• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Letnica: jeden wiadukt do remontu, drugi do budowy

rb
6 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Budowa tego wiaduktu, który będzie fragmentem Trasy Słowackiego zacznie się w 2011 r i będzie kosztować ok. 60 mln zł. Budowa tego wiaduktu, który będzie fragmentem Trasy Słowackiego zacznie się w 2011 r i będzie kosztować ok. 60 mln zł.

Wiadukt nad torami w Letnicy doczeka się przebudowy. Wykonawcę poznamy na początku czerwca, prace ruszą jesienią, a zmodernizowany wiadukt ma być gotowy w czerwcu 2011 roku, czyli na rok przed mistrzostwami Europy.



Jesienią tego roku ruszy modernizacja istniejącego wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej. Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu. Jesienią tego roku ruszy modernizacja istniejącego wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej. Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu.
O remoncie ponadstuletniej, otwartej w 1902 r. konstrukcji pisze Polska Dziennik Bałtycki. Po zakończeniu modernizacji trzyprzęsłowy dziś wiadukt zyska dwa kolejne przęsła, a jego długość wzrośnie ze 129 do 176 m. Inwestycja zakłada remont najazdów na wiadukt z oby stron: zarówno 600 metrów ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańskaprzed wjazdami na wiadukt, jak i 300 metrów ul. Kochanowskiego.

W trwającym już przetargu oferty można składać do 12 maja, wykonawcę powinniśmy poznać kilka tygodniu później. Przebudowa wiaduktu ma być skończona 30 czerwca 2011 r. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku szacuje jej koszt na ok. 30 mln zł.

Na czas remontu wiadukt zostanie zamknięty dla samochodów. Drogowcy wyznaczą objazd najprawdopodobniej ulicami Gdańską, Krasickiego, Wyzwolenia i Marynarki Polskiej. Jeszcze nie podjęto decyzji i terminie zamknięcia wiaduktu.

Remont istniejącego wiaduktu ma charakter doraźny, ponieważ w 2011 roku tuż obok ruszy budowa nowego obiektu, który będzie elementem Trasy Słowackiego. Nowy wiadukt będzie znacznie większy od istniejącej konstrukcji: będzie mieć 260 m długości, cztery pasy ruchu, chodnik oraz ścieżkę rowerową. Pobiegnie nie tylko nad torami, ale także nad ul. Kochanowskiego oraz projektowaną ul. Stadionową, która powstanie wzdłuż torów kolejowych, po stronie stadionu.

Wstępny koszt budowy nowego wiaduktu to 60 mln zł. Termin otwarcia: już po Euro 2012.
rb

Opinie (81) 1 zablokowana

  • a może by tak.. (2)

    A może by tak zamiast narzekać, jak to Polacy mają w zwyczaju, cieszyć się, że jednak budują, remontują hmm?? Gdyby cały samorząd mial opierać się tylko na takich malkontentach, to niczego byśmy nie zbudowali, bo nikt nie potrafiłby się dogadać, co do decyzji, a na końcu i tak wszyscy stwierdziliby, że nie ma sensu bo i tak się rozpadnie, zezłomuje, zniszczy, zamaluje itp.
    Jasne, że wszystkiego od razu zrobić sie nie da, ale mimo wszystko od czegoś trzeba zacząć.

    Jak robią, źle. Jak nie robią też źle. Zdecydujcie się na coś wreszcie.

    Tak nawiesem mówiąc.. ciekawe, ile osób z wyrażajacych tu (regularnie) swoje niezadowolenie było na ostatnich wyborach samorządowych, parlamentarnych czy prezydenckich. Moje zdanie jest takie: nie głosowałeś, nie masz prawa głosu w dyskusji.

    • 6 11

    • kamilsok...

      po 1. ludzie tutaj są niezadowoleni z niegospodarności a nie z tego czy budują czy nie budują.... jak przeczytałeś w artykule remont starego rupiecia ma kosztować 30mln a budowa nowego 60mln.... nie lepiej zacząć już budować nowy obiekt i zrezygnować z obecnego???
      Niestety te 30 mln nie jest prywatnego inwestora, tylko kasa z budżetu... czyli pójdzie na remont nie będzie na nowa szkołę, basen, przedszkole itd....

      po 2. głosowałem w wyborach jednak poważnie zastanawiam się nad udziałem w najbliższych... ludzie nie idą do wyborów bo nie chcą głosować na tych samych marnych kandydatów... co jeden to lepszy... brak perspektywy wyboru, brak kandydatów, którzy maja konstruktywne pomysły, chcieli by coś zmienić, zaproponować inny styl zarządzania, znów mam głosować na "mniejsze zło" Żenada...

      • 5 1

    • Przytakiwacze precz na MARSA

      Wiesz co Gościu, ty chyba sam nie wiesz co piszesz! Właśnie tacy ludzie jak ty są najgorsi.Właśnie przez takie przytakiwanie ileż to pieniędzy zostało zmarnowanych i wyrzuconych w błoto.

      • 3 1

  • Tylko nie zapomnijcie ekshumować grobu na nasypie.

    Tam leży dobry Niemiec który oddał życie za przymusowych robotników z zakładów naprawczych. Przez lata mieszkańcy Letnicy składali mu kwiaty na grobie.

    • 6 2

  • lini tramwajowej na gdańskiej nie będzie bedzie w przszłosći nowy przebieg ale kiedy to nie wadomo

    • 1 1

  • Remont

    Szanowna Redakcjo!

    Zwracam sie z prośbą, jako kierowca i użytkownik jezdni w Gdańsku o pomoc, aby przekonać władze Gdańska do otwarcia ulicy Reja tzn. przejazd przez tory kolejowe, co w znacznym stopniu rozładuje korki tworzące się na ul, Marynarki Polskiej, Wyzwolenie, Krasickiego i w całym Brzeźnie.

    • 21 3

  • ehh

    tak jasne...

    • 2 0

  • Pytanie
    Czy te stary wiadukt nadawał by sie do uzytku po wczesinejszej modernizacji.Powiazanie starego wiaduktu z nowym stadionem było by przyjemne dla oka.Wiele miast europy tak robiło i robi.Warto nad tym pomyślec.
    Ps Gdyby a starowce taki problem pojawil by sie mysle ze urzedicy szybko zapomnieli by o nowoczesym projekcie. Cały Gdansk

    • 1 0

  • do kamilsok

    Czy uważasz że potrzebna jest modernizacja wiaduktu za 30 mln żeby za rok ruszyc z budową nowego za 60 mln. Nie oszukujmy się urzędasy dały ciała bo Euro nie od dzisiaj organizujemy i jak by wcześniej pomyśleli to by wybudowali nowy wiadukt a 30 mln przeznaczyli na inne inwestycje a tak ratują dupę remontem starego wiaduktu bo do euro by on nie wytrwał. Wg mnie czysta niegospodarnośc i krótkowzrocznośc władz miasta

    • 5 0

  • czy wiadukt prz stoczni im Lenina zamknieto na stałe, czy tylko do Euro 5012??

    xxxx

    • 4 2

  • to jest chore.to sie w glowie nie miesci co wladza w Gdansku wyprawia,jak marnotrawi pieniedze nasze!!!

    • 4 4

  • Budyn drogi naprawiaj w Gdansku!!!

    • 5 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane