• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: osiem nowych skrzyżowań z monitoringiem

Maciej Korolczuk
14 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Kamery będą też na krzyżówce Kartuskiej z Łostowicką.
  • Kamery pojawią się m.in. na skrzyżowaniu ulic Sucharskiego i Wosia Budzysza.
  • Monitoringiem zostanie objęte też skrzyżowanie Świętokrzyskiej z al. Havla.
  • Prace prowadzone będą także na Bulońskiej i Rakoczego.

Do końca roku osiem kolejnych skrzyżowań w Gdańsku zostanie objętych monitoringiem. Kierowcy nie mają jednak co liczyć na ewentualne zmniejszenie korków w tych miejscach, bo choć wskazuje na to dokumentacja przetargowa, kamery nie będą włączone do systemu Tristar. Urządzenia pojawią się na górnym tarasie - głównie na Morenie a także na Ujeścisku, Przeróbce, Zaspie i Żabiance.



Czy monitoring w mieście sprawia, że czujesz się bezpieczniej?

Obecnie w systemie Tristar na terenie całego Trójmiasta funkcjonuje 195 kamer, a ruchem sterują dwa centra zarządzania w Gdańsku i Gdyni.

Poza kamerami system wspomaga też prawie 30 tablic i znaków zmiennej treści, znaki informacji parkingowej czy drogowe stacje meteorologiczne. Do systemu zostały też włączone tablice informacji pasażerskiej na przystankach, a na ulicach stoi ponad 20 terminali informacji pasażerskiej.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił właśnie przetarg na "Zaprojektowanie i budowę systemu monitoringu wraz z włączeniem do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem Tristar".

Nowe kamery monitoringu wizyjnego w Gdańsku. Nowe kamery monitoringu wizyjnego w Gdańsku.
W dokumentacji urzędnicy wskazują osiem skrzyżowań, gdzie pojawią się kamery: al. Legionów z al. Rzeczypospolitej i Hynka; ul. Chłopskiej i ul. Pomorskiej; ul. Kartuskiej i ul. Łostowickiej; ul. Nowolipie i ul. Piekarniczej; ul. Rakoczego i ul. Jaśkowej Doliny; ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej; al. Havla i ul. Świętokrzyskiej oraz ul. Sucharskiego i ul. Wosia Budzysza. Ponadto zamówienie obejmuje budowę serwerowni w budynku Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, a także zatrudnieniem i przeszkoleniem dwóch pracowników w zakresie konfiguracji, konserwacji, eksploatacji i utrzymania systemu.

Jak się jednak okazuje mieszkańcy Moreny, Kowal, Łostowic, Stogów czy Przeróbki na razie nie mają co liczyć na włączenie wskazanych lokalizacji do systemu Tristar.

- To nie jest rozbudowa Tristara, lecz sam montaż kamer. Po ubiegłorocznej powodzi i tegorocznym zagrożeniu powodzią chcemy mieć możliwość podglądu na to, co się dzieje w tych miejscach. Z punktu widzenia zarządzania miastem w sytuacji kryzysowej to dla nas kluczowa sprawa. Na razie nie będziemy jednak mieli możliwości zarządzania ruchem w tych miejscach, ale nie wykluczamy tego w przyszłości - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ.
To kolejne działania drogowców zabezpieczających się na wypadek losowych sytuacji kryzysowych. Kilka tygodni temu zamówili bowiem mobilne tablice zmiennej treści, by w razie zagrożenia, nagłej zmiany organizacji ruchu czy zamknięcia zalanej drogi informować o tym kierowców ustawionymi wcześniej znakami. Niedawno miasto ogłosiło też przetarg na montaż kamer na Oruni, Siedlcach, Młyniskach oraz we Wrzeszczu i na Morenie.

Opinie (108) 2 zablokowane

  • Kamery tak,

    ale do odcinkowego pomiaru prędkości, wspomagane przez radary. Teraz jak ktoś dostanie mandat za przekroczenie maksymalnej dozwolonej prędkości, to może mówić o naprawdę dużym pechu. A Tristar działa dość losowo, w niektórych przypadkach wręcz planowo źle. Np. nocą jadąc z Sopotu do Gdańska, ruszając ze świateł przy Drodze Zielonej i jadąc z przepisową prędkością, zawsze trafiam na czerwone na przejściu przy AWF, mimo że nikt tam nie naciska przycisku (brak żywej duszy). To chyba realizacja hasła „zatrzymaj się, jesteś już Gdańsku!".

    • 3 1

  • Więc komu

    -Kamery te służyć będą?

    • 1 0

  • W Holandii nie ma ruchu mam zielone.W Polsce nie ma ruchu z przeciwka jest czerwone stoją wozy i stwarza się korek.

    Nie ma centrum sterowania z pociotkami tylko każde skrzyżowanie indywidualnie samo siebie steruje fotokomórkami zależnie od ruchu na drodze.

    • 2 1

  • zdiz

    zdiz to bardzo żle zarządzana firma

    • 4 0

  • Kartuska z Łostowicką vs tramwaje na czerwonym....

    Jeżdżę od kilku lat codziennie Łostowicką w dół i dalej w praco w Kartuską.. nie ma praktycznia dnia aby nie zapalało się mi zielone światło a tramwaj z moreny jechał jeszcze przez skrzyżowanie. Celowa jazda czy źle ustawione światłą ? Redakcjo może sprawdzicie ten temat ?
    Czy mam wysłać film ?

    • 2 0

  • Wydali 300 milionów na Tristar, który nie ma monitoringu głównych skrzyżowań ?

    Serio ?

    • 1 0

  • Idiotyczne nazwy

    Górny taras Łostowice wrzeszcz aniołki żygi głupi gdansk

    • 0 0

  • Czy ktoś kiedyś sprawdzi z jakim efektem zostały spożytkowane środki na to cos? CBA ?

    • 3 0

  • Bezpieczeństwo, udogodnienia? (1)

    Te kamery są tylko i wyłącznie "kosić" za wjazd na czerwonym (żółtym też). Nie ma tu nic wspólnego z udrażnianiem ruchu.

    • 0 0

    • Te kamery nie mogą kosić na czerwonym bo nie są uznane za urządzenia pomiarowe w tym zakresie.

      • 0 0

  • Czytam opinie osób które wydają się coś wiedzieć o nieprawidłowościach przy tworzeniu i późniejszym działaniu TRISTAR.

    Ludzie złóżcie doniesienie do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa jeżeli te oskarżenia mają jakieś podstawy !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane