• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarte niedawno przejście będzie znowu zamknięte

Krzysztof Koprowski
18 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Przejście pod torami remontowane było (a w znacznej mierze rozebrane i zbudowane od początku) od kwietnia br. Barierki ustawiono tak, by kierować pieszych tylko w jedną stronę przez ulicę. Przejście pod torami remontowane było (a w znacznej mierze rozebrane i zbudowane od początku) od kwietnia br. Barierki ustawiono tak, by kierować pieszych tylko w jedną stronę przez ulicę.

Od niedawna mieszkańcy Wrzeszcza mogą się cieszyć z otwartego po ponad pół roku przejścia pod torami na wysokości ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska. Choć zamknięcie wymuszone było remontem, to jego efektów praktycznie nie widać, a kolejarze zapowiadają kolejne utrudnienia.



Jak oceniasz tempo prac nad remontem układu torowego w obrębie Wrzeszcza?

Przejście łączące Wrzeszcz Dolny z Górnym zamknięte było od kwietnia br. I choć jest ono krótkie, bo przebiega pod czterema torami kolejowymi (dwa dalekobieżne, dwa SKM), otwarcie pierwotnie było planowane dopiero we wrześniu br. Potem termin ten przedłużono aż do lutego 2015 r.

Czytaj też: Opóźnienia na kolei utrudniają życie mieszkańcom

Ku zaskoczeniu mieszkańców, udostępniono je jednak kilkanaście dni temu. Efektów prac, poza fragmentem stropu nad jednym z torów i nowymi schodami, praktycznie nie widać. Przejście jest równie odpychające wizualnie, jak przed rozpoczęciem prac budowlanych.

- Przejście zostało otwarte tylko tymczasowo, w stanie surowym, po przeprowadzeniu przez wykonawcę niezbędnych prac zabezpieczających. Decyzja o otwarciu została podjęta dla usprawnienia ruchu pieszego, pod wpływem uwag mieszkańców - wyjaśnia Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych.

"Tymczasowo", bo czekają nas aż dwa kolejne zamknięcia czyli przedłużenie całego remontu o kolejne tygodnie.

Przejście niedostępne będzie ponownie już w styczniu. Wówczas robotnicy przez ok. miesiąc mają pracować nad wykonaniem konstrukcji pod kolejnym torem (wykonanie konstrukcji pod pierwszy z nich wraz murem oporowym zajęło ponad pół roku).

Kolejne zamknięcie planuje się na marzec lub kwiecień. Także tym razem nie będzie można korzystać z przejścia przez ok. miesiąc.

- W drugim terminie planujemy przeprowadzenie robót wykończeniowych. Ściany zostaną odnowione, a całość wraz ze stropem zostanie pomalowana w jasnym kolorze. Chodnik w przejściu zyska nawierzchnię z płyt granitowych. Będzie też wykonane oświetlenie oraz zamontowany zostanie podnośnik-rampa dla niepełnosprawnych - zapowiada Symonowicz-Ginter.

Co ważne, wzdłuż linii schodów pojawi się ponownie podjazd dla wózków dziecięcych i rowerów, który był obecny przed rozpoczęciem remontu.

Kolejarze zapowiadają także, że powrócą do starej organizacji ruchu pieszego w obrębie skrzyżowania ul. Waryńskiego z Miszewskiego i Zator-Przytockiego zobacz na mapie Gdańska.

Obecnie ustawiono tutaj barierki w taki sposób, że piesi muszą korzystać z bardzo niebezpiecznego przejścia zobacz na mapie Gdańska, na którym, ze względu na szpaler drzew, kierowcy i piesi nie mają praktycznie kontaktu wzrokowego.

Wcześniej przekroczenie jezdni było możliwe kilka metrów dalej w stronę dworca zobacz na mapie Gdańska, gdzie widoczność jest doskonała. I choć formalnie nigdy tam oficjalnie nie wytyczono przejścia, piesi chętnie wybierali właśnie taką drogę ze względów bezpieczeństwa, jak i wygody w dotarciu do ul. Konopnickiej zobacz na mapie Gdańska czy kościoła zobacz na mapie Gdańska.

- Zagrodzenie wyjścia w tym kierunku wynika z rozbiórki chodnika wzdłuż remontowanego muru oporowego. Gdy te prace zostaną zakończone, odtworzony zostanie chodnik, a istniejące barierki, uniemożliwiające ruch pieszy, będą zdjęte - obiecuje pracownik zespołu prasowego PKP PLK.

Poznaj także historię nastawni kolejowej nad torami we Wrzeszczu

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • Po wyborach już znów remont

    I wracamy do starych, sprawdzonych rozwiązań,he,he

    • 3 3

  • A na schodach była pochylnia dla wózków (1)

    A teraz nie ma. Co za bubel.

    • 6 2

    • całe schody powinny być pochylnią
      z betonu
      płynnie wygiętą
      tanio zrobić, łatwo sprzątnąć i odwodnić

      • 0 0

  • Otworzyli po wyborach bo przed wyborcy źle by ocenili pracę radnych

    • 2 2

  • gr

    przypominam o sprzątaniu tunelu

    • 5 1

  • WTF? (1)

    Wystarczy popatrzeć na zdjęcia... Tak wygląda miasto? Ba, nie którzy wręcz śmią twierdzić że to "metropolia"! :D Co trzeba mieć w głowie żeby chcieć mieszkać w slumsach i do tego być czesanym na sztucznie zawyżonych czynszach, cenach mieszkań za m2, cenach w sklepach itd... Nie, nie jestem z Gdyni "mieszczuchy"...

    • 6 1

    • eeee

      • 0 0

  • a na wybory było otwarte?

    • 3 0

  • hihot historii

    ... matka porządna, ojciec porządny, a syn kolejarz !!!

    • 3 1

  • :)

    Takie rzeczy tylko w gdansku hahaha

    • 1 1

  • Wszystko fajnie ale

    Ten tunel w takim tragicznym stanie można było zapewne udostępnić wcześniej.
    Wielce prawdopodobne jest jak ktoś tu już zauważył że udostępnienie przejścia jest powiązane z wyborami. Być może stanowił on dogodne dojście do jakiejś komisji wyborczej, a denerwowanie wyborcy w drodze na głosowanie nie opłaca się aktualnej władzy.
    Wszelako nie widać żeby ktoś się tam napracował co jest dosyć typowe.
    Jak można zaobserwować przy wielu remontach dróg. Zamyka są duże odcinki likwiduje przejścia dla pieszych lub skrzyżowania, a potem praktycznie nic się tam nie dzieje. Robotnicy robią sobie coś w innym miejscu a ludzie tracą czas bo muszą nadkładać drogę. Doskonałym tego przykładem jest aktualnie droga przy Carrefour na Morenę.

    • 2 0

  • Będzie też wykonane oświetlenie oraz zamontowany zostanie podnośnik-rampa dla niepełnosprawnych

    Znowu kolejna psująca się winda? A wózki z dziećmi, a rowerzyści? Czy naprawdę nie można było zrobić normalnej pochylni?

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane