• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi SKM znów co 7,5 minuty. Dotacja większa o 3 mln zł

Patryk Szczerba
22 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Jednym z powodów zwiększenia częstotliwości jest zakończenie remontu linii na odcinku Gdynia Główna - Chylonia. Jednym z powodów zwiększenia częstotliwości jest zakończenie remontu linii na odcinku Gdynia Główna - Chylonia.

Od połowy grudnia w godzinach szczytu pociągi SKM między Gdańskiem Głównym i Gdynią Chylonią znów będą kursować co 7,5 minuty. To efekt m.in. zakończenia części remontów oraz zwiększonej dotacji Urzędu Marszałkowskiego, organizującego przewozy.



Czy uważasz, że większa częstotliwość rozładuje tłok w SKM-kach?

Zmiany związane są z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy pociągów PKP, który zacznie obowiązywać 15 grudnia. Rok temu zdecydowano, że pociągi będą kursowały co 10 minut na stałe, choć de facto z powodu remontów z taką częstotliwością jeździły od kilku lat. Pasażerowie narzekali na tłok, a przewoźnik tłumaczył, że w zamian na trasie jeżdżą pociągi złożone z dwóch jednostek, w skład których wchodzą trzy wagony, albo jednej 3-wagonowej i jednej 4-wagonowej. 10-minutową częstotliwość reklamował dodatkowo hasłem: "Od teraz rozkład masz w głowie"

Po roku SKM na stałe przywraca kursowanie co 7,5 minuty między godz. 6 a 9:30 oraz między godz. 14 a 18. Zapowiedzi sprzed roku nie były tak optymistyczne. Okazało się jednak, że w kursowaniu pociągów nie przeszkodzi, jak wydawało się na początku, budowa przystanku SKM Śródmieście w Gdańsku, która zakończy się w przyszłym roku. Z pomocą przyszedł też organizator przewozów, czyli Urząd Marszałkowski.

Rok temu przewoźnik otrzymał dofinansowanie z samorządu w wysokości 19,4 mln zł. Był to pierwszy przypadek, kiedy kwota dotacji została zmniejszona. Wcześniej bowiem SKM dostała w latach: 2008/09 - 15,9 mln zł, 2009/10 - 18,5 mln zł, a w 2010/11 - 19,7 mln zł. Na wchodzący w życie rozkład zarezerwowano już kwotę 22,4 mln zł.

- Podjęliśmy tę decyzję również z powodu tego, że na ukończeniu są remonty przystanków Żabianka i Wrzeszcz, a dodatkowo Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace na odcinku Gdynia Chylonia - Gdynia Główna. To dodatkowe obciążenie, kosztowe dla nas, ale chcemy jak najbardziej ułatwić podróż pasażerom, którzy nieustannie wnioskowali, by pociągi kursowały częściej - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.

Częstsze kursowanie oznacza jednak, że w SKM-kach będzie mniej miejsca. W godzinach szczytu będą bowiem wypuszczane na trasę jednostki złożone z czterech wagonów lub dwóch składów 3-wagonowych, więc może okazać się, że tłok w kolejkach nie zmniejszy się.

- Nie ukrywamy, że nadchodzący rok pod względem taboru będzie dla nas trudny. Wciąż czekamy, aż trafi do nas 21 zmodernizowane pociągi, które wyjadą na tory prawdopodobnie pod koniec przyszłego roku i wtedy komfort podróżowania powinien poprawić się - deklaruje Głuszek.

Wśród nowości są cztery dodatkowe pociągi Sprinter, które będą kursowały na trasie Gdynia - Słupsk - Gdynia. Zawiedzeni mogą się czuć podróżujący wieczorami i nocą. Nie udało się bowiem pozyskać pieniędzy na dodatkowe kursy, w związku z czym wieczorem nadal będzie można jechać SKM-ką co pół godziny, natomiast w nocy pozostaną do dyspozycji tylko dwa pociągi. Z Gdańska Głównego w kierunku Gdyni o godz. 1 i 3,a w kierunku powrotnym - z Gdyni Głównej o 1.09 i 3.09.

Miejsca

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

  • Jakość SKM? (2)

    mam pytanie dlaczego skm na przymorzu w kierunku gdańska, staje na końcu peronu i trzeba iść cały peron żeby dojść do jednego czynnego zejścia z peronu. Czy nie można zatrzymać składu na początku, tam gdzie jest czynne wejście/zejście? Informacja głosowa o przystankach jest totalnie niewyraźna (nowy skład po "lifcie") czy trudno SKM zrobić tak żeby było to słyszalne? Od pewnego czasu postanowiłem dojeżdzać do pracy SKM, ale poprostu dla mnie to jest masakra, przez: tłok, stan taboru (nawet ten po lifcie wydaje dziwne dźwięki jakby miał się zaraz rozlecieć, zapowiedzi o przystankach są kompletnie nie słyszalne), i te dziwne zatrzymywanie na peronie przymorze (poprostu drażni mnie to wszystko, niekompetencja zarządu SKM) Jednak wole autem dojeżdzać.

    • 15 1

    • zamknięty tunel (1)

      powodem jazdy skm na koniec peronu jest brak widoczności przez kierownika pociągu całego składu spowodowany budową .

      • 2 1

      • ok, rozumiem

        nie wiedziałem tego, natomiast brak jest informacji na dole w okolicach ul. kołobrzeskiej, że wejście jest nieczynne. Dowiadujemy się dopiero dochodząc do tego tunelu, i wtedy trzeba nieźle nadrabiać drogi, żeby dojść do czynnego :( Też uwazam to za niekompetencje SKM

        • 0 0

  • A CO Z SKM DO PRUSZCZA

    Super ze tak czesto bedą kursowały skm a co co z trasa do pruszcza?

    • 1 0

  • Poranny "szczyt" powinien być dłuższy

    Proponuję się przejechać kolejkami oznaczonymi w tej chwili nr 128, 130 czy 132 (okolice godziny 9 w kierunku Gdańska Głównego). Kolejki te są zapchane, że czasami ciężko wejść. Są to godziny podróży studentów, co wyraźnie widać po ilości wysiadający na stacjach Gdańsk Przymorze - Uniwersytet i Gdańsk Politechnika. Dopiero po minięciu tych przystanków robi się luźno i go Gdańska Głównego docierają faktycznie prawie puste. Jednak z Gdyni szczególnie do Przymorza to stojąc często nie ma się nawet czego przytrzymać.

    • 1 0

  • (2)

    W normalnym dobrze skomunikowanym mieście metro jeździ w godzinach szczytu z częstotliwością od 2 do 5 minut. To jest NORMALNE. Czy że przy tych czasach jest nasze trójmiejskie 8 minut ?

    • 9 1

    • Jak ja nie rozumiem tego wszystkiego...2-3min różnicy. Nie jest jeszcze tak supermegazajebiaszczo w naszym kraju...

      Wsiadasz do zapchanej skmki i jedziesz...a jak nie wsiądziesz to masz następną za 7min...a ja jeżdżę autobusem, który jest co 30/40min. I jak nie wsiądę, bo nawet gazety nie wciśniesz, to co? Co chwile jest jakiś artykuł na trojmiescie o skmkach. I same żale, laaamenty...oj życie! Doceniajcie co macie, bo jak zabraknie, to dopiero będzie...

      • 5 1

    • To za małe miasto na takie metro.

      • 0 0

  • W rozkładzie na stronie skm, pociągi maja jezdzic co siedem minut tylko do 8.30...

    • 2 0

  • Za moich czasów

    jak pracowałem na PKP 25 lat temu, SKM-ki jeździły w szczycie co 6 minut a poza 12, wieczorem co 24. Minęło 25 lat i trąbi sie o sukcesie, że teraz będą co 7,5 minuty jeździć. Cofamy się technologicznie...

    • 12 0

  • kursowanie co 6 minut

    Pamiętam czasy kursowania co 6 minut w szczycie i to 3 składy trakcyjne po 3 wagony. Jak stoczniowcy kończyli pracę to było tak pełno że stało się w ścisku.Te czasy już nie wrócą.Komuna się skończyła a ja dalej jeżdżę tymi samymi skm-kami co 25 lat temu.Może powinno się kupić zarządowi 30-letniego malucha i niech se nim jeżdzi codziennie do pracy

    • 9 0

  • A dalej niż Chylonia...

    A dalej niż Chylonia, to co 30min, a po północy to dopiero można wracać o 5 rano :/

    • 4 1

  • Uruchomić windy na SKM Żabianka !!!!!!!!

    Po ponad roku remontu oddano częściowo do użytku przystanek SKM Żabianka. Zlikwidowano podjazdy dla wózków na schodach, w to miejsce mają być WINDY. Do dzisiaj windy są nieczynne.

    • 3 2

  • Fajnie ... lepiej częściej!!! (1)

    :)

    • 1 2

    • Ja tam czasem wolę rzadziej, ale lepiej... ;-DDD

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane