• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Osiem ofert w przetargu na remont ul. 23 Marca w Sopocie

Maciej Naskręt
24 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ulica 23 Marca w Sopocie przejdzie gruntowny lifting. Ulica 23 Marca w Sopocie przejdzie gruntowny lifting.

Otwarto koperty z ofertami na przebudowę ul. 23 Marca w Sopocie. Spośród ośmiu wykonawców zainteresowanych tym zleceniem, najniższą cenowo propozycję złożyła firma MTM z Gdyni, która chce za to zainkasować ok. 13,9 mln zł. Sopot na ten cel zapisał w budżecie ok. 26 mln zł.



Kliknij, by pobrać plik PDF (ok. 1 MB) z projektem zbiornika retencyjnego zabudowanego parkingiem. Kliknij, by pobrać plik PDF (ok. 1 MB) z projektem zbiornika retencyjnego zabudowanego parkingiem.
21 lutego upłynął termin składania w sopockim Zarządzie Dróg i Zieleni ofert w przetargu na przebudowę 2-kilometrowego odcinka ul. 23 Marca między ul. Armii Krajowej zobacz na mapie Sopotusanatorium "Leśnik" zobacz na mapie Sopotu.

Swoje zainteresowanie przedsięwzięciem zadeklarowało osiem firm i konsorcjów budowlanych. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła gdyńska spółka MTM, która jest gotowa przebudować 2-kilometrowy odcinek drogi za kwotę ok. 13,9 mln zł. Kolejna propozycja jest o 800 tys. zł droższa i złożona została przez firmę Strabag.

Sopocki magistrat na inwestycję przeznaczył 26 mln zł. To oznacza, że miasto zaoszczędzi prawie połowę wspomnianej sumy na inwestycji drogowej. Urzędnicy muszą teraz zbadać złożone oferty i rozstrzygnąć przetarg. Wyniki powinny być znane w ciągu tygodnia. Prace drogowe ruszą z pewnością na wiosnę i mają się zakończyć do połowy maja 2015 r.

W ramach przedsięwzięcia zmodernizowane zostaną wszystkie elementy ulicy. Z uwagi na to, że teraz tam jeżdżą autobusy miejskie, nowa jezdnia ma spełniać normy przypisane drogom krajowym - ma przenosić maksymalne dopuszczalne obciążenia, czyli 115 kN/oś. Z tego powodu nowa jezdnia będzie posiadać trzy warstwy nawierzchni - podbudowy, wiążącą i ścieralną (SMA). Ponadto potencjalny wykonawca zbuduje także pod jezdnią kanalizację deszczową, do której będą spływać wody opadowe z drogi.

Na jakie inwestycje drogowe czekasz w Sopocie?

Wyregulowana też zostanie szerokość jezdni. Obecnie zmienia się ona od 5,6 do 6,2 m. Po wykonaniu robót będzie ona miała 6 metrów bądź 5,5 na leśnym odcinku. Co ważne, poziom nowej jezdni zostanie dostosowany do wysokości wyjazdów z posesji. Przy nowej drodze pojawią się też nowe chodniki, a także wymienione zostanie oświetlenie.

Inwestycja obejmuje także budowę zbiornika retencyjnego, który został zlokalizowany przy skrzyżowaniu ulic: 23 Marca i Armii Krajowej zobacz na mapie Sopotu. Dziś jest tam parking. Nie będzie to jednak dużych rozmiarów zbiornik. W razie intensywnych opadów deszczu lub nagłych roztopów ma kumulować ok. 670 metrów sześc. wody. Zazwyczaj takie obiekty gromadzą po kilka lub kilkanaście tysięcy metrów sześciennych wody.

Długość zbiornika ma wynieść 63 metry, a szerokość to zaledwie 6 metrów. By jednak nie tracić miejsc postojowych, miasto Sopot postanowiło parking odbudować nad planowanym zbiornikiem wodnym. W sumie pojawi się tam ok. 50 miejsc postojowych, w tym sześć dla osób niepełnosprawnych.

Będzie także coś dla rowerzystów. ZDiZ w planowanej inwestycji przewidział także drogę dla rowerów na odcinku od al. Armii Krajowej do pętli autobusowej. Dalej w kierunku sanatorium "Leśnik" rowerzyści będą zmuszeni korzystać z chodnika pieszo-rowerowego. Inwestycja dla cyklistów realizowana jest w ramach projektu "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007 - 2013". Stąd marszałek województwa pomorskiego przyznał miastu 2 mln zł.

Oferty złożone w przetargu na przebudowę ul. 23 Marca

1. Eurovia Polska S.A. Kobierzyce, Bielany Wrocławskie - 16 725 339,42 zł
2. Konsorcjum, lider WOD -KAN Grzenkowicz Sp. z o.o. Kartuzy - 16 293 810,00 zł
3. Firma budowlano-drogowa MTM S.A. z Gdyni - 13 893 676,78 zł
4. Molewski Sp. z o.o., Włocławek oraz Invest Development sp. z o.o. - 16 476 444,99 zł
5. Skanska S.A. Warszawa - 14 684 080,21 zł
6. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Elgrunt Marian Mielewczyk z Gdyni - 18 381 079,41 zł
7. Budimex S.A. z Warszawy - 16 396 182,93 zł
8. Strabag Sp. z o.o. Pruszków - 14 678 185,12 zł

Miejsca

Opinie (54)

  • o Boże, tylko nie MTM!!!!

    oni nie potrafią zrobić nic...piaskownicy nawet nie zbuduja porządnie, a co dopiero drogę....

    • 6 13

  • Alez strasznie ten Sopot wyglada !!! normalnie PRL sie tam zatrzymal . (4)

    Faktem autentycznym ktory jest w Sopocie wrecz nagminny to mnostwo pijanch osob zarowno mlodych jak i tzw. zuli i dresiarzy sa wrecz wszedzie . Normalnie dziadostwo i menelnia sie z Sopotu robi a co gorsza to wiekszosc chyba to mieszkancy tego miasteczka a na forach mowia ze to kurort . Dzis juz Sopot to zadna atrakcja a mieszkanie tam to przeklenstwo i po 16 pusto i glucho a tylko pijanych widac . Co za niska kultura ! stoczylo sie wszystko ale niby biedni a szmal na flache maja .tragiczne

    • 13 14

    • zazwyczaj każdy fakt jest autentyczny

      • 5 0

    • fakt autentyczny...

      i tacy właśnie analfabeci to najwięksi szczekacze i malkontenci.

      • 7 0

    • Jeszcze cofnij

      do tyłu i miej dwie alternatywy

      • 1 0

    • a ile ty wypiłeś przed napisaniem tych "faktów autentycznych" ? Flaszeczkie?

      • 0 0

  • Panie Heniu (kierownik budowy) (1)

    Panie Heniu, wygralismy przetarg, więc teraz trza na czymś oszczędzić..asfaltu lejemy połowę, betonu nawet mniej, piasek i gruz, to wie Pan-tylko dla oka. No, jakoś to będzie!

    • 12 4

    • Właśnie, teraz wystarczyłoby zatrudnić doświadczonego, nieprzekupnego Inspektora Nadzoru, który wyłapałby każdą próbę fuszerki lub oszustwa...
      Zły beton..? Proszę "rozbetonować" i dać dobry...
      Niedogęszczono podbudowy..? Przerwać prace i dogęścić... Jaki problem?
      Cienki asfalt? Zerwać i położyć grubszy...

      To takie niby takie proste, ale takie trudne....

      • 11 0

  • ho ho ho ależ w sopocie zima trzyma! dziwne bo w gdyni i gdańsku prawie zielono....

    • 10 3

  • 23 marca

    Dobrze by był gdyby ona po remoncie nie wymagała poprawek

    • 13 0

  • a mnie się marzy remont Obodrzyców...może kiedyś.

    • 4 2

  • tunel pod Sopotem to przejaw tunelowego myślenia

    lub tunelowego widzenia. Lepiej wydać pieniądze na poprawę dojścia do SKM (np. drugi tunel dla pieszych i rowerzystów w Oliwie od strony południowej), wymianę taboru SKM i wzrost częstotliwości/ regularności pociągów SKM i PKM.

    • 3 4

  • Lepiej niech nie robią tunelu, bo wyjdzie jak ten na dole...

    czyli 20 cm za niski, aby przejechała straż pożarna albo autobus z pojemnikiem cng...

    • 6 4

  • czy łapówy też są wkalkulowane ?

    • 5 3

  • dobrze by było podać przybliżony czas następnego remontu po tym remoncie !...

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane