• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przeprogramowali sygnalizację, a korek jeszcze większy

Michał Sielski
2 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od piątku zamknięte ważne rondo na Pogórzu
Drogowcy proszą kierowców o jeszcze kilka dni cierpliwości. Drogowcy proszą kierowców o jeszcze kilka dni cierpliwości.

Skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i ul. Kwiatkowskiego w Gdyni zakorkowane było od lat. W mijającym tygodniu przeprogramowano tam sygnalizację świetlną i... korek się wydłużył.



Czy na skrzyżowaniach z trzema kierunkami ruchu powinna być sygnalizacja świetlna?

Splot ul. Kwiatkowskiego i płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni to najważniejsza droga dojazdowa do centrum Gdyni i obwodnicy z górnego tarasu Gdyni. Korzystają z niej też mieszkańcy prężnie rozwijającej się gminy Kosakowo. Nic dziwnego, że ruch na niej jest spory nie tylko w godzinach szczytu.

Dlatego władze Gdyni zdecydowały o przebudowie skrzyżowania. Radość mieszkańców zakłóciła jednak zmiana oprogramowania sygnalizacji świetlnej, którą przeprowadzono w ostatnich dniach.

- Zmiana polega na dodaniu osobnego cyklu dla lewoskrętu z ul. płk. Dąbka w Kwiatkowskiego. Poprzednie rozwiązanie było niemal idealne, a po zmianie w godzinach szczytu panuje permanentny zator, który sięga ul. Benisławskiego zobacz na mapie Gdyni, a nawet Zielonej zobacz na mapie Gdyni. Na spokojnych do niedawna uliczkach, jak np. Czeladniczej zobacz na mapie Gdyni, pojawiły się samochody kierowców, którzy za wszelką cenę chcą ominąć korek - alarmuje pan Piotr, mieszkaniec Obłuża.

Rzeczywiście, po zmianie sygnalizacji świetlnej korki utrzymują się od wczesnego popołudnia, nawet do godz. 18. Wcześniej kierowcy czekali jedynie na ul. Kwiatkowskiego w stronę płk. Dąbka. Urzędnicy przekonują jednak, że to tylko chwilowe.

- Prosimy kierowców o jeszcze kilka dni cierpliwości. Prace się jeszcze nie zakończyły, a zmieniona sygnalizacja ma być dostosowana do docelowego układu drogowego. Po zakończeniu prac będzie wyraźna poprawa - zapewnia Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Drogi w tym rejonie aż "proszą się" o poszerzenie do dwóch pasów. Przewiduje to miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który jasno określa tereny rezerwowe pod rozbudowę dróg. Rezerw w budżecie na wykonanie tego zadania nie ma jednak na razie w miejskiej kasie.

Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 zobacz na mapie Gdyni.
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.

Miejsca

Opinie (120) 4 zablokowane

  • korki są bo w trzech miejscach naraz robione są przebudowy.... (2)

    i tyle w temacie...
    a światłą miejmy nadzieję, że w końcu położą kres tym korkom w przyszłości PO zakończeniu....

    • 5 3

    • Czy... (1)

      ...zawsze musi się znależć jakiś dekiel wtrącający w swojej miernej jakości teksty swoje preferencje polityczne.

      • 6 3

      • jeśli chodzi o polityczne preferencje to nie mam ich w ogóle

        a skoro caps lock przeskoczył akurat w dwóch literkach to Sory Winnetou...
        niedługo nie będzie można oddychać

        fiu

        • 2 0

  • Górny taras (1)

    "to najważniejsza droga dojazdowa do centrum Gdyni i obwodnicy z górnego tarasu Gdyni." Ten "górny taras" to od zawsze nazywa się Kępa Oksywska. Wystarczy popatrzeć na mapę.

    • 9 1

    • znaczy, potrzebny jest most zwodzony dla pieszych i rowerzystów

      w poprzek wejścia do portu obok budynku "zabytkowego" dworca morskiego w Gdyni. Potrzebna jest zmiana sposobu myślenia o systemie komunikacji w Trójmieście. Zmiany kosmetyczne nie załatwią korków, a utrudnią życie pieszym i pasażerom komunikacji miejskiej.

      • 0 0

  • słabych programistów świetlnych tam macie

    • 4 1

  • wyłączenie świateł na Toruńska-Okopowa-Trakt ZAWSZE upłynnia ruch.

    Dlatego proponowałbym wyłączenie świateł w całym Trójmieście.

    • 1 3

  • Czy codzienny dwugodzinny korek na Morenie jest mniej ważny? W Gdyni próbuje się rozwiązać problem (3)

    padają konkretne terminy, a w Gdańsku? Czy Redakcja portalu Trojmiasto ma klapki na oczach czy może korki w uszach?

    • 4 6

    • jaki dwugodzinny? z Moreny korek jedzie równo, choć wolno (2)

      Gdzie chcesz tam poszerzyć jezdnię? Na MOrenie problem rozwiąże dopiero budowa tramwaju (planowana od ponad 30 lat) i budowa PKM.

      • 4 1

      • no no budowa tramwaju (1)

        • 0 1

        • dokładnie tak

          • 0 0

  • Rondo! (2)

    I po kłopocie.

    • 12 3

    • (1)

      Rondo było planowane...

      Nawet miejsca jest wystarczająco - tylko jak zwykle stwierdzili pewnie że kasy w budżecie nie ma...

      • 4 1

      • Wcale mnie to nie dziwi :)

        • 1 1

  • A było tak pięknie!!! (2)

    Do pracy wyjeżdżam ok 6 - 6.15 rano...

    Przejazd przez to skrzyżowanie nie zajmował mi nigdy więcej czasu jak 1-2 minut.

    Ze względu na znikomy ruch ze strony przeciwnej o tak wczesnej porze można było przejechać praktycznie od razu jak zapalało się zielone "ogóle"światło...

    Dołożyli teraz to światło "bezkolizyjne" i jak się nie załapie to stoję jak sierota na pustym skrzyżowaniu i czekam aż cały "cykl" przeleci...

    I to i tak nic w porównaniu z tym co przechodzą kierowcy mający to skrzyżowanie na swojej drodze - wracając z pracy...
    Masaaaakra!

    • 12 1

    • (1)

      A wystarczy zrezygnować z samochodu i życie staje się piękne.

      • 1 1

      • a wystarczy zrezygnować z pracy i życie staje się piękne

        • 2 1

  • w wyborach przewietrzyc urzad

    nowe osiedle komandorskie na obluzu smrod gorszy niz w swieciu .wladze milcza skrzyzowanie unruga i stara kwiatkowskiego po odebraniu remont smiechu warte-wstyt p.prezydencie szczurek wstyd...

    • 7 2

  • kolejny przykład płytkiej refleksji redaktora myślącego głównie lub wyłącznie (2)

    o doraźnych rozwiązaniach problemów występujących na skrzyżowaniach w związku z wyborem samochodu jako sposobu poruszania się po mieście. W Trójmieście potrzebna jest znaczna zmiana sposobu myślenia o rozwoju systemu komunikacyjnego: nie głównie lub nie wyłącznie z myślą o amatorach samodzielnej jazdy samochodem, mających trudności z rozważeniem alternatywnych sposobów poruszania się po mieście.

    • 1 7

    • zaprezentuj głębszą reflesję (1)

      ... i zaproponuj studium alternatywnego przemieszczenia się z dzielnic ościennych miasta do przeciwleglych miejsc w trojmieście

      • 0 0

      • do głębszej refleksji zapraszam na stronę kongresu mobilności aktywnej

        i przedstawione tam prezentacje

        • 0 0

  • Przecież przed zmianą ktoś musiał przeprowadzić badania, no chyba ze robiono to na pałę, albo na przypał.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane