• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Magistrat: Oliwa bardziej rowerowa. Mieszkańcy: nie na siłę

Maciej Naskręt
23 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów. Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów.

Za pół roku mają powstać pasy dla rowerów na ul. Wita Stwosza w Gdańsku. Pomysł podoba się rowerzystom, ale część mieszkańców Oliwy uważa, że jest on zły i sugeruje, by w pierwszej kolejności rozbudować ścieżkę wzdłuż ul. Spacerowej w stronę Osowy.



Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży. Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży.
Kierowcy będą musieli podzielić się ul. Wita Stwosza z rowerzystami. - Jeszcze w tym, albo na początku przyszłego roku wytyczymy pasy dla rowerów na obu jezdniach - mówi Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy z Urzędu Miejskiego.

3,5-kilometrowe pasy dla rowerów powstaną na odcinku od ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska do wysokości al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na obu jezdniach ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska. Będą one podobne do tych na ul. Rajskiej w centrum Gdańska. Natomiast między ul. Derdowskiego, a ul. Obrońców Westerplatte zobacz na mapie Gdańska zostanie wytyczona strefa zakazu jazdy z prędkością wyższą niż 30 km/h.

W czwartek odbyło się w tej sprawie spotkanie konsultacyjne, w którym udział wzięli urzędnicy z gdańskiego magistratu i mieszkańcy Oliwy. Wzięło w nim udział ok. 45 osób.

Czy pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza to dobre rozwiązanie?

Pomysł nowych pasów rowowych nie podoba się mieszkańcom. Dlaczego? - Miejsca postojowe zostaną zabrane z prawego pasa, gdzie powstanie ścieżka dla rowerów. Nowe stanowiska dla samochodów powstaną kosztem przydrożnych zieleńców. Ponadto nie będzie wymiany nawierzchni na nowym pasie, a obecne dziury z pewnością nie zostaną załatane. Rowerzyści, a jestem jednym z nich, nie poczują się tam pewnie - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu Rady Osiedla Oliwa.

Te obawy potwierdza dyrekor ZDiZ. - Na razie nie mamy w planach naprawy nawierzchni na tej ulicy - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Lwią część z wartego 800 tys. zł remontu pochłonąć ma przebudowa sygnalizacji świetlnej.

Dlatego też mieszkańcy uważają, że miasto nie powinno wytyczać wątpliwych według nich pasów, a zaoszczędzone pieniądze wydać na przedłużenie ścieżki rowerowej przy ul. Spacerowej. - Z naszych wyliczeń wynika, że zbudowanie 500 metrowego odcinka drogi z Rynarzewa w stronę Osowej powinien pochłonąć ok. 860 tys. zł - mówi Strug.

O pomysł budowy ścieżki, która połączy Oliwę z Osową zapytaliśmy urzędników z gdańskiego magistratu. Ci już planują jej przebieg. - Jest tu wiele pomysłów. Problem jednak stwarza bliskość lasów, którymi zarządzają Lasy Państwowe. Trudno nam tam będzie wytyczyć drogę wiodącą gdzieś w lesie daleko od drogi. Z tego powodu rozważamy wytyczenie ścieżki w części jezdni. Trzeba jednak w tym celu zmienić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - zapowiada Remigiusz Kitliński.

Miejsca

Opinie (434) 3 zablokowane

  • spacerowa (3)

    wytyczenie scieżki w pasie drogi ???? Czy ktoś upadł na głowe?? A mało jest na spacerowej wypadków ???

    A tak w ogóle to ja już mam dość lekceważenia mieszkańców przez tą ekipę. Pewnie niejednemu podpadne, ale jestem za PO - z braku sensowniejszej alternatywy. Napewno już nigdy nie zagłosuję na budynia i jego ekipę. Trudno ! niech się dzieje co się chce.

    • 4 11

    • Oczywiście ze w pasie drogi!

      Przykładem debi|nej scieżki jest Słowackiego! Zakaz jazdy rowerem już od góry a jako alternatywa - droga żwirowa. Niech ten, kto to wymyslił spróbuje pojechać tamtędy rowerem szosowym! Co więcej - niech spróbuje PODJECHAĆ od matemblewa. 90% widzianych przeze mnie tam rowerzystów podprowadza. Gratuluję pomysłu

      • 7 3

    • Co to znaczy "jestem za PO"??

      pytam z ciekawości. Jak koń ma namalowane na dópie PO
      to tez jesteś za?

      • 0 3

    • więcej rowerów w ruchu na mieście = mniej wypadków

      u nas też tak jest i będzie w coraz większym stopniu, mimo że nie wszyscy to potrafią skumać. Rowery nie powodują wypadków, ale uspokajają ruch

      • 5 2

  • w gdyni redłowie ktoś wymyślił parking dla rowerów.

    chciałem tam wprowadzić rower mam 180 cm wzrostu więc nie jestem zbyt wysoki.małe boxy tzn niskie i wąskie wychodziłem z niego jak aktor z jakiejś komedii. co za debil to wymyślił może to parking dla rowerzystów dzieci?????????? Trzeba zrobić zmiany bo w gdyni rządzą barany

    • 3 3

  • Oliwa wolna od rowerowych idiotów (2)

    zkazac jazdy rowerem po Oliwie. To ma byc strefa dla ruchu pieszego

    • 7 15

    • Zakaz jazdy rowerem w ogóle (1)

      Powinno się zakazać cyklizmu w Polsce ustawowo. Polska wyłącznie dla samochodów.

      • 4 7

      • Polska dla rowerów nie dla samochodów

        • 5 4

  • Jeszcze za mało (10)

    tych dwukołowych baranów na ulicach?????Puknijcie się w głowy!!!
    Nie macie na co wydawać publicznych pieniędzy???
    Służba zdrowia się kłania! Przedszkola, żłobki,zrujnowane drogi,brak parkingów,infrastruktury dla niepełnosprawnych!!!!!!
    Mam wymieniać więcej????? Zadowolenie kilku lansiarzy to kosztowna zabawa.Szkoda że kosztem 99,99% podatników.Zdrowego rozsądku i odpowiedniej kolejności wydawania publicznej kasy sobie życzę!!!!
    MIASTO WOLNE OD ROWERÓW!!!!Jest wiele miejsca poza ruchliwymi ulicami na uprawianie sportów.Nie koniecznie każdy musi mieć scieżkę z domu do sklepu z piwem !!!!!

    • 12 20

    • Matematyku, M i Antysocjopato w trójcy jedyny (2)

      Masz nowy nick? Tym razem';km?

      • 5 5

      • Czymyślisz ,że tylko Matematyk (1)

        i paru innych których z pogardą wymieniasz to jedyni rozsądnie myślący ludzie??????

        • 4 5

        • km

          Myślę, że nie są to rozsądni ludzie. A czy wypowiadam się z pogardą? Cóż, każdy odczytuje jak chce.

          • 3 3

    • po co te nerwy? (3)

      idź lepiej człowieku na piwko, zapoznaj fajną dziewczynę, zjedzcie coś dobrego i ci przejdzie ta frustracja...

      • 4 4

      • Frustracja mi nie przejdzie (2)

        dopóki nie zakaże się ustawowo cyklizmu w Polsce

        • 3 7

        • Proszę się (1)

          pode mnie nie poszywać !!!!!

          • 0 1

          • Ja się po km nie podszywam

            Jestem ';km, a nie km

            • 0 3

    • Jeszcze za mało?? (2)

      Skoro rowerzystów nazywasz baranami to jestes cienki bolek ,na pewno swego królewskiego tyłka nigdy bys nie posadził na rowerze

      • 7 6

      • Tak akurat się składa że (1)

        sadzam , i to nawet często. Jednakowoż w miejscach gdzie nie stwarzam zagrożenia dla innych , ani inni nie zagrażają mojemu bezpieczeństwu.
        Nie myślę także o tym , że jak po zakupy lub do pracy pojadę samochodem , czy środkami komunikacji publicznej to mi nie starczy na piwo.

        • 3 7

        • km

          No to nie jesteś Matematykiem, do tego kierowcą, gdyż on czuje chorobliwą nienawiść do roweru

          • 2 0

  • W pasie drogi??? (5)

    Chyba komuś się wiskas między uszami zagotował!!!! Skąd takie debilne pomysły??? Leczcie się !!! Tylko znaki ZAKAZ PORUSZANIA SIĘ ROWERÓW na ruchliwych ulicach !!! Nie chcę mieć na sumieniu nie mającego pojęcia o ruchu drogowym oszołoma.
    Nie wspomnę , że brak rejestracji, ubezpieczenia, i uprawnień do poruszania się w ruchu drogowym wyzwala w nich w przypadku szkody wyrządzonej innym osobom jedyną reakcję jaka lęgnie się w tych łbach : UCIECZKĘ z miejsca zdarzenia.

    • 12 17

    • gj (4)

      Matematyku, do tego kierowco, zmieniłeś nick? Teraz na gj

      • 5 3

      • na głupawe (3)

        prowokacje nie odpowiadam. Nie wysilaj się.

        • 1 6

        • I bardzo dobrze (2)

          nie odpowiadaj

          • 5 2

          • spiepr.aj trolu (1)

            • 0 3

            • sam jesteś troll

              • 0 0

  • Wreszcie dobre posunięcie. (1)

    Od dawna stosowane na zachodzie, najlepsze wyjście dla komunikacji rowerowej. Przynajmniej nikt nie będzie miał pretensji gdy ktoś się rozpędzi do "samochodowej" prędkości, nie to co na tych pseudo-ścieżkach wydzielonych na chodnikach... rower bardziej pasuje do auta niż pieszego.

    • 12 9

    • 777

      Zaraz odezwą się wielcy poszkodowani rozwojem cyklizmu w Polsce.

      • 0 3

  • B e z s e n s!!! (13)

    Ścieżka rowerowa jest już na ulicy Grunwaldzkiej. Po co dublować coś co jest już zrobione w tym samym kierunku, to znaczy z Wrzeszcza do Oliwy. Lepiej położyć chodniki dla pieszych tam gdzie ich nie ma (końcowy odcinek ul. Gdańskiej) zamiast bezsensownie wydawać fundusze na coś co już równolegle biegnie w kierunku Oliwy. Trochę pomyślunku i zdrowego rozsądku by się przydało. Totalny bezsens, żeby umieszczać pas rowerowy na ul. Wita Stwosza.

    • 17 10

    • Chcemy chodnika na ul. Gdańskiej, a nie ciągle ścieżki dla cyklistów!!! (1)

      • 2 8

      • ul. Gdańska bez chodnika po obu stronach - zapomniana perła przez włodarzy :)))

        • 2 5

    • Właśnie - ścieżka rowerowa jest już od dawna na Grunwaldzkiej!!!

      • 1 7

    • YES :)))

      • 0 3

    • po co budować autostradę AMberOne (2)

      przecież dubluje ona drogę krajową numer 1???

      • 9 3

      • bezsensowna wypowiedź z tymi autostradami

        • 2 6

      • autostrada jest po to żeby tranzyt idący na południe nie szedł przez miasta i żeby mieszkający tam ludzie odetchnęli mówię tu np o Pruszczu Tczewie itp miejscach ta droga rowerowa to tylko maznięcie farbą kresek i piktogramów bez remontu tego dziurawego asfaltu?Pan Kitliński raczy żartować.Są poważniejsze problemy dla niego jak np kompletne olanie rowerzystów i ich interesu przy przebudowach świateł pod ten mityczny system komputerowy jeżeli cykle na przejazdach załączały się automatycznie a teraz jak grzyby po deszczu pojawiają się przyciski to sorry gregorry ale cofamy się jeśli zamiast cykli automatycznych pojawiają się pętle indukcyjne które w życiu nie wykryją roweru którego rama jest wykonana z aluminium czy włókien węglowych i taki rowerzysta w życiu nie wyjedzie np z ulicy Witomińskiej w Gdyni czy z setek podobnych małych ulic na większe na legalu to o czym my mówimy teraz trzeba działac bo potem powiedzą że system już skończony nic się nie da zrobić itp na co ten człowiek od rowerów czeka?To jest interes i kwestia najważniejsza ja sobie nie wyobrażam żeby jadąc z Gdyni do Gdańska przez Sopot że zmusi ktoś mnie do wciskania guziczka na każdym jednym skrzyżowaniu i czekaniu jak palant aż przeleci cały cykl i łaskawie mogę pojechac dalej

        • 1 2

    • sam sobie przeczysz (5)

      "Po co dublować coś co jest już zrobione w tym samym kierunku ... Lepiej położyć chodniki dla pieszych tam gdzie ich nie ma (końcowy odcinek ul. Gdańskiej)"

      Myśląc w ten sam sposób można by stwierdzić, że równolegle do Gdańskiej jest przecież Hallera, wzdłuż której chodnik już jest. Po co dublować coś co już istnieje i biegnie w tym samym kierunku (z Brzeźna do Wrzeszcza)?

      Teraz rozumiesz jak bardzo nietrafiony jest w Twój argument?

      Chodnik na tamtym rzadko uczęszczanym odcinku Gdańskiej na pewno by się przydał ale w rzeczywistości jest co najwyżej tak samo bardzo potrzebny jak te pasy na Wita ;)

      Zresztą Gdańska jest akurat na tym odcinku właśnie przebudowywana więc chodnik powstanie tam pewnie nawet wcześniej niż te pasy. W czym więc tak na prawdę problem?

      • 6 3

      • Nikt sobie nie przeczy... a oponet używa zasady "przeniesienia cech" :) (4)

        Człowieku co Ty bredzisz??? Końcowy odcinek ulicy Gdańskiej nie jest równoległy do alei Halllera tylko prostopadły. Tak więc riposta nie na miejscu i kompletnie bezzasadna. Takie tłumaczenie mija się z celem. Dlatego trzeba było lepiej przestudiować sobie topografię miasta, a potem sadzić tutaj swoje przemądrzałe posty. Geografia się kłania, a raczej plan miasta. Widać, że nie trafiłeś z tą ripostą. Teraz rozumiesz jak bardzo nie trafiona jest Twoja interpretacja? To po pierwsze. A po drugie ul. Wita Stwosza jest bardzo rzadko uczęszczaną ulicą przez pieszych i rowerzystów. Jak jeden rower na dwie godziny tam przejedzie to już jest sukces. Ulica mało uczęszczana, praktycznie wcale. Tak a propos to rowery tam w ogóle nie jeżdżą. A problem tkwi przede wszystkim w tym, że wyrzuca się i marnuje fundusze na bezużyteczne cele zamiast robić coś co przyniesie pozytywny efekt i wymierne korzyści.

        • 1 6

        • Rozeznanie w tamtej okolicy mam bardzo dobre a z ul. Gdańskiej regularnie korzystam pieszo jak i rowerem czy samochodem (3)

          "Końcowy odcinek ulicy Gdańskiej nie jest równoległy do alei Halllera tylko prostopadły" Racja ale nie zmienia to FAKTU, że idąc równymi chodnikami wzdłuż ul Hallera i Uczniowskiej można dojść do celu z pominięciem końcowego odcinka Hallera. Nadkłada się przy tym koło 300 m czyli raptem tyle ile dzieli ul. Grunwaldzką i Wita Stwosza.

          Hallera jest więc podobną alternatywą dla Gdańskiej jak Grunwaldzka dla Wita Stwosza i nic w tym co napisałem nie jest więc bezsensowne! Również to, że sobie przeczysz.

          "Ulica mało uczęszczana, praktycznie wcale. Tak a propos to rowery tam w ogóle nie jeżdżą" Zmyślone bzdury! Ruch pieszy i rowerowy wcale nie jest tam mniejszy niż na rzeczonym odcinku ul. Gdańskiej. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale wzdłuż Wita Stwosza jest dużo domów, Uniwersytet oraz wiele innych miejsc generujących ruch. Wzdłuż Gdańskiej, na odcinku o którym piszesz i w jego okolicach, nie ma prawie nic.

          O ile rzeczywiście można by znaleźć bardziej efektywny sposób wydania pieniędzy, niż pasy na Wita Stwosza (choć ich budowa powinna przynieść całkiem niezły efekt w porównaniu do poniesionych kosztów), to jednak na pewno nie jest nim budowa chodnika na odludziu.

          Jakie teraz bzdury wymyślisz, aby udowodnić że kawałeczek chodnika na uboczu jest ważniejszy niż pasy rowerowe przez środek dzielnicy?

          • 5 3

          • Nie ma przeczenia jest koniunkcja :) (2)

            Jakoś specjalnie nie obroniłeś swojej tezy i nie oscylujesz do miana obrońcy uciśnionych. Piszesz, że "idąc równymi chodnikami wzdłuż ulic Hallera i Uczniowskiej można dojść do celu z pominięciem końcowego odcinka Hallera." Jeden wielki nonsens i błędne koło w tej wypowiedzi, masło maślane. Nikogo nie interesuje końcowy odcinek Hallera tylko końcowy odcinek ulicy Gdańskiej, bo on jest tutaj punktem spornym i zapalnym mojego przedmówcy. Można dojść do celu? A jaki to jest wg Ciebie cel człowiecze? Gdzie ten cel widzisz w tym fyrtlu skoro dla Ciebie to odludzie? Hallera nie jest żadną alternatywą dla Gdańskiej, jeśli już to ul. Dworska może być jakąś tam maleńską alternatywą, choć też nie do końca, bo prowadzi do ślepego zaułka, w którym i tak chodnika po obu stronach przytoczonej Gdańskiej brak. Swoją drogą to nie są żadne peryferia i nie jest to żadne odludzie tylko środek miasta. Rzut beretem do stadionu, za którym w ostatnim czasie wszyscy się ślinili i piali z zachwytu. Obok wybudowane zacne rondo, które ma przypominać, że to środek miasta. Jakie odludzie człowieku? Skoro sam tam jeździsz rowerem czy samochodem to nie sądzę, żebyś mieszkał na odludziu. A co do Wita Stwosza to nie jest ona żadnym rozwiązaniem ani żadną alternatywą dla Grunwaldzkiej. No chyba, że dla komunikacji tramwajowej, to akurat tak. A więc Twoje tłumaczenie jest bezsensowne, tak samo jak pisanie o przeczeniu sobie. Na Wita Swosza jest uniwerek i są budynki, ale nikt nie chodzi z buta tylko przemieszcza się tramwajem na tej trasie. Czyli przytoczony kolejny bezsens. Wystarczy się dobrze przyjrzeć, że ruchu rowerów tam się nie uświadczy. Trochę orientacji w terenie, wywiadu środowiskowego i własnych obserwacji. I to są wnioski, zesztą nie tylko moje, ale również i mieszkańców tego rejonu. Cytuję: "Wzdłuż Gdańskiej, na odcinku o którym piszesz i w jego okolicach, nie ma prawie nic." Takiej bzdury to świat jeszcze nie słyszał. Znowu brakuje rozeznania i orientacji, a ponoć przemieszczasz się tamtędy? Jasne, wg Ciebie tam jest puste, łyse pole i ściernisko, bo z tego co piszesz to osoba trzecie mogłaby tak pomysleć, nie znając tej lokalizacji. Haha, to dopiero nowina, mamy pustą wolną przestrzeń na końcowym odcinku ul. Gdańskiej. Radzę się ogarnąć, bo to żałosne wprowadzać ludzi w błąd. Mówisz, że to odludzie? To w takim razie może wytłumaczysz mi fakt, dlaczego codziennie na tym odcinku wyruszają rzesze pielgrzymek? I to w obie strony. Ciągle jest tam ruch, tylko chodnika brak i to od tylu lat. To wstyd dla miasta, że to zaniedbało! Żenada do potęgi entej! A jeszcze niedawno była tam normalna ulica, przejeżdżał tamtędy tramwaj, odbywał się istny ruch kołowy. Poczytaj inne posty i artykuły. Wielu ludzi żali się na to zaniedbanie. No i jakie teraz argumenty wymyślisz i co takiego konstruktywnego wydedukujesz, aby obronić z góry założoną przez siebie tezę? Jakie bzdury wymyślisz, żeby udowodnić, że tworzenie nowego pasa rowerowego na mało uczęszczanej ulicy i dublowanie go (istnieje już pas na odcinku Wrzeszcz - Oliwa) jest ważniejsze i bardziej opłacalne niż zbudowanie w końcu chodnika dla ludzi, którzy muszą ciagle chodzić po piachu, w błocie, pyle, kałużach i po słabo udeptanej, rozmiękłej ziemi po ulicy, która biegnie przez środek dzielnicy Brzeźno?

            • 1 5

            • BRAWO - DOBRA RIPOSTA :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

              • 2 1

            • Ś W I E T N I E

              Świetnie. Dobrze powiedziane. Popieramy.

              • 1 0

  • Oto ciężka ręka i powolny umysł urzędnika w magistracie !

    • 5 7

  • Co to za pajac ten

    "oficer" rowerowy????To ja jestem oficer rowerowy , a tamten to jakiś samozwaniec!!!!.
    A ja jestem przeciwny tym debilnym pomysłom.
    Jestem za bezpiecznym poruszaniu się na rowerach ale poza miastem.

    • 3 11

  • Hehehe.

    "Koniowóz" na zdjęciu:)

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane