- 1 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (37 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (92 opinie)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (610 opinii)
- 4 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (39 opinii)
- 5 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (62 opinie)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (45 opinii)
Obwodnica Metropolitalna: projektanci wskazali jej przebieg
Projektanci Obwodnicy Metropolitalnej zalecają jej budowę według wariantu czerwonego, czyli na wschód od Żukowa. O przebiegu drogi zadecyduje jednak GDDKiA.
Biuro projektowe Lafrentz z Poznania sugeruje budowę Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu, w którym droga pobiegnie między Gdańskiem i Żukowem. To efekt przygotowywanego przez poznańskie biuro Studium Techniczo-Ekonomiczno-Środowiskowego dla drogi, która ma stać się nową obwodnicą Trójmiasta. Jej budowa jest niezbędna, ponieważ obecna obwodnica coraz bardziej staje się wewnętrzną arterią naszej aglomeracji.
Dlaczego wariant czerwony jest najlepszy? - Przy wyborze najważniejszą rolę odgrywały warunki środowiskowe. Ale nie był to jedyny argument. Analizowaliśmy także warunki społeczne, bezpieczeństwo ruchu - mówi Dariusz Jarysz, projektant ze spółki Lafrentz.
Projektanci nie chcą mówić o ewentualnych kosztach budowy drogi i wyburzaniach budynków. Odsyłają do inwestora - gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Rekomendacja projektanta jednak nie oznacza, że droga według wariantu czerwonego kiedykolwiek powstanie. Ostatnie słowo należy właśnie do inwestora.
Posiedzenie Komisji Opiniującej Projekty Inwestycyjne zatwierdzające wariant drogi przeznaczony do realizacji, które działa przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych, odbędzie się na przełomie marca i kwietnia.
Jeśli drogowcy przystaną na propozycję projektantów to Obwodnica Metropolitalna przetnie na pół m.in. ieś Lublewo. Projektanci zrezygnowali z budowy ekspresówki na zachód od Żukowa.
Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.
Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.
W galerii poniżej prezentujemy przebieg wariantu czerwonego naniesiony na ortofotomapę.
Miejsca
Opinie (234) 10 zablokowanych
-
2012-01-19 19:24
Co z Obwodnicą Północną? (1)
- 7 1
-
2012-01-19 21:53
Pytaj wojewody i prezydenta Gdyni
Powinna powstać jako ciąg dalszy DW468
- 0 0
-
2012-01-19 19:31
Szkoda tych lasów :(
- 9 4
-
2012-01-19 20:11
Trójmiasto, zwłaszcza Gdańsk powinny się rozwijać do wewnątrz
a nie na zewnątrz. Budowa takich dróg tylko prowokuje do budowy osiedli coraz dalej od miejsc pracy a problemu korków nie rozwiązuje, tak jak nie rozwiązała tego nigdzie na świecie. Priorytetem powinna być rozsądna polityka zarządzania popytem na parkowanie samochodów wewnątrz miasta i promocja rozwoju kolei metropolitalnej i innych połączeń szynowych (tramwaj na Morenę etc. ) planowanych od 30 lat.
- 8 6
-
2012-01-19 20:16
Mohery znowu wskazują swoja nieomylność...
- 3 2
-
2012-01-19 20:39
to zadna obwodnica metropolitalna tylko via hanseatica (1)
droga laczaca niemiaszkow z ruskimi budowana etapami w calej polsce,otworzcie oczy, nikt za darmo nie daje kasy z unii aby dla trojmiasta przysluge zrobic, z reszta ta droga tak bedzie uzyteczna dla trojmiasta ze hoho kazdy bedzie chcial jechac z kacka do straszyna prez zukowo... troche rozsadku :D
mam nadzieje ze unie kryzys pozre i tego guana nie wybuduja- 8 4
-
2012-01-19 21:55
"Z Kacka do Straszyna przez Żukowo"
Jak się kozaczki stukną na obwodnicy i zablokują doszczętnie, to bardzo chętnie. Zresztą to niewiele dalej będzie.
- 0 0
-
2012-01-19 20:58
tylko na zachód od Żukago (3)
ta obwodnica ma sens jedynie w wariancie na zachód od żukowa - wariant na wschód zablokuję naturalny rozwój miasta...Żukowo jest coraz bliżej i dawno przestało być "wioską" pod Gdańskiem a staje się powoli integralną częścią Gdańska
- 7 13
-
2012-01-19 21:56
Naturalny rozwój Żukowa prędzej zablokuje brak połączeń drogowych.
- 0 1
-
2012-01-19 22:45
pohamuj drganie łydek Dzidek (1)
Sens to ma zaufanie obywateli do państwa, którzy nie mogą być zaskakiwani nagłymi decyzjami jego urzędników. Warianty wschodnie istnieją w świadomości lokalnych społeczności od wielu lat i każdy kto tam się wybudował o 2000 r. ponosił ryzyko istnienia OMT. Warianty zachodnie byłyby totalnym zakpieniem z obywateli i podważyłyby ich zaufanie do państwa, co stanowiłoby podstawę do zaskarżenia sprawy przez RPO. A jeśli chodzi chłopaku o rzekomy argument obwodnicy Żukowa to wszyscy wiemy że to fikcja bo niby obwodnica nie odciąży prawie wcale Żukowa, które zresztą korkuje się głównie pt 16-19 i nd 16-18 gdy Gdańsk Sopot i Gdynia walą na Kaszuby i z nich wracają. Poza tym przy tych węzłach oraz cenach i tak nikt nie wybierze płatnej obwodnicy.
- 2 0
-
2012-01-22 02:18
Wiesz, że obwodnica będzie płatna DLA CIĘŻARÓWEK?
- 0 0
-
2012-01-19 21:01
Obwodnica ... obwodnicy . (2)
Może wogóle poprowadzić ją na zachód od .....Kościerzyny ? Jak władze miasta GDN będą dalej "wspierały" rozwój budownictwa mieszkaniowego w kuierunku zachodnim od centrum Gdańska to taka obwodnica może być perspektywiczna ?
A tak na poważnie - czy nie lepiej i taniej dobudować trzeci pas na każdej nitce istniejacej obwodnicy a peiniądze przeznaczyc na OPAT ?- 11 3
-
2012-01-19 21:19
(1)
Podobno w przyszłości trzeci pas i tak by nie wystarczył. Ale gdy się pytałem na konsultacjach to dlaczego nie dobudować jeszcze dwóch pasów w każdą stronę a tam gdzie trzeba to i trzech to dostałem odpowiedź że polskie przepisy nie przewidują tak dużej ilości pasów !
- 2 1
-
2012-01-19 21:58
Włodku, a kto przebuduje węzły, żeby można było zjechać z tych "multum" pasów?
Szeroka autostrada to nie wszystko - widziałeś co np. w Londynie, który ma cztero- i więcej pasmowe obwodnice i dojazdowe "motorłeje", dzieje się w godzinie szczytu na węzłach? A są naprawdę wielkie i DROGIE.
- 3 0
-
2012-01-19 21:02
to jest conajwyżej trasa metropolitalna a nie żadna obwodnica (2)
Kto będzie taki kawał objeżdżał, żeby dojechać np. z Pruszcza do Gdyni. To jest bardziej trasa dla dojeżdżających do pracy z Kaszub do Gdańska i Gdyni, więc obwodnica to nie jest trafna nazwa
- 11 3
-
2012-01-19 22:15
nawet nie dla nich (1)
Im potrzebne są promieniste drogi dojazdowe, a nie jeżdżenie w kółko wokół aglomeracji, żeby w końcu wyjechać poza nią...
- 4 0
-
2012-01-19 22:40
Trasa WZ (i kontynuacja do Żukowa) już jest, Trasa Słowackiego już się buduje (trzeba tylko doprosić się wojewody o kontynuację od Ronda Spadochroniarzy do Banina), Spacerowa czeka na tunel pod Pachołkiem, przedłużenie trasy "Ł" do Kowal jest w planach, Obwodnica Południowa w budowie...
- 0 0
-
2012-01-19 21:17
Co ja tu widzę na tej mapie (2)
Rząd, Gdańsk i GDDKiA nie tylko blokuje inwestycyjne dynamiczną Gdynię, ale na mapie doskonale widzę, że jeszcze chce ją fizycznie zablokować samochodami, spalinami, hałasem, substancjami toksycznymi,.. Wprowadzając w piękne i ekologiczne dzielnice to całe skażenie.
Toż to zwykła blokada a nawet szkodliwa agresja.- 12 4
-
2012-01-20 09:42
blokadę to masz dynamiczną (1)
ale swojego mózgu
- 0 0
-
2012-01-20 16:06
może jaśniej
chyba, że widzimy inne mapy i blokady a wtedy to faktycznie tylko psychiatra i psycholog może rozsądzić.
- 0 0
-
2012-01-19 21:24
Metropolia - to Trójmiasto duże i małe (1)
Jaka to obwodnica metropolii? Jak zwykle północ aglomeracji została zignorowana!!! OPAT budować bo 200tys. ludzi kisi się w korkach!!!!!!!!!
- 6 1
-
2012-01-19 22:31
alternatywą dla korków nie jest budowa kolejnych pasów
tak jak otyłości się nie zwalcza popuszczaniem pasa. Trzeba podnieść na wyższy poziom system SKM i zmodernizować jej tabor. A miasto budować blisko korytarzy komunikacji szynowej.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.