• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa węzła przesiadkowego. Zmiany w kursowaniu tramwajów potrwają pół roku

Maciej Korolczuk
10 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • W sobotę 21 stycznia na 6 miesięcy tramwaje znikną z wiaduktu Armii Krajowej nad torami kolejowymi.
  • Tramwaje jadące na Chełm i Łostowice pojadą objazdem przez Hucisko i 3 Maja.
  • Już na początku tego tygodnia trwały prace montażowe przy sygnalizatorach skręcających z 3 Maja w Armii Krajowej.
  • Nowy przystanek tramwajowy przy skrzyżowaniu 3 Maja z ul. Rogaczewskiego.

Rusza ostatni, ale najbardziej pracochłonny etap budowy węzła przesiadkowego na wiadukcie Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska nad torami kolejowymi przy budowanym Forum Gdańsk. W związku z tym od soboty 21 stycznia przez kolejnych 6 miesięcy tramwaje jadące na Łostowice i Chełm jeździć będą objazdem przez 3 Maja i Hucisko.



Jaki wpływ na twoje poruszanie się po centrum Gdańska będą miały wprowadzane zmiany?

O tym, że tramwaje znikną z wiaduktu w Śródmieściu Gdańska pisaliśmy już na początku grudnia, gdy drogowcy na kilka tygodni przed czasem oddawali do użytku drugi z nowych wiaduktów na Węźle Groddecka.

Wkrótce ruch tramwajów na wiadukcie, gdzie niebawem powstanie duży węzeł przesiadkowy, zostanie wyłączony, a składy jadące na Chełm i Łostowice zostaną skierowane na Hucisko zobacz na mapie Gdańska3 Maja zobacz na mapie Gdańska. Zmiany mają potrwać kilka miesięcy. Tramwaje wrócą na nowy węzeł dopiero w trzecim kwartale 2017 r.

W praktyce będzie to oznaczać dla podróżnych kilka zmian.

Pasażerowie linii 2, 6, 7 i 11, których trasa biegnie obecnie przez ul. Okopową i wiadukt AK, będą jeździć objazdem przez Hucisko i 3 Maja.

  • Zamknięte torowisko tramwajowe między węzłami Groddecka a Unii Europejskiej. Zmiany potrwają pół roku.
  • Nowy schemat linii tramwajowych obowiązujący od 21 stycznia.
Dla tych linii z użytkowania zostaną wyłączone przystanki "Brama Wyżynna zobacz na mapie Gdańska" i "Śródmieście SKM zobacz na mapie Gdańska", dla których wyznaczono przystanki zastępcze: dla "Bramy Wyżynnej" - "Hucisko", natomiast dla "Śródmieście SKM" - nowy przystanek zobacz na mapie Gdańska, który zostanie utworzony na ul. 3 Maja pomiędzy Węzłem Groddecka a ul. Rogaczewskiego. Dodatkowo mieszkańcy Gdańska będą mogli ponownie korzystać z przystanku "Urząd Miejski". Nie zmienią się za to trasy dla linii 3, 8 i 9 jadących przez centrum na Przeróbkę i Stogi.

Zmiany nastąpią w sobotę 21 stycznia i potrwają ok. 6 miesięcy.

Warto dodać, że osoby, które będą chciały dostać się na zastępczy przystanek tramwajowy przy ul. 3 Maja z peronu SKM Śródmieście, mogą iść na dotychczasowy przystanek tramwajowy "Śródmieście SKM", a następnie przejść przez al. Armii Krajowej na chodnik wzdłuż nowego wiaduktu północnego AK.

Co dalej? Wiosną ruszą też prace na samym Węźle Groddecka, m.in. rozpocznie się przebudowa prawoskrętu z ul. 3 Maja w al. Armii Krajowej oraz remont nawierzchni na początkowym odcinku Trasy W-Z. W drugiej połowie roku - już na ostatniej prostej przed otwarciem Forum Gdańsk - ruszy przebudowa skrzyżowania Wałów Jagiellońskich z Podwalem Grodzkim zobacz na mapie Gdańska oraz budowa nowego przejazdu drogowo-tramwajowego.

Wideo archiwalne

Opinie (161) 1 zablokowana

  • (7)

    Sześć linii przeprawiających się przez Hucisko oznacza korki tramwajów sięgające z jednej strony Opery,a z drugiej Odrzańskiej i Siedlec,bo nie jest fizyczną możliwością przejazd dwóch tramwajów na raz przez skrzyżowanie,bo po pierwsze przystanek Hucisko jest za krótki,by na nim stawały jednocześnie dwa tramwaje,a po drugie cykl świateł na Hucisku jest dla tramwaju za krótki.Linie tramwajowe 2,6,11 powinny kursować ul 3 Maja prosto przez Dworzec PKS w obie strony.Z Dworca PKS można łatwo dostać się tunelem do dworca kolejowego.Pasażer jadący np z Chełmu do Brzeźna bez problemu będzie mógł przesiąść się na "3" na przystanku Brama Oliwska.Z Dworca PKP do Wrzeszcza,Oliwy i Jelitkowa pozostałaby możliwość jazdy liniami 8,9,12.Z resztą chyba taka organizacja ruchu będzie niezbędna po uruchomieniu dodatkowej sygnalizacji świetlnej 80 m od przystanku Dworzec Gł,która ma umożliwić wygodny wjazd i wyjazd do centrum handlowego.A to,że tramwaje będą stać po 15 minut w korku,nikogo nie obchodzi.

    • 52 3

    • Dobrze gada!

      Polać mu!

      • 10 2

    • Należy zauważyć, że sytuację pogorszą wiecznie niesprawne zwrotnice. W sumie pewnie i tak dopiero po tygodniu je włączą jak to zwykle bywa :P

      • 11 0

    • (1)

      A nie pomyślałeś,że niektórzy chcieliby pojechać do Nowego Portu bez przesiadek.
      A co to znaczy budowa węzła przesiadkowego?
      Czyżby miasto przymierzało się do zmuszania pasażerów do ciągłego przesiadanie się z jednego środka transportu na drugi?

      • 1 2

      • z Chełmu do Nowego Portu jest bezpośrednie połączenie linią 7.Bezpośredniego tramwaju z Chełmu do Brzeźna,czy na Stogi nie ma i nie było.A co do węzła przesiadkowego koło tej nowej galerii handlowej to jest on w tym miejscu cokolwiek bez sensu,bo jest on zbyt blisko głównego centrum komunikacyjnego jakim jest Dworzec Gł.Trudno sobie wyobrazić konieczność przesiadania się z autobusu np 151 na tramwaj,by podjechać jeden przystanek do Dworca Gł.

        • 4 0

    • (2)

      Na stronie ZTM była informacja, że koło PKS będą jeździć 7, 11 i 4 w obie strony ale ze względu na uszkodzoną zwrotnice przy UM i braku możliwości skrętu z Nowych Ogrodów w 3-Maja linia 4 zamiast na Siedlce pojedzie do Łostowic

      • 2 0

      • (1)

        Nóż się w kieszeni otwiera...Ten rozjazd jest zepsuty od zeszłego roku.Wymiana zwrotnicy nie powinna zająć więcej niż jedną noc,tym czasem nic się z tym nie robi.Czyżby to była jakaś skomplikowana technologia wymagająca interewencji specjalistów z NASA?Niech urzędnicy odpowiadający za tory tramwajowe zadzwonią do Polskich Linii Kolejowych i tam dowiedzą się,kto i jak jest w stanie wymienić rozjazd kolejowy(tramwajowe się wiele nie różnią),skoro sami nie potrafią zorganizować tak prostej operacji.

        • 10 0

        • Uważam dokładnie tak samo jak ty i też się zastanawiam czy naprawa tej zwrotnicy to jakaś mega skomplikowana operacja

          • 5 0

  • Korki na Hucisku (5)

    Genialne. Już dzisiaj w godzinach szczytu tworzą się korki przez tramwaje skręcające na Hucisko. Dlaczego nie wykorzystywać istniejącego przystanku przy PKS? I łatwiej by było się przesiadać z SKM i łatwiej byłoby się poruszać na przystanku tramwajowym PKP, który jest za wąski jak na to co dzieje się tam w godzinach szczytu.

    • 35 5

    • (2)

      Korki tworzą się przez nadmiar aut, a nie tramwaje. Jeżeli nadal brakuje wyobraźni, to wyobraź sobie zamiast jednego tramwaju 150 samochodów.

      • 4 6

      • (1)

        Niejasno się wyraziłam. Nie miałam na myśli korków samochodowych- z uwagi na to, że 10 i 12 skręcają w Hucisko, w godzinach szczytu tworzą się kolejki tramwajów aby przejechać przez światła.

        • 5 0

        • Teraz jak dodamy jeszcze 2,6,7,11 skręcające na tym skrzyżowaniu korki sięgną Opery.Biorąc pod uwagę jeszcze 10 i 12 oznacza to w szczycie jeden tramwaj na minutę chcący skręcić w Hucisko.Tym czasem sygnalizacja świetlna umożliwia skręt jednego tramwaju na dwie minuty.W obliczeniu nie uwzględniłem wozów linii 3,8,9,które będą jechać prosto i też zajmować tory razem z pojazdami pozostałych linii.Jak wspominałem wyżej jedynym rozwiązaniem zapobiegającym paraliżowi komunikacji tramwajowej w Śródmieściu jest skierowanie tramwajów 2,6,11 na odcinku Brama Oliwska-Pohulanka ulicą 3 Maja przez Dworzec PKS-Urząd Miejski.

          • 5 0

    • Tam jest coś z torami (1)

      Dlatego 4 jezdzi do jelitkowa przez hucisko

      • 1 1

      • 4 7 i 11 będzie przez PKS. ZTM.PL polecam sprawdzić

        • 1 0

  • Kolejna inwestycja w Gdańsku a u Szczurka w Gdyni dalej marazm

    • 9 6

  • Boże! myślałem, że już przez pół roku nie będzie wogóle tramwai na południu!

    • 11 2

  • kiedy jakiś artykuł o inwestycjach u nas w Gdyni? (1)

    • 6 8

    • Gdynia i inwestycje? ;) Ludzie masowo uciekają z tego miasta póki jeszcze nieruchomości są tam coś warte

      • 6 1

  • Dlaczego przez Hucisko?! Lepiej przez 3 Maja do końca i można by łatwiej się na SKM przesiadać!

    • 21 3

  • A kiedy wyrównają asfalt bo co kawałek tam uskok na kilkanaście centymetrów.

    • 8 1

  • Hucisko na bank będzie niedrożne.

    • 21 2

  • Disneyland

    Budyń buduje blaszak w takiej lokalizacji. Mysle, ze powinien odpowiedziec za to. Przypomne, ze chciał wczesniej wybudowac Makro na Zaspie, niedaleko deptaka, market przy Parku Oliwskim, ale nie udało mu sie. Kiedy pozegnacie tego człowieka ???

    • 19 7

  • Zimą nie rozpoczyna się budowy, co oni powariowali

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane