- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (169 opinii)
- 2 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (39 opinii)
- 3 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (85 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (238 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (49 opinii)
- 6 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (13 opinii)
Ruszył przetarg na projekt i budowę przystanków PKM w Gdyni
Miesiąc mają firmy i konsorcja na złożenie wniosku o dopuszczenie do przetargu na projekt i budowę przystanków PKM na Karwinach i przy stadionie w Gdyni. Spółka PKM ogłosiła właśnie przetarg na to zadanie. Terminem ich realizacji to koniec 2016 r. Koszt budowy dwóch przystanków PKM na terenie Gdyni ma wynieść niecałe 33 mln zł netto.
Zamówienie będzie prowadzone dwuetapowo. W pierwszym etapie firmy i konsorcja będą mogły złożyć wnioski o dopuszczenie do przetargu. Na to mają czas do 1 lutego. Po tym terminie spółka PKM sprawdzi złożoną dokumentację i zakwalifikuje tych potencjalnych wykonawców, którzy spełnią wymogi formalne. W drugim etapie firmy i konsorcja spełniające wymogi złożą oferty.
O wyborze wykonawcy ma decydować w 90 proc. cena ofertowa. 10 proc. to termin realizacji inwestycji.
Sprawdź aktualny rozkład pociągów PKM i SKM
Perony na nowych przystankach to nie wszystko
Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny pod ul. Wielkopolską obejmuje wykonanie dwóch peronów jedno-krawędziowych wraz z dojściami dla pieszych. Konstrukcja peronu zostanie wykonana z prefabrykowanych elementów. Ponadto zostanie wykonany układu komunikacyjny w pobliżu przystanku PKM Gdynia Karwiny - chodniki powiązanie z peronami i wzdłuż ul. Wielkopolskiej i ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej. Do peronów będzie można dojechać windami i skryć się m.in. przed deszczem pod wiatą.
Natomiast realizacja przystanku PKM Gdynia Stadion przy ul. Sportowej oprócz dwóch peronów jedno-krawędziowych i wind, przewiduje wykonanie układu komunikacyjnego w pobliżu przystanku polegająca na rozbudowie i dostosowaniu do projektowanych schodów na perony. Również wymiana nawierzchni chodnika przy krawędzi ulicy i dostosowanie go do nowego układu pieszego.
Na obu przystankach staną także ozdobne czerwone wiaty, które już teraz napotkamy na gdańskich przystankach PKM, a także elektroniczny system informacji pasażerskiej.
Potrzebny tor w torze
W ramach inwestycji powstanie także splot torowy w rejonie przystanku PKM Gdynia Karwiny. To dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Linią kolejową porusza się się jeden lub nawet dwa pociągi ponadgabarytowe w tygodniu.
Właśnie wspomniany splot torowy był przedmiotem wydłużających się uzgodnień między PKP PLK i spółką PKM.
- Cieszymy, że udało nam się uzgodnić kwestie techniczne związane z budową przystanków ze spółką PKP PLK - zarządcą linii, przy której powstaną przystanki. Planujemy wykonać prace budowlane w 2016 r. Kiedy dokładnie będą otwarte nowe przystanki trudno teraz jeszcze wskazać - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Całość inwestycji w Gdyni ma pochłonąć ok. 33 mln zł. Do inwestycji nie dawno dołożyła 4,5 mln zł Gdynia. Jednak plany wydatkowe ostatecznie zweryfikuje wynik przetargu.
W dalszej perspektywie jest też budowa przystanku PKM na Wzgórzu św. Maksymiliana. Koszt nowej inwestycji miał się zamknąć w kwocie 3-4 mln zł. Pojawiły się wizualizacje. Po stworzeniu projektu budowlanego inwestycja miała szybko ruszyć. Okazało się, ze na jego budowę potrzeba 30 mln zł. Więcej o tym piszemy w osobnym artykule.
Ukończona w połowie grudnia stacja PKM Gdańsk Osowa.
Opinie (177) 2 zablokowane
-
2015-12-30 11:27
Stadion
Najgorsze jest to ze nie powstaje przystanek na wzgórzu które jest dużym węzłem przesiadkowym... Przystanek koło stadionu wygeneruje średnio może maksymalnie 5 osob na pociąg (wariant optymistyczny), natomiast jeżeli powstanie kiedyś przystanek na wzgórzu to będzie zbyt mała odległość miedzy tymi dwoma przystankami. Budowa tego przystanku to uśmiercanie PKM w Gdyni juz od samego początku!
- 10 5
-
2015-12-30 10:20
(1)
PIS zrobi porzadek z pusta PKMka,cele beda przygotowane na cwaniakow ktorzy kase wyciagneli na kolejke jezdzaca pusta
- 0 7
-
2015-12-30 11:19
wracaj do torunia
- 4 0
-
2015-12-30 10:37
Co dalej z decyzją środowiskową na Trasę Kaszubską i OMT?
Co dalej z decyzją środowiskową na Trasę Kaszubską i OMT panie Naskręt? Niby miała być prawomocna w połowie grudnia i na razie nic. Czy PiS udupi te drogi?
- 3 1
-
2015-12-30 10:08
jedno-krawędziowe?
To się pisze naprawdę z kreską???
Redaktorze...- 1 2
-
2015-12-30 10:04
dawac dawac bedzzie kolejny kaska do wyciagniecia z Unii zlodzieje!!!
- 2 3
-
2015-12-30 09:11
A tak przy okazji - to jakie straty przyniosła PKMka za 2015 rok i jakie planowo
przyniesie w 2016?
Ile właściwie kosztowała ta inwestycja? Bo jakoś na ten temat pary z ust nikt nie wypuszcza.....- 7 4
-
2015-12-30 08:57
PO co jest ta PKM-ka? (1)
Otóż to! - nikt nie wie PO co, więc nie trzeba się obawiać, że ktoś zapyta. Ta PKM-ka odpowiada naszym żywotnym POtrzebom. Mówimy: to jest nasze, przez nas zbudowane i to nie jest nasze ostatnie słowo.
- 8 7
-
2015-12-30 08:59
Bravo MIS
- 1 1
-
2015-12-30 06:40
um gdynia mowi co chce a wy a zwlaszcza redakcja daje wiare tym idiotyzmom (1)
- 7 6
-
2015-12-30 08:59
miesiąc temu się chwaliliście, że macie projekty, pozwolenia na budowę
a tu zaczynacie od zera - przetarg na projekt, kpiny sobie robicie z gdynian, ale cóż jaki lud taka władza
- 6 0
-
2015-12-30 07:11
dlaczego tylko2 przystanki?? (1)
po raz kolejny pytam sie czy to jest kolej gdanska czy metropolitalna?
2 przystanki troche malo...czemu nie pojda po starych torach w kierunku pogorza gornego gdzie korki ogromne sa??rozwija sie kosakowo i mosty..fajny dojazd na plaze rewy.- 11 2
-
2015-12-30 08:06
gdańsk zrobił kolej metropolit. głównie dla siebie nie zapoznając się z zasięgiem metropolii podzielonej na strefy
- 5 1
-
2015-12-30 04:18
nova era
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.