- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (40 opinii)
- 2 Remont przed budową Drogi Zielonej (121 opinii)
- 3 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (171 opinii)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (358 opinii)
- 5 Oszukane "30 stopni" w majówkę (41 opinii)
- 6 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (289 opinii)
Ruszył przetarg na projekt i budowę przystanków PKM w Gdyni
Miesiąc mają firmy i konsorcja na złożenie wniosku o dopuszczenie do przetargu na projekt i budowę przystanków PKM na Karwinach i przy stadionie w Gdyni. Spółka PKM ogłosiła właśnie przetarg na to zadanie. Terminem ich realizacji to koniec 2016 r. Koszt budowy dwóch przystanków PKM na terenie Gdyni ma wynieść niecałe 33 mln zł netto.
Zamówienie będzie prowadzone dwuetapowo. W pierwszym etapie firmy i konsorcja będą mogły złożyć wnioski o dopuszczenie do przetargu. Na to mają czas do 1 lutego. Po tym terminie spółka PKM sprawdzi złożoną dokumentację i zakwalifikuje tych potencjalnych wykonawców, którzy spełnią wymogi formalne. W drugim etapie firmy i konsorcja spełniające wymogi złożą oferty.
O wyborze wykonawcy ma decydować w 90 proc. cena ofertowa. 10 proc. to termin realizacji inwestycji.
Sprawdź aktualny rozkład pociągów PKM i SKM
Perony na nowych przystankach to nie wszystko
Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny pod ul. Wielkopolską obejmuje wykonanie dwóch peronów jedno-krawędziowych wraz z dojściami dla pieszych. Konstrukcja peronu zostanie wykonana z prefabrykowanych elementów. Ponadto zostanie wykonany układu komunikacyjny w pobliżu przystanku PKM Gdynia Karwiny - chodniki powiązanie z peronami i wzdłuż ul. Wielkopolskiej i ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej. Do peronów będzie można dojechać windami i skryć się m.in. przed deszczem pod wiatą.
Natomiast realizacja przystanku PKM Gdynia Stadion przy ul. Sportowej oprócz dwóch peronów jedno-krawędziowych i wind, przewiduje wykonanie układu komunikacyjnego w pobliżu przystanku polegająca na rozbudowie i dostosowaniu do projektowanych schodów na perony. Również wymiana nawierzchni chodnika przy krawędzi ulicy i dostosowanie go do nowego układu pieszego.
Na obu przystankach staną także ozdobne czerwone wiaty, które już teraz napotkamy na gdańskich przystankach PKM, a także elektroniczny system informacji pasażerskiej.
Potrzebny tor w torze
W ramach inwestycji powstanie także splot torowy w rejonie przystanku PKM Gdynia Karwiny. To dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Linią kolejową porusza się się jeden lub nawet dwa pociągi ponadgabarytowe w tygodniu.
Właśnie wspomniany splot torowy był przedmiotem wydłużających się uzgodnień między PKP PLK i spółką PKM.
- Cieszymy, że udało nam się uzgodnić kwestie techniczne związane z budową przystanków ze spółką PKP PLK - zarządcą linii, przy której powstaną przystanki. Planujemy wykonać prace budowlane w 2016 r. Kiedy dokładnie będą otwarte nowe przystanki trudno teraz jeszcze wskazać - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Całość inwestycji w Gdyni ma pochłonąć ok. 33 mln zł. Do inwestycji nie dawno dołożyła 4,5 mln zł Gdynia. Jednak plany wydatkowe ostatecznie zweryfikuje wynik przetargu.
W dalszej perspektywie jest też budowa przystanku PKM na Wzgórzu św. Maksymiliana. Koszt nowej inwestycji miał się zamknąć w kwocie 3-4 mln zł. Pojawiły się wizualizacje. Po stworzeniu projektu budowlanego inwestycja miała szybko ruszyć. Okazało się, ze na jego budowę potrzeba 30 mln zł. Więcej o tym piszemy w osobnym artykule.
Ukończona w połowie grudnia stacja PKM Gdańsk Osowa.
Opinie (177) 2 zablokowane
-
2015-12-29 22:01
"nie dawno" ??
- 1 0
-
2015-12-29 22:13
Dlaczego nie PKM Wzgórze? (1)
Ja się pytam. Wzgórze to idealny węzeł przesiadkowy na podłączenie tam jeszcze PKM.
- 9 1
-
2015-12-31 09:58
Mnie tylko Wzgórze urządza
- 0 0
-
2015-12-29 22:13
Stacja Karwiny (1)
Oj Gdynianie. I wy dojeżdżający z prowincji. Jak wam rozgrzebią na 2 lata skrzyżowanie Sopocka / Wielkopolska to wam kapcie pospadają. Będziecie zasuwać z buta albo rowerem to będzie szybciej. Oba wiadukty nad torami mają zostać zburzone i postawione na nowo.
- 14 10
-
2015-12-29 23:50
Co gorsza nie widzę na wizualizacji
Ożeby geometria tego skrzyżowania miała się zmienić. Brak lewoskretu w Sopocką jadąc z centrum, co jest głowną przyczyną powstawania korka w tym miejscu. Prawoskrętu w Strzelców także brak. A miejsca tam na to pod dostatkiem.
Na Sopockiej brak prawoskrętu, więc korek często sięga Brodwina..
Jak już fundować tam blokadę skrzyżowania przez parę miesięcy to zrobić to raz a porządnie.- 8 2
-
2015-12-29 22:46
Bez wspólnego biletu w miarę przystępnej cenie, sensownych skomunikowań i cyklicznego rozkładu jazdy nadal będzie to prowizorka. Mimo wszystko cieszę się z budowy przystanków bo to kolejny krok do przodu.
- 10 1
-
2015-12-29 22:59
Po co przystanek Gdynia Stadion ??? (4)
Czy tam ktoś mieszka ? Czy tam ktoś dojeżdża do szkół lub na uczelnię ? A może są jakieś duże zakłady pracy lub osiedla ?
Powinien być przystanek na Karwinach i Obłużu , do tego Pogórze i Oksywie z Babimi Dołami . Tam jest największa mobilność. Tam mieszka najwięcej Gdynian i z ich podatków idzie największy dochód.- 18 9
-
2015-12-29 23:08
(1)
Czy są tam jakieś zakłady pracy?
Czy są tam organizowane imprezy zbiorowe?
Czy w pobliżu znajduje się centrum handlowe?
Na te i inne pytanie odpowiedz sobie, udając się na zimowy spacer- 9 1
-
2015-12-29 23:22
Gdynia to nie centrum tylko osiedla !
- 4 3
-
2015-12-29 23:33
ja będę jeździł tam do pracy. są tam parki technologiczny i biurowy na łużyckiej
- 7 1
-
2015-12-30 00:34
Te pytania to jawny przejaw ignorancji lub niewiedzy z twojej strony.
- 5 2
-
2015-12-29 23:05
Naskrecie! Jaka stacja PkM osowa?
To stacja PKP PLK SA a nie PKM. Pkm wybudowalo tam jedybie peron, czyli 10% inwestycji...
- 3 2
-
2015-12-29 23:08
A kiedy przystanek Wzgórze św. Nowotki?
- 13 4
-
2015-12-29 23:15
A ja się ciągle zastanawiam nad sensem lokalizacji stacji Karwiny (2)
- Na etapie budowy paraliż komunikacyjny.
- Karkołomne i kosztochłonne rozwiązania inżynierskie (wiadukt, dodatkowy tor, skrzyżowanie z ul. Sopocką i ul. od strony Małego Kacka).
- Czas przejazdu do Wrzeszcza dłuższy niż autobus i SKM-ka.
+ dojazd do dzielnic wyżej położonych niż Wrzeszcz
+ połączenie z lotniskiem
Aby zachęcić do korzystania z PKM-ki trzeba zapewnić krótszy czas przejazdu, niż dotychczasowymi środkami lokomocji i cenę oczywiście też...
Umieszczenie przystanku np kilometr niżej (w stronę Gdyni) moim zdaniem by dało szansę mieszkańcom Karwin i Małego Kacka i by rozładowało ruch na Karwinach.
W komunikację dowożącą chętnych do przystanku Karwiny nie wierzę (chyba że w końcu będą normalne ceny na CAŁĄ komunikację trójmiejską)
Wiem, że dyskusja jest jałowa, bo już wszystko ustalone, ale może w przyszłości nowe przystanki powstaną w rozsądniejszych lokalizacjach.
Na razie trzymam kciuki aby się PKM-ka nam zapełniła.
Pozdrawiam- 10 13
-
2015-12-30 12:14
nie do końca..
"Umieszczenie przystanku np kilometr niżej (w stronę Gdyni) moim zdaniem by dało szansę mieszkańcom Karwin i Małego Kacka i by rozładowało ruch na Karwinach."
Jaki sens ma umieszczanie przystanku w głębi osiedla? Poza korzyściami dla wybranej, małej grupki mieszkańców, to wszyscy inni mieliby dłużej i trudniej... Moim zdaniem pomysł kompletnie chybiony.
Czas przejazdu autobusem i SKMką jest mocno zależny od natężenia ruchu na ul. Wielkopolskiej. Zatem te 40 minut, które obecnie zajmuje PKMce będzie często szybszym rozwiązaniem niż bus+SKM. Dodatkowo bardzo dużą zaletą jest brak przesiadki!
Ja przynajmniej chwalę sobie obecne rozwiązanie :)- 8 0
-
2015-12-30 16:39
PKM do wrzeszcza szybciej
autobus do redłowa plus skm to - 15min + 25 min = 40 min - ALE BE KORKÓW NA WIELKOPOLSKIEJ
Z korkami dochodzi 10 minut rano i 20 minut ekstra popołudniu (w stronę karwin),
PKM - 45 minut - bez znaczenia jaka pora dnia czy roku.
Nie siej Pan fermentu.- 5 0
-
2015-12-29 23:23
dawac dawac kolesie kasa sie podziela:)
- 3 2
-
2015-12-29 23:24
PKM to kolejka kolesiow Szczura,Lysego i innych!!!
- 6 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.