• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron na budowie PKM w Gdyni już skuty

Maciej Naskręt
17 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny. Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny.

Wykonawca przystanków PKM w Gdyni zmuszony był rozebrać elementy przyszłego peronu w Karwinach. Beton, z którego zostały wykonane, nie spełniał warunków technicznych ustalonych przez inwestora.



Poprawki inwestycji publicznych to:

Przy torowisku na Karwinach zobacz na mapie Gdyni trwa budowa przystanku kolejowego Gdynia Karwiny. Jest to zadanie związane z realizacją przystanków PKM - kolejny przystanek powstaje przy stadionie. Wykonawcą wartej 25,5 mln zł inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, które - przypomnijmy - odpowiadało za budowę całej linii PKM w Gdańsku.

W piątek rano rozebrano jednak elementy przyszłego peronu, który niedawno był pieczołowicie stawiany na przystanku PKM Gdynia Karwiny.

- Na przystanek zostanie wydanych sporo pieniędzy. Tymczasem część z nich może trafić dosłownie w piach. Przez miesiąc wykonawca lał beton, później stawiał na nim betonowe elementy. Teraz wszystko zostało ściągnięte i zaczęła się produkcja... gruzu - mówi pan Wiktor, nasz czytelnik.
Dlaczego ustawiane do niedawna elementy musiały zostać rozebrane?

- Rzeczywiście od kilku dni na budowie przystanku PKM Gdynia Karwiny trwa rozbiórka ścianki peronowej wykonanej przez Budimex jeszcze przed zimową przerwą na budowie. Po ustąpieniu mrozów - czyli w pierwszym możliwym terminie - zleciliśmy wykonanie specjalistycznych badań laboratoryjnych, które wykazały, że użyty przez wykonawcę beton nie spełnia wymaganych przez nas parametrów. Tego typu badania prowadzone są regularnie na każdej takiej inwestycji - mówi Trojmiasto.pl Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Inspektorzy PKM SA, nadzorujący budowę w Gdyni, nakazali wykonawcy rozbiórkę i ponowne wykonanie tych prac w odpowiedniej jakości.

Planowane przystanki w Gdyni Planowane przystanki w Gdyni
Inwestycja gotowa w wakacje

Przystanki powinny być wybudowane najpóźniej do końca lipca tego roku. Graniczny termin podany w przetargu to 31 października 2017 r.

Oprócz budowy nowych przystanków, architektonicznie nawiązujących do tych w Gdańsku i wyposażonych w podobną infrastrukturę, szczególnie dużej ingerencji poddane zostanie torowisko na wysokości przystanku w Karwinach.

Z racji tego, że przystanek znajduje się na łuku, konieczne jest stworzenie tzw. splotu torowego, czyli toru w torze, składającego się w sumie z czterech szyn. Dzięki temu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.

Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł.

Miejsca

Opinie (160) 1 zablokowana

  • gdyby kontrole były natychmiast i ludziska by widziały, że ktoś się kręci i pobiera próbki (1)

    to byłoby mniej kantów. A tak co mi po tym, że po półroczu rozwalą stare, zrobią nowe, kogoś ukarzą itp? I tak my stracimy, bo przecież nigdy kary nie pokryły strat a ponadto surowiec zmarnowano.

    • 4 0

    • To że ktoś się kręci nie zapewni jakości. Część badań betonu wykonuje się po czasie więc może dopiero wyszlo ze cos jest nie tak. Druga sprawa ze jakość betonu powinien zapewnic jego producent a na wykonawcy spoczywa zadanie prawidlowego wbudowania i pielegnacji

      • 0 0

  • Na Karwinach a nie "w Karwinach".

    • 2 0

  • Niekończąca się opowieść ...... o budowie PKMki .....

    A nasyp w okolicy przystanku NIEDŹWIEDNIK jest jeszcze nie dokończony. Tzw. odwodnienie jest wykonywane na zasadzie prób i błędów. Niby są rynienki ściekowe, ale nie w tych miejscach gdzie woda spływała. Rynienki odprowadzają wodę z jednej strony na nowo wybudowany chodnik z drugiej na teren przylegający do ogrodu działkowego. Przy garażach wykopano po prostu "rowek melioracyjny" bez wzmocnienia brzegów..... Trawa w rolkach na nasypie się "zrolowała" jeszcze jesienią. Nikt tego nie naprawia. Prowizorka, prowizorka, prowizorka .... itd.!

    • 4 1

  • tzw. zagadywanie tematu? (1)

    "Z racji tego, że przystanek znajduje się na łuku, konieczne jest stworzenie tzw. splotu torowego, czyli toru w torze, składającego się w sumie z czterech szyn". Jak rozumiem, to ten splot jest oczywisty od początku i był uwzględniony od początku? Jeśli tak, to po co o nim wzmianka? Jako ciekawostka?

    • 4 0

    • Chyba nie.
      Ten fragment jest w każdym artykule o przystankach PKM w Gdyni.
      Ctrl-c, Ctrl-v i wierszówka leci...
      Śmieszna praktyka, zwłaszcza że artykuł o oszustwie traktuje!

      • 0 0

  • Tak wyglądają inwestycje w Gdyni, tam nic nie wychodzi, jakaś klątwa chyba ;/

    • 2 1

  • W Gdyni takie wałki przeszły by bez echa, ale Wawka to nie Gdynia (1)

    • 1 2

    • ?

      • 1 0

  • Fuszerki na kolei

    Trzykrotnie jako były pracownik Polskich Linii Kolejowych z tytułu nadzoru wstrzymałem wykonywane prace niezgodnie z obowiązującymi przepisami. Za każdym razem zostawałem natychmiast odsuwany od tych obowiązków przez szefów którzy najlepiej znali się na robocie siedząc za biurkami w siedzibie przy Dyrekcyjnej w Gdańsku.

    • 7 0

  • "Tego typu badania prowadzone są regularnie na każdej takiej inwestycji" (1)

    Przynajmniej teraz wiem, że to normalka. I że badają pół roku po, zamiast od razu, niemal w czasie budowy, skoro wiadomo, że złodzieje są wszędzie.
    Na autostradach fałszowali wszystko, nawet mieli dojście do laboratorium...

    • 4 0

    • badają pół roku po, bo beton nabiera twardości w czasie

      • 1 0

  • Polska, mieszkam w Polsce (1)

    Czyli standard: Janusz inwestor/wykonawca ma zatrudnionego Janusza robotnika, któremu przydało się trochę cementu, bo akurat wylewkę robi w hacjendzie na RODOS....
    Kuchnia, czy kiedyś skończy się ten paździerz w Polsce???!!!

    • 9 1

    • Ty naprawdę sądzisz, że oni beton na ten peron betoniarką kręcili? Jeżeli tak, to jesteś Januszem internetu.

      • 0 1

  • Ciekawe kto dał ciała

    Wykonawca, czy betonownia

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane