• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Raport z budowy: tak powstaje Trasa Słowackiego

Maciej Naskręt
29 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak powstają wszyskie odcinki Trasy Słowackiego.


Sprawdziliśmy, jak toczą się prace przy budowie Trasy Słowackiego. Robota wre, aż miło popatrzeć!



Pełną parą toczą się prace na trzech spośród czterech odcinków Trasy Słowackiego, której budowę zleca miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.

Przebieg Trasy Słowackiego w okolicach lotniska. Przebieg Trasy Słowackiego w okolicach lotniska.
Tu drogowcy rozpoczęli prace najwcześniej, bo w marcu tego roku. Trasa Słowackiego w Rębiechowie i Matarni to najmniej skomplikowany odcinek spośród wszystkich zaplanowanych w ciągu Trasy Słowackiego.

Na wielu fragmentach widać już nawierzchnię bitumiczną, choć nie są to jeszcze wszystkie jej warstwy. Aktualnie drogowcy zajmują się budową chodników i ekranów akustycznych. Przyglądając się postępowi prac napotkaliśmy ekipę drogowców układających nawierzchnie na wysokości ul. Elewów zobacz na mapie Gdańska.

Wiele do zrobienia pozostało drogowcom w obrębie przejazdu kolejowego w pobliżu ul. Radarowej zobacz na mapie Gdańska. Trwają tam prace kanalizacyjne, które przedłużyły się o tydzień.

Lotniskowy odcinek Trasy Słowackiego ma być gotowy jesienią tego roku. Wykonawcą jest firma Wakoz, która za zbudowanie drogi otrzyma 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.

Miejski odcinek. Miejski odcinek.
Co udało się drogowcom dokonać od kwietnia tego roku, kiedy ruszyła budowa? Widać już światło trasy na jej górnym odcinku. Ułożono m.in krawężniki, które wytyczają przebieg obu jezdni przy zbiorniku retencyjnym "Srebrzysko".

W sąsiedztwie "Garnizonu" trwają prace przy przełożeniu koryta Potoku Strzyża. Woda z górnego tarasu Gdańska będzie niebawem płynąć w wykonanym z żelbetu kanale. Znajduje się on pięć metrów na południe od dotychczasowego koryta.

Prace toczą się też przy budowie estakady nad al. Grunwaldzką i wiaduktu kolejowego, kawałek dalej w stronę Zaspy. Wznoszone są tam mury oporowe i przyczółki przyszłych obiektów inżynierskich. Na wsypie centralnej skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej wyrosły filary, które będą podpierać przyszłą estakadę.

Miejski odcinek Trasy Słowackiego buduje konsorcjum firm Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii za sumę 159 mln zł. Droga ma być przejezdna przed końcem przyszłego roku.

Droga Zielona. Droga Zielona.
Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.

Budowa tego 2,1-kilometrowego odcinka zaczęła się najpóźniej. Tam w połowie sierpnia ruszyły prace rozbiórkowe na terenie ogródków działkowych po południowej stronie ul. Uczniowskiej.

Roboty toczą się w dość niecodziennej atmosferze, bowiem pracownicy podwykonawcy muszą nie tylko burzyć altany po rezydujących tam wcześniej działkowiczach, ale też chronić teren przed plądrującymi go zbieraczami złomu. - Trudno skupić się na pracy, grasuje tu kilkudziesięciu złomiarzy - opowiada nam jeden z pracowników.

Niebawem zniknie też z powierzchni ziemi stara lokomotywownia położona tuż obok ul. Kochanowskiego. Jej wyburzenie zaplanowano na początek września.

Odcinek Drogi Zielonej pochłonie z kasy miasta nieco ponad 135 mln zł. Firma Budimex zobowiązała się, że wybuduje go do końca 2012 r.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.

Przebieg tunelowego odcinka Trasy Słowackiego. Przebieg tunelowego odcinka Trasy Słowackiego.
Na rozpoczęcie prac przy drążeniu tunelu i budowie dojazdów do tego obiektu trzeba jeszcze nieco poczekać. Konsorcjum firm, której liderem jest FCC Connstruction, złożyło odwołanie od drugiego rozstrzygnięcia przetargu. O sprawie pisaliśmy w połowie sierpnia.

Teraz Krajowa Izba Odwoławcza zbada odwołanie, którego podstawowym argumentem wciąż są niskie koszty wykonania. Konsorcjum Hydrobudowy, PBG S.A. i Aprivia S.A. z liderem - Obrascon Huarte Lain zaproponowało najkorzystniejszą ofertę, czyli budowę odcinka za 885 mln zł w 36 miesięcy. Jest to o propozycja o ok. 300 mln zł tańsza niż konsorcjum firm, której liderem jest FCC Connstruction.

Miejsca

Opinie (128)

  • Panie Zaspiak ! (1)

    Ile razy można pisać w kółko to samo ? Czy pan słyszał o etapowaniu inwestycji ?Jeśli nie, proszę sobie poczytać ! Każda duża inwestycja infrastrukturalna w związku z dużymi kosztami jest podzielona na etapy— tyle w skrócie.

    • 3 2

    • No i człe szczęście tylko kiedy ten "zaspiańsko-wrzeszczański" etap będzie realizowany?

      oby nie na świętej NIGDY, bo jak znam życie to np. Płażyński sprzedał część Pasa Sartowego a Adamowicz nie może znaleźć już 20 lat właściciela?

      • 1 2

  • A ja w to nie wierzę (6)

    A ja w to nie wierzę. Prezes mówił, że nic się nie robi. I Polska nie jest w budowie. A to wszystko, łącznie z zaprezentowanym filmikiem, to zwykła propaganda sukcesu. Kiedyś, gdy Chruszczow pojechał do Stanów, to na czas jego wizyty z całego kraku ściągnęli samochody i towary do sklepów, aby tylko zamydlić oczy ukochanego preze... o przepraszam; pierwszego sekretarza. I ytle w tym temacie. A poza tym to wszystko po to, aby chłopy zbaraniały po przyjeździe do miasta. A na koniec założę się, że najdalej za godzinę tego posta juz nie będzie na tym forum. Cenzura działa jak za dobrych chruszczowowskich lat!

    • 31 4

    • Dobre... (2)

      Dobra wypowiedż!!!Gdy na "wiecznie wczorajszych" mocherów nic nie skutkuje,trzeba ich w końcu dobić śmiechem.

      • 4 1

      • (1)

        Jasne, na szczęście mamy same sukcesy. TVN tak ogłosił i tego się trzymajmy.

        • 2 3

        • mnie nic nie przekona że białe jest białe a czarne jest czarne

          • 4 0

    • pewno że tak - nic się nie dzieje, Polska w bałaganie, to co widać w Gdańsku to właśnie ten bałagan, te drogi pobudowane to jedynie wirtualna rzeczywistość, nic się nie robi, nawet nie ma bilbordów z towarzyszem premierem Jarosławem, nie ma pomników Zimnego Lecha ... oj co jo piszę - Lecha Wspaniałego, nic się nie robi

      • 13 2

    • Prezes wie przecież najlepiej :)

      Ja też nie wierzę :)

      • 10 0

    • Dobrze prawi...

      polać mu :)

      • 5 0

  • najbardziej jestem dumna z opisanych przez autora krawężników ;)

    • 2 1

  • do DU..Y robota, tym bardziej że żadna to łaska ze strony miasta (2)

    Przypomnę, że trasę tą robią od 15 lat albo i więcej. Przez ten czas ludzie stoją non stop w korkach, żeby dojechać do pracy o powrocie już nie wspomnę.Ton paliwa wypalonego na stanie w korkach przez te lata nie zrekompensuje żadna trasa ani zmarnowanego w ten sposób czasu.Trasa po paru latach będzie się nadawała do remontu.Oto Polska

    • 10 14

    • tak sam od siebie marudzisz (1)

      czy PISmeje Ci za to placą?Dobrze, że nie wszyscy są tak ograniczeni jak Ty, bo potrafisz tylko siedzieć przed kompem i płakać.

      • 8 4

      • brawo za tą drogę, co ją budują od 20 lat, a najpóźniej miała być na EURO2012 ;)

        brawo za tą drogę, co ją budują od 20 lat, a najpóźniej miała być na EURO2012 ;)

        • 0 4

  • Rozbiórka Lokomotywowni to zbrodnia. (1)

    Rozebrali młyn na Kartuskiej ok. Ale takich miejsc jak Lokomotywownia naprawdę szkoda.

    • 13 2

    • oddać Konserwatora do prokuratury

      toż to profan i niszczyciel!

      • 4 0

  • Płyty betonowe przy Manhattanie (3)

    A tak z innej beczki - pytam bo wiem, że zaglądają tu często osoby z dużą wiedzą. Czy przy okazji remontu linii tramwajowej i nawierzchni znikną betonowe płyty na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Nowej Dmowskiego (przy McDonalldzie)? O obiecywany tunel już nawet nie pytam...

    • 35 6

    • Remont linii tramwajowej nie obejmuje remontu tej ulicy, także płyty zostaną. Wraz z modernizacją torowiska został odnowiony fragment al.Grunwaldzkiej i to by było na tyle w tym temacie.

      • 7 1

    • to jedyne miejsce we Wrzeszczu gdzie położono eksperymentalną nawierzchnię do badania wytrzymałości zawieszenia w samochodach i dopuki trwają prace badawcze pod kierunkiem prof.Jana Beton-Baton z płyty będą leżeć.

      • 27 4

    • płyty to atrakcja Wrzeszcza nie będzie tunelu nie będzie asfaltu :)

      • 15 3

  • I znowu autor się nie popisał.

    "Trasa Słowackiego w Rębiechowie i Matarni..." Tyle, że odcinek Słowackiego do Rębiechowa zamknięto jakoś z dwa lata temu i nie ma planów pociągnięcia nowego na razie.

    • 2 4

  • kto jest odpowiedzialny za wyskoie krawęzniki (2)

    kto jest odpowiedzialny za wysokie krawężniki na ścieżce rowerowej na przeciwko Manhatanu?! przebiłem tam dętkę :(

    • 3 4

    • fiury jest odpowiedzialny kretynie

      Gdybyś pomyslał, to wiedziałbyś, że nie ma tam jeszcze warstwy scieralnej.

      • 3 0

    • nowoczesne samochody, motory i rowery od lat maja opony bezdetkowe- czym jezdzisz

      pozdrawiam

      • 4 0

  • BRAVO to video sie po 5 sekundach zatrzymuje - moze ktos to naprawi . (1)

    • 0 2

    • Działa bez zarzutu.

      Zaktualizuj Flash Playera i zrestartuj przeglądarkę. Powinno pomóc.

      • 3 0

  • "W sąsiedztwie "Garnizonu" trwają prace przy przełożeniu koryta Potoku Strzyża. (3)

    Woda z górnego tarasu Gdańska będzie niebawem płynąć w wykonanym z żelbetu kanale."Jak to zacznie wylewać po deszczykach to dopiero będzie.

    • 36 19

    • (1)

      Istniejące koryto to właściwie też jest betonowa rynna. Po to są tam zbiorniki retencyjne żeby można było zatrzymać w nich nadmiar wody podczas ulew i później spuszczać wodę powoli, odpowiednio do przepustowości kanału.

      • 24 1

      • szczególnie jak jakiś zbiornik peknie...

        ... tak jak w zeszłym roku. To będą dopiero fajerwerki wodne, strzelające z gruntu prosto w niebo. :)

        • 5 8

    • na planach i wizualizacjach ladnie wygląda a to najwazniejsze

      dla urzędników

      • 7 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane