugutta?Normalnie MASAKRA

    • 4 2

  • A Dolne Miasto? 12 lat do diaska!

    • 1 1

  • Będzie na premie dla urzędników i oczywiście dla zbednego GIK-u

    • 4 2

  • OPAT OPAT OPAT BUDOWAC - CZEKA 67 lat (1)

    Gdynianie to takie doopy nie potrafia zalatwic budowy OPAT

    • 3 3

    • Tuskowi doopy nie liżą

      jak Adam Owicz

      • 1 1

  • Polacy!!!

    Hahaha...Jak zwykle zamiast cieszyć się, że w ogóle coś się buduje to najlepiej narzekać. Czasami się zastanawiam czy Polak=narzekanie.

    • 5 1

  • (1)

    Wolę jak towary z portu gdańskiego będą przewożone wagonami kolejowymi.A tak będą dziesiątki tysięcy tirów rozjedżały i niszczyły nowe ulice trasy sucharskiego i inne przy okazji trując środowisko i obniżając komfort jazdy innym pasażerom. Gratulacje.

    • 3 3

    • To się opłaca na duże odległości.

      Zresztą, to nie tylko tiry. Nawet gdyby nie było ich wcale, popyt jest.

      • 0 1

  • Co zostanie z tego Gdańska po 50 latach?

    Gdańsk to jeden wielki bałagan i układ trójmiejsko-mafijny. Co z tego że macie ładnie pobudowane drogi i piękne stadiony? Ulice niedługo będą do kapitalnego remontu, zniszczą je dziesiątki tysięcy samochodów i tirów, do stadionów będziecie dokładać. Miasto jest brudne i zaniedbane. Zadbajcie lepiej o mieszkańców. Adamowicz i cała jego świta poprzez budowanie sobie pomników chwały doprowadzają Gdańsk do masowej degradacji. Ludzie uciekajcie z tego syfu!

    • 3 5

  • No to mamy szmal by remontowć wszystko to co budowano w epoce by żyło się lepiej"

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane