• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Magistrat: Oliwa bardziej rowerowa. Mieszkańcy: nie na siłę

Maciej Naskręt
23 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów. Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów.

Za pół roku mają powstać pasy dla rowerów na ul. Wita Stwosza w Gdańsku. Pomysł podoba się rowerzystom, ale część mieszkańców Oliwy uważa, że jest on zły i sugeruje, by w pierwszej kolejności rozbudować ścieżkę wzdłuż ul. Spacerowej w stronę Osowy.



Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży. Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży.
Kierowcy będą musieli podzielić się ul. Wita Stwosza z rowerzystami. - Jeszcze w tym, albo na początku przyszłego roku wytyczymy pasy dla rowerów na obu jezdniach - mówi Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy z Urzędu Miejskiego.

3,5-kilometrowe pasy dla rowerów powstaną na odcinku od ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska do wysokości al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na obu jezdniach ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska. Będą one podobne do tych na ul. Rajskiej w centrum Gdańska. Natomiast między ul. Derdowskiego, a ul. Obrońców Westerplatte zobacz na mapie Gdańska zostanie wytyczona strefa zakazu jazdy z prędkością wyższą niż 30 km/h.

W czwartek odbyło się w tej sprawie spotkanie konsultacyjne, w którym udział wzięli urzędnicy z gdańskiego magistratu i mieszkańcy Oliwy. Wzięło w nim udział ok. 45 osób.

Czy pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza to dobre rozwiązanie?

Pomysł nowych pasów rowowych nie podoba się mieszkańcom. Dlaczego? - Miejsca postojowe zostaną zabrane z prawego pasa, gdzie powstanie ścieżka dla rowerów. Nowe stanowiska dla samochodów powstaną kosztem przydrożnych zieleńców. Ponadto nie będzie wymiany nawierzchni na nowym pasie, a obecne dziury z pewnością nie zostaną załatane. Rowerzyści, a jestem jednym z nich, nie poczują się tam pewnie - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu Rady Osiedla Oliwa.

Te obawy potwierdza dyrekor ZDiZ. - Na razie nie mamy w planach naprawy nawierzchni na tej ulicy - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Lwią część z wartego 800 tys. zł remontu pochłonąć ma przebudowa sygnalizacji świetlnej.

Dlatego też mieszkańcy uważają, że miasto nie powinno wytyczać wątpliwych według nich pasów, a zaoszczędzone pieniądze wydać na przedłużenie ścieżki rowerowej przy ul. Spacerowej. - Z naszych wyliczeń wynika, że zbudowanie 500 metrowego odcinka drogi z Rynarzewa w stronę Osowej powinien pochłonąć ok. 860 tys. zł - mówi Strug.

O pomysł budowy ścieżki, która połączy Oliwę z Osową zapytaliśmy urzędników z gdańskiego magistratu. Ci już planują jej przebieg. - Jest tu wiele pomysłów. Problem jednak stwarza bliskość lasów, którymi zarządzają Lasy Państwowe. Trudno nam tam będzie wytyczyć drogę wiodącą gdzieś w lesie daleko od drogi. Z tego powodu rozważamy wytyczenie ścieżki w części jezdni. Trzeba jednak w tym celu zmienić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - zapowiada Remigiusz Kitliński.

Miejsca

Opinie (434) 3 zablokowane

  • No i dobrze, dwa pasy na Wita to i tak fikcja z powodu poparkowanych samochodów. (1)

    Zresztą "przelotówką" jest Aleja Grunwaldzka.

    • 14 7

    • dlatego wystarczylo by postawic tam znaki zakazu postoju.
      taniej uzyskano by lepszy efekt: przejezdna, bezpieczna droge dla samochodow i rowerow.

      urbanista planujac tam czteropasmowke nie chcial zrobic parkingu tylko przelotowke z Osowy (tylko nie polaczyli z Rybinskiego (wtedy Armii Polskiej), tak to jest jak sie wie jak zaczac, a nie wie jak zakonczyc)

      • 2 2

  • Konsultacje po budyniowemu (1)

    czyli odbyły się. A plany wcześniej wymyślone nie podlegają zmianom, korektom i modyfikacjom gdyż od razu było wiadomo, że są świetne i najlepsze.

    • 18 11

    • konsultacje, których wynik nie jest po twojej myśli dyskredytujesz

      ale udziału w nich nie brałeś, więc fikaj na inny portal

      • 2 0

  • Jak najmniejszym wysiłkiem dopisać do ewidencji kilkaset metrów ścieżek rowerowych. (2)

    to chyba ukryty nadrzędny cel tego całego pomysłu

    • 21 9

    • Co roku budujemy 999 km ścieżek

      przy 2 mld zadłużenia są dwa wyjścia: przestać budować
      albo przestać budować i zacząć malować "pasy" tam gdzie
      da się to zrobić najtaniej...

      • 4 6

    • chodzi o to, by tworzyć drogi rowerowe taniej a nie tylko kosztem chodników,

      tak jak było w Gdańsku jeszcze dwa lata temu. Policz koszty i porównaj, i nie bredź więcej

      • 3 0

  • Bardzo dobry pomysł

    Na Wita Stwosza od dawna się aż prosiło o śluzy rowerowe

    • 12 20

  • przestańcie się wygłupiać z tymi drogami rowerowymi przy ulicach o małym ruchu rower to pojazd i powinien uczestniczyć w normalnym ruchu

    • 26 5

  • szczury szczekają karawana jedzie dale

    brawo Gdańsk

    • 5 4

  • Trudno nam tam będzie wytyczyć drogę wiodącą gdzieś w lesie daleko od drogi.

    Kurcze, a obok drogi się nie da? O czym ten facet bredzi?
    Bardziej rozgarniętego się nie dało na to stanowisko
    zatrudnić? Czemu?

    Cesarz wyznacza górną granicę?

    • 10 7

  • Byle nie z kostki, te ścieżki! (3)

    • 11 6

    • To na pewno, co najwyżej pomalowana w kostkę (2)

      ale raczej wątpliwe, bo takie malowanie droższe a w Budyniowie kryzys

      • 3 9

      • zacznij lepiej słupy na swoim "nocnik-arina" rozbierać (1)

        bo jesteście pośmiewiskiem nie tylko w Polsce

        • 3 4

        • Wg ciebie będzie z kostki?

          • 4 4

  • Socjopaci, miejcie trochę litości nad większością. Która ma nad wami przewagę miażdżącą. Wita Stwosza i bez tego szajsu (2)

    jest jak ucho igielne. Ile można? Nie istnieje miara mierząca wasz egoizm. Jakim prawem większość ma być niewolnikami mniejszości? Co macie na urzędasów, że tak bardzo wchodzą wam do tyłka?

    • 19 14

    • wazelinę

      • 2 1

    • Matematyku, do tego kierowco, M i Antysocjopato w trójcy jedyny

      Wreszcie się pojawiłeś, a już chciałem pisać, że was nie ma z Golemem i Halewiczem. Czemu nic nie piszesz o bezpłodności w kontekście cyklizmu?

      • 6 4

  • (6)

    Ja proponuje na A1 z jednego pasa zrobić drogę rowerową.BRAWO super pomysł. Najpierw niech zaczną egzekwować podtawowe przzepisy wobec rowerzystów, np. takie jak obowiązkowe oświetlenie,sygnał dziękowy i zakaz jazdy po ulicy w miejscach gdzie jest ścieżka rowerowa, zakaz przejeżdżania na rowerze przez przejścia dla pieszych. Nie wiem czy ktoś to zauważył im więcej ścieżek tym więcej wypadków z udziałem rowerzystów.Coraz więcej osób jeżdżących na rowerach nie ma pojęcia o przepisach ruchu drogowego.Nie mam nic przeciwko rowerzystom ale przepisy obowiązują wszystkich uczestników dróg publicznych, pieszych też to dotyczy.

    • 28 14

    • ."przepisy obowiązują wszystkich uczestników dróg publicznych" (3)

      Skoro tak podchodzisz do sprawy drogi kierowco to może najpierw SAM chociaż postaraj się poznać i przestrzegać przepisy. Dodam tylko, że przestrzeganie przepisów nie polega jedynie na hamowaniu przed fotoradarem. Wtedy będziesz miał moralne prawo wymagać tego od innych.

      Według oficjalnych statystyk sprawcami sporej cześć wypadków z udziałem rowerzystów są kierowcy samochodów.

      Tym co napisałem nie chce w żaden sposób usprawiedliwiać łamania prawa przez rowerzystów czy jakichkolwiek innych użytkowników dróg.

      Jednak napominanie jedynie rowerzystów i pieszych o tym, że mają przestrzegać przepisy jest hipokryzją w sytuacji kiedy kierowcy samochodów wcale nie są w tej dziedzinie lepsi.

      • 9 5

      • ja mam moralne prawo

        wyrazania swoich sądów o bezmyślnosci rowerzystów. jezdzę przepisowo, może ci sie to nie podobac, mozesz mi nie wierzyc. S.ram na to, kapejszyn? I nie życze sobie porównan do kogoś kto leje na prawo, zwłaszcza do rozwerzystów, którzy nie mają jego znajomosci, bo jakiś matoł z rzadu czyni ich legalnymi uczestnikami ruchu nie wymagajac od nich NICZEGO oprócz roweru.
        Zgadzam się z przedmówcami, ze nalezy zrównac rowerzystów do poziomu pełnoprawnego uczestnika drogi jakim jest kierowca auta, motocykla. ALe nie zrównac poprzez pie.r.olenie jak AIO, ale poprzez cały szereg zobowiązań jakznajomosc przepsiów, przeglądy techniczne i OPŁACONA SKŁADKA OC.

        • 3 6

      • Masz jakieś dowody przeciwko tej jednostce? (1)

        Póki co, nie spotkałem rowerzysty, który na przejściu dla pieszych zszedłby z roweru. Socjopaci uważają, że każdy ma obowiązek przestrzegać prawa, tylko nie oni.

        Rowerzystów można napominać, bo w każdej sytuacji są intruzami. Czegokolwiek by nie robili są mniejszością żerującą na większości. Mają obowiązek pokory, albo wyjazdu tam gdzie nie będą odszczepieńcami.

        • 3 7

        • Matematyku, do tego kierowco, M i Antysocjopato w trójcy jedyny

          A dlaczego nie piszesz nic o bezpłodności?
          Nie ty będziesz mi decydował co mam robić. Czy i gdzie jeżdżę na rowerze. O tym decyduje PORD i ja sam. Idź na policję i zgłoś skargę na rowerzystów. Nikt ci na rowerze nie każe jeździć. I jestem takim samym uczestnikiem jak ty. Ale czy zwolennik rabunkowej formy rozwoju gospodarczego i matematyk, dla którego 5-3=5 może myśleć inaczej?

          • 4 2

    • Im więcej samochodów tym więcej wypadków!!!

      • 4 3

    • ja bym obowiazkowe coroczne przeglądy techniczne dorzucił

      ta chińszczynza to nie rowery tylko potencjalne trumny

      • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane