• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omijajcie Węzeł św. Maksymiliana w Gdyni!

Mariusz Kurzyk
6 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 

Zobacz jak postępują prace w centrum Gdyni.



Budowa tunelu, łączącego stację Wzgórze św. Maksymiliana ze Skwerem Plymouth, od kilku miesięcy daje się we znaki wszystkim kierowcom, a ma być jeszcze gorzej. Jadąc do Śródmieścia, lepiej omijać węzeł - przestrzega zastępca prezydenta Gdyni.



- Weszliśmy w fazę, w której często będzie dochodzić do zmian na Węźle św. Maksymiliana - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni. - Dlatego apelujemy o dużą ostrożność i o to, aby nie jeździć "na pamięć", bo dzisiaj jest inaczej niż w zeszłym tygodniu, a za tydzień znowu się coś zmieni.

We wtorek, 4 maja, na al. Zwycięstwa w kierunku do centrum Gdyni nastąpiło przełożenie ruchu z prawego pasa na lewy. Rozpoczęto tu prace kanalizacyjne, wodociągowe, telekomunikacyjne i trakcyjne. Roboty potrwają do 25 maja.

Dobrą wiadomością jest, że już od 8 maja, podążając w kierunku Śródmieścia, pojedziemy nową nawierzchnią ul. Władysława IV. Niestety, oddanie tej części spowoduje zamknięcie fragmentu ul. Świętojańskiej - od ul. Partyzantów zobacz na mapie Gdyni do al. Marszałka Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni. Wspomniany odcinek będzie wyłączony z ruchu do 31 października br. W tym czasie mają być prowadzone prace, związane z wykonaniem kolektora deszczowego, ale przede wszystkim - dalszego odcinka tunelu, który prowadzić będzie od stacji Wzgórze św. Maksymiliana do Skweru Plymouth.

Od 10 maja, przez tydzień zamknięty będzie wjazd na ul. Kopernika zobacz na mapie Gdyni. Prowadzone tu będą roboty kanalizacyjne, wodociągowe, telekomunikacyjne i drogowe. W czasie ich trwania mieszkańcy okolicznych domów będą zmuszeni korzystać z objazdu ul. Władysława IV, Świętojańską i Partyzantów. To nie koniec zmian. Pod koniec miesiąca czekają nas kolejne.

- Należy bardzo uważnie przyglądać się oznakowaniu, a jeśli to możliwe - zaplanować trasę inaczej. Jeśli celem podróży nie jest Śródmieście Gdyni, można pojechać Obwodową lub ciągiem drogi Różowej i ul. Śląskiej. Do centrum można też dostać się przez ul. Legionów, a następnie Kamienną Górę. Lepiej omijać węzeł - dodaje Marek Stępa.

Problemy komunikacyjne na Węźle św. Maksymiliana mają zakończyć się wraz z początkiem listopada. Potem prowadzone będą jedynie prace dotyczące m.in. małej architektury, zieleni i chodników.

Opinie (213) 4 zablokowane

  • Niesamowite jest tempo prac... (4)

    Szczerze mówić to sądziłem, że będzie się to wszystko potwornie ślimaczyć i że planowanego terminu na pewno nie dotrzymają. A tu niespodzianka. Prace idą niesamowicie szybko, robotnicy pracują 7 dni w tygodniu. Super. Tak powinno być! A z organizacją ruchu nie jest aż tak źle...

    • 19 2

    • (2)

      gdzie Ty widziałeś robotników 7dni w tyg?? Może w święta też ??

      • 0 1

      • A nie? (1)

        W długi weekend pracowali, w weekendy z tego co widziałem też...

        • 1 0

        • bo mieli przewidziane asfaltowanie więc pracowali 2 maja ok 16 na placu nie było żywej duszy poza cieciem który pilnował maszyn.Codziennie kończą pracę ok 16-17

          • 0 0

    • W nocy też są prace?

      • 0 0

  • Gdyby prace były prowadzone nonstop już byłby koniec inwestycji.

    Tylko, że przy przetargu najważniejsza jest kasa, a nie termin ukończenia!!
    Nikt nie będzie prowadził prac w nocy czy weekendy bo trzeba więcej zapłacić ludziom za nocki czy nadgodziny , a przecież liczy się tylko kasa nie tempo budowy!! Ciekawe, że Niemcy potrafią budować w nocy czy weekendy, a niby tam socjal i prawa pracownicze są na dużo wyższym poziomie.

    • 8 6

  • Dlaczego kierowcy nie potrafią i nie chcą jeździć "na zakładkę" ??? (3)

    • 12 2

    • bo są słabi i nie umieją jeździć (1)

      • 3 1

      • Bardzo chętnie , ale nie lubimy cwaniactwa .

        • 0 0

    • Bo sa egoistami ktorzy spiesza sie bardziej od innych

      • 2 0

  • A teraz mała zabawa (9)

    Załóżmy że inwestycja na taką skalę (tunel pod SKM i dodatki) byłaby prowadzona w Gdańsku. Ile by to trwało? :)

    Ja myślę że z 3-4 lata.

    Wpisujemy swoje typy

    • 21 8

    • inwestycja za 30 mln? to nie jest inwestycja a drobny remoncik (3)

      zobacz ile miliardów wydaje Gdańsk na drogi - obwodnicę południową, węzły.

      • 3 8

      • taaa....akurat obwodnice poludniowa to Gdańsk buduje. Tak samo jak autosrtadę :))

        • 8 0

      • tyle to Gdańsk wydaje na plany i wizualizacje (1)

        potem przy każdej robocie polegnie - taka prawda

        • 3 4

        • "na plany i wizualizacje"

          a na PR prezydenta i wice jak ten udających niepełnosprawnych. Nic dziwnego, że hala która miała kosztować 140 kosztuje 450 mln. i to bez dróg dojazdowych.
          PO prostu "głupi gdański lud to kupił - magie cyfr" więc potrzeba czy też nie robi się hucpy PR a nie faktyczną użyteczną robotę.

          • 4 2

    • nie trwała by dłużej niż naprawa estakady przez firmę MTM ;) (1)

      może listopad, 2011

      • 1 0

      • Masz złe informacje - koniec naprawy to wrzesień 2010

        A wiesz chociaż na czym polega remont? Wiesz co to są przeguby i jak je wyremontować?

        • 0 0

    • Skończyli by w 2012. (1)

      Koniec świata by ich zatrzymał :-D

      • 2 0

      • Skończyliby tu po czwartej z kolei zimowej olimpiadzie w na Helu.

        • 1 0

    • Nie trwałaby ani chwili. Bo w ogóle by się nie zaczęła

      Nawet geodeta nie zrobiłby przecinka.

      • 3 0

  • Gdynia -drugi Boston (2)

    vivat Szczurek !! kochamy Cie !!!

    • 10 11

    • w 2 fazie

      poprowadzimy linie Maglev, jako alternatywe SKM

      • 2 1

    • przestan ... potrzebna zmiana !!!!

      • 3 2

  • Pustki Cisowskie też czekają na remont dojazdu do Modrzewiowej i Rumskiej

    ..i czekają , czekają.... czekają, Ale ważne, że pod Urzędem będzie ładna nawierzchnia :)

    • 7 2

  • Na Wzgórzu - mega korki, na Estakadzie niebawem - mega korki. Wykonawca robót ten sam - MTM. Jazda po mieście - porazka. Dziekujemy wam , włodarze, za genialne skoordynowanie prac.

    • 7 11

  • tak sie zastanawiam (3)

    Węzeł na Wzgórzu to dobry przykład niegospodarności i trwoninia publicznych pieniędzy, bo te prace mozna było skoordynować z budową drogi Gdyńskiej. A tak po 4 latach od jej oddania znowu się ją zamyka i rozkopuje.

    • 12 10

    • forsa! (2)

      Droga Rózowa była budowana w 4 etapach, bo to wielki wydatek. Nie mozna byłoby rozkopać całego wjazdu do miasta w jednym czasie - to kolejny powód, czy ty masz dobrze w głowie, by postulowac to co napisałeś??

      • 2 0

      • cały ten remont jest do niczego nie potrzebny zakłócono coś co funkcjonowało dobrze starczyło tylko wyremontować nawierzchnie zaburzono utarte od lat schematy linii komunikacji miejskiej przebieg jezdni al.Zwycięstwa jest wprost idiotyczny

        • 0 1

      • w głowie mam dobrze, wystarczyło w ostatnim etapie budowy Różowej zrobic odpowiednie prace np tunel, czy prace ziemne które nie powodowałby teraz jej zamknięcia. Myslenie nie boli, czubie.

        • 0 0

  • Brawo!!!! (3)

    Prace posuwają się aż miło! Szczegulnie na tunelu dla pieszych, który wygląda nadzwyczaj okazale i estetycznie, a robotnicy pracują w pocie czoła od świtu do nocy. Brawo panowie!!!

    • 12 6

    • Popieram. MTM rzondzi.

      • 3 0

    • ortografia (1)

      Kupcie se panowie słownik poprawnej polszczyzny pułgłufki

      • 2 0

      • A ty się lepiej weź do roboty.

        • 0 0

  • kiedy tunel wstyd

    kiedy tunel w okolicach puckiej pisakowej itd
    Wejherowo taki posiada w Gdyni brak wstyd

    • 7 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane