• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Magistrat: Oliwa bardziej rowerowa. Mieszkańcy: nie na siłę

Maciej Naskręt
23 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów. Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów.

Za pół roku mają powstać pasy dla rowerów na ul. Wita Stwosza w Gdańsku. Pomysł podoba się rowerzystom, ale część mieszkańców Oliwy uważa, że jest on zły i sugeruje, by w pierwszej kolejności rozbudować ścieżkę wzdłuż ul. Spacerowej w stronę Osowy.



Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży. Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży.
Kierowcy będą musieli podzielić się ul. Wita Stwosza z rowerzystami. - Jeszcze w tym, albo na początku przyszłego roku wytyczymy pasy dla rowerów na obu jezdniach - mówi Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy z Urzędu Miejskiego.

3,5-kilometrowe pasy dla rowerów powstaną na odcinku od ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska do wysokości al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na obu jezdniach ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska. Będą one podobne do tych na ul. Rajskiej w centrum Gdańska. Natomiast między ul. Derdowskiego, a ul. Obrońców Westerplatte zobacz na mapie Gdańska zostanie wytyczona strefa zakazu jazdy z prędkością wyższą niż 30 km/h.

W czwartek odbyło się w tej sprawie spotkanie konsultacyjne, w którym udział wzięli urzędnicy z gdańskiego magistratu i mieszkańcy Oliwy. Wzięło w nim udział ok. 45 osób.

Czy pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza to dobre rozwiązanie?

Pomysł nowych pasów rowowych nie podoba się mieszkańcom. Dlaczego? - Miejsca postojowe zostaną zabrane z prawego pasa, gdzie powstanie ścieżka dla rowerów. Nowe stanowiska dla samochodów powstaną kosztem przydrożnych zieleńców. Ponadto nie będzie wymiany nawierzchni na nowym pasie, a obecne dziury z pewnością nie zostaną załatane. Rowerzyści, a jestem jednym z nich, nie poczują się tam pewnie - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu Rady Osiedla Oliwa.

Te obawy potwierdza dyrekor ZDiZ. - Na razie nie mamy w planach naprawy nawierzchni na tej ulicy - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Lwią część z wartego 800 tys. zł remontu pochłonąć ma przebudowa sygnalizacji świetlnej.

Dlatego też mieszkańcy uważają, że miasto nie powinno wytyczać wątpliwych według nich pasów, a zaoszczędzone pieniądze wydać na przedłużenie ścieżki rowerowej przy ul. Spacerowej. - Z naszych wyliczeń wynika, że zbudowanie 500 metrowego odcinka drogi z Rynarzewa w stronę Osowej powinien pochłonąć ok. 860 tys. zł - mówi Strug.

O pomysł budowy ścieżki, która połączy Oliwę z Osową zapytaliśmy urzędników z gdańskiego magistratu. Ci już planują jej przebieg. - Jest tu wiele pomysłów. Problem jednak stwarza bliskość lasów, którymi zarządzają Lasy Państwowe. Trudno nam tam będzie wytyczyć drogę wiodącą gdzieś w lesie daleko od drogi. Z tego powodu rozważamy wytyczenie ścieżki w części jezdni. Trzeba jednak w tym celu zmienić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - zapowiada Remigiusz Kitliński.

Miejsca

Opinie (434) 3 zablokowane

  • po co?? (1)

    Ruch tam jest niewielki i rowerzyści nigdy nikomu nie przeszkadzali.

    • 13 8

    • po to, by było ich więcej i ludzie sobie mniej przeszkadzali

      jak jadą między parkującymi samochodami a tramwajem, to wielu kierowców się ciska i przeciska, a to nie jest wcale takie bezpieczne

      • 2 0

  • uwaga, połączcie to z próbą wprowadzenia stref parkowania i macie odpowiedź....

    dopiero co lekko opadł kurz po próbie wprowadzenia na porządek obrad rzekomo konsultowanej już strefy parkowania w oliwie, jak widać w tej części miasta miejsca do parkowania nie brakuje i to był chyba najpoważniejszy argument przeciwników opłat, po wydzieleniu ścieżek z części jezdni de facto zajmowanej do parkowania oczywiście mamy dwa w jednym - potrzebę wprowadzenia parkometrów oraz tanią ścieżkę rowerową, bo mieszkając tam wiem że po tych dziurach nie pojadę, wole "prawdziwą " równoległa o kilkaset metrów ścieżkę wzdłuż al. grunwaldzką - one się dublują, faktycznie przydałby się pomysł na ścieżkę wzdłuż ruchliwej polanki i poprzeczne łączniki odchodzące od grunwaldzkiej
    swoja drogą podziwiam zmysł kombinacyjny ludzi z magistratu, ale z drugiej strony do końca nie wiadomo czy sprawdzili by się w biznesie, w końcu to mecz do jednej bramki.... działają według reguł które sami ustalają,
    no....ale to wszystko dla mieszkańców więc mogę spać spokojnie

    • 15 7

  • Fajnie ale ........... (1)

    okej oby tak dalej ,ale co z ul. Potokową zjazd i podjazd na Morene ?

    • 6 5

    • wszystko po kolei

      metropolitalnej

      • 1 0

  • w szczurogrodzie

    99% tzw ścieżek rowerowych to klepisko w lesie. Ale do ewidencji w rankingu miast poszło, że szczurogród inwestuje w infrę dla rowerzystów.

    • 4 4

  • Dobrze

    Jak dla mnie ścieżek nigdy nie za dużo, nawet jeśli miał by być nie najlepiej trafiona, to lepsza taka, niż żadna.
    A kierowcy niech się przyzwyczają, bo i tak pewnie wydatki na infrastrukturę samochodową są co najmniej 100x większe,

    • 10 11

  • W Dani i Holandii nie jezdziłem po kostce, u nas ktos ma układ i robią na kostce sciezki rowerowe busz(biznes)meni. (1)

    • 9 6

    • "u nas ... robią" znaczy gdzie dokładnie taka ścieżka teraz powstaje?

      • 2 0

  • a po cholere

    sa sciezki rowerowe z gdanska do sopotu wzdłuz grunwaldzkiej gratuluje głupoty

    • 10 11

  • Pas dla rowerów powinien być juz dawno wzdluż calej Spacerowej w końcu juz ja remontowali (2)

    jakiś czas temu .A na razie ani Slowackiego ani Spacerową ani Kartuską czy Malomiejską na rowerze nie wyjedziesz szybko i normalnie z miasta tak by nie mieć albo duszy na ramieniu albo przepisów i znaków przeciw sobie...(chyba że masz czas i chcesz się tułać rekreacyjnie po lasach)
    Takie pasy jak na Wita Stwosza niby można robić ,
    ale niewiele one zmieniają.Zasadniczo i tak jeździ się wzdłuż Grunwaldzkiej.A bez remontu nawierzchni tych jezdni(na Wita Stwosza)to z szumnych wieści pozostaje śmieszna dosyć akcja typu weź puszke farby pedzel i wymaluj kilkast metrów "nowych dróg"rowerowych"...

    • 23 3

    • wyjazd z miasta (1)

      kierunek Żukowo - przez Matemblewo i stary poligon, kierunek Matarnia - przez Dolinę Radości, kierunek Chwaszczyno - przez Dolinę Ewy, przez Reja w Sopocie. Nie jest tak źle...

      • 6 4

      • Te możliwości to już za Bismarcka były

        więc jakby od czapy głos

        • 5 5

  • (2)

    Według mnie pomysł jest świetny. Powstanie nowa ścieżka rowerowa wzdłuż istniejącej ścieżki rowerowej - a nie tam gdzie ścieżki brakuje. Ponadto z ulicy o małym natężeniu ruchu usunięte zostaną parkujące samochody - z pewnością nowo powstałych miejsc do parkowania będzie dużo więcej niż teraz (tak to zwykle bywa). Jednym słowem - brawa!

    • 20 10

    • brawo

      tak, brawa na światłych umysłów decydentów! dobrze że ludzie nie z przypadku ułatwiają nam wszystkim życie.

      Dałem minusa, bo ze zdenerwowania nie wyczułem ironii w pierwszym momencie :/

      • 2 7

    • A co 500 metrów postawię bramy trimufalne

      (nad ścieżką) z napisem "ścieżka rowerowa im Lenina"

      • 6 5

  • rowerzysta (1)

    od lat śmigam na biku w wolnych chwilach. Tez uważam, że zabieranie ulicy pod nową DDR, zwłaszcza że dubluje ona DDR wzdłuż Grunwaldzkiej, jest bez sensu. Urzędnicy nie słuchają co się do nich mówi, a tzw konsultacje społeczne to jakaś fikcja. Oczywiście, że priorytetem powinna być droga do Osowy. Jednak dla chcącego nic trudnego. Do Osowy z Oliwy można się dostać w 15 minut jadąc Doliną Ewy - wystarczy parę znaków w Oliwie i Osowie, i po sprawie: jedziemy w ciszy, lasem, bez spalin i nerwów. Jest jeden minus - po ciemku taka jazda to już ekstremalny sport ale i tak bezpieczniej niż jazda Spacerową - kto jechał ten wie...

    • 24 9

    • Ten wie, że tam śmierdzi gnojówką z uwagi na fatalny stan

      kanalizacji w BudyńLandzie...

      • 1 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane