• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Raport z budowy: tak powstaje Trasa Słowackiego

Maciej Naskręt
29 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak powstają wszyskie odcinki Trasy Słowackiego.


Sprawdziliśmy, jak toczą się prace przy budowie Trasy Słowackiego. Robota wre, aż miło popatrzeć!



Pełną parą toczą się prace na trzech spośród czterech odcinków Trasy Słowackiego, której budowę zleca miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.

Przebieg Trasy Słowackiego w okolicach lotniska. Przebieg Trasy Słowackiego w okolicach lotniska.
Tu drogowcy rozpoczęli prace najwcześniej, bo w marcu tego roku. Trasa Słowackiego w Rębiechowie i Matarni to najmniej skomplikowany odcinek spośród wszystkich zaplanowanych w ciągu Trasy Słowackiego.

Na wielu fragmentach widać już nawierzchnię bitumiczną, choć nie są to jeszcze wszystkie jej warstwy. Aktualnie drogowcy zajmują się budową chodników i ekranów akustycznych. Przyglądając się postępowi prac napotkaliśmy ekipę drogowców układających nawierzchnie na wysokości ul. Elewów zobacz na mapie Gdańska.

Wiele do zrobienia pozostało drogowcom w obrębie przejazdu kolejowego w pobliżu ul. Radarowej zobacz na mapie Gdańska. Trwają tam prace kanalizacyjne, które przedłużyły się o tydzień.

Lotniskowy odcinek Trasy Słowackiego ma być gotowy jesienią tego roku. Wykonawcą jest firma Wakoz, która za zbudowanie drogi otrzyma 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.

Miejski odcinek. Miejski odcinek.
Co udało się drogowcom dokonać od kwietnia tego roku, kiedy ruszyła budowa? Widać już światło trasy na jej górnym odcinku. Ułożono m.in krawężniki, które wytyczają przebieg obu jezdni przy zbiorniku retencyjnym "Srebrzysko".

W sąsiedztwie "Garnizonu" trwają prace przy przełożeniu koryta Potoku Strzyża. Woda z górnego tarasu Gdańska będzie niebawem płynąć w wykonanym z żelbetu kanale. Znajduje się on pięć metrów na południe od dotychczasowego koryta.

Prace toczą się też przy budowie estakady nad al. Grunwaldzką i wiaduktu kolejowego, kawałek dalej w stronę Zaspy. Wznoszone są tam mury oporowe i przyczółki przyszłych obiektów inżynierskich. Na wsypie centralnej skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej wyrosły filary, które będą podpierać przyszłą estakadę.

Miejski odcinek Trasy Słowackiego buduje konsorcjum firm Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii za sumę 159 mln zł. Droga ma być przejezdna przed końcem przyszłego roku.

Droga Zielona. Droga Zielona.
Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.

Budowa tego 2,1-kilometrowego odcinka zaczęła się najpóźniej. Tam w połowie sierpnia ruszyły prace rozbiórkowe na terenie ogródków działkowych po południowej stronie ul. Uczniowskiej.

Roboty toczą się w dość niecodziennej atmosferze, bowiem pracownicy podwykonawcy muszą nie tylko burzyć altany po rezydujących tam wcześniej działkowiczach, ale też chronić teren przed plądrującymi go zbieraczami złomu. - Trudno skupić się na pracy, grasuje tu kilkudziesięciu złomiarzy - opowiada nam jeden z pracowników.

Niebawem zniknie też z powierzchni ziemi stara lokomotywownia położona tuż obok ul. Kochanowskiego. Jej wyburzenie zaplanowano na początek września.

Odcinek Drogi Zielonej pochłonie z kasy miasta nieco ponad 135 mln zł. Firma Budimex zobowiązała się, że wybuduje go do końca 2012 r.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.

Przebieg tunelowego odcinka Trasy Słowackiego. Przebieg tunelowego odcinka Trasy Słowackiego.
Na rozpoczęcie prac przy drążeniu tunelu i budowie dojazdów do tego obiektu trzeba jeszcze nieco poczekać. Konsorcjum firm, której liderem jest FCC Connstruction, złożyło odwołanie od drugiego rozstrzygnięcia przetargu. O sprawie pisaliśmy w połowie sierpnia.

Teraz Krajowa Izba Odwoławcza zbada odwołanie, którego podstawowym argumentem wciąż są niskie koszty wykonania. Konsorcjum Hydrobudowy, PBG S.A. i Aprivia S.A. z liderem - Obrascon Huarte Lain zaproponowało najkorzystniejszą ofertę, czyli budowę odcinka za 885 mln zł w 36 miesięcy. Jest to o propozycja o ok. 300 mln zł tańsza niż konsorcjum firm, której liderem jest FCC Connstruction.

Miejsca

Opinie (128)

  • BRAVO to video sie po 5 sekundach zatrzymuje - moze ktos to naprawi . (1)

    • 0 2

    • Działa bez zarzutu.

      Zaktualizuj Flash Playera i zrestartuj przeglądarkę. Powinno pomóc.

      • 3 0

  • kto jest odpowiedzialny za wyskoie krawęzniki (2)

    kto jest odpowiedzialny za wysokie krawężniki na ścieżce rowerowej na przeciwko Manhatanu?! przebiłem tam dętkę :(

    • 3 4

    • nowoczesne samochody, motory i rowery od lat maja opony bezdetkowe- czym jezdzisz

      pozdrawiam

      • 4 0

    • fiury jest odpowiedzialny kretynie

      Gdybyś pomyslał, to wiedziałbyś, że nie ma tam jeszcze warstwy scieralnej.

      • 3 0

  • I znowu autor się nie popisał.

    "Trasa Słowackiego w Rębiechowie i Matarni..." Tyle, że odcinek Słowackiego do Rębiechowa zamknięto jakoś z dwa lata temu i nie ma planów pociągnięcia nowego na razie.

    • 2 4

  • Gdyby nie pieniadze z Unii Europejskiej ( czytaj. podatnik z Niemiec ) (9)

    Nie byloby zadnej Slowackiego, PKM, stadionu, tramwajow, PO PROSTU NICZEGO!Takie sa rzady kolejnych polskich rzadow i nierobow w Sejmie...Najlepszy przyklad to Gawron w stoczni. Dno i 2 metry mulu!Tydzien temu jechalem 300 km/h pociagiem w Niemczech po trasce jak spod igly, a u nas w Trojmiescie w SKMkach drzwi miedzy przedzialami wypadaja. Dramat i dno.

    • 5 13

    • Dlaczego glosowac na nie, skoro podane sa FAKTY (ale nie z TVN) ? (6)

      Przeciez Niemcy, niemieckie rodziny ciezko codziennie pracujace, placa za cala przebudowe Polski i Trojmiasta...PKM finansowanie z UE w 85%, 15% pozyczki z bankow.... Tramwaje to samo, stadion to samo, Slowackiego...to samo. Realnie my Polacy nie mamy NIC.

      • 0 5

      • (5)

        Realnie to płacimy składki do UE, to że potrafimy z unii wyciągnąć więcej niż płacimy to nasz sukces, tyle w temacie. A stadion zbudowany z miejskiej kasy z niedużym dodatkiem z budżetu państwa, żadnych unijnych pieniędzy. Poczytać zamiast pisać głupoty nic nie kosztuje.

        • 6 1

        • Alez tupieciarz z ciebie, skrajnie bezczelny. (4)

          Gno wplacasz do unijnej kasy, pasozycie jeden. Ten budzet istniej dzieki dziasiatkom miliardow euro z Europy.Wplacamy na hamburgera, a bierzemy 65 miliardow euro przez kilka lat.Monstrualnej wielkosci pieniadze.Szkloda, ze Niemcy cokolwiek daja temu krajowi jak widze takich zarozumialych palantow jak ty. Mieszkam w Niemczech i szkoda mi straconych pieniedzy na trojmiejskie pyskate dresiarstwo... Nie zaslugujesz na nic, prosty parobku.

          • 1 7

          • Poczytaj czym był plan Marschalla, a potem się burz. Niemcy za free dostali więcej niż nam się mogłoby zamarzyć.... ale fakt faktem pewnie złodziei w białych krawatach było wtedy tam mniej....

            • 5 0

          • Nam też szkoda pieniędzy jaki nasz kraj wydał na wykształcenie i wychowanie Ciebie. A ty co dla niego zrobiłeś. Wyjechałeś i płacisz podatki w Niemczech. Z tymi miliardami z Niemiec to nie przesadzaj, bo Polska co prawda wychodzi na plus jeżeli chodzi o uzyskiwanie finansowania w UE, ale te pieniądze nie pochodzą tylko z Niemiec, bo krajów z ujemnym bilansem jest dużo więcej. Po drugie pamiętaj, że UE ma dwie strony medalu, dzięki temu że idą do nas pieniądze z Unii, to kraje Unii tworzą sobie duży rynek zbytu, a póki co akurat handel z Unią mamy ujemny (więcej importujemy niż eksportujemy).Zaraz pewnie powiesz, że jesteś jednym z tych co mają podwójne obywatelstwo i pewnie nie pracujesz tylko żyjesz z socjala Niemieckiego i boisz się, że zabraknie ci go :P.

            • 3 1

          • nie pyskuj bo tak dla Niemców jesteś człowiekiem 4 kategorii i zwykłym robolem

            • 2 0

          • Niedobrze, naprawdę niedobrze.

            "Wpłacamy na hamburgera, a bierzemy 65 mld euro". Jest się czym martwić, chyba nie będę mógł spać tej nocy. O następnych nie wspomnę. Ty chyba wolałbyś żebyśmy wpłacali 65mld i dostawali za to tylko wursta. Wtedy byłbyś szczęśliwy. A swoją drogą nie jest tak do końca. Bierzemy póki możemy, jeszcze dostaniemy popalić.

            • 3 0

    • Z każdego euro "niemieckich" dotacji dla Polski 85 eurocentów wraca do Niemiec.

      Projekt stadionu jest z Niemiec, bursztynowe panele stadionu są z bawarskich fabryk Bayera itp., itd. To jest taki Plan Marshala spóźniony o 50lat i okupiony nędzą , upodleniem i zniszczeniem naszego przemysłu w latach '90 przez UE domagająca się "otwarcia" rynku (czytaj: zniszczenia rodzimego przemysłu i handlu).

      • 4 1

    • Pier...cie Hipolicie

      Już ci Przem dobrze napisał. Za członkowstwo w UE zapłaciliśmy bardzo wysoką cenę. Zarżnęliśmy własny przemysł i handel dla niemieckich i francuskich koncernów. Dziś mamy Reale, Lidle, Kauflandy, Kerfury drenujące nasze kieszenie zamiast rodzimych sieci Społem.

      • 1 0

  • Propaganda sukcesu ??? (3)

    propaganda Tuska jak za czasów GierkA. TYLKO KTO BEDZIE SPŁACAŁ TE OLBRZYMIE DŁUGI PLATFORMUSÓW ? Polska nie w budowie ale Polska ROZBRZEBANA - ma stwarzać plać budowy. Nikt mądry w propagande Tuskka nie uwierzy !!!!

    • 3 9

    • lepiej niz "Polska w ruinie"

      Nie popieram Tuska, ale piszesz jak zwykly duren. Pewnie jestes starym dziadkiem.

      • 5 0

    • w tym sęk, że nie ma długów w bankach

      bo kasa idzie z UE

      • 4 0

    • ROZBRZEBANA plać!

      Nic nas nie przekona, że białe jest białe, a czarne - czarne!

      • 1 0

  • Rozbiórka Lokomotywowni to zbrodnia. (1)

    Rozebrali młyn na Kartuskiej ok. Ale takich miejsc jak Lokomotywownia naprawdę szkoda.

    • 13 2

    • oddać Konserwatora do prokuratury

      toż to profan i niszczyciel!

      • 4 0

  • zmiana organizacji ruchu w BRZEŹNIE (3)

    na ul. Gdańskiej. Ja proponuje postawić tam kamerę (skrzyżowanie z PCK), na pewno wyjdzie z tego wiele ciekawszy film. Mam tylko nadzieję, że nikt nie zginie, przez bylejakość oznaczeń objazdu. Czy to taki problem, żeby wstawić PODŚWIETLANIE ZNAKI informujące o zmianie pierwszeństwa przejazdu ? Przecież w gąszczu innych znaków, kolorowych reklam, na tle przystanku, ledwo kierowcy zauważają, że jest ZMIANA. A taki błyskający światłem znak, łatwiej zauważyć. Obite auta, niby żadna strata, ale ostrzegam, skończy się to czyimś kalectwem lub nie daj Bóg śmiercią. Oby nie.

    • 4 5

    • w sobote widziałem już chyba pierwszą stłuczkę

      chyba czerwony Fiat Panda, dostał w bok, ktoś wie o następnych ?

      • 0 0

    • (1)

      Kierowca ma patrzeć i uważać, a nie grzać.

      • 3 1

      • zobaczymy co powiesz takiemu

        kierowcy jak wjedzie Ci całym impetem w bok auta.A ty walniesz łbem o słupek. Łatwo mówić, "nie grzać"...Spójrzcie tylko ile jest znaków na tej ulicy, można by zamiast na ulice tylko znaki "czytać". A sporo jeździ na pamięć... I nic na to nie poradzisz...

        • 2 0

  • Panie Zaspiak ! (1)

    Ile razy można pisać w kółko to samo ? Czy pan słyszał o etapowaniu inwestycji ?Jeśli nie, proszę sobie poczytać ! Każda duża inwestycja infrastrukturalna w związku z dużymi kosztami jest podzielona na etapy— tyle w skrócie.

    • 3 2

    • No i człe szczęście tylko kiedy ten "zaspiańsko-wrzeszczański" etap będzie realizowany?

      oby nie na świętej NIGDY, bo jak znam życie to np. Płażyński sprzedał część Pasa Sartowego a Adamowicz nie może znaleźć już 20 lat właściciela?

      • 1 2

  • najbardziej jestem dumna z opisanych przez autora krawężników ;)

    • 2 1

  • Przynajmniej w tej Polsce coś powoli i mało ale jednak się dzieje,w takim tempie za 40 lat dogonicie zachód czego wam życze (3)

    rodacy Polacy

    • 3 4

    • NIGDY, powtarzam NIGDY ten glupi kraj, prostych katolickich glabow nie dogoni Europy (2)

      Europa ma nowoczesne spoleczenstwa, madre i nie spi. Tam sie buduje, tu pasozytuje.

      • 0 6

      • Akurat spora cześc zachodu to recesja, rosnące bezrobocie i rospasany socjal.

        Wielu ludzi wyobraża sobie, że w całej zachodniej UE jest jak w głównych miastach, ośrodkach wczasowych, czy też na wyspach. Krótka rundka po Francji czy Hiszpanii i człowiek dochodzi do wniosku, że wcale tak bardzo nie odstajemy.

        • 5 0

      • Skoro nie śpią to będą niewyspani

        a my po śnie, pełni energii miniemy ich nawet nie zwracając uwagi.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane