• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gotowe tory na Przeróbkę. Tramwaje wieczorem pojechały na Stogi

Maciej Naskręt
17 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 21:10 (17 czerwca 2015)

W środę wieczorem tramwaje wróciły na Stogi


Zakończyła się przebudowa trasy tramwajowej na Długich Ogrodach zobacz na mapie GdańskaPrzeróbce zobacz na mapie Gdańska. W środę wieczorem, po kilkumiesięcznej przerwie, znowu pojadą tramwaje na Stogi.



Czy przebudowa torów na Przeróbce i Długich Ogrodach była dla ciebie uciążliwa?

W związku z oddaniem do użytku zmodernizowanego torowiska tramwajowego w ciągu ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska, w środę ok godz. 18:30 przywrócone zostaną stałe trasy linii tramwajowych 38 do Stogów Pasanil i Stogów Plaży. Tym samym zawieszone zostanie funkcjonowanie zastępczych linii autobusowych T3T8. Dla mieszkańców Stogów oznacza to koniec uciążliwych przesiadek.

Co ważne, tramwaje nie będą się zatrzymywać przy przystanku Lenartowicza na obu kierunkach jazdy. Nie zostanie także udostępniony kierowcom przejazd przez Most Siennicki. Na przejazd nim mieszkańcy będą musieli poczekać jeszcze kilka tygodni. Z tego powodu linie autobusowe 106, 111, 138N8 nadal będą funkcjonować na trasach objazdowych przez ul. Elbląską i most wantowy.

- Tego samego dnia wprowadzona zostanie letnia oferta przewozowa w komunikacji tramwajowej. Oprócz większej liczby kursów linii 3 i 8 do Stogów Plaży, uruchomione zostaną, według taryfy zwykłej, sezonowe linie tramwajowe 63 i 68, funkcjonujące tylko w soboty, niedziele i święta - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ds. przewozów Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Ruch tramwajowy udało się tak wcześnie uruchomić ponieważ inwestor przebudowy linii - miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne - zobowiązał wykonawcę do płacenia za komunikację zastępczą. W jego interesie było więc jak najszybsze zakończenie prac. Dodajmy, że przebudowa trasy na Przeróbce ma być gotowa do końca września.


Plany przebudowy

W sumie od czerwca 2014 r. modernizowana jest 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe ma zaplanować wbudowanie urządzeń do skutecznego smarowania szyn na łukach.

Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskują nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Można je napotkać chociażby już przy Bramie Żuławskiej.

Na remontowanym odcinku projektanci zaplanowali zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanków autobusowo-tramwajowych, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który zostanie poszerzony.

Kolejnym nowym rozwiązaniem jest tzw. przystanek wiedeński, który pojawi się na ul. Lenartowicza przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku. Na wspomnianych ulicach zostaną wprowadzone elementy spowalniające ruch i poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Ma to zniechęcić do jazdy samochodem przez Przeróbkę.


Wygięte tory naprawione

Wykonawca i projektanci nie zdołali ustrzec się błędu podczas budowy torowiska. W czerwcu wygięły się tory na ul. Siennickiej. Usterka pojawiła się za przystankiem Głęboka zobacz na mapie Gdańska w kierunku centrum, w miejscu, gdzie kończy się wspólny pas dla tramwajów i autobusów.

To prawdopodobnie efekt niezastosowania dylatacji między torowiskiem z tłuczniem a torowiskiem osadzonym w betonie. Co gorsza, podobne odkształcenie było widoczne także na torze w kierunku Przeróbki. Na szczęście usterkę udało się usunąć, nie zakłóciła ona poważnie ruchu tramwajów.

Opinie (93) 7 zablokowanych

  • Bzdury

    W każdym artykule o tym remoncie przeklejacie te same bzdury cały czas. Przejazdy z płyt gumowych będą DWA na całej trasie. Cała reszta jest klasycznie w asfalcie lub w kostce kamiennej.

    • 6 0

  • wreszcie koniec z linią T3 (cieszę się z tego jako dziewczyna kierowcy).

    • 1 2

  • Stogi

    Masakra tramwaje puścili stare złomy chałasują okropnie to było do przwidzenia że te starocie będą jezdzić na STOGI !!!!!! A kurzu za tramwajem masakra!!!!

    • 11 1

  • Korki

    Przy okazji uruchomienia komunikacji tramwajowej, fachowcy od organizacji ruchu drogowego spowodowali spore korki przy skrzyżowaniu ulic Sucharskiego i Lenartowicza, uruchamiając zupełnie sygnalizację świetlną. Naprawdę, trzeba nie mieć wyobraźni. A mówiąc inaczej, banda idiotów!!!!!

    • 13 1

  • Polska bieda z nędzą

    "nie zastosowała dylatacji między torowiskiem z tłuczniem a torowiskiem osadzonym w betonie". Może jeszcze zdążą nauczyć się od Niemców czy Amerykanów, jak to się porządnie robi... chyba że liczą na falę mądrych studentów (uchodźców) z Afryki.

    • 3 0

  • a kto tam na tą dzielnicę cudów jeździ ?

    i to jeszcze jakimś tramwajem....

    • 0 12

  • Już są przygotowane

    najgorsze tramwaje na tą linie, gdyż nowe trzeba oszczędzać, aby się nie zepsuły i używać maksymalnie starych 105, które się psują codziennie, przygotujcie się na ostre szarpanie

    • 5 3

  • porażka

    Źle zorganizowane przesiadki wielki błąd ZTM

    • 2 4

  • porażka

    A na co liczycie może pesy puszczą piszcie skargi i petycję do ZTM biorą dużą kasę ciekawe za co???

    • 4 3

  • Czy będą tam biletomaty

    w tym Gdańsku to nawet na początkowych przystankach nie ma biletomatów, a w innych miastach są w tramwajach i na przystankach

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane