• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM testuje nowe tablice z odjazdami pociągów

Krzysztof Koprowski
28 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Tablica umieszczona jest nad wejściem od strony pętli autobusowej. Tablica umieszczona jest nad wejściem od strony pętli autobusowej.

Na przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet pojawiła się tablica, dzięki której sprawdzimy odjazd naszego pociągu bez potrzeby wchodzenia na peron lub czytania rozkładu jazdy. To na razie testy, ale jeżeli rozwiązanie się sprawdzi, będzie wprowadzane na kolejnych przystankach.



Jak oceniasz pomysł tablicy z czasem odjazdu najbliższego pociągu?

Tablica znajduje się nad wejściem na peron SKM od strony pętli autobusowej zobacz na mapie Gdańska. Prezentowany jest na niej czas w minutach, jaki pozostał do odjazdu najbliższego pociągu w kierunku Gdańska Głównego i Gdyni Głównej.

Rozwiązanie nie jest niczym nowym, ponieważ podobne wyświetlacze jeszcze kilka lat temu można było spotkać na wielu przystankach w Trójmieście.

W przeciwieństwie do tablicy na Przymorzu-Uniwersytecie, montowano je jednak bezpośrednio na peronach, co uniemożliwiało sprawdzenie pozostałego czasu do odjazdu przed wejściem na przystanek.

- Jest to pilotażowa instalacja. Chcemy zobaczyć, jak przyjmą i ocenią to rozwiązanie pasażerowie oraz jak będzie to funkcjonowało w codziennej eksploatacji. Być może podobne rozwiązanie zastosujemy także na innych przystankach - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Informacje o najbliższych odjazdach pobierane są bezpośrednio z Systemu Informacji Pasażerskiej na peronie. Transfer danych zapewnia mało estetyczne połączenie kablem, ale niewykluczone, że docelowo dane o pociągach przesyłane będą bezprzewodowo, a tablica będzie wymagała jedynie dostępu do zasilania energią elektryczną.

Miejsca

Opinie (119) 2 zablokowane

  • ehhh (4)

    szkoda ze to znowu bedzie bubel. ale zycze powodzenia

    • 27 94

    • (2)

      Optymista to ty chyba z nazwy, patrząc po komentarzu.

      • 12 1

      • (1)

        realista raczej

        • 5 3

        • raczej gupek

          • 6 4

    • Szybka

      Kolej jeździ jak by chciała a nie mogła nigdy prawie na czas nie jest a szczególnie ta z wejherowa , tak samo autobusy 227 w Gdańsku czy 127 to porażka

      • 7 2

  • (5)

    W końcu jakas pozytywna zmiana w SKM, mogliby dodać jeszcze licznik z ilością pasażerów w danym pociągu :D

    • 124 6

    • Samochodem dojedziesz szybciej

      • 1 2

    • Nie mogą dać takiego licznika

      bo oficjalnie będzie wiadomo, że pociągi są przeładowane i żadne normy bezpieczeństwa nie są zachowane. Już widzę wskazanie takiego licznika podczas trwającego openera ;)

      • 13 0

    • Też bardzo mi się to podoba

      Może takie tablice powinny stanąć też kawałek przed dworcem, by każdy mógł ocenić czy warto biec.

      • 5 0

    • (1)

      Takie informacje były na peronach 30 lat temu, teraz przenieśli je przed peron i to ma byc rewolucja ???

      • 7 1

      • Tak

        Z tą różnicą, że:
        po pierwsze od kilku lat stosowane jest wyświetlanie najbliższych kilku odjeżdżających pociągów a to widać z daleka tylko najbliższy.
        Po drugie to 30 lat temu wyświetlacze pokazywały nie minuty, tylko tzw. schematy blokowe, co przeważnie nie miało odzwierciedlenia w minutach. Czasami taki schemat między stacjami to było 30 sek. a czasami jak pociąg miał postój 5 min na stacji wcześniej, to trwał6 minut.

        • 6 0

  • a kiedy (16)

    Test nowych składów z miejscami dla rowerów?

    • 17 39

    • Precz z rowerami. Nie chce się pedałować? (2)

      • 24 20

      • Jak pojawi się temat rowerów, to zawsze jakieś kompleksy wychodzą. Dlaczego?

        Z biedy ekonomicznej i mentalnej. Dżesika z Sebą kupili sobie mieszkanie za obwodnicą, bo - niestety nie było stać na lepszą lokalizację. Teraz on ma Golfa III a ona Matiza, ale choć samochody te można kupić za wiadro śliwek, to OC i paliwo są niemałym wydatkiem. I jak już zjadą na dolny taras, to tych biednych ludzi po prostu denerwuje, że inni - tu rowerzyści - mogą żyć tak wyraźnie innym stylem życia niż oni sami.

        • 30 7

      • precz z preczem

        nie, nie chce im się pedałować . tak sobie lubią pospacerować z rowerem .

        • 14 1

    • (9)

      Po co Tobie rower skoro jedziesz kolejką?

      • 14 12

      • dojedziesz wszędzie koleją? (8)

        • 11 6

        • (7)

          Czytanie ze zrozumieniem chyba nie opanowane...
          Koleją nie, ale rowerem tak... zatem po co wsiadać w skm skoro bierze się rower?

          • 12 11

          • (5)

            Kolejką z Wejherowa do Oliwy a potem rowerem.
            Nie każdy potrafi zrobić 100 km rowerem dziennie.
            Boli Ciebie myślenie, biedny człowieku.

            • 15 4

            • (3)

              Niestety widuję często ludzi wsiadających na Przymorzu, w Oliwie i Sopocie z rowerami i wysiadających w Redłowie i to mnie boli.
              ...a no fakt... pracodawcy zwracają za dojazd rowerem. Jakież to cebulowe...

              • 6 12

              • sam jesteś cebulowy

                może w jedną stronę jadą rowerem, a w drugą kolejką i rowerem .

                • 6 1

              • (1)

                nawet jeśli im zwracają , to żal Ci duszę ściska , że nie Tobie ? zawistny człowieku.
                dla innych jest ważne, że przynajmniej nie zanieczyszczają miasta i go nie korkują .

                • 8 3

              • Nie mam nic przeciwko że zwracają, pod warunkiem że zwracają za przejazd rowerem a nie przewożenie go SKMką cebulowy człowieku. Sam pracuję w firmie która tak robi. :)

                • 1 5

            • W krajach rowerowych

              w miastach jak Kopenhaga czy Rotterdam, Amsterdam mam wrażenie, że obowiązuje zakaz wożenia rowerów transportem miejskim w szczycie. Stąd m.in. (i taryfy) takie parkingi rowerowe przy stacjach.

              • 0 3

          • Niech sobie wsiadają z rowerem do skmki ale tam gdzie jest na to miejsce, a nie stoją w przejściu, albo przy drzwiach, bo muszą 2 przystanki podjechać. Albo pchają się na chama do zatłoczonej kolejki, gdzie nawet dla człowieka ma miejsca, a co dopiero dla roweru. Wszystko jest dla ludzi, pod warunkiem, że się używa mózgu.

            • 5 2

    • każdy skład SKM ma miejsca na rowery :) (1)

      • 12 4

      • W przedziale stoczniowym

        • 14 0

    • Precz z cyklistami! Pakuj pupę na siodełko i zapierniczaj, a nie miejsce w kolejce zajmujesz

      • 1 4

  • (7)

    Poprzednio to nie były wyświetlacze, znaki były pokazywane metodą klapkową. W nocy, gdy w mieście panowała cisza, słychać było "klapanie" strzałki.

    • 92 6

    • (1)

      to nie strzałki klapały lecz ceny w sklepach w górę szły. Przyszedł PiS i od razu benzin za 3,99 PLN

      • 7 23

      • Spokojnie..... aby dac 500zł na dziecko rząd musi zatrdunić kolejne 7000 urzędników

        Zadłużenie Państwa wzrośnie o kolejne 6mld złotych rocznie. Dla niekumatych: rząd nie zarabia pienieczy - zabiera je nam. W tym przypadku rząd zadłuży każdego z nas żeby dać nam 500zł na dziecko co realnie będzie kosztowało nas samych 700zł od dziecka.

        • 20 3

    • To już była późniejsza wersja chyba z lat 90-tych (3)

      W pierwotnej wersji nie było mowy o takich klapkowych bo tego jeszcze nie produkowano u nas. Od lat 70-tych? wyświetlacze to miały białe szyby z napisem kierunku. Dodatkowo od strony toru była pomarańczowa duża strzałka/trójkat coś jak w tych tu opisywanych na Przymorzu. Po wewnętrznej/peronowej stronie tej strzałki, szyba miała przeźroczysty prostokąt, dzięki czemu było widać układ żarówek, które odpowiednio włączane pokazywały czas do przyjazdu kolejki. Wyświetlacz podobny do lechijnego zegara z Traugutta tylko z mniejszych żarówek. Czas był liczony od 6 minut w dół. Może dlatego 6 bo wtedy był takt 6-minutowy w szczycie. Gdy czas spadał do 1 minuty, ten pomarańczowy trójkąt migał, tzn, podświetlała go migająca żarówka. To funkcjonowało przez lata, potem zaczęto wprowadzać te klapkowe ale to już był łabędzi śpiew tego systemu.

      • 11 0

      • brawo

        bardzo dobrze to opisałeś .

        • 2 0

      • Wyświetlacze z pomarańczowym trójkątem (1)

        Pamiętam je bardzo dobrze. Zazwyczaj patrzyłem na te we Wrzeszczu, bo na tej właśnie stacji co weekend (takiego słowa chyba bym wtedy nie użył) wsiadaliśmy z Rodzicami w kolejkę, która wiozła nas do Babci mieszkającej w Kamiennym Potoku. Oczywiście wcześniej trzeba było kupić bilety - w kasie, lub w automacie, który połykał monety, a wypluwał (lub nie!!!) prostokątne kartoniki z otworkiem pośrodku. Wszystko było szare i siermiężne, a jednak to piękne wspomnienia...

        • 3 0

        • Na tych żarówkowych nauczyłem się liczyć do sześciu jak miałem trzy lata ;)

          W szczycie miedzy wjazdem a odjazdem kolejki upływało nie więcej niż 4 min. obecnie w erze komputeryzacji całkowicie niemożliwe, a kiedyś prosta automatyka dawała radę

          • 0 0

    • Duzo ludzi z utesknieniem czekało na to 'klapanie'

      • 1 1

  • (11)

    Wczoraj pierwszy raz od kilku lat jechałem skm. Te dziury między pociągiem a peronem są koszmarnie duże. Przecież to zagraża bezpieczeństwu pasażerów

    • 77 25

    • (1)

      a bilet skasowałeś przed czy po wejściu do pociągu ?

      • 13 2

      • @ciekawski

        skasował po wyjściu

        • 7 0

    • (3)

      Kiedyś te dziury były znacznie mniejsze

      • 10 3

      • Zasadniczo dziury z wiekiem się powiększają

        • 32 0

      • z roku na rok coraz wieksze (1)

        • 5 0

        • Technologia

          Dziury między pociągiem a peronem skalują się z dziurą budżetową.

          • 1 0

    • To przy następnej okazji za kilka lat weź ze sobą tyczkę. Skoki op tyczce to sport szlachetny i dyscyplina olimpijska. Bo pewnie wtedy dziura będzie jeszcze większa.

      • 11 2

    • ech te dziury - wiecznie żywe (3)

      a tak na serio to widać że nadmiar luksusu się w niesprawność fizyczną i intelektualną przemienia,
      no bo jak taki mały odstęp może w ogóle sprawnemu człowiekowi przeszkadzać?
      jeśli już dla kogoś to może być problem to chyba dla niepełnosprawnych (ale oni akurat mają rampy na końcach pociągu a bez nich i tak by nie wjechali) i ludzi z wózkami dziecięcymi
      dodatkowym problemem są pijani tam wpadający ale taki pijany to wszędzie może wpaść więc co tu wiele myśleć

      • 3 8

      • mały? może w twojej Iławie albo Włocławku to mały, ale w cywilizacji to wielka dziura

        • 6 2

      • Popieram (1)

        Ludzie zazwyczaj narzekają i narzekają, ale nic realnie nie potrafią zrobić ani wymyślić. Dla każdego problem jest prosty. Kupić nowe pociągi. "Tylko 10 miliardów? Co to jest? Powinni już dawno je kupić". Przy okazji pozdrawiam panią która kiedyś w rozmowie ze mną (nota bene która się wcięła do mojej rozmowy z kolegą) stwierdziła, "że ludzie poza trójmiastem mogą się wdrapywać do pociągu i nic ją to nie obchodzi". Taka mentalność przeciętnego Polaka.

        • 0 0

        • Po co się wdrapywać?

          W warszawskiej SKM nie trzeba się wdrapywać. Na już zmodernizowanych peronach krawędzie drzwi i peronu są na tym samym poziomie, w najbliższym czasie planowane jest obniżenie przedwojennych peronów w węźle warszawskim, wtedy wszędzie będą wejścia na tym samym poziomie.

          • 0 0

  • Super

    • 15 2

  • Tablice powinny byc znacznie wieksze oraz matowe a nie blyszczace szklo. (4)

    Idea dobra lecz realizacja slaba. Aby cos bylo widoczne dla wielu wiec ludzi z slabszym wzrokiem i w dni sloneczne to tablica musi byc duza , czarna i matowa aby nie odbijala swiatla . Tablice miejskie informacyjne musza byc inaczej projektowane niz dotad . Ciekawe bylyby tez jakies innowacje iz np. majac jakas uniwersalna aplikacje Skm zblizajac sie lub beda w promieniu danego peronu na telefonie by sie automatycznie pokazywal czas odjazdu podstawowych pociagow skm .czyli zwykle cyferki z wpisem np. Za 10 minut do Gdyni. itp. Ulatwiloby to tez poruszanie sie ludziom niedowidzacym czy niewidomym o ktorych czesto zapominamy gdyz aplkacja moze byc tez '' glosowa''. Generalnie dzis czas odjazdu powinien byc na duzych tablicach przed wszelkimi peronami , dworcami aby wielu wiedzialo czy moga isc po bilet do kasy czy tez udac sie bezposrednio na peron i kupic w pociagu bilet.

    • 89 1

    • (1)

      praeciez pisszą że to prototyp

      • 0 3

      • jaki '' prototyp'' jak to standardowa tablica tyle ze zawieszona w innym miejscu.

        Prototyp to cos innego niz te peronowe wiec to zaden prototyp.

        • 5 0

    • strzalki na tablicy tzw. kieunkowe musza byc umieszczone w srodku i biale

      oraz wielkosci cyfr. Samo wybielenie cyfry to zbyt malo gdyz inne elementy jak strzalki sie zlewaja z tlem i napis miast jest tez slabo widoczny tyle ze tu strarzalki kierunkowe i cyfry sa wazne. Umieszczenie strzalek w srodku byloby tez logiczniejsze gdyz wtedy '' wizualnie strzalka wskazuje zarowno kierunek jak i jest skierowana na wskazanie cyfry czyli czasu do odjazdu...........tak powinno byc graficznie ---.....5 < ..> 5 ....

      • 4 0

    • Polecam NextSKM

      Polecam NextSKM
      https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hindus.nextskm3&hl=pl

      • 0 0

  • Fajny pomysł. Na Strzyzy powinno być podobnie z pociągami PKM, a nIe pokazywać małą czcionką rozkład jazdy trzy godziny do przodu.

    • 36 2

  • Tylko po co mi ta informacja przed wejściem na peron? (9)

    • 5 85

    • żeby wiedzieć czy biec żeby zdążyć czy może kupić bułki po drodze (3)

      • 53 2

      • sprawdzam (2)

        zawsze rozkład sprawdzam wcześniej na stronie internetowej. Mogę rozplanować czas należycie.

        • 0 17

        • I dlatego cały świat ma być

          przykrojony pod twoje zachowania.

          • 9 1

        • i niby pociag jedzie zawsze zgodnie z rozkladem?

          • 1 0

    • albo czy masz czas by dopalić papierosa :)

      • 22 4

    • Tobie po nic, ale innym się przyda.

      • 36 0

    • żeby wiedzieć czy biec czy nie biec

      • 6 0

    • Żeby dzwonić po taxę

      • 4 0

    • Wtedy wiesz, czy pędzic na peron bo zaraz bedzie pociąg, czy spokojnie sobie tuptać ...

      • 2 0

  • Brakowało tego

    Mam nadzieję, że takie tablice pojawią się na wszystkich wejściach na perony. Ułatwi to orientację zdecydowanie. Również na PKM i dalekobieżnych by się przydały, chociaż te ostatnie to nie Skm.

    • 48 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane