- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (152 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (118 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 4 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Dwie nowe ścieżki rowerowe powstaną w Gdańsku
8 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat)
W Oliwie i na Przymorzu pojawią się dwie nowe ścieżki dla rowerzystów. Będzie można nimi jeździć od listopada.
W piątek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na budowę ścieżek rowerowych w Oliwie i na Przymorzu. - Na razie udało nam się zdobyć pieniądze na dwie ścieżki. Choć mamy gotowe projekty kolejnych dróg rowerowych, na ich realizację rowerzyści muszą poczekać. Zabiegamy o dalsze dofinansowanie z Unii Europejskiej - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Pierwsza ścieżka rowerowa powstanie wzdłuż ul. Opata Jacka Rybińskiego i ul. Stary Rynek Oliwski na odcinku od al. Grunwaldzkiej do ul. Opackiej . Droga będzie miała 870 m długości. Nawierzchnia zostanie wykonana z betonu asfaltowego w kolorze czerwonym.
Druga droga powstanie wzdłuż ul. Kołobrzeskiej i ul. Dąbrowszczaków na odcinku od al. Rzeczypospolitej do ul. Czarny Dwór . Jej długość będzie wynosić ok 1,4 km. Nawierzchnia zostanie wykonana z mastyksu grysowego koloru czerwonego.
Termin zakończenia prac budowlanych przy obu ścieżkach wyznaczono na 30 listopada
Ścieżki rowerowe w Oliwie i na Przymorzu realizowane będą w ramach projektu "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013", który w sumie pochłonie prawie 80 mln zł. Gdańsk wyłoży ponad połowę (48,7 mln zł), resztę dołożą Gdynia i Sopot. Projekt zakłada budowę 26 dróg rowerowych o łącznej długości ok. 35 km na terenie Trójmiasta (w tym 22 km w Gdańsku, 9 km w Gdyni i 4 km w Sopocie).
Miejsca
Opinie (203) 10 zablokowanych
-
2010-07-29 10:49
tylko jeszcze wytłumaczcie rowerzystom żeby ściezek rowerowych używali!
na przykład na Hallera. Jest ścieżka. Rowerzyści przemykają drugą stroną ulicy pomiedzy pieszymi i samochodami parkującymi. Tak jest w wielu innych miejscach.
Wytłumaczcie rolkarzom i tym którzy róznymi dziwacznymi pojazdami się poruszają na przykład pasem nadmorskim że ścieżka rowerowa jest dla rowerzystów a ta reszta to zagrożenie dla zdrowia i życia rowerzysty.- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.