• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od środy wąskie gardło na obwodnicy w Gdyni

mich
20 listopada 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Trasa Kwiatkowskiego łącząca gdyński port z obwodnicą Trójmiasta zostanie otwarta wiosną przyszłego roku. Trasa Kwiatkowskiego łącząca gdyński port z obwodnicą Trójmiasta zostanie otwarta wiosną przyszłego roku.
W środę o godz. 9 rano rozpoczną się poważne roboty na obwodnicy Trójmiasta, w rejonie budowy węzła Trasy Kwiatkowskiego.

Dwujezdniowa Trasa Kwiatkowskiego, która ma być otwarta na wiosnę 2008 r., zapewni komfortowy dojazd z autostrady A1 i obwodnicy Trójmiasta do gdyńskiego portu i stoczni. Nowa droga połączy się z obwodnicą między dwoma istniejącymi węzłami: Chylonią i Chwarznem.

Utrudnienia mają pojawić się właśnie w rejonie budowy nowego węzła. - Wykonawca prac musi zdemontować ekran wiaduktu nad obwodnicą. Ekran miał za zadanie zabezpieczać obiekt podczas budowy, tak by nic przez przypadek nie spadło na jezdnię - tłumaczy Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Termin rozpoczęcia prac był kilkakrotnie przesuwany, przyczyną były m.in. opady śniegu. - Wykonawca poinformował nas w poniedziałek, że planuje przystąpić do demontażu ekranu w środę rano - mówi Michalski.

To oznacza, że tego dnia o godz. 9 zamknięta zostanie zachodnia jezdnia obwodnicy (do Gdańska). Ruch w obu kierunkach odbywać się będzie jezdnią w kierunku Szczecina. Roboty potrwają najprawdopodobniej do soboty. Po weekendzie - znów na kilka dni - zamknięta ma być jezdnia w kierunku Szczecina.
mich

Opinie (76) 4 zablokowane

  • co do zjazdów

    co do zjazdów to w z kierunku i w kierunku Szczecina od estakady do końca obwodnicy nie ma już innych zjazdów więc ta teoria w tym przypadku się nie sprawdza

    • 0 0

  • Kwiatkowskiego ok ale Walczmy o Obwodnice Północną Gdyni

    Pan Prezydent Szczurek jest bardzo dobrym gospodarzem, mam nadzieje że będzie pamiętał i zbudujemy OPAT.

    • 0 0

  • Twój Stary

    Chyba pomylił się Tobie wątek. Nikt przed Tobą w żadnym poście nie, abyło ich pięć nie narzekał... Nie rozumiem

    • 0 0

  • to skandal

    • 0 0

  • (1)

    Ano był i jest projekt Obwodnicy Lęborskiej i Północnej, dlatego nie mają stąd tyle wariantów i problemów związanych z zjazdem czy najazdem na Trasę Kwiatkowskiego a jakieś dodatkowe zjazdy to półśrodki. Gdyby nie mieszkańcy droga byłaby już budowana dawno budowana.
    - Bo jej mieszkańcy nie chcą! (zapraszam na Wichrowe Wzgórza, tutaj nikt nie jest zwolennikiem tej drogi)wolą kisić sie w smrodzie i spalinach.
    Ten kto jeździ do pracy od strony przez rondo w Chwaszczynie (Karczemki -> Osowa) ten nie może się zgodzić, że jazda 40-45 km/h jest dobra. Toż to jeden wielki korek przerywany światłami. Mało tego, to w pasie Osowa - Bojano ma się obecnie zbudować w najbliższym czasie ponad 5000 domów. Pytanie jedno. Jak Ci ludzie będą z stamtąd jeźdić? O wyprowadzaniu ciężkiego sprzętu jak TIR-y nie wspominając. Myślmy naprzód a nie o tym co minęło wczoraj więc jak najszybciej wyprowadzajmy zwłaszcza ciężki transport po za
    miasta budujac obwodnice a nie dodatkowe "zakręciki" i prowizorki. Pan Szczurek jest nie tylko doskonałym prezydentem, ale i wizjonerem więc wie co robi.

    • 0 0

    • Alosza

      Osowa - Bojano 5.000 domów? To chyba w perspektywie paru lat, bo za kilkanaście lat to tych domów będzie chyba z 20.000 o samochodach nie wspominając.
      Ale myślenie naprzód nic nie da, bo co to znaczy naprzód? Na 20, 30, 40 lat? Ludzi przybywa, samochodów przybywa i będzie przybywać w coraz szybszym tempie. Problemy komunikacyjne (samochodowe) będą się pogłębiać coraz bardziej, niezależnie od Trasy Lęborskiej czy Obwodnicy Północnej, czy jeszcze innych Obwodnic. Ucierpi tylko na tym śorodowisko, a Kaszuby staną się betonowym miastem. Nie tędy droga.
      Pozdrawiam

      • 0 0

  • Antypolityk

    Więc, jaka widzisz drogę??

    • 0 0

  • Alosza: jeżdze codziennie na trasie Karczemki- Chwaszczyno (3)

    I jest zdecydowanie lepiej niż w kierunku do Gdańska
    Jadę jakieś 20 minut. Korek za rondem w Chwaszczynie w kierunku Żukowa można objechać przez drugie Karczemki i wyjechać w Tuchomiu.
    Najwiekszy sajgon powoduje remont dojazdówki do Wielkopolskiej - to powoduje blokadę ronda w Chwaszczynie.

    Co do obwodnicy lęborskiej- wszyscy chcą tej drogi ale nie w bezpośrednim pobliżu swojego domu. Ot i wszystko.

    • 0 0

    • Alosza (2)

      Tak jak Michał powiedział. Ludzie chcą Trasy Lęborskiej, ale nie chcą pod domem, ale tak się nie da. Każdy chce mieć łatwy dojazd i jednocześnie ciszę i spokój, ale nie można zjeść ciastko i mieć ciastko.
      Jedynym wyjściem jest propagowanie transportu publicznego. Choć dzisiaj to brzmi jak herezja antymorozacyjna i zaraz na mnie posypią się agresywne gromy internautów to innej drogi rozwoju nie ma. Chyba że zmniejszy się liczba ludności, wtedy każdy mógłby jeździć samochdem wszędzie bez korków, ale na to się nie zanosi. Wprost przeciwnie.

      Pozdrawiam

      • 0 0

      • (1)

        Od propagowania transportu publicznego to jest chyba miasto? Na razie niektóre dzielnice, bynajmniej nie peryferyjne, to komunikacyjnie jak odcięte od świata. Połaczenia bardzo słabe, linie skracane, częstotliwość - rzadko...

        • 0 0

        • piszę o dzielnicach Gdańska

          • 0 0

  • Zdjęcie chyba z marca br.

    Fakt przed obwodnicami nie uciekniemy, choć osobiście uważam, że wspaniała była propozycja Władz Gdyni o rozbudowie i unowocześnieniu obwodowej Kolei Metropolitalnej. Kolej i to w najnowszym wydaniu do lotnisk i centrów to dziś miara postępu. Pan Adamowicz woli tramwaj z niemieckiego szrotu. Weźmy najdynamiczniejszy obecnie kraj świata Chiny. Tam kolej magnetyczna(która nie zdała egzaminu w Niemczech) Maglev doskonale przewozi na lotnisko w Szanghaju ogromne ilości ludzi i jeszcze obniża ceny. Mało, obecnie wydłużają tę linie do pobliskich miast, choć trudno nazwać Szanghaj miastem bo to skupisko ponad 20 mln. ludzi. Kolej magnetyczna to nie tylko popularność, ale i ogromna dokładność w wykonaniu torowiska oraz ogromne nakłady w budowie. Obecnie myśli się o połączeniu tym systemem Pekinu z Szanghajem. Chiny intensywnie myślą nad alternatywnym transportem, ponieważ nawet lotniczy w dzisiejszym tempie nie zdaje egzaminu, może w przyszłości będą to ogromne rury z magnetycznymi silnikami krokowymi albo lewitujące w przestrzeni magnetycznej lub poruszane pneumatycznie pojemniki w takich rurach??

    • 0 0

  • ten dojazd to zbrodnia przeciw lasowi

    nie tędy miał być dojazd do portu i stoczni.
    a tak zniszczono ciekawe leśne tereny

    jeszcze tego pożałujecie i płakać będziecie, że tacy głupi byliście.

    • 0 0

  • ralista

    Płakać będą dzieci i wnuki dzisiejszych kierowców.
    Był projekt aby Trasę poprowadzić wzdłuż ul. Hutniczej do wylotu Obwodnicy i zbudować tam bezkolizyjne skrzyżowanie z Obwodnicą. Ale Trasa Kwaitkowskiego powstawała za Gierka, gdzie nikt nie liczył się z duskusjami nt. wpływu inwestycji na środowisko. Dzisiaj za to płacimy

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane