• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: projektanci wskazali jej przebieg

Maciej Naskręt
19 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Obwodnica Metropolitalna w przyszłości połączy Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską. Obwodnica Metropolitalna w przyszłości połączy Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską.

Projektanci Obwodnicy Metropolitalnej zalecają jej budowę według wariantu czerwonego, czyli na wschód od Żukowa. O przebiegu drogi zadecyduje jednak GDDKiA.



Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z ujęciem wariantu czerwonego. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z ujęciem wariantu czerwonego.
Biuro projektowe Lafrentz z Poznania sugeruje budowę Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu, w którym droga pobiegnie między Gdańskiem i Żukowem. To efekt przygotowywanego przez poznańskie biuro Studium Techniczo-Ekonomiczno-Środowiskowego dla drogi, która ma stać się nową obwodnicą Trójmiasta. Jej budowa jest niezbędna, ponieważ obecna obwodnica coraz bardziej staje się wewnętrzną arterią naszej aglomeracji.

Dlaczego wariant czerwony jest najlepszy? - Przy wyborze najważniejszą rolę odgrywały warunki środowiskowe. Ale nie był to jedyny argument. Analizowaliśmy także warunki społeczne, bezpieczeństwo ruchu - mówi Dariusz Jarysz, projektant ze spółki Lafrentz.

Projektanci nie chcą mówić o ewentualnych kosztach budowy drogi i wyburzaniach budynków. Odsyłają do inwestora - gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Rekomendacja projektanta jednak nie oznacza, że droga według wariantu czerwonego kiedykolwiek powstanie. Ostatnie słowo należy właśnie do inwestora.

Z której strony Obwodnica Metropolitalna powinna omijać Żukowo?

- Trwa sprawdzanie projektu, co potrwa jeszcze kilka tygodni. Zakończy się to odebraniem formalnym dokumentacji i wyborem wariantu - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA, oddział w Gdańsku.

Posiedzenie Komisji Opiniującej Projekty Inwestycyjne zatwierdzające wariant drogi przeznaczony do realizacji, które działa przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych, odbędzie się na przełomie marca i kwietnia.

Jeśli drogowcy przystaną na propozycję projektantów to Obwodnica Metropolitalna przetnie na pół m.in. ieś Lublewo. Projektanci zrezygnowali z budowy ekspresówki na zachód od Żukowa.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.

W galerii poniżej prezentujemy przebieg wariantu czerwonego naniesiony na ortofotomapę.

Miejsca

Opinie (234) 10 zablokowanych

  • Co z Obwodnicą Północną? (1)

    • 7 1

    • Pytaj wojewody i prezydenta Gdyni

      Powinna powstać jako ciąg dalszy DW468

      • 0 0

  • Szkoda tych lasów :(

    • 9 4

  • Trójmiasto, zwłaszcza Gdańsk powinny się rozwijać do wewnątrz

    a nie na zewnątrz. Budowa takich dróg tylko prowokuje do budowy osiedli coraz dalej od miejsc pracy a problemu korków nie rozwiązuje, tak jak nie rozwiązała tego nigdzie na świecie. Priorytetem powinna być rozsądna polityka zarządzania popytem na parkowanie samochodów wewnątrz miasta i promocja rozwoju kolei metropolitalnej i innych połączeń szynowych (tramwaj na Morenę etc. ) planowanych od 30 lat.

    • 8 6

  • Mohery znowu wskazują swoja nieomylność...

    • 3 2

  • to zadna obwodnica metropolitalna tylko via hanseatica (1)

    droga laczaca niemiaszkow z ruskimi budowana etapami w calej polsce,otworzcie oczy, nikt za darmo nie daje kasy z unii aby dla trojmiasta przysluge zrobic, z reszta ta droga tak bedzie uzyteczna dla trojmiasta ze hoho kazdy bedzie chcial jechac z kacka do straszyna prez zukowo... troche rozsadku :D
    mam nadzieje ze unie kryzys pozre i tego guana nie wybuduja

    • 8 4

    • "Z Kacka do Straszyna przez Żukowo"

      Jak się kozaczki stukną na obwodnicy i zablokują doszczętnie, to bardzo chętnie. Zresztą to niewiele dalej będzie.

      • 0 0

  • tylko na zachód od Żukago (3)

    ta obwodnica ma sens jedynie w wariancie na zachód od żukowa - wariant na wschód zablokuję naturalny rozwój miasta...Żukowo jest coraz bliżej i dawno przestało być "wioską" pod Gdańskiem a staje się powoli integralną częścią Gdańska

    • 7 13

    • Naturalny rozwój Żukowa prędzej zablokuje brak połączeń drogowych.

      • 0 1

    • pohamuj drganie łydek Dzidek (1)

      Sens to ma zaufanie obywateli do państwa, którzy nie mogą być zaskakiwani nagłymi decyzjami jego urzędników. Warianty wschodnie istnieją w świadomości lokalnych społeczności od wielu lat i każdy kto tam się wybudował o 2000 r. ponosił ryzyko istnienia OMT. Warianty zachodnie byłyby totalnym zakpieniem z obywateli i podważyłyby ich zaufanie do państwa, co stanowiłoby podstawę do zaskarżenia sprawy przez RPO. A jeśli chodzi chłopaku o rzekomy argument obwodnicy Żukowa to wszyscy wiemy że to fikcja bo niby obwodnica nie odciąży prawie wcale Żukowa, które zresztą korkuje się głównie pt 16-19 i nd 16-18 gdy Gdańsk Sopot i Gdynia walą na Kaszuby i z nich wracają. Poza tym przy tych węzłach oraz cenach i tak nikt nie wybierze płatnej obwodnicy.

      • 2 0

      • Wiesz, że obwodnica będzie płatna DLA CIĘŻARÓWEK?

        • 0 0

  • Obwodnica ... obwodnicy . (2)

    Może wogóle poprowadzić ją na zachód od .....Kościerzyny ? Jak władze miasta GDN będą dalej "wspierały" rozwój budownictwa mieszkaniowego w kuierunku zachodnim od centrum Gdańska to taka obwodnica może być perspektywiczna ?
    A tak na poważnie - czy nie lepiej i taniej dobudować trzeci pas na każdej nitce istniejacej obwodnicy a peiniądze przeznaczyc na OPAT ?

    • 11 3

    • (1)

      Podobno w przyszłości trzeci pas i tak by nie wystarczył. Ale gdy się pytałem na konsultacjach to dlaczego nie dobudować jeszcze dwóch pasów w każdą stronę a tam gdzie trzeba to i trzech to dostałem odpowiedź że polskie przepisy nie przewidują tak dużej ilości pasów !

      • 2 1

      • Włodku, a kto przebuduje węzły, żeby można było zjechać z tych "multum" pasów?

        Szeroka autostrada to nie wszystko - widziałeś co np. w Londynie, który ma cztero- i więcej pasmowe obwodnice i dojazdowe "motorłeje", dzieje się w godzinie szczytu na węzłach? A są naprawdę wielkie i DROGIE.

        • 3 0

  • to jest conajwyżej trasa metropolitalna a nie żadna obwodnica (2)

    Kto będzie taki kawał objeżdżał, żeby dojechać np. z Pruszcza do Gdyni. To jest bardziej trasa dla dojeżdżających do pracy z Kaszub do Gdańska i Gdyni, więc obwodnica to nie jest trafna nazwa

    • 11 3

    • nawet nie dla nich (1)

      Im potrzebne są promieniste drogi dojazdowe, a nie jeżdżenie w kółko wokół aglomeracji, żeby w końcu wyjechać poza nią...

      • 4 0

      • Trasa WZ (i kontynuacja do Żukowa) już jest, Trasa Słowackiego już się buduje (trzeba tylko doprosić się wojewody o kontynuację od Ronda Spadochroniarzy do Banina), Spacerowa czeka na tunel pod Pachołkiem, przedłużenie trasy "Ł" do Kowal jest w planach, Obwodnica Południowa w budowie...

        • 0 0

  • Co ja tu widzę na tej mapie (2)

    Rząd, Gdańsk i GDDKiA nie tylko blokuje inwestycyjne dynamiczną Gdynię, ale na mapie doskonale widzę, że jeszcze chce ją fizycznie zablokować samochodami, spalinami, hałasem, substancjami toksycznymi,.. Wprowadzając w piękne i ekologiczne dzielnice to całe skażenie.

    Toż to zwykła blokada a nawet szkodliwa agresja.

    • 12 4

    • blokadę to masz dynamiczną (1)

      ale swojego mózgu

      • 0 0

      • może jaśniej

        chyba, że widzimy inne mapy i blokady a wtedy to faktycznie tylko psychiatra i psycholog może rozsądzić.

        • 0 0

  • Metropolia - to Trójmiasto duże i małe (1)

    Jaka to obwodnica metropolii? Jak zwykle północ aglomeracji została zignorowana!!! OPAT budować bo 200tys. ludzi kisi się w korkach!!!!!!!!!

    • 6 1

    • alternatywą dla korków nie jest budowa kolejnych pasów

      tak jak otyłości się nie zwalcza popuszczaniem pasa. Trzeba podnieść na wyższy poziom system SKM i zmodernizować jej tabor. A miasto budować blisko korytarzy komunikacji szynowej.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane