• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

NIK kontroluje pocztę. Oceń jej usługi

piw
4 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
W teorii listonosze powinni roznosić listy i paczki, ale - jak pokazała poprzednia kontrola NIK - często roznoszą zamiast tego awizo, przez co sami musimy odbierać adresowane do nas przesyłki. Czy nowa kontrola wykaże poprawę w tej kwestii? W teorii listonosze powinni roznosić listy i paczki, ale - jak pokazała poprzednia kontrola NIK - często roznoszą zamiast tego awizo, przez co sami musimy odbierać adresowane do nas przesyłki. Czy nowa kontrola wykaże poprawę w tej kwestii?

Awizo zostawione w skrzynce, chociaż nikt nie próbował nam dostarczyć przesyłki, listy i paczki dostarczane długo po terminie - pewnie wielu z nas zetknęło się z takimi sytuacjami. Chcesz pomóc inspektorom NIK, którzy właśnie rozpoczęli kontrolę usług poczty? Wypełnij specjalną ankietę.



Z czym Poczta Polska ma największy problem?

O problemach mieszkańców Trójmiasta z Pocztą Polską pisaliśmy już nie raz. Chodziło o listonoszy, którzy od razu roznosili awizo, a nie listy, zdarzały się także przypadki ginących przesyłek z zagranicy. Nasi czytelnicy skarżyli się też na ograniczony dostęp do usług pocztowych i zamykanie placówek szybciej, niż wynikało to z informacji wywieszonych na ich drzwiach.

To zresztą tylko wierzchołek góry lodowej, bo listy, w których nasi czytelnicy skarżą się na pocztę pojawiają się w naszej skrzynce mailowej dość często i regularnie. Właśnie tych codziennych problemów i drobnych zaniedbań dotyczy rozpoczęta właśnie kontrola NIK.

- Przesyłki listowe i paczki pocztowe powinny być dostarczane co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż przez pięć dni w tygodniu. NIK sprawdzi, czy placówki pocztowe wywiązują się z tego obowiązku. Kontrolerzy Izby w szczególny sposób przyjrzą się doręczaniu listów poleconych i paczek - zapowiada Paweł Biedziak, rzecznik prasowy Najwyższej Izby Kontroli.

Warto tu wspomnieć, że podobną kontrolę przeprowadzono już trzy lata temu. Wykazała ona, że dostęp do usług świadczonych przez Pocztę Polską jest ograniczony. Inspektorzy stwierdzili też wówczas, że w placówkach pocztowych często "przerzuca się" ciężar odbioru przesyłek na klienta (przez wspomniane już roznoszenie awizo zamiast listów czy paczek).

Najwyższa Izba Kontroli chce sprawdzić, czy przez ostatnie trzy lata nastąpiła jakaś poprawa w tym zakresie. Oprócz przeprowadzenia samej kontroli inspektorzy chcą też o jakość usług zapytać nas wszystkich, klientów poczty.

Przygotowano w tym celu specjalną ankietę. Jest ona w pełni anonimowa.
piw

Opinie (234) 5 zablokowanych

  • Z usług Poczty Polskiej korzysta np. Urzędy Skarbowe, zaś sądy z usług tego czegoś

    Czego nazwy nie pamiętam (pocztex czy inny wujek?).
    przesyłki poczty polskiej dochodzą regularnie, a tej drugiej potrafią nie dojść wcale.
    niech nik zajmie się tymi drugimi!

    • 17 0

  • NIK

    NIK chyba ostatnia rzetelna jednostka uczciwie kontrolująca system w Polsce, szkoda tylko że z tego nic nie ma. zero konsekwencji, mandatów, kar, upomnień. nic, a co za tym idzie, brak poprawy.

    • 8 1

  • Temat istotnie ciekawy i społecznie ważny do podjęcia debaty nad kondycją Poczty Polskiej. Kontrola NIK w szczególności pomoże nam, obywatelom i czytelnikom portalu na zapoznanie się z bieżącym stadium kontroli, a ankieta pomoże kontrolerom wykonującym swoje czynności na jeszcze bardziej obiektywną ocenę podmiotu kontrolowanego.
    Tutaj pragnę podziękować Redakcji portalu za poruszenie jakże istotnej sprawy jaką jest poziom usług pocztowych największego operatora w Polsce. Zamieszczoną ankietę oceniam bardzo wysoko, pytania są ułożone logicznie i jako całość stanowią nieocenione źródło wiedzy. Autor artykułu świetnie przekazał nam informację i z dużą rozkoszą czytam artykułu Redaktora o pseudonimie "piw".
    Ze swoje strony chciałbym jeszcze dodać, że Poczta Polska bardzo się stara poprawiać jakość swoich usług, a każda kontrola pomaga w ich skutecznej poprawie. Pracownicy Poczty Polskiej z pewnością odnoszą się ze zrozumieniem, jak ważne są tego typu kontrole i właśnie dzięki nim mają szansę poprawić swoje błędy, podnieść jakość swojej pracy i dokonać krytycznej refleksji wobec swoich niedociągnięć.

    • 3 1

  • Urząd Pocztowy Gdańsk 55 (4)

    A ja zupełnie nie mogę narzekać. Poczta blisko, panie w okienku naprawdę miłe, przesyłki dostaję zawsze na czas i bez żadnych przygód, a naprawdę sporo listów i paczek do mnie przychodzi. Serdecznie pozdrawiam wszystkich pracowników UP 55 oraz listonoszy paczkowych z UP 6 :)

    • 12 3

    • wypowiedź pracownika poczty (1)

      :)

      • 3 1

      • Pudło!

        Nie, nie pracuję na poczcie, ale rozumiem, że jest Ci trudno uwierzyć w to, że ktoś może być zadowolony z czegokolwiek w tym kraju. W końcu bardziej polskie byłoby narzekanie na wszystko i wszystkich :P Życzę więcej wiary w ludzi :)

        • 8 3

    • wsdx

      dołączam się również do pozdrowień dla UP6:-)

      • 1 0

    • RÓWNIEŻ UKŁONY DLA UP GDAŃSK 55

      ja również korzystam z tej poczty, za uprzejmość za uśmiech za szybką reakcję na ewentualny problem bardzo dziekuje. Prawda jest ze każda z pań uśmiechnięta i każda z żartem i z werwą obsługuje nas.
      Z przyjemnością nieraz podrzucam do placówki czekoladkę na osłodę.
      Pozdrawiam

      • 1 0

  • Poczta poczcie nierówna

    Rejonem należałam do poczty na Kościuszki/Kochanowskiego w GD sama obsługa fatalna! pare razy składałam skargi ktore nic nie daly. Kolejka na cala pocztę i strasznie wolne tempo.
    Teraz należę do poczty na ul Jana Pawla i tu zupełnie co innego, przeważnie nikogo w kolejce, panie z werwą szybko załatwiają :)

    • 7 1

  • awizo

    kiedyś znalazłam swoje awizo nie w skrzynce pocztowej, a wsunięte w blaszkę od domofonu (tam gdzie są przyciski, na zewnątrz budynku). Awizo zamiast paczki- regularnie, nawet nie dzwonią. Człowiek siedzi cały dzień w domu, a wieczorem zdziwiony odkrywa, że leży awizo ;)

    • 12 4

  • (1)

    ciekawe gdzie lądują przesyłki które do klijentów nie docierają a poczta za każdą usługę życzy sobie coraz więcej

    • 4 2

    • w Koluszkach. Urząd przesyłek niedoręczlnych

      • 2 0

  • historia

    jak dla mnie może zniknąć przez ostatnie 5 lat byłem tam może że dwa razy zmuszony wysłać list polecony bo e-mail nie wystarczył zbędna instytucja

    • 2 6

  • (2)

    W zeszłym miesiącu list polecony!!!!! z Białegostoku do Gdańska podróżował aż TYDZIEŃ. Pan listonosz nawet nie raczył zastawić awiza! Gdyby nie internetowe śledzenie przesyłki czekałabym pewnie i kolejny tydzień. Żenada!

    • 2 5

    • A nie był to przypadkiem Inpost? U nich to norma, na poczcie - wypadek (1)

      • 1 0

      • Nie, to była nasza Poczta Polska.

        • 0 0

  • Kiedyś poprosiłam panią w okienku która była pseudo zajęta przekładaniem karteczek żeby sprzedała mi kopertę. Pani z oburzeniem powiedziała że nie sprzeda mi tej koperty bo nie ma komputera otwartego! Proszę ją jeszcze raz i tłumaczę, że nie chcę blokować kolejki na wypisywaniu koperty przy okienku a ona dalej swoją śpiewkę. Oooooo zgrozo!

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane