aktualności 24h

Norweska spółka zbuduje hotel na Wyspie Spichrzów (107 opinii)

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (249 opinii)

Święto Gdańska pod znakiem Euro (77 opinii)

Wjazdówki do Letnicy rozdane. Zamknięte ulice także w Oliwie (186 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (266 opinii)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (36 opinii)

sport

Pożegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim (6 opinii)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (116 opinii)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (236 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (24 opinie)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (7 opinii)

Gra licencjami w II lidze (64 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (148 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (2 opinie)

kultura

O czym śnią mieszkańcy Dolnego Miasta? nowość (5 opinii)

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (20 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (251 opinii)

zdrowie

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy nowość (11 opinii)

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

biznes

TPI: giełda w dół, a my zarabiamy nowość (2 opinie)

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi nowość (1 opinia)

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (19 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (6 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (34 opinie)

aktywne trójmiasto

Koszykarze Demolki i Korestu najlepsi (1 opinia)

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (64 opinie)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (44 opinie)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (5 opinii)

rozrywka

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (24 opinie)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (24 opinie)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (18 opinii)

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (12 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Rębiechowo przyjmuje samoloty z Okęcia

Trójmiejskie lotnisko w Rębiechowie przyjmuje samoloty z Okęcia, ale też z lotnisk sparaliżowanych mgłą.

fot. Sebastian Elijasz/KFP

Trójmiejskie lotnisko w Rębiechowie przyjmuje samoloty z Okęcia, ale też z lotnisk sparaliżowanych mgłą.

Wtorkowe awaryjne lądowanie samolotu na lotnisku w Warszawie, do tego środowe mgły na trzech innych lotniskach w Polsce, spowodowały, że gdański Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy przejmie część ich ruchu powietrznego. Nie wpłynie to na harmonogram zaplanowanych z Rębiechowa lotów.



Polskie lotniska w środę do południa.

graf. trojmiasto.pl

Polskie lotniska w środę do południa.

Stołeczne lotnisko będzie zamknięte do czwartku, po tym jak we wtorek lądował na nim awaryjnie, bo bez podwozia, Boeing 767 PLL LOT, który leciał do Warszawy z Newark w USA. Cały czas trwają tam prace służb, które próbują przesunąć Boeinga z pasa startowego, który blokuje teraz cały ruch lotniczy. Z tego powodu odwołane zostały m.in. poranne loty z Gdańska do stolicy. By uzyskać o nich informację najlepiej skontaktować się bezpośrednio z przewoźnikiem.

Zobacz komunikat PLL LOT.

Tymczasem lotniska, które miały przejąć znaczną część ruchu z Warszawy, czyli krakowskie Balice, poznańska Ławica i Łódź, zostały sparaliżowane przez mgłę. Dlatego to Port Lotniczy w Rębiechowie musiał przejąć sporą część ich ruchu lotniczego.

Czy któraś z twoich podróży lotniczych przebiegała niestandardowo?

tak, musieliśmy lądować na innym lotnisku

15%

tak, samolot zawrócił na początkowe lotnisko

4%

tak, wyprowadzano awanturującego się pasażera

3%

lądowaliśmy awaryjnie na skutek usterki samolotu

4%

nie, zawsze wszystko przebiegało bez problemów

74%

łącznie głosów: 787

- Nasze lotnisko ma najdłuższą po Okęciu drogę startową w Polsce, dlatego to właśnie my jesteśmy lotniskiem zapasowym dla Warszawy. Jeśli jednak będzie trzeba, przyjmiemy też te samoloty, które nie mogą lądować na lotniskach sparaliżowanych przez mgłę - mówi Michał Dargacz, rzecznik Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. - Bez problemu możemy przyjąć jeszcze ok. 20 samolotów, w tym pięć największych Boegingów 767. Dodatkowe samoloty nie zakłócą harmonogramu lotów, które mają odbyć się z naszego lotniska.

Od rana lotnisko w Rębiechowie przyjęło już m.in. lot z Hanoi, a o godz. 10.50 przyjmie kolejny, tym razem z Nowego Yorku.

Materiał wyemitowany przez telewizję TVN 24.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 147)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960678 2011-11-02 10:47 Granda w biały dzień!!! Co te warszawskie lotnisko ma tylko jeden pas startowy czy jak? (18)

Rozwali się jeden samolot i całe lotnisko zamknięte, ja nie mogę normalnie!!!

Załamane ręce

popieram opinię 54 / nie zgadzam się 186
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960681 2011-11-02 10:48 Przecież trąbiono z kazdej strony, że 767 zajął skrzyżowanie pasów.. (15)

popieram opinię 46 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960685 2011-11-02 10:50 to niech przepchną kawałek dalej! (14)

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 50
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960690 2011-11-02 10:51 Właśnie to próbują zrobić geniuszu. (4)

wyrocznia

popieram opinię 36 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960746 2011-11-02 12:31 gdyby to był Being Drimlajna to nie udało by się tak wylądować (3)

bo on jest z plastiku

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960756 2011-11-02 13:05 Ten "plastik" a raczej kompozyt jest twardszy od aluminium geniuszu (2)

Właśnie dlatego sie go wykorzystuje

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960781 2011-11-02 15:32 twardzy tak, ale by się zapalił od razu, metal się nie pali tak szybko jeno, (1)

Drimlajna na pewno by się przepalił przy lądowaniu bez wysuniętego nadwozia

Adam

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3960787 2011-11-02 15:45 Hehe ale że co? Sądzisz że akurat rzecz która ma non stop styczność z wysokomi temperaturami

... zbudowali z łatwopalnych elementów? :D Heheh no doprawdy sie ośmiałem :D W takim razie pal licho wszystkie normy materiałowe w lotnictwie hehhe od teraz budujemy wszystko z dynamitu :D

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960696 2011-11-02 10:54 (7)

Sam się przepchnij. Najlepiej gdzies pod schody. Wszyscy reagują z empatią. Tylko jacyś cholerni malkontenci widzą problem.Przecież takie wypadki zdarzają się niezmiernie rzadko. Cieszmy się, że pilot jest taki profesjonalny i posadzić samolot idealnie i wszyscy żyją.

ffsfsd

popieram opinię 35 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960698 2011-11-02 10:57 na szczęście jest taki zawsze szczęśliwy i zadowolony z wszystkiego oszołom jak ty, (2)

krytykujący malkontentów. dzięki bogu....

lalala

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 31
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960731 2011-11-02 11:47 (1)

A Ty kolejny prawdziwy Polak wciąż szukający dziury w całym? :)A co do "Załamane ręce" - pewnie w życiu w Warszawie nie byłeś i w samolocie nie siedziałeś a się rzucasz, że lotnisko zamknięte :-)

qw

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3960757 2011-11-02 13:07 Zostaw go... to bardzo neiszczęśliwy cżłowiek

wyłądowujący swoje frustracje w necie bo nie ma kogoś kto by go wysłuchał i przytulił

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960699 2011-11-02 11:00 Jak by pilot był profesjonalny to by zatrzymał się przed albo za skrzyżowaniem pasów! (3)

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 27

zgłoś do moderacji opinię 3960701 2011-11-02 11:02 ;))))

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3960722 2011-11-02 11:32 dobre

uśmiałem się, dzięki :)

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3960758 2011-11-02 13:09 No właśnie!

Policja już sprawdza czy czasem nie wjechał na to skrzyżowanie na czerwonym świetle, a mandacik za utrudnianie ruchu ma już gwarantowany. Niech no jeszcze sprawdzą czy miał sprawną gaśnicę i uprawnienia na przewóz wiecej niż 6 osób to dopiero polecą punkciki.

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3960779 2011-11-02 15:28

e tam przepchna...lepszym pomyslem dla samolotow jest przeskoczenie niczym zabka przez benka...wezcie sie w leb puknijcie. Pierwsza taka sytuacja w Locie, troche wyrozumialosci.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3960736 2011-11-02 12:11 Granda

Granda to jest Twoja niedouczona mozgownica. Naucz sie czytac ze zrozumieniem a potem zabieraj sie za komentowanie.

Juzek F ( z podkresleniem na "U"

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3960828 2011-11-03 12:54 każdy powód, a nawet jego brak - dobry do zrzędzenia

didi

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960679 2011-11-02 10:47 Super! Wylądują w Gdańsku, a później juz tylko sama przyjemność: droga pociągiem do Warszawy jedyne 8 h :))) (22)

popieram opinię 239 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960680 2011-11-02 10:48 autostradą 1h do Torunia i potem tyle do Wa-wy! (15)

Nie marudź.

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960683 2011-11-02 10:49 Taaa, autostrada, szczególnie jak ktoś nie ma prawa jazdy żeby auto pożyczyc (albo pieniedzy) (5)

nie marudź, tylko myśl szerzej.

bez odbioru

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960689 2011-11-02 10:51 ale nie pisz, że 8h jak już bo można szybciej zajechać! (1)

bez odbioru

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 3960697 2011-11-02 10:55 Pociągiem 8 h, własnie przedłużył sie czas jazdy do warszawy PKP ze względu na kolejne remonty

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960707 2011-11-02 11:06 do warszawy wiozą ich busy przewoźnika (1)

więc nie pitol.

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3960716 2011-11-02 11:19 Średnio po 16 sztuk w 9osobowym busie

zabrakłoskrzynekpojablkach

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3960829 2011-11-03 12:58 chyba jednak linie lotnicze muszą ich dowieźć na miejsce docelowe, a nie porzucić w polu

to w kwestii za szerokiego myślenia, w prostych tematach

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960688 2011-11-02 10:51 Dobre dobre (7)

Chyba dawno nie jechałeś człowieku autem do Warszawy. 2 h do Warszawy z Gdanska hahahaha dawno się tak nie usmiałem :)))

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960692 2011-11-02 10:52 ech, ech (6)

Ty chyba dawno nie jechałeś bo od prawie 3 tyg. jest autostrada!

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960695 2011-11-02 10:54 Nie każdego stać na autostradę (5)

ps. 2 h do Warszawy? takie rzeczy to tylko w Erze :)

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960700 2011-11-02 11:01 Nie ma już ery (1)

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3960703 2011-11-02 11:04 Tak możliwe jak firma której nie ma, kumasz coś czy kompletnie nic...?

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960743 2011-11-02 12:20 hmm (2)

18 zl ... jesli kogos stac na samochod i na paliwo do warszawy to wydaje mi sie ze stac i na przejazd autosrtada ... chyba ze jestes oszcednisiem :)

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960750 2011-11-02 12:48 (1)

jeszcze 2 miesiace 17zł50gr, a potem prawie 50zł, niestetyteraz trzeba jeździć, potem mozna przestać. może zresztą zrobia jeszcze kawałem Siódemki. Już teraz się fajniej jezdzi niz dawniej, ale niestety to 4-5 godzin.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3960796 2011-11-02 16:06

29,90 o ile dobrze się orientuję....no ale to prawie 50:) niemal 100 :) a niemal 100 to jakby nie patrzeć już prawie 200.....i tak się kończy słuchanie Pisiorów - podczas kampanii słyszałem od nich, że do Krakowa będziemy płacić 500, jak będzie pełne a1 + kawałek a4.Jak to Kant mówił - trzeba wyjść z niepełnoletności, czyli zacząć myśleć samodzielnie, a nie słuchać korytarzowych plotek pana Zdzisia

y

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3960732 2011-11-02 11:48 Bardzo ciekawe...

"... tyle do Wa-wy!" Czyli ile? Też 1 h? Chciałbym to zobaczyć... ;-)

Crs

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960711 2011-11-02 11:11 LOT zapewnia transport autobusem (4)

a do wawy cwaniaku jedzie się teraz 6-7godzin ze wzgledu na objazdy - niedługo będzie 2,5 godziny malkontencie. Remontują źle, nic nie robią też źle - czemu w tym kraju wszyscy marudzą? :/

pie*rzeni malkontenci

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960713 2011-11-02 11:12 jak jedziesz starą 7-ką i innej drogi nie znasz to jedzesz 6-7 godzin (3)

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960730 2011-11-02 11:45 ...ile godzin??? (2)

a ja jeżdżę tylko siódemką...i zazwyczaj zajmuje mi to 4:15 - 4:30... więc bez przesady z tymi 7 godzinami...:)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3960760 2011-11-02 13:21 Naucz sie czytac POCIĄGIEM 8 H!!!!

Ale chyba za duzo wymagam od półgłowka.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3960776 2011-11-02 14:59 debesciak? kierowca autokaru musi przestrzegać ograniczen predkosci gamoniu!

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3960762 2011-11-02 13:27 w te 8 h ...

... to prawie do Hanoi spowrotem można by dolecieć :)

ser

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960682 2011-11-02 10:48 (4)

No to przez kilka godzin wzrośnie wskaźnik zarozumiałych warszawskich pseudobiznesmenów i lansiarzy.

popieram opinię 78 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3960734 2011-11-02 11:49 a co to za mapa bez legendy ?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3960814 2011-11-02 19:22 kompleksy

trzeba leczyc, anonimie zacznij od dzisiaj

hugo

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960840 2011-11-03 21:10 Warszawa to biznes i kultura, a Gdansk to buraki i badziewie z POwcami na czele (1)

zabierzcie ich sobie z Warszawy

i^

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3960843 2011-11-04 18:00

taaak, biznes... normalnie polskie las vegas

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960687 2011-11-02 10:51 To teraz podróżni będą mieli okazję zobaczyć jak naprawdę wygląda lotnisko jednej z polskich aglomameracji. (1)

Gdyby nie typ pogody, to by myśleli, że wylądowali w Bangladeszu.

popieram opinię 52 / nie zgadzam się 33

zgłoś do moderacji opinię 3960718 2011-11-02 11:28 MARUDO, obok zobaczą jak budują nowe, większe i lepsze

pewnie rolmops jesteś

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960702 2011-11-02 11:04 Granda w biały dzień!!!!!!!/ Czyli bzdury ludzie wypisujecie. (2)

Szanowni państwo jeśli wypisujecie takie bzdury - typu ma jeden pas startowy /granda zastanówcie się .Wiele portów lotniczych ma jeden pas startowy i nie jest to jakąś gandą ,fakt stwarza to pewne trudności i tyle.A jeśli się tyczy trudności - bo teraz dojazd do warszawy to zastanówcie się .Ja w połowie stycznia leciałem z Oslo do Gdańska i z powodu mgły pomimo 3 prób lądowania pilot zdecydował się lodować w Poznaniu więc musiałem doliczyć sobie ok 7 godzin i czapkav mi z głowy nie spadła . Konkluzja - Bezpieczeństwo to podstawa . Brawa dla załogi LOTu za wzorowe awaryjne lądowanie.

Wojtek

popieram opinię 107 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3960764 2011-11-02 13:34 problem z Polskimi lotniskami

jest taki że brak jest porządnych systemów informacyjnych dla podróżnych. Sam miałem sytuację kiedy samolot po 5 godzinach oczekiwania, został w końcu definitywnie odwołany, o to nie mam pretensji, takie jest ryzyko, ale pretensje mam do braku jakiejkolwiek informacji. Jeden człowiek za biurkiem odpowiadający na pytania 100 pasażerów to trochę bez sensu, a wystarczyłby monitor z odpowiednia informacja o przyczynach i dalszych planach...

MJ

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3960824 2011-11-03 01:02

a tak poza tym warszawa ma dwa pasy...

Liu...

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3960706 2011-11-02 11:05

WARS wita Was...WARS wita Was

popieram opinię 34 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3960708 2011-11-02 11:09 i niech się

męczą warszawka -oby dobrze zapamietali ze gdyby nie gdańsk to jeszcze na innym zadupiu by wyladaowali

ziom

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960712 2011-11-02 11:12 Po okęciu najdłużsża drogę startową ma Rzeszów ... (7)

... 3200 metrów, a Gdańsk tylko 2800 m.

Cani

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3960717 2011-11-02 11:22

Rzeszów to zapasowa stolica, a Gdańsk tylko lotnisko.

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960740 2011-11-02 12:17 Cani, przypomnij tę dziwną nazwę lotniska, z której wszyscy laliśmy (2)

Sir Sierragula...coś tam :DA w ogóle, to gdzie to było?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960745 2011-11-02 12:27 Prosze :-) (1)

Sir Seewoosagur Ramgoolam - na Mauritiusie :)

Cani

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3960748 2011-11-02 12:42 O właśnie :)

Dziękuję :*

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3960742 2011-11-02 12:19

tylko tam nie ma terminala :)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3960813 2011-11-02 18:47 droga startowa

Zgadza się po rozpędzeniu owiec i baranów nawet 8100m.

jl

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3960818 2011-11-02 20:42

Dane z wikipedii są sprzed przebudowy Gdańskiego.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960719 2011-11-02 11:29 Brawo pilot ale co do stanu technicznego naszych 767 mam obawy od paru lat (13)

nie wiem czemu jeszcze ktos lata tymi 30+ letnimi struclami ktore maja wylatane masakryczna ilosc godzin. Gratulacje dla pilota ale majac znajomego wlasnie na lotnisku w Newarku wiele razy slyszalem o naszych super samolotach i ich stanie technicznym. Sam bylem swiadkiem wybuchu silnika przy starcie samolotu LOTu wlasnie z Newarku pare lat temu. A tutaj awaria ukladu hydraulicznego pol godziny po starcie, dobrze ze mieli jeszcze stery sprawne.

nieLOT

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 48
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960725 2011-11-02 11:35 (5)

LOT nie ma żadnego samolotu starszego niż 30 lat. Wszystkie kupione nowe po 1990 roku. A ten z awaria akurat był najmłodszy - miał 14 lat.

Anti-frustro

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960733 2011-11-02 11:49 co z tego? to wersja budżetowa (3)

Nie posiada układu do zrzutu paliwa (są to dwie pompy oraz dysze umieszczone między silnikami). Przez to pilot musiał wylatać paliwo do masy dozwolonej dla lądowania bez podwozia. Z około 100 ton do trzech. Zresztą, nawet, żeby wylądować na podwoziu, musiałby około 20 ton spalić (masa startu jest z reguły wyższa od dozwolonej masy lądowania)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960759 2011-11-02 13:15 Żaden 767 nie ma instalcji do zrzutu paliwa znaFco (1)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3960770 2011-11-02 13:56 część ma

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3960827 2011-11-03 09:19 aj! ignorancja aż kłuje w oczy!

po pierwsze: z jakich 100 do 3 ton? 100 ton to miał w Newarku, nad Warszawą musiał wypalić znacznie mniej. po drugie: wypalenie paliwa jest zawsze bezpieczniejsze niż bezpośredni zrzut, dlatego w 99% przypadków tak się robi. po trzecie: krążąc nad warszawą pilot miał dodatkowy czas na próbę uruchomienia podwozia.

mp

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3960839 2011-11-03 21:06 Przpuszczalnie chcieli zaoszczedzic na servisie w Newarku

USA to nie Polska i za takie uslugi sie slono placi

mila

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3960754 2011-11-02 13:01 30+

na innych portalach jest jasno napisane ze samolot ma 14 lat wiec nie wiem skad masz info o ponad 30-letnich samolotach

kusco

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960780 2011-11-02 15:31 (3)

bezedury piszesz nielocie:) samolot moze miec i z 20 lat. Zapominasz, albo nie wiesz, ze poszczegolne czesci sa wymieniane, po zuzyciu, zpesuciu, czy kiedy dobiegnie ich kres:) Silnik, ktory sie zapalil przy tobie mogl miec np. z 2 lata, a maszyna 25. Jedno nie ma wspolnego z drugim. Cos uslyszales i klepiesz. Gdzies dzwoni, ale nie wiadomo, w ktorym kosciele prawda?:)

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960791 2011-11-02 15:51 to tak jak z pełnoletnim golfem (2)

niby wszystko wymieniasz ale wciąż 300km bez awarii nie przejdziesz :D

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3960809 2011-11-02 18:09 sami znawcy hehe

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3960842 2011-11-04 14:55

zupelnie nie o to chodzilo...nie kwestionuje czy one sa tak sprawne jak prosto z tasmy, tylko podpowiadam temu panu, ze piernik nie ma za wiele wspolnego z wiatrakiem:) Bo silnik mogl byc duzo "mlodszy" niz cala konstrukcja samolotu, wiec co to ma wspolnego z opinia, ze latamy struclami?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3960782 2011-11-02 15:33

Jak już to nie "ilość godzin", a "liczbę godzin"... "Godziny" są policzalne

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3960783 2011-11-02 15:34 :)

jedno nie ma wspolnego z drugim. W samolotach wymienia sie poszczegolne czesci jak przyjdzie na nie pora, albo sie zepsuja. Samolot, w ktorym palil sie silnik mogl miec i z 25 lat, a sam silnik 2 lata. Nie ma to zwiazku. Nie klep wiec bzdur:)

ca

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960720 2011-11-02 11:30 głupie samoloty (8)

czemu we mgle nie lądują?

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 21
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960739 2011-11-02 12:14 (1)

Jakby Ci tu powiedzieć? A pamiętasz może poprzedni duży wypadek lotniczy polskiego samolotu?

Anti-frustro

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3960741 2011-11-02 12:17 oj tam

niech chociaż próbują, raz się udało a niech raz nie :)

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3960784 2011-11-02 15:34

a co maja skrzydlami pas wymacac? po omacku maja ladowac?

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960785 2011-11-02 15:38 (3)

Ponieważ tylko lotnisko w Warszawie ma ILS CAT III, umożliwiający lądowanie przy kiepskiej widoczności

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960792 2011-11-02 15:53 O Matko! Jakby znów sie rozbił polski samolot lądując we mgle to.... (2)

nie pozostałoby nic innego niż tylko wyprowadzić się z kraju i pozostawić w nim jedynie polityków niech sie przez kolejne trzy lata kłócą czy to ruscy czy nie

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3960795 2011-11-02 16:02 (1)

A co to ma do rzeczy?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3960805 2011-11-02 17:16 To żeby lepiej nie kusili losu bo mamy już dość i katastrof i kilkumiesiecznego kwękania

Lepiej nie ryzykować.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3960789 2011-11-02 15:49 Bo nie widzo!

Ot co.

Obzerwer

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: