• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: Kamienny Potok do liftingu, informacja pasażerska na każdym przystanku

Krzysztof Koprowski
22 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na peronie wymienione zostaną zniszczone płyty oraz przełożona będzie w niezbędnym stopniu sama nawierzchnia, która dodatkowo zyska tzw. guzki, ułatwiające orientację osobom niewidzącym i niedowidzącym. Na peronie wymienione zostaną zniszczone płyty oraz przełożona będzie w niezbędnym stopniu sama nawierzchnia, która dodatkowo zyska tzw. guzki, ułatwiające orientację osobom niewidzącym i niedowidzącym.

Szybka Kolej Miejska chce w najbliższym czasie dokonać dalszej modernizacji swojej infrastruktury. Wkrótce ruszą prace na przystankach Gdynia Cisowa i Kamienny Potok, a pozostałe przystanki zyskają nowy system informacji pasażerskiej.



Czy na przystankach, gdzie istnieje winda, należy wzdłuż schodów robić podjazdy dla wózków dziecięcych?

Kilka tygodni temu pisaliśmy o planowanym remoncie przystanku Gdynia Cisowa. Prace mają się rozpocząć jeszcze w tym roku i zakończyć maksymalnie do końca kwietnia 2015 r. Dzisiaj wiadomo już, kto będzie wykonawcą robót.

- Wyboru wykonawcy dokonaliśmy 7 maja. Za najkorzystniejszą została uznana oferta konsorcjum firm Inex jako liderem i partnerami Rajbud, Poltrain oraz MSE, które zaproponowały cenę ok. 3 mln 631 tys. zł. Została złożona też drugą oferta, firmy Dekpol, która proponowała za wykonanie prac ok. 3 mln 875 zł brutto - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Z nowej infrastruktury będą wkrótce cieszyli się też pasażerowie korzystający z przystanku SKM Sopot Kamienny Potok zobacz na mapie Sopotu. Tu również prace ruszą w tym roku, i - podobnie jak w Gdyni - zakończą się najpóźniej 30 kwietnia przyszłego roku. O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena.

Największą zmianą w Sopocie będzie wymiana platformy dźwigowej, która dotychczas była pewnego rodzaju "protezą" windy i stwarzała spore problemy - podczas jazdy należało cały czas naciskać specjalny przycisk.

Obecnie urządzenie na ogół jest nieczynne, a pasażerowie muszą korzystać ze schodów, wzdłuż których nie wykonano konstrukcji pod prowadzenie wózka dziecięcego.

Czytaj też: Po co winda, która nie działa?

Nowy dźwig osobowy ma być już windą z prawdziwego zdarzenia, zdolną przewieźć pasażerów o łącznej wadze do 630 kg (obecny udźwig platformy to 300 kg). Winda ma być monitorowana oraz przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach oraz niewidomych i niedowidzących.

Dla osób z problemami ze wzrokiem przystosowana będzie też nawierzchnia peronu, na której pojawią się specjalne "guzki", ułatwiające orientację w terenie. Wymianie ulegną też płyty peronowe oraz w niezbędnym zakresie zostanie przełożona sama nawierzchnia celem uzyskania odpowiednich spadków. Do tunelu przeniesione zostaną kasowniki oraz automat biletowy. To tam oraz na samym peronie pojawią się też kamery monitoringu.

Na przystanku będą też przygotowane instalacje pod montaż nowych ekranów i głośników informacji pasażerskiej, a także słupka SOS-Info. Ich montaż nie będzie jednak wykonany w ramach tej inwestycji, ale jako oddzielne zadanie, które obejmie większość nieremontowanych dotychczas przystanków.

- Pragniemy wykonać kompleksowy system audiowizualny informacji pasażerskich na wszystkich przystankach osobowych i stacjach zlokalizowanych na linii kolejowej 250, z wyłączeniem peronów z projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", czyli Gdańsk Politechnika, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Żabianka AWFiS, Sopot Wyścigi, Sopot, Gdynia Wzg. Św. Maksymiliana oraz peronów spoza projektu - Gdynia Orłowo i Cisowa - wylicza Głuszek.

"Sercem" informacji pasażerskiej będzie centrum obsługi systemu, zlokalizowane na stacji Gdynia Główna. Wyposażenie przystanków o nowe elementy ma być zakończone już w tym roku, a w przypadku remontowanych przystanków - wraz z zakończeniem prac budowlanych.

Miejsca

Opinie (107)

  • na kamiennym potomu jest od diabła kamer i przystanek jest całkiem nowy

    nie potrzeba tu wielkich zmian a "guzki dla niewidomych" można "dokleić" za tysiąc góra złotych. A tymczasem mowa milionach przewałka na maxa!!!!!!!!!!!!!!

    jeśli chodzi o windę to jako elelktroautomatyk moge za 500 zł kupić i zamontować kilka elementów (2 styczniki) i już nie bedzie trzeba trzymac przyciski kolejny wielki wałek z tymi windami !!!!!!!!!!!!!!! złodzije bezmyślini wymieną winde na nowa za miliona z tego w kopercie do kieszeni kasa pójdzie debile nic nie myślą o finansach tylko o własnej d*pi,e

    • 4 0

  • Kościerzyna i Kartuzy wyglądają o niebo lepiej niż dzielnica SOPOTU- Kamienny Potok, Tu jest dosłowny powiat, a nie "na prawach powiatu" trzeba nie tylko poprawek peronu ale trzeba z lepszym "pomyślunkiem" zadbać o teren przed dworcem Tyle przestrzeni a nie ma gdzie samochodu zaparkować, na Małopolskiej sznury samochodów stoją po 10 godzin, jeden przy drugim, koło Biedronki ciągle bałagan...
    Tylu radnych a wszyscy mają w nosie estetykę i wygodę mieszkańców. !!!!!!!!!
    Biedronka powinna byc na obecnym "manhattanie" i tam powinien być duży parking, a na ulicach ograniczenie czasu postoju.. Radni do roboty !!! Bo was nie wybierzemy drugi raz !

    • 0 0

  • Mam pytanie czy Gdynia-Stocznia tez bedzie remontowana ?

    • 0 0

  • śmiech

    Uważam że Polska kolej jest zupełnie nie przystosowana dla osób niepełnosprawnych oraz osób z wózkami dziecięcymi. Problemu się nie wodzi dopóki samemu nie ma się problemów z przemieszczaniem się. Osobiście jeżdżę koleją codziennie, ale z synkiem w wózku to już sporadycznie bo za każdym razem jest problem. Masakra człowiek na poci się żeby wnieść wózek na sam peron. Patrząc na samo Trójmiasto to straszny wstyd bo moim zdaniem aż 60% peronów/stacji kolejowych nie posiada podjazdów dla wózków dziecięcych a co z osobami niepełnosprawnymi?.....Moja rada - czas usiąść na wózek na 24h i przejechać się naszą koleją miejską a potem iść na pocztę w centrum miasta gdynia- największe placówki nie mają nawet podjazdu- żart!!!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane