- 1 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (51 opinii)
- 2 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (20 opinii)
- 3 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (507 opinii)
- 4 Z dworca na Jasień 80 zł (501 opinii)
- 5 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (295 opinii)
Informacja o biletach w pociągu? SKM: to niepotrzebne
Czy w pociągach SKM są potrzebne dodatkowe tablice w różnych językach z taryfikatorem i zasadami kupna biletów? - Informacji nigdy za wiele - tłumaczą pasażerowie, ale przedstawiciele przewoźnika przekonują, że to zbyteczny wydatek, bowiem większość biletów i tak jest kupowana poza składami.
Wśród nich są też goście z zagranicy, którzy w tym momencie zdani są na to, że obsługujący pociąg znają inny język niż polski.
- Byłam ostatnio świadkiem, jak jedna z takich osób dopytywała, dlaczego bilet jest droższy niż w kasie. Obok drzwi do konduktora jest pełno miejsca na tablice informacyjne w kilku językach. To nowy skład, oblepiony informacjami o dofinansowaniu z Unii Europejskiej, ale w miejscu, gdzie jest najbardziej potrzebna informacja o biletach, nie zobaczymy jej. Mogłaby pomóc przecież także rodzimym turystom - przekonuje pani Martyna.
W SKM wyjaśniają, że specjalnie o pasażerach z zagranicy myślano, projektując stronę internetową oraz oprogramowanie automatów biletowych, które mają różne wersje językowe. Wyjątkiem są płatności przez telefon komórkowy. Ukłonem w kierunku zagranicznych pasażerów był m.in. lektor zapowiadający pociągi w języku angielskim w trakcie Euro 2012.
Komunikaty wybrzmiewały na dworcu w godzinach od 10 do 2 w nocy. Lektorzy pracowali na trzy zmiany. Na to by pozostali - przynajmniej w trakcie wakacji - zabrakło funduszy.
Również w tym przypadku, z powodów finansowych, informacji graficznych w pociągach nie będzie.
- Nie uważamy, żeby było zasadne montowanie dodatkowych naklejek lub tablic na początku składu pociągu. To dodatkowy koszt, a trzeba pamiętać, że dane tam zawarte trzeba byłoby uaktualniać co jakiś czas, co dodatkowo zwiększyłoby wydatki. Lepszym rozwiązaniem jest inwestowanie w kursy językowe dla kierowników pociągów - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów Szybkiej Kolei Miejskiej.
Dodaje, że klienci SKM mogą korzystać z informacji zawartych w gablotach zamontowanych na peronach. Można się z nich dowiedzieć o szczegółach taryf i zasad związanych z podróżowaniem.
- Poza tym, nie mamy zgłoszeń od naszych pracowników, by w pociągach potrzebna była dodatkowa informacja. Nie sygnalizują zatem tego pasażerowie. Trudności z zakupem biletów przez osoby spoza Trójmiasta to problem incydentalny - uzupełnia Głuszek.
Miejsca
Opinie (120) 2 zablokowane
-
2015-05-01 08:54
DO WŁADZ SKM
Proponuje wyłączyć komunikaty o stacji i otwartych drzwiach w rannych godzinach wsiadam o 6 rano a to ryczy nad głową proszę wyszkolić obsługę jak to wyłączać i ściszać . I poprawić durny komunikat Gdańsk AWFIS bo ktoś kto to zaakceptował to chyba tego nie słuchał .
- 6 5
-
2015-05-01 08:59
Wprowadzcie standarty w skm
Jeśli na dworze jest np od 5 stopni C co już nie grzejecie nas na patelni !!!! W SKM jest mało miejsca stoimy w kurtkach ludzie grzeją a wy jeszcze nas pieczecie !
- 8 0
-
2015-05-01 08:59
dłusze składy w godzinach szczytu !
dłusze składy w godzinach szczytu ! dłusze składy w godzinach szczytu ! dłusze składy w godzinach szczytu ! dłusze składy w godzinach szczytu ! dłusze składy w godzinach szczytu ! dłusze składy w godzinach szczytu ! dłusze składy w godzinach szczytu ! dłusze składy w godzinach szczytu ! dłusze składy w godzinach szczytu ! dłusze składy w godzinach szczytu ! dłusze składy w godzinach szczytu ! dłusze składy w godzinach szczytu !
- 13 3
-
2015-05-01 09:07
Redaktor to ma wiedzę o tym co i dlaczego pisze (1)
a pismak smaruje co mu ślina na język przyniesie. Byle zaistnieć i bzdurować na każdy temat.
- 1 6
-
2015-05-02 12:08
zupełnie jak ty
- 0 0
-
2015-05-01 09:34
W Polsce jesteśmy... (1)
to niech się nauczą po polsku mówić. Ty jak jedziesz za granice musisz mówić po angielsku.
- 3 8
-
2015-05-01 10:51
G. prawda. Anglicy, przyzwyczajeni do naszego matołectwa, potrafią tak wytłumaczyć, że nawet Ty zrozumiesz.
- 0 0
-
2015-05-01 09:50
Drogie bilety
- 3 1
-
2015-05-01 11:08
Niektórym nawet jak się podsunie informacje pod sam nos, to i tak nic nie pomoże. Mam wrażenie, że czytanie ze zrozumieniem jest wciąż dla wielu ludzi problemem.
- 0 4
-
2015-05-01 15:07
Majówka-SKM (1)
Dzisiaj między godz. 11-12 wiele osób na peronie Gdańsk- Główny, również obcokrajowcy. Przyjechała SKM-ka( od strony Stoczni) niektórzy zdezorientowani, chcieli wsiadać. Bo nie wiedzą , że trasa jest przedłużona. Latami kolejka miała przystanek końcowy na stacji Gdańsk- Główny. W pociągu grupa osób z biletami nie skasowanymi, bo nie wiedzą, że kasuje się przed wejściem do SKm. Inne osoby próbują przejść do początku składu, aby nabyć bilet. No ale drzwi między wagonami zaklinowane...
Jazda z niespodziankami...- 8 0
-
2015-05-02 00:14
No bo brak
doswiadczenia i logicznego myslenia? Powinny byc dwie stacje:
Gdansk Glowny
Gdansk Centrum
Taka mala podpowiedz dla SKM - zrobcie postrone po angielsku, niemiecku, francusku - a w pociagach/na peronach informacje jako nalepki - kody QR.
Taki obcokrajowiec zeskanuje sobie kod i w necie ??? znajdzie ??? wszystkie informacje, ktore pozwola mu bezproblemowo podrozowac. Jaki jest koszt wydrukowania kartki A4 z kodem QR?- 0 1
-
2015-05-01 17:11
Problem z kasowaniem dla obcokrajowców (1)
Informacja o cenie biletu jest rzeczywiście dostępna. Ale to nie wszystko! Brak informacji o tym, że bilety należy kasować przed wejściem do pociągu. W innych krajach oraz innych miastach obowiązują inne systemy biletowe i wielu przybyszy jest zdezorientowanych. Muszą liczyć na pomoc miejscowych. Kasowniki na peronach nie są odpowiednio oznaczone w językach obcych, że służą do kasowania biletów SKM. Jaki to problem zainstalować kasowniki w wagonach? W autobusach i tramwajach można a w SKM-ce nie? Niedawno RENOMA złapała obcokrajowców, którzy kupili bilet w kasie i chcieli go skasować w pociągu. I zapłacili biedaki karę. Nie wiem, czy będą mieli ochotę jeszcze raz przyjechać do naszego pięknego miasta? Głuszek uważa, że wszystko jest OK. Ja uważam, że trzeba jeszcze sporo poprawić.
- 7 0
-
2015-05-01 17:25
...
Jak Marcin mówi, że nie trzeba to na pewno nie trzeba.
- 3 0
-
2015-05-01 17:23
...
Marcin z SKM ma chyba jakiś kompleks. Czy ktokolwiek widział jakiś tekst, w którym Marcin odpowiada, że się zastanowią a już w ogóle coś zrobią?
Zawsze są jakieś ale, trudności, przeciwności. A jak już nie ma to zawsze można napisać, że nie można bo w regulaminie SKM jest napisane, że nie można (patrz idiotyczne tłumaczenie w sprawie afery z biletami do śródmieścia).
Nie powiesimy komunikatów bo na EURO2012 byli lektorzy. I wolimy inwestować w kursy językowe na obsługi pociągu...- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.