• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino do Katowic, czas przejazdu ten sam

Maciej Naskręt
9 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pociągi Pendolino regularnie zaczęły kursować m.in. w Trójmieście 14 grudnia 2014 r. Pociągi Pendolino regularnie zaczęły kursować m.in. w Trójmieście 14 grudnia 2014 r.

W niedzielę rusza bezpośrednie połączenie pociągiem Pendolino z Trójmiasta do Katowic. Czas podróży jednak się nie zmieni. Dotychczasowe połączenia bezpośrednie realizowane przez składy z osobnymi lokomotywami jadą tyle samo, czyli 5 godzin i 45 minut.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Śląsk?

Spółka PKP Intercity zapowiedziała, że od 15 marca pasażerowie będą mogli skorzystać z dwóch kolejnych składów Pendolino. Zamiast pociągów kategorii Express InterCity Stanisław Wysocki i Express InterCity Eugeniusz Kwiatkowski, kursujących bezpośrednio pomiędzy Gdynią a Katowicami, pojawią się pociągi Express Intercity Premium.

Z Gdyni Głównej na Śląsk pociągi będą wyjeżdżać o godz. 7:07 i 16:07. Na miejscu Pendolino będzie odpowiednio o godz. 13:07 i 22:18. Podróż powrotna będzie możliwa o godz. 6:48 i 14:48. W Trójmieście składy zameldują się odpowiednio o godz. 12:59 i 20:59.

- Podróż z Gdańska do Katowic zajmie 5 godzin i 45 min., a ceny biletów będą zaczynać się od 98 zł. Dodatkowo na wszystkie bilety obowiązują zniżki ustawowe, co oznacza, że np. studenci pojadą za 48 zł - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity

Z punktu widzenia pasażerów czas podróży jednak się nie zmieni. Wspomniane i dotychczasowe pociągi EIC Stanisław Wysocki i Eugeniusz Kwiatkowski jadą teraz 5 godzin i 45 minut. Jednak do tej pory składem obsługiwanym przez Pendolino można było dojechać do Katowic pod warunkiem przesiadki w Warszawie.

W sumie na torach zacznie kursować ich 13, a 4 pozostaną w rezerwie. Przypomnijmy, że firma PKP Intercity zamówiła 20 składów bez wychylnego pudła. Trzy składy przechodzą jeszcze homologację na polskie tory. Pojazdy mogą mknąć z prędkością nawet 250 km/h na prostych odcinkach. W województwie pomorskim pozwala na to szlak między Lipcami a Malborkiem. Koszt zamówienia składów wynosi 400 mln euro.

Opinie (320)

  • Ceny kosmiczne przy normalnym terminie zakupu. (52)

    A godziny przejazdu lepiej pasują zwykłym ekspresem.

    Pendolino to niewypał?

    Jak zwykle zarząd i kierownictwo w państwowych spółkach z 3 sortu.

    • 270 54

    • 160 km/h to prędkość pindolino (12)

      Jeden z większych wałków PO - kupić pociągi 4x droższe niż polskie, które poruszają się jak stare lub nawet wolniej jak nowe PESY czy NEWAG

      Qrka jak to możliwe że ludzie to wszystko tak spokojnie łykają

      już nikt się nie przejmuje czy to propaganda władzy jest tak destrukcyjna dla mózgów ludzi

      • 88 42

      • Jechałeś pd? (7)

        Jeśli nie to się nie wypowiadaj. Może i czas ten sam ale komfort nie do porównania. Wysiadasz bez obklejenia syfem i smrodem a uszy nie puchną od hałasu. Wygoda warta ceny.

        • 54 60

        • (1)

          Jechałem do Krakowa, rzeczywiście w środku panuje cisza i de facto nie czuje się prędkości, ale ona sama w sobie też nie jest powalająca (ze względu na tory), moim zdaniem pieniądze wyrzucone w błoto, nowe wagony do składów są nawet wygodniejsze (więcej miejsca na nogi).
          To co obecnie robi PKP jest po prostu śmieszne, ludzie chcą dojechać z pktu A do pktu B w jak najkrótszym czasie, a w zamian dostaliśmy te same czasy i konduktorów w czepkach. Trochę tak jakby urządzanie burdelu rozpocząć od zakupu firanek.

          • 100 19

          • racja

            ale ostatnie zdanie najfajniejsze

            • 33 2

        • Jechałem... (4)

          Komfort jest nie do porównania, ale na korzyść wycofywanych składów wagonowych z przedziałami.

          1) CIASNOTA - W przedziale 2 klasy IC jest 6 foteli, czyli obok siebie siedzą 3 osoby + jest korytarz. W pendolino siedzą 2 x 2 osoby + korytarz pośrodku. Dodaj sobie do tego, że pendolino jest węższe od zwykłego wagonu - czyli przy pełnym obłożeniu ścisk gorszy niż w starych wagonach z przedziałami 8-osobowymi. Najweselej jest jak chcesz w Pendo powiesić płaszcz. Haczyk jest nad fotelem przy oknie. Efekt jest taki, że powieszony płaszcz zajmuje połowę fotela pasażera od okna. Odradzam również miejsca przy stolikach - śmietniczka po stołem jest tak zaprojektowana, że osoby przy oknie muszą trzymać nogi na skos.

          2) IZOLACJA - kadłub Pendolino mocno tłumi sygnał GSM + dodaj to tego brak pokładowej sieci WiFi. W efekcie większość trasy nie ma zasięgu ani internetu. Najlepszy zasięg można złapać stojąc w łączniku między wagonami

          3) PRĘDKOŚĆ - aktualnie jest identyczna jak dawnych składów. Do KRK jedzie kilka minut szybciej... i po to było?

          • 78 13

          • (3)

            Faktycznie w pociągu jadącym 160-200 km/h bardzo ubolewać należy nad faktem tłumienia sygnału sieci GSM/UMTS pozwalającej na korzystanie w ruchu przy szybkości max 130km/h.

            • 19 21

            • (1)

              maciusiu z klanu poczytaj moze najpierw specyfikacje, a pozniej wylacz komputer i spac.

              • 29 6

              • nie obrażaj!

                • 5 13

            • Ciekawe że w tradycyjnym składzie internet (tak jak i możliwość rozmowy głosowej) działa bez zarzutu praktycznie na całej trasie GDN-KRK. Przypomnę że skład tradycyjny jedzie z taką samą prędkością co Pendo.

              • 36 0

      • na pewno poruszają się szybciej niż Pesy dla niemieckich kolei

        11cm szersze i 12 ton cięższe, niż przedmiot zamówienia.

        • 13 5

      • Pokaż mi Polski pociąg podobny do Pendolino, bo jak narazie to Pesa i Newag mają max 160km/h.

        • 22 7

      • Pokaż no te 4x tańsze pociągi od Pesy czy Newagu w konfiguracji dalekobieżnej, które są homologowane do v max >160 km/h. Już obecnie na CMK się jeździ z prędkościami pow. 160 km/h, pod koniec roku po skończeniu ETCS będzie 200 km/h do Warszawy i 250 na CMK.

        • 7 6

      • 160 km/h to nie prędkość Pendolino

        Jest homologowane do 250 km/h i tyle wyciągnie na CMK jak zacznie działać ETCS. Tez nie wiem, jak PiS-lemingi te swoje brednie tak spokojnie łykają

        • 6 7

    • Kosmiczne to znaczy jakie? (35)

      • 7 5

      • 200zł za bilet, bez żadnych udziwnionych promocji. (33)

        Wyobrażasz sobie koszt podróży mojej 4-os. rodziny w dwie strony.
        Ułatwię Ci to. TO BAGATELA 1300ZŁ !!!!!!!!!!

        • 57 11

        • To czyli tyle samo w porównaniu do pensji co na zachodzie. I nie 200zł bilet tylko 150.

          • 12 6

        • (10)

          2 * 4 * 200 =?= 1300

          Według jakiej matematyki?

          • 10 19

          • wg. normalne, dzieci w taryfie mają 37% ulgi. KPW??? (9)

            • 18 5

            • pełnoletnie nie mają (1)

              • 5 6

              • Jak się uczą to mają

                A "jak nie chciało się nosić teczki, to trzeba dźwigać dziś woreczki"...

                • 4 5

            • Dlatego moja rodzina korzysta z auta lub PB, w zalezności od potrzeb. (6)

              Choć wolelibyśmy Pendolino, to jednak to nie jest nasza klasa. Smutne.
              Polski Bus jednak potrafi nam ułatwić życie.
              Najdrożej zapłaciliśmy za normalny do Katowic 60zł, tyle że oczywiście za ponad 9 godzin jazdy.

              • 23 6

              • (5)

                To może sprawdź najpierw oferty PKP. Oprócz Pendolino masz jeszcze EIC, w nieco niższych cenach i z niewiele dłuższym czasem jazdy. Masz bilet rodzinny z 32% zniżką dla każdego (na Pendolino też) i ustawowymi zniżkami dla dzieciaków (w PB nie ma zniżek dla sprawnych dzieci). Jest bilet weekendowy, gdzie za 150 zł za normalny bilet można jeździć od piątku do niedzieli ile chcesz pociągami EIC i TLK, jest jeszcze sporo innych programów promocyjnych, więc zamiast narzekać może warto poczytać.

                • 15 5

              • A nie można po prostu wprowadzić biletu rodzinnego? (3)

                Te promocje to jak taryfy w Orange - nie wiadomo po co jakiś głupek tak to wymyśla aby mało kto wiedzial o co chodzi

                • 9 4

              • Jak to nie wiadomo po co?

                Wiadomo - każda promocja jest po to, żebyś zostawił u nich więcej swoich pieniędzy.

                • 7 3

              • No przecież jest po prostu bilet rodzinny, o co się czepiasz?

                • 3 2

              • To czterech abonamentów u operatora telefonii komórkowej też nie ogarniasz? Skoro jesteś niepełnosprawny umysłowo to jeździj z opiekunem (opiekun ma za darmo przejazd), bo inaczej skąd będziesz wiedzieć gdzie wsiąść i wysiąść?

                • 2 1

              • Ale o co ci chodzi?

                Przecież wielmożny Pan Janusz chce jeździć za friko pociągiem najwyższej klasy. Bo przecież tańsze pociągi są dla plebsu. Dlatego też nie ma samochodu bo przecież Ferrari jest "kosmicznie drogie" a on zwykłym VW nie będzie jeździł.

                • 9 2

        • To jedź autem (7)

          Każdy jedzie do celu tym na co go stać. Chyba jasne. Nie ma przymusu. Jedź tlk 2 kl.

          • 17 8

          • Tak, tak, lepiej rodziny wysłac do aut, niż błysnąć wreszcie odrobiną inteligencji. (6)

            Słyszałeś o czymś takim jak ulgi dla rodzin: bilety rodzinne, ulgi tam i z powrotem.
            To według Ciebie lepiej całe rodziny, czyli duże pieniądze, wysłać do aut, niż się na nich otworzyć z logiczną przemyślaną ofertą.

            • 13 6

            • Bilet rodsinny -32%, dzieci zachowuja ulge ustawowa.

              • 7 4

            • (4)

              A kiedy ostatni raz byłeś na stronie PKP IC? Słyszałeś o takich ofertach jak: Super Promo, Wcześniej Taniej, Bilet Weekendowy, Bilet Podróżnika, Bilet Relacyjny, Przejazdy Grupowe, Oferta Dużej Rodziny, Bilet Seniora, Bilet Rodzinny, czy tak plujesz dla zasady, nie mając pojęcia o czym piszesz?

              • 14 3

              • A nie można po prostu tanszych biletow zrobić? (3)

                Zamiast 45ej oferty do studiowania porównawczego?
                Oferta dla Marsjan na Piątkowe Wycieczki

                • 12 6

              • Albo lepiej, zrobić taryfę dla wszystkich oprócz

                Singli jeżdżących w dni powszednie za dnia? Reszta: emeryci, rodziny, weekendy, itd. płaciłby mniej?

                • 3 4

              • (1)

                To, że ty nie ogarniasz przeczytania kilku akapitów, to nie znaczy że każdy tak ma.

                • 5 3

              • Nie ma ofert jest źle.

                Jest 15 ofert skierowanych do różnych grup pasażerów - też źle.

                • 9 2

        • ... (8)

          A samolotem ile?
          Czemu nikt nie płacze, że samolotem jest tak drogo??
          Chyba taki jest sens, że różne środki transportu, z różnym czasem przejazdu różnią się ceną.
          Samolotem w 4 osoby polecisz za 2000zł, EIC za 1300zł, autem za 500zł, a PolskimBusem za 300zł.
          W czym problem??

          • 10 7

          • W tym, że Pendolino jest z naszych podatkow (3)

            Czyli ci których nie stać funduja bogatszym. Dopłaty z budżetu będą kolejnymi milionami.

            • 12 10

            • drogi pod polskimbusem (1)

              też są z naszych podatków

              • 8 4

              • A lotniska, pomyślmy, hmmm

                Cholera, też z naszych podatków...

                • 7 2

            • A dopłaty dla linii lotniczych, zwolnienia z niektórych kosztów lotniskowych to z czego? Z nieba spada?

              • 5 1

          • (3)

            samolot gdansk-warszawa 52 zeta, w promocji mozna trafic za 20. ile za pindolino na tej trasie?

            • 6 4

            • (2)

              Nie Gdańsk - Warszawa, tylko Gdańsk - Modlin, do Warszawy jeszcze kawałek i cała podróż trwa dłużej niż pociągiem.
              A co do cen, to bilet na jutro na Ryana kosztuje 161 lub 205 zł (to już lepiej się opłaca LOTem na Okęcie za 240 zł), na piątek Ryan kosztuje 107 zł (LOT 224 zł).
              Pociąg na jutro to koszt 150 zł za EIP lub 126 zł za EIC, na piątek 135 zł za EIP i 113 zł za EIC, pociągi odjeżdżają co godzinę.

              • 8 1

              • (1)

                Akurat samolotem plus ta kolejką to ciut krócej niż pociągiem.

                • 4 3

              • Chyba jak policzysz od momentu startu samolotu, bo jak się dorzuci dojazd na lotnisko, odprawę, boarding i potem jeszcze deboarding, ewentualnie odebranie bagażu rejestrowanego (plus 70-90 zł za bagaż trzeba jeszcze doliczyć), następnie poczekanie na autobus do dworca Modlin, chwila na pociąg i podróż do Warszawy, to już niekoniecznie, no ale po trzech przesiadkach będziesz w końcu na miejscu :)

                • 8 1

        • Bredzisz, przy bilecie rodzinnym wszyscy mają 32% zniżki plus dzieci dodatkowo normalną zniżkę ustawową, jeżeli ich obowiązuje.

          • 5 2

        • (2)

          Pisowska matematyka i pisowskie fakty. 4*200=1300 według pisowskiegi cepa, bilety które są po 149 to według fana prezesa są po 200zł, o uldze rodzinnej nie wspomnę i o tym że jak cała rodzina jedzie to na bank planują to dużo wcześniej więc i bilety są tańsze.

          • 7 9

          • oświecony leming PeOwski sie odezwał. (1)

            • 7 6

            • Szkoda że to nie XV wiek. Wszystkich was kolaborujących z kurduplem z Żoliborza, wywlekło by się na środek miasta, ogoliło łby na łyso i na czole jak krowie wypaliło napis PISOWIEC. Jak człowiek napiszę konkretnie jakieś fakty to już łby pisowskie wyskakują z lemingiem. Z wami nie da się normalnie dyskutować.

              • 4 8

      • g*wno prawda, właśnie sprawdzałem, 150zł

        • 6 2

    • Zlikwiduja ekspresy i bedzie trzeba jechac drogim Pendolino

      • 9 1

    • reklama PKP to nie nasze pociagi są najgorsze to kosmitów kosztowała kilkadziesiat milionów

      • 6 1

    • AntyPO

      Stary numer: jedno połączenie zastępujemy innym połączeniem z tymi samymi lub bardzo podobnymi czasami przejazdu, ale ceną wyższą o 30%. Promocja wg PKP?

      • 8 3

  • Standardowo! (11)

    I po co była tak droga zabawka? :/
    Lepiej było by wyremontować perony czy dworce..

    • 171 32

    • (8)

      Jaka droga zabawka, to była normalna cena pociągów tej klasy. Ja wiem że pod Braniewem świat się zatrzymał, ale wyobraź sobie cebulaku że świat idzie do przodu.

      • 21 38

      • leming wazeliniarzu ty zamiast mózgu masz cebule i smiesz innych wyzywac?? (6)

        Polskie nowe pociagi są tak samo szybkie i lepiej wyposarzone od ciasnego pseudolino dodatkowo sa w 100% produkowane w Polsce i daja prace Polakom

        • 11 19

        • silniki w Niemczech automatyka w Szwajcarii, fotele w Czechach

          > w 100% w Polsce

          • 13 3

        • (1)

          s*ral pie*dzial. zadzwon do prezesa i sie zapytaj czemu pesa nie stanela do przetargu i o cudowne bezawaryjne tramwaje pesy w gdansku. odpowiedz niech ci wysle smsem, albo pusci w radiu.

          • 7 5

          • Propaganda

            • 0 3

        • ..."wyposarzone"
          Za słownik się weź tłuku jeden.
          Który polski pociąg, dostępny na rynku, posiadający homologację, uzyskuje prędkość > 160 km/h?
          A w Pendolino jest więcej części wyprodukowanych w Polsce (jakbyś nie wiedział, to Alstom ma tu zakłady) niż w Pesie.

          • 10 0

        • Jak na razie to jest problem

          Bo te Darty i Impulsy dla PKP IC to wciąż nie bardzo wyprodukowane a tu termin dostawy nieubłaganie się zbliża.

          • 2 0

        • haha

          Nadal powtarzanie głupot , pokaż mi jeżdżący pociąg polskiej produkcji 250km/h daje milion zł za zdjęcie

          • 4 0

      • to tak, jak byś kupił Ferrari do jazdy w mieście

        da się, tylko po co przepłacać?

        • 0 0

    • No właśnie. A tak przez to przeklęte Pendolino nie remontuje się ani dworców, ani peronów, ani w ogóle nic się nie robi.

      • 6 9

    • Aha

      To znaczy remont peronów i dworców w całym Trójmieście to nam się przyśnił? Bo w rzeczywistości alternatywnej wcale ich nie odremontowano?

      • 7 0

  • (4)

    Jakość, szybkość, korzystne ceny. Jestem zachwycony.

    • 34 110

    • (3)

      Te Krzesimir, urwałeś się z choinki czy młodzieżówki PO

      jaka szybkość - 160 km/h, a w drodze do wa-wy sporo odcinków 50km/h

      czas przejazdu wolniejszy niż przed II wojną światową!

      • 18 10

      • to leming est wiec czego sie spdziewałes:)

        • 9 6

      • Tyle że to nei wina pendolino którego homologowana prędkość wynosi 250km/h tylko torów które powoli zostana dostosowane, jest juzkilka odcinków na kórych pendolino zapindala V max :)

        • 1 2

      • Jasne. Kiedy i co przed II WŚ jeździło do Warszawy w czasie 3 godzin?

        • 1 2

  • Te całe Pindolino to bubel i jeden wielki przekręt, TGV to jest dopiero szybki i nowoczesny pociąg. (4)

    A nie to włoskie badziewie.

    • 95 44

    • Jo twój stary zrobił przekręt jak cię wykupił z psychiatryka.

      • 22 12

    • Pendolino to tylko nazwa handlowa

      Od dawna produkowane przez Alstom - ten sam co produkuje TGV.
      TGV kursuje po specjalnie wybudowanych torach jak i Ice w DE czy Thalys(TGV) w BE i NL, i tylko w takim przypadku można mówić o kolei dużych prędkości. Tak jak nie poszerza się istniejących dróg krajowych tylko buduje sie od zera autostrady. Czy były drogie? kwestia względna. Pendolino 80mln zł, tramwaj z Pesy 10mln zl, jak dla mnie cena proporcjonalna

      • 22 3

    • głupek

      głupek patentowany, jemu to pudło zamiast głowy

      • 5 1

    • Ciesz się że w Polsce nie zbudowano prawdziwej KDP

      Tylko protezę w postaci podwyższenia prędkości na tradycyjnym torowisku. Dopiero by PiSdactwo wyło, gdyby się dowiedziało, ile taka KDP kosztuje...

      • 2 1

  • PKP (2)

    To po co przepłacać za Pindolina jak czas ten sam? Hahaha, brawo PKP (Pięknie Ku.. Pięknie) :D

    • 126 10

    • Pdzielą los LOT-u a wszystko przez mianowanych partaczy z ramienia rządu i niedouczonych managerów po szkołach płacenia i nic nie robienia.

      • 5 0

    • Przepłacać? Od kiedy to najtańszy w przetargu jest najdroższy?

      I tak stare składy trzeba było wymienić - tyle w temacie.

      Czas ten sam bo kupili bez wychylnego pudła no a nasze tory do najprostszych nie należą. Jakby zamówili z wychylnym pudłem to KIO by unieważniła przetarg bo byłby "niekonkurencyjny" (czytaj: zbyt nowoczesny na cebule łby)

      5:45 jest genialne, korzystam czy to ze starych składów czy nowych. Tyle samo co autem wychodzi a ten czas masz dla siebie a nie do prowadzenia auta.

      • 0 0

  • Szybkość V 200 km/h na linii Warszawa - Gdańsk (1)

    Według zatwierdzone w dniu 18.11.2014 przez Zarząd PLK regulaminu dostępu na rozkład jazdy 2015/2016 odcinkiem Malbork - Gdańsk Lipce (z wyłączeniem przejazdu przez most na Wiśle i przez stację Tczew) pojedziemy maksymalnie V 160 km/h.

    • 46 10

    • ...

      Dziwne, że już teraz jeździmy tam szybciej...

      • 0 7

  • Pendolino to przekręt władzy PO, zamiast kupić 3x tańsze polskie PESY 180 km/h. (50)

    To przepłacili z naszych pieniędzy - podatnicy muszą wszystko wytrzymać nawet takie kuriozalne decyzje władzy.

    Pendolino 160 km/h i po co wydawać setki mln EUR - wszystko w błoto.

    • 177 66

    • (24)

      Pendolino 160 km/h nie ma nic wspólnego z kolejami wielkich prędkości
      np. TGV albo AVE standardem jest 250 km/h lub więcej

      • 13 10

      • (23)

        No i Pendolino osiąga 250 na godzinę, człowieku daj im czasu żeby skończyli infrastrukturę.

        • 25 25

        • nie poleci tyle bez mechanizmu wychylnego pudła :) (20)

          NIGDY :)

          • 20 24

          • No popatrz a poleciał i co? Zatkało kakao? (8)

            • 23 9

            • (7)

              skończony durniu przyjmij w końcu do wiadomości, że ten zakup był nie potrzebny. chcesz to spłacaj fanaberie władzy z własnej kieszeni.

              • 18 22

              • (4)

                Niepotrzebnie cepie to ty siedzisz na necie 21.30, jak masz na 22 wykładanie towaru w Biedronce.

                • 17 20

              • nie mierz ludzi swoją miarą :)

                • 11 1

              • (2)

                Cep to imię tureckie, tak samo jak burak!!!

                • 3 2

              • Nie bo cep to takie narzędzie które twoj ojciec z rąk nie wypuszcza w stodole na Warmińskiej wsi.

                • 3 6

              • O jezykach nie masz pojecia. Nie odpowiadaj.

                • 0 0

              • Problem w tym, że był potrzebny

                Tylko zakup pendolino mógł wymusić przebudowę tras kolejowych.
                Po drugie podczas przetargu Pesa jak i Newag miały tylko koncepcję pociągu, ale nie mieli jeszcze takiego pociągu.

                • 13 6

              • "skończony dureń" to się wypowiada i nie wie o czym gada :D

                • 0 0

          • a to nie w Polsce, bez wychylnego pudła - leciał 293 w jazdach testowych?

            oznacza to, że na dużej ilości linii - po stworzeniu ERTMS 2 - będzie jeździć 250.

            • 12 3

          • A po co komu wychylne pudło? (5)

            Nie wiedziałem, że do osiągnięcia prędkości 200km/h i więcej na polskich torach potrzebne jest wychylne pudło. No ale co ja mogę wiedzieć, Ty przecież jechałeś wszystkimi rodzajami składów z tiltem w Europie i po wszystkich sieciach KDP

            • 12 9

            • byłeś na targach Traco? gadałeś z kompetentnymi ludźmi z branży kolejowej? (4)

              suchej nitki nie zostawili na Pindolino

              • 3 11

              • (3)

                Ciekawe, że takie samo Pendolino bez wyhylnego pudła było sprzedane do kilku krajów na świecie i nikt nie narzekał.
                Tylko w PL katastrofa

                • 14 5

              • nie tylko o pudle była mowa.

                • 1 0

              • W innych krajach producent ma procesy o lapowki (1)

                W Polsce jeszcze nie

                • 2 2

              • Łapówka to oddzielny temat

                nie ma nic do rzeczy.
                HP też dawało łapówki za kupowanie ich sprzętu, co nie oznacza że ich drukarki są złe.

                • 0 1

          • (2)

            To jakim cudem pojechał prawie 300 km/h po polskich torach? CMK była projektowana na 250 km/h dla pociągów bez wychylnego pudła, należy jeszcze dokończyć instalowanie systemów sterowania kabinowego, aby podnieść prędkość pociągów.

            • 9 3

            • Ta prędkość jest osiągana TYLKO na krótkim odcinku torów (1)

              Pendolino bez pudła wychylnego (czyli nie Pendolino) musiałoby cały czas zwalniać i przyspieszać. Podróż takim pociągiem byłaby nie do zniesienia. Niestety, bez pudła wychylnego podróż z prędkościami większymi niż te 180 km/h nie jest możliwa. Owszem, testowo - na długim prostym odcinku można pociągnąć. Ale krótko.

              Zakup Pendolino jest nieopłacalny. Pociąg jest droższy, a nie daje nic w zamian. Wie o tym PKP likwidująć stare składy. I oczywiście podnosząc ceny biletów :-)
              Sam pociąg odbieram jako mniej komfortowy. Brak przedziałów oraz bardzo wąskie siedziska. Cały czas stykam się z kimś ramieniem.

              • 0 2

              • Nie opowiadaj głupot, wychylne pudło powoduje tylko to, że na łukach o małym promieniu (a takich wcale u nas nie ma tak dużo) wychylny skład może mieć o ok. 10-15% wyższą prędkość, na pozostałych odcinkach wychylność pudła nie ma żadnego znaczenia dla prędkości jazdy.

                • 0 0

          • Chłopie, wychylne pudło przydaje się na zakrętach. A w Polsce nie ma to uzasadnienia. Koszt byłby wyższy a zysk czasowy liczony w minutach

            • 0 1

        • daj czas by się nakradli

          lemingozo, sp...j zapieprzać na franka

          • 3 3

        • Jo jo...

          Chyba w XXV wieku...

          • 3 2

    • (9)

      Wy naprawdę macie wodogłowie, żaden skład Pesy nie jedzie szybciej niż 160km na godzinę. Pociągi kupuje się na 30 lat, infrastruktura powstanie w ciągu najblizszych lat i bedzie można w pełni korzystać z 250 km/h

      • 36 19

      • głupiś czy z PO? (2)

        • 17 33

        • Gorzej! Zna się!

          • 37 9

        • z PiSu.

          • 1 6

      • Zanim zrobia infrastrukturę to pendolino bedzie wymagało remontów...

        • 11 8

      • (4)

        Sorry złotko, ale najpierw przygotowuje się infrastrukturę. Przy pracach prowadzonych w obecnym tempie, to infrastruktura będzie gotowa za lat kilkanaście. Do tego czasu mogłyby sobie po naszych torach jeździć Pesy. A dzięki takiemu zakupowi za te kilka-kilkanaście lat Pesa miałaby również w ofercie składy na duże prędkości.

        • 9 16

        • to jest strategiczne planowanie długoterminowe

          czyli dla POlskich urzędasów abstrakcja.

          • 9 4

        • (1)

          ERTMS 2 na CMK i E-65 będzie gotowy do końca tego roku i wtedy na odcinku do Warszawy będzie 200 km/h, a na CMK 250 km/h czopie jeden.

          • 9 3

          • nasz prezes mowi inaczej, a on sie zna i na kotach i na lotnictwie i ja jemu wierze.

            • 13 3

        • Przecież kupili od Pesy 20 Dartów na inne trasy. A na CMK już dziś jeździ się 200 km/h, za 10 miesięcy będzie jeszcze szybciej.

          • 7 1

    • tia

      tak to jest jak sie wypowiada osoba ktora nie ma pojecia o temacie. Gdy zamawiane byly pociagi Pendolino Pesa nie wiedzial co to pociag !! A tym bardziej jadacy 180 km/h. Ech, poczytaj troche zanim zaczniesz bzdury wypisywac

      • 21 5

    • (3)

      Jedyną wadą Pendolino jest to, że kupiono je za rządów PO. Gdyby za PiSu, dzisiejsi krytykabci wychwalaliby je dzisiaj pod niebiosa na sposoby wszelkie. I na odwrót 😃

      • 17 16

      • (1)

        zakup Pendolino rozpoczął Czesław "Kapliczka" Warsewicz - prezes PKP IC z nadania PiS-u. Gdyby przetarg uwalono byłoby "PO powstrzymuje nas od zakupu nowoczesnych pociągów"

        • 12 4

        • i teraz platfusik nie wie co ma o tym sądzić :)

          :)

          • 3 3

      • bicz plijs

        a kto dzisiaj wychwala ten zakup?

        • 2 2

    • PESA (6)

      To proszę mi pokazać pociąg wysokich prędkości firmy PESA Bydgoszcz z prędkością eksploatacyjną 250km/h. PESA taka wspaniała, Polska, tylko, że nie ma wszystkiego co sobie wymyślimy. A jak już coś zrobią to jeden egzemplarz piękny, a reszta rozpada się po drodze.

      • 17 5

      • (3)

        jak tramwaje zreszta.

        • 1 1

        • Do tego ciągłe opóźnienia w dostawach. (2)

          PKM - opóźnienia w dostawie i krycie, że niby jeszcze nie potrzebne.
          Tramwaje - opóźnienie 3 miesiące i także krycie, że nie ma jeszcze miejsca w zajezdni.
          W pozostałych miastach także opóźnienia, ale póki co jeszcze kryje się pesę, ale pewnie do czasu.

          • 3 2

          • a tak na logikę.. po co te pociagi byłby teraz?? (1)

            Z reszta będzie za pare dni pierwszy ;))

            • 0 2

            • Za jakie parę dni? Jeszcze nie istnieje fizycznie pierwszy egzemplarz Darta, a gdzie testy, homologacje?

              • 0 0

      • A po co pociąg z 250km/h skoro można jechać tylko 180 max? (1)

        Pesa nie ma wychylnego pudła i dlatego jest wolniejsza. W PL nie ma ani torowisk które pozwalają na takie prędkości (*) ani zakupione Pendolino nie ma pudła wychylnego. Stąd złośliwi nazywają je Pin***olino, od przezwiska człowieka który je kupował. Wołali go Lolo Pin***olo.

        Po co kupować pociąg o prędkości podróznej 250 km/h skoro będzie jeździł maksymalnie 180 km/h.

        (*) tory musza być położone na zakrętach w odpowiednich odległościach od siebie, tak aby pociągi jadące obok nie zachaczyły o siebie podczas pochylania. Tory muszą mieć także zachowane maksymalne wartości w różnicach wyskości między sobą (w mm na odcinku ileś tam setek metrów - jak na autostradach).
        Tego torowsika w PL nie mają, przypominam że technologicznie sa to tory z lat 70 ubiegłego wieku, kupowane bodaj na Ukrainie.
        Nie nie sugeruję że Ukraińcy torów nie potrafią zrobić. Problem polega na tym, że tory na 250 i więcej robią Niemcy, Francuzi i bodaj Włosi.

        • 1 3

        • Skończ bredzić. Jeżeli chodzi o geometrię torów, to taka CMK był projektowana na 250 km/h dla pociągów bez wychylnego pudła i taka prędkość będzie możliwa jak skończą ETCS.

          • 1 1

    • Następny oszołom

      Które konkretnie składy Pesy osiągające 180km/h w normalnej eksploatacji są 3x tansze i dlaczego parametrami tak mocno odstają od ED250? Jak na razie to ta firma ma problem z dostarczeniem 20 składów DART dla Intercity a one mają jeździć tylko 160km/h. W czerwcu 2014 deklarowali, że do końca roku zostanie dostarczona pierwsza sztuka. Mamy marzec a nawet nie jest jeszcze poskładany prototyp. W październiku mają się zakończyć dostawy a gdzie czas na uzyskanie dopuszczenia do ruchu? Znów pasażerowie będą skazani na testowanie wynalazków na sobie.

      • 13 3

    • Pendolino to przekręt władzy PO? czyzby?

      chyba sie komuś czasy i władza pomyliła, pindolino to jeszcze pomysl dwoch takich

      • 2 3

    • Polskie PESY były za wolne i nie miały homologacji

      Zresztą szkoda gadać był PRZETARG, nawet lekko ustawiony pod PESĘ bo nie było wychylnego pudła. To że spartaczyli sprawę jak z zamówieniem dla Niemców (ze względu na niedostarczenie pociągów w terminie PESA zapłaciła karę umowną a Niemcy kupili pociągi... od Alstomu) to już na pewno nie wina PO tylko prywatnej firmy z Brzydgoszczy

      • 0 0

  • PKP Interc*py

    Dalej ładujcie kasę w reklamę, szkoda tylko że mentalność się nie zmieniła mimo lat...

    • 67 7

  • O ile dobrze pamiętam to w 20-leciu międzywojennym parowozy robiły szybciej te trasy. (20)

    Mega wtopa.

    • 99 23

    • A Tusk się z nas śmieje z Brukseli - hahaha (1)

      macie pendolino za miliardy, które polakczki będą spłacać przez dwa pokolenia

      • 25 9

      • nie, tusk sie tylko z was smieje. wszyscy sie z was smieja.

        • 4 4

    • Nie, nie robiły

      • 14 3

    • Tak. Parowóz Warszawa-Gdynia jeździł 2h15min, i jeszcze o Lwów i Wilno po drodze zahaczał.

      • 23 10

    • o ile dobrze pamiętasz?? to ile masz teraz lat dziadku?? (3)

      • 9 4

      • (2)

        nieważne
        fakty sę liczą cebulaku

        • 2 10

        • (1)

          Fakty są takie, że w 20-leciu międzywojennym pociągi do Warszawy jeździły w czasie ok. 6 godzin pacanie.

          • 9 1

          • 6 godzin to by było dobrze

            Jeździły ponad siedem, zwykle osiem - trasą przez Kutno i dalej magistralą węglową.

            • 4 0

    • Troszkę histori lemingi (5)

      Słynna Torpeda Warszawa - Gdynia i Pendolino daleko w tyle

      • 3 11

      • no i co z ta torpeda? niech prezes ci wysle wiecej info bo wszyscy jestesmy ciekawi.

        • 7 3

      • (1)

        następny debil.
        I pewnie myślisz że Luxtorpedą przejachałbyś się za równowartość 50zł
        To był pociąg luksusowy, tj. na obecne warunki minimum 400zł za jeden rajd

        • 6 0

        • przy czym w tym luksusie całą podróż siedziało się na d***

          wysokość pojazdu była nieco większa, niż dzisiejszych samochodów osobowych

          • 4 0

      • Sam weź się za książki matole. Luxtorpeda (czyli wagon spalinowy Austro-Daimler SAx 90 080 i jego klony z Fabloku czy Lilpopu) nigdy nie jeździła na trasie Gdynia - Warszawa. Na tej trasie jeździły po wojnie (błędnie nazywane Luxtorpedami) wagony spalinowe wyprodukowane dla PKP w zakładach Fiat-OM w Mediolanie (no patrz, wtedy nie kupili polskich), a mianowicie SD80, który w latach 50-tych pokonywał trasę Gdynia-Warszawa w czasie 5:10, więc gdzie masz to daleko w tyle?

        • 16 0

      • Ktoś ci łeb storpedował

        i źle SMS od Prezesa odczytałeś

        • 2 1

    • (3)

      To ile Ty masz lat? 90? Jednak chyba pamięć zawodzi, polecam spojrzeć w rozkłady pociągów. Linia Warszawa Gdańsk była modernizowana dopiero w latach 70tych i później jeden jedyny najszybszy ekspres robił trase w 3,5h. A w czasie dwudziestolecia międzywojennego z Warszawy do Gdyni jeździły przez Bydgoszcz. Pewnie Twoja świetna pamięć Ci podpowie że tereny przez które obecnie jeżdżą ekspresy to były ziemie NIEMIECKIE. Akurat nie byliśmy wówczas w zbyt dobrych relacjach z Niemcami.

      Ale oczywiście łatwiej napisać chwytliwą głupotę na forum a idioci "lajkują"
      Jak kandydaci na prezydenta: "podatki obniżyć, wiek emerytalny obniżyć, płace podwyższyć" tylko nie wiadomo kto ten bajzel utrzyma...
      żałosny jest poziom intelektualny ludzi którzy kupują te głupoty

      • 12 2

      • (2)

        polowa lat 90 tych Gd.Glowny do centralnej express jezdzil 6 h i piec czy dziesiec minut

        • 0 2

        • (1)

          mialo 3 h nie

          • 0 1

          • Następny fantasta. 3:20 to było od Głównego do Warszawy Wschodniej, bez zatrzymywania się nigdzie po drodze, to było najszybciej jak dotąd.

            • 5 0

    • i masz rację

      wystarczy sprawdzić czas przejazdu Warszawa - Łódż przed II wojną światową i teraz, w internecie są informacje

      • 1 3

    • No to źle pamiętasz

      Jedyna szybsza to Wrocław-Berlin

      • 1 0

  • (29)

    Pojazdy mogą mknąć z prędkością nawet 250 km/h na prostych odcinkach. W województwie pomorskim pozwala na to szlak między Lipcami a Malborkiem.

    Dlaczego więc nie jeżdżą z taką prędkością?
    200 km/h to bezproblemowo "Impuls" Newagu "poleci".
    Dlaczego kupiono 3-krotnie droższe pociągi z Alstomu???

    • 94 28

    • (17)

      Nastepny jełop, żadwn pociąg Pesy czy Newagu nie może jeździć wiecej niż 160km, a pisowcy bedą dalej rozpowszechniać brednie o ultra szybkich pociągach z Newaga czy Pesy.

      • 35 9

      • Mimo to Impuls ponad 200km/h potrafi jeżdzić, natomiast lada dzień..... (15)

        .....na tory wjedzie Dart Pesy, który również prędzej czy później będzie dedykowany na 200 km/h.
        Można ? Można ! I o to tutaj chodzi..............

        • 5 24

        • durnemu platfusowi niczego nie uświadomisz (2)

          musiałbyś mu zapłacić, wtedy kiwnie głową że rozumie.

          • 8 19

          • tylko, że ten platfus regularnie jeżdzi Pendolino i BGE

            i WIESZ CO ??? WOLĘ BGE!!!! I jego przedziały
            Jazda nim do Bydzi, czy Poznania sprawia mnie dużo więcej frajdy, niż Pendo.
            Komuś się coś ostatnio nie spodobało chyba, bo nazwę mu właśnie zmienili.
            Co za bzdura....

            • 4 7

          • No jak mi zapłacisz to mogę mówić brednie o Pesie i Newagu, że ich pociągi jeżdżą 200km.

            • 12 2

        • Impuls potrafi jechać 200km/h?

          Pokaż mi jeden taki skład. A potem jeszcze policz jakiej Impuls jest długości i ile waży. A na koniec pokaż w ilu to krajach ta konstrukcja została sprawdzona w użyciu.

          • 22 3

        • (3)

          Jakbyś trochę zainteresował się tematem to wiedziałbyś że Dart jest ale jak na razie tylko na deskach kreślarskich inżynierów, a do wyjazdu na tory jest to długa droga. Poza tym ostatnio Pesa czegoś nie dopilnowała i ma kłopoty z homologacją swoich składów na terenie Niemiec, a co za tym idzie? Finanse, więc tym bardziej Dart może zostać na dłużej na deskach kreślarskich inżynierów. Czego oczywiście im nie życzę, bo Dart robi wrażenie.

          • 18 2

          • DART na jesień ma wjechać na tory, więc czasu duzo już raczej nie pozostało (2)

            Kary są srogie, więc pociągi do grudnia znaleźć się muszą.

            • 6 1

            • Rozumiesz co to deska kreślarska?

              • 4 0

            • ale nie ta generacja

              jedne Darty (niskiej prędkości) wyjadą, te zaś, które mogą się nadawać na KDP - długo będą tylko wytworem wyobraźni

              • 10 0

        • Dart to EZT (2)

          nadaje sie conajwyżej na trasę Gdansk wejherowo jako SKM
          Przy takich głupich porównaniach trzeba poszukać alternatywy choćby w swojej klasie.

          • 8 3

          • Jaki SKM, do Katowic ma aż jeżdzić.

            • 0 1

          • AGV to też EZT

            i porusza się z prędkością TGV.

            • 1 0

        • Lada dzień

          Taa, lada dzień po niedzieli. Poza tym, że pierwsza sztuka jest jeszcze na etapie wyposażania poszczególnych członów a przecież w czerwcu ubiegłego roku Pesa deklarowała, że do końca 2014 jeden egzemplarz będzie już dostarczony. Mamy marzec, w październiku ma być gotowe 20 sztuk a gdzie czas na uzyskanie dopuszczenia do ruchu? A Newag wiele lepszy nie jest - to, że Impuls pojechał trochę ponad 200km/h na testach o niczym nie świadczy, Pendolino w trakcie prób prędkościowych osiągnęło u nas (tak jest, w Polsce) niemal 300km/h. Dlaczego wszyscy się tak zachwycają wynalazkiem z Bydgoszczy a zapominają o sprawdzonych w wielu krajach składach typu Flirt 3, które produkuje szwajcarski Stadler w konsorcjum z Newagiem?

          • 7 0

        • lada dzien... lada dzien to do konca 2014 PESA miala dostarczyc pierwszego DARTa dla PKP Intercity. Mamy marzec, a pierwszy egzemplarz nie jest jeszcze poskladany. Zadzwon moze do prezesa niech ci jakas inna bajke przysle, bo nie ma sensu.

          • 6 0

        • Rozumiesz co to jest przejazd testowy, a co homologacja do jakiejś prędkości w regularnym ruchu z pasażerami?
          A Dart Pesy, który jest zamówiony w liczbie 20 szt. przez PKP Intercity (i który nie zdąży być dostarczony w terminie) jest homologowany na 160 km/h.

          • 8 0

        • DART PESY "wyjedzie" a przetarg został ogłoszony ładnych parę lat temu :))))

          • 0 0

      • pedalino tez nie może więc i tak lipa :(

        • 0 8

    • (4)

      Impulsy sa za 19mln pendolino kupili 20 za 400mln, wiec tyle samo za sztuke.

      • 8 1

      • tylko propagandziści "niegospodarności" doliczają jeszcze do ceny pociągów koszt budowy stacji obsługi (1)

        opłaconego 17-letniego serwisu oraz... części systemów SRK.

        • 3 0

        • dolicz do ceny jeszcze kilka zegarków

          • 3 4

      • 400 mln (1)

        EURO!

        • 0 6

        • Ale Impuls nie kosztuje 19 mln zł tylko euro. I nie drzyj się.

          • 6 0

    • NEWAG Impuls (1)

      Prędkość eksploatacyjna "Impulsa" to 160km/h.

      • 10 0

      • a wyszedl juz z deski kreslarskiej?

        • 2 1

    • Alstom dawał pewnie droższe zegarki.

      • 2 5

    • 200km/h to "Impuls" Newagu nigdzie nie "poleci"

      Istniejące modele Impulsu mają wciąż prędkość eksploatacyjną 160 km/h

      • 6 0

    • żeby Pan minister miał na nowe zegarki

      Taka postsowiecka mentalność;)

      • 0 3

    • A Impuls zszedł już z deski kreślarskiej czy dalej tylko w produkcji.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane