• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie nowy wyjazd z Ujeściska. Mniejsze korki z ul. Cedrowej

Maciej Naskręt
19 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Ulica Cedrowa w Gdańsku, która do 2018 r. zyska nowy wyjazd do ul. Kartuskiej poprzez ul. Nową Olchową.
  • Ulica Cedrowa w Gdańsku, która do 2018 r. zyska nowy wyjazd do ul. Kartuskiej poprzez ul. Nową Olchową.
  • Ulica Cedrowa w Gdańsku, która do 2018 r. zyska nowy wyjazd do ul. Kartuskiej poprzez ul. Nową Olchową.
  • Ulica Cedrowa w Gdańsku, która do 2018 r. zyska nowy wyjazd do ul. Kartuskiej poprzez ul. Nową Olchową.
  • Wąska ul. Cedrowa w rejonie ul. Kartuskiej.

W 2018 roku dzielnica Ujeścisko zyska lepszy wyjazd m.in. w kierunku ul. Kartuskiej. Deweloper wspólnie z miastem sfinansuje ulicę Nową Olchową - droga umożliwi ominięcie wyjątkowo wąskiej ul. Cedrowej zobacz na mapie Gdańska na Zaborni i uruchomienie nowej linii autobusowej.



Czy deweloperzy powinni fundować drogi?

Miasto Gdańsk z firmą Eco-Classic, budującą przy ulicy Cedrowej osiedle Wolne Miasto, podpisało umowę drogową na budowę ulicy Nowej Olchowej.

Ta ulica będzie stanowiła dodatkowe połączenie pomiędzy wąską i zapchaną w godzinach szczytu ul. Cedrową a ul. Kartuską. Na ogromny ruch w tym miejscu narzekali zwłaszcza mieszkańcy domów jednorodzinnych, bo ul. Cedrowa to świetny skrót do ul. Kartuskiej od strony Ujeściska.

Droga będzie miała jedną jezdnię i dwa pasy ruchu. Do tego mają pojawić się chodniki i trasa rowerowa.

Miasto zobowiązało się do uruchomienia linii autobusowej, której trasa przebiegać będzie nową drogą i już istniejącą ul. Cedrową. Dodatkowo w ramach inwestycji ma powstać przystanek autobusowy przy osiedlu Wolne Miasto, który z pewnością ucieszy spieszących do pracy dorosłych oraz dojeżdżające do szkoły dzieci.

- Budowa Nowej Olchowej poprawi komfort życia mieszkańców, zarówno jeżdżących samochodami, jak i tych, którzy korzystają z komunikacji miejskiej - mówi Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych Eco-Classic.
Planowana lokalizacja ul. Nowej Olchowej. Planowana lokalizacja ul. Nowej Olchowej.


- Roboty drogowe zostaną wykonane przez jednostkę budżetową miasta - Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Realizacja przedmiotowej inwestycji polepszy skomunikowanie nieruchomości położonych w jej okolicy z miejskim układem komunikacyjnym - mówi Michał Piotrowski z gdańskiego magistratu.
Planowany termin zakończenia inwestycji to koniec sierpnia 2018 roku.

Inwestycje

Miejsca

Opinie (115) 6 zablokowanych

  • Kiedy ścieżki rowerowe? ? (26)

    • 37 62

    • (10)

      po co? przecież obcisłe gacie i tak jeżdżą ulicą, albo chodnikiem.

      • 39 20

      • taki obrazek dzisiaj (5)

        wielkopolska w gdyni, mimo pustej drogi dla rowerów jakiś koleżka w obściskłych majtkach postanowił jechać pasem ruchu dla samochodów. zwykła cebuloza, która powinna być karalna

        • 31 6

        • (3)

          To byla DDR czy ciag pieszo rowerowy?

          • 3 8

          • osobno droga dla rowerów, osobno chodnik (1)

            wprawdzie nie rozdzielone pasem zieleni, ale pomalowane różnymi kolorami, znaki pionowe i poziome w komplecie.

            • 5 5

            • jak ja to mówię. Babcia z wąsem to dalej babcia, nie dziadek.

              Chodnik ze znakiem drogi rowerowej to dalej chodnik, nie droga rowerowa.

              • 7 7

          • DDR już nie istnieje

            • 3 3

        • Tak to jest

          Ktoś kupuje kolażówkę i od razu jego status wzrasta do poziomu zawodnika Tour de France

          • 7 5

      • (2)

        to tylko może świadczyć o tym jak cudownie muszą być zrobione że nikt nie chce nimi jechać

        • 6 7

        • (1)

          drogi baranie, czy jak droga jest "cudowna" to samochody jadą chodnikiem?

          • 13 6

          • jeżdżą. to dość częsty widok zwłaszcza w Gdyni.
            poza tym miejsce roweru nie jest na chodniku tylko na ddr albo jezdni.

            • 9 3

      • drogi dla rowerów nie powinny być budowane po to, by odmawiać kolarzom prawa do korzystania z jezdni

        jeśli droga dla rowerów powstaje poza jezdnią (kosztem przestrzeni chodnika lub części trawnika) to w mieście rowerzyści powinni zachowywać prawo do korzystania z jezdni.

        Nie powinno być obowiązku korzystania z substandardowych dróg dla rowerów - w Gdańsku nie wszystkie zostały zbudowane zgodnie z porządnymi standardami.

        Egzekwowanie przepisów powinno być bardziej rygorystyczne w stosunku do dysponujących pojazdami o większej energii kinetycznej.

        Prawa kierowców do parkowania samochodów na chodnikach powinny być stopniowo ograniczane, a zamiast wielu miejsc do parkowania samochodów powinny powstawać chodniki lub drogi dla rowerów.

        Najbliższy przyklad: odcinek Wałów Jagiellońskich od Huciska do wylotu ulicy Elżbietańskiej w Gdańsku. Tam był dość szeroki chodnik, ale zmieniono parkowanie na prostopadłe/skośne do osi jezdni i nie ma dość miejsca do wygodnego współistnienia rowerzystów i pieszych.

        • 2 3

    • Spokojnie, niech najpierw wybudują jakąś sensowną drogę.

      • 6 6

    • Jak zapłacisz podatek drogowy (10)

      Dobrze że nie ma ścieżek rolkowych łyżwiarskich itd
      Rowerzyści w gdańsku spowodowali najwięcej wypadków po autach osobowych i dostawczych łącznie 156!!! w tym zabili jednego pieszego!
      Największa kara nałożona w sądzie na rowerzystę to 7 000 000zł za spowodowanie kolizji.

      • 10 21

      • (3)

        no to pierw trzeba zabronić auta w gdańsku bo nie umiesz jezdić

        • 9 8

        • a ty nie umiesz pisać

          • 4 5

        • (1)

          pierw ?

          • 1 3

          • Mazur

            • 0 0

      • Na szczęście PIS kombinuje już w sprawie podatku miejskiego od samochodu.
        Czas najwyższy ile jeszcze czasu mieszkańcy mają finansować fanaberie kierowców.

        • 7 10

      • mhmh płacę podatki w paliwie, płacę za ubezpieczenie, finansuje usługi warsztatów samochodowych, zapewniam pracę ludziom na (2)

        i tak mogę pisać i pisać. co to zmienia? To tkaie pitolenie, że jak ktoś pali to nie powinien być leczony z podatków. Jak ktoś spowoduje wypadek przekraczając dopuszczalną prędkość też nie powinien być leczony. sam sobie winien. i tak dalej i tak dalej, prawdziwe argumenty wyciągnięte z wacka

        • 6 6

        • (1)

          a ja ściszałem telewizor wczoraj.....

          wszyscy płaca podatki jakieś ubezpieczenia i każdy korzysta z jakiś usług.. każdy zapewnia pracę ludziom NIE jesteś wyjątkowy. Wiem to boli ale taka prawda.

          • 6 1

          • Za to, że ściszałeś terewizor wczoraj, masz plusa,

            ale za taką prawdę masz minusa, więc znowu wychodzi 0,

            • 3 0

      • Jakieś bzdetne dane podajesz (1)

        156 od kiedy? Po autach osobowych i dostawczych? to kto jeszcze ma wypadki powodować? hulajnogarze? 7mln za spowodowanie kolizji rowerem ??? :D
        Nie ośmieszaj się. Taki rowerzysta musiałby śmiertelnie pełen przystanek ludzi chyba potrącić.

        • 6 4

        • Piesi ?

          • 1 0

    • na ścieżki rowerowe szkoda kasy , i tak 99% rowerzystów jedzie ulicą gdzie obok jest ścieżka więc darujmy sobie

      • 9 9

    • Żadnych "Ścieżek" wsadźcie sobie je w..... (1)

      Pasy rowerowe i Drogi rowerowe według standardów tylko i wyłącznie....

      • 7 9

      • oho, nie dość że ped**arz, to jeszcze faszysta

        • 7 6

  • (10)

    I dobrze - deweloperzy powinni poprawiac otoczenie osiedli, to tez przyciagneloby klientow - im lepsze otoczenie tym atrakcyjniejsze jest osiedle

    • 70 3

    • Matematyka jest prosta (1)

      co podnosi cenę i powoduje, że mieszkanie kosztuje więcej niż w centrum.

      • 6 2

      • Nie kazdy potrzebuje mieszkac w centrum, ale fakt ze przegieciem sa ogrodzone osiedla na poludniu gdanska, dookola pole i jakas droga z plyt

        • 19 2

    • (7)

      przeciez jest ustawa ktora zobowiazuje deweloperow do budowy drog dojazdowych. to ze w gdansku urzednicy deweloperow z tego nie rozliczaja to inna sprawa (np dla prokuratury)

      • 12 1

      • Tesco miało wybudować drogę, ale się dokumenty zgubiły. Jaki Pawełek takie miasto. Reforma sądów powinna pomóc.

        • 9 2

      • (4)

        A może warto najpierw się czegoś dodowiedzieć na temat zawieranych przez Miasto umów z deweloperami a nie pisać nieprawdy - Miasto Gdańsk od dawna podpisuje umowy zobowiązujace deweloperów do budowy, rozbudowy układu drogowego zlokalizowanego w okolicy ich inwestycji

        • 3 3

        • I tak i nie (3)

          Małych faktycznie zmuszają.
          Natomiast ci duzi to zupełnie inna sprawa. Tutaj zależy kto, co, komu. Ale są tacy którym miasto dużo odpuszcza.

          • 5 1

          • np (2)

            Górski miał przebić ulicę tunelem do Hynka spod Metropolii...I co? Jakoś cisza...

            • 4 0

            • Tak - to jest numer jeden. (1)

              Ten dew może bardzo dużo w Gdańsku.

              • 3 0

              • I nowa Lelewela zrobić do Kilińskiego

                • 0 0

      • Czytaj dokładnie ustawię. Drogi dojazdowe a nie miejskie.

        Developer ma obowiązek wybudować dojazd do budynków. Czyli zrobić drogę na terenie działki na której stawia budynek i połączyć ją z istniejącą siecią dróg. Nie ma on żadnego obowiązku budować miejskiej sieci drogowej. A wręcz nie powinien, bo to nie jego działka, tylko miasta.

        • 1 1

  • (4)

    Ktoś kto kupuje mieszkanie ma wliczone w cenę to, że będzie miał problem z dojazdami i tyle. Chcesz oszczędzić kasę to wydasz na dojazdy. Chcesz mieć centrum blisko? Kup mieszkanie w centrum. Per saldo chyba na to samo wyjdzie.

    • 34 29

    • (1)

      Już niektórzy obywatele unii europejskiej przeprowadzają się do Polski, tu można normalnie i bezpiecznie żyć bez gett i wszechobecnej kontroli pod przykrywką demokracji.

      • 6 11

      • niedługo będą przyjeżdżać do polskich obozów

        • 4 3

    • Zrozum, że nie każdy musi mieć blisko do centrum

      • 5 2

    • Wolne miasto

      akurat jest blisko centrum

      • 5 2

  • Hehe, juz widzę za chwile oferty pt- apartamenty obok centrum 5 min jazdy autem;) (3)

    • 45 6

    • Akurat z Cedrowej w 10 minut dojedziesz do centrum. (2)

      • 13 2

      • W środku nocy. (1)

        Napisz lepiej ile wynosi czasu dojazdu dla jadących na 8:00.

        • 7 7

        • Tak jak wszędzie ..w godzinach szczytu ..

          • 2 2

  • hahahaha, mniejsze korki :) (2)

    Nowe ulice nie zmniejszają korków, tylko przesuwają je w inne miejsce :) A nawet jeśli na początku będzie lepiej, to długo to nie potrwa i znów postoicie :)

    • 54 18

    • "Obywatelu, nie pie*rz bez sensu!" - A.Mleczko

      • 16 11

    • Aha, jak wybudujemy dwupasmówkę nad morzem to.u Szweda korki się zwiększą.

      • 7 5

  • (3)

    Jak zwykle inwestycje tylko na południu Gdańska. Czas pogonić Adamowicza. Gdańsk to nie tylko przedmieścia.

    • 11 72

    • Wymień

      Chodź jedna nowa inwestycje na południu Gdańska nie związana z Deweloperem?

      • 1 2

    • powiedz mi raz jeszcze że Zabornia to przedmieścia

      to wyśmieję!!!!

      • 3 1

    • Trudno wszystkim dogodzić.

      Jeszcze rok temu fora ociekały wpisami typu: Adamowicz olewa obrzeża bo skupił się na centrum. Teraz obrzeża ruszyły, ale wciąż jest źle. Może nauczcie się trochę cieszyć życiem i doceniać korzystne zmiany.

      • 1 1

  • Ciekawe dokąd ta linia będzie jechać? (2)

    Bo jak do Siedlec to dziękuję...Najlepiej jakby kończyła trasę na pętli Jasień PKM albo Kiełpinek PKM

    • 21 7

    • Najlepiej przez Mysliwska obok Piekarnicze.

      Czy tylko technicznie tak się da?

      • 6 2

    • Już dawno planowano tam przetrasowanie 175

      • 0 0

  • To miasto wam da autobus co 30 albo 40 min (3)

    Nie oczekujcie wiele

    • 39 8

    • Autobus jeździ co 30 minut bo jest mało pasażerów.

      • 1 3

    • ważne że cmentarz blisko (1)

      Tylko patrzeć jak czarni zaczną nowy kościół stawiać

      • 2 3

      • a to jeszcze kieckowi

        Nie dostali tam ziemi za friko?

        • 0 1

  • Jeszcze po 2 ścieżki rowerowe po obu stronach, ścieżkę dla rolkarzy, dla biegaczy i dla ślimaków.
    a na drodze progi zwalniające koniecznie !

    • 39 10

  • Nic nie zmienia (3)

    Z Mapki wynika że Nowa Olchowa będzie włączać się przed skrzyżowaniem z Myśliwską!
    Ta droga nic nie zmienia. Jak korki były tak będą!

    • 42 8

    • Ale dojechać można będzie do działek !!!!!

      • 0 2

    • Dla Ciebie nic nie zmienia, dla mieszkańców domków przy Cedrowej zmienia sporo

      • 5 1

    • Zmienia

      bo bedzie szerzej i bedzie jechał autobus

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane