• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są już światła na niebezpiecznym skrzyżowaniu

Michał Sielski
28 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Dzięki nowej sygnalizacji świetlnej bezpieczniejsi będą piesi, ale też kierowcom łatwiej będzie włączyć się do ruchu. Dzięki nowej sygnalizacji świetlnej bezpieczniejsi będą piesi, ale też kierowcom łatwiej będzie włączyć się do ruchu.

Dzięki determinacji mieszkańca Gdyni i naszym tekstom na jednym z najniebezpieczniejszych dotąd skrzyżowań w mieście jest już sygnalizacja świetlna. - W końcu będzie bezpieczniej - cieszy się ojciec potrąconaj tam w tym roku dziewczyny.



Wojciech Rosiński wywalczył montaż świateł na skrzyżowaniu. Wojciech Rosiński wywalczył montaż świateł na skrzyżowaniu.

Czy kierowcy przepuszczają pieszych na pasach?

W styczniu na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej z Łowicką zobacz na mapie Gdyni potrącona została 21-letnia córka Wojciecha Rosińskiego. Nie przebiegała w niedozwolonym miejscu, zgodnie z przepisami przechodziła przez ulicę na przejściu dla pieszych. Samochody na prawym pasie zatrzymały się, by ją przepuścić, ale 20-latek jadący lewym pasem nie. Potrącona przez rozpędzony samochód kobieta ledwie uszła z życiem, trafiła do szpitala ze stłuczeniem pnia mózgu, obrzękiem mózgu, popękanym obojczykiem i licznymi mniejszymi urazami.

To nie pierwszy wypadek w okolicy. Od 2004 roku na całej długości ul. Wielkopolskiej było 913 kolizji i 125 wypadków, w których zginęło 17 osób, a 155 zostało rannych. Mniejszych stłuczek nikt nawet nie liczy. Bezpieczniej zrobiło się, gdy postawiono fotoradar, a patrole drogówki zaczęły pojawiać się częściej. Ale nadal to jedna z najniebezpieczniejszych dróg w Gdyni, gdzie większość kierowców za nic ma ograniczenia prędkości.

Po wypadku Wojciech Rosiński wybrał się więc do władz Gdyni i zaproponował, że dostarczy gotową dokumentację i projekt sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu.

- Jej budowę Gdynia planowała od lat, ale ciągle była przesuwana. Postanowiłem zdopingować urzędników, oferując, że część pracy wykonam za nich. Oczywiście bezpłatnie - mówi Wojciech Rosiński.

Teraz może świętować. Córka wyszła z opresji cało, a wszystko wskazuje na to, że skrzyżowanie będzie dużo bezpieczniejsze, bo właśnie zakończył się montaż sygnalizacji świetlnej. Trwa właśnie jej kalibracja, bo podłączona będzie do "inteligentnego" systemu sterowania ruchem ulicznym Tristar. Docelowo mają też tam powstać osobne pasy do skrętów z ul. Wielkopolskiej.

- Sygnalizacja świetlna na pewno wpłynie na poprawę bezpieczeństwa, a rozbudowa skrzyżowania to melodia przyszłości, która będzie też miała wpływ na udrożnienie ruchu - mówi Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Opinie (196) 6 zablokowanych

  • korki

    na 100% beda tam korki , gdyz zjezdzajac z gory i skrecajac w lewo jest za krotki pas skrecajacy.....
    najlepiej postawic swiatla , a dopiero pozniej myslec o przebudowie skrzyzowania....to juz norma .....

    • 5 7

  • jeszcze wiecej swiateł !!! (2)

    postawcie je co 100 m i ustawcie tak aby nie mozna było przejechac za 1 razem , zbyt mało korkow jest trzeba jeszcze wiecej swiateł !!!!!!!! kretyni......
    a piesi mnie słabo interesuja ,maja chodniki nich nimi chodza jezdnie sa dla pojazdów !

    • 9 9

    • jezdnie są nie tylko dla pojazdów (1)

      pieszy ma prawo czuć się i być bezpieczny na przejściach przez jezdnię. Infrastruktura dla pojazdów nie musi być ciągła.

      • 0 2

      • Do "kodeks uliczny Belgii".

        Całe szczęście w Polsce obowiązuje polski kodeks, a nie belgijski.

        • 0 0

  • Nie światła a estakada!

    Kolejne światła. Jak zobaczyłem, że stawiane są tam słupki od świateł, to od razu przyszło mi do głowy, że będzie to skrzyżowanie znienawidzone przez firmy ubezpieczeniowe. Jeśli będę chciał na czyjś koszt zezłomować auto, to kilkanaście razy przejechać tam i z powrotem będzie wystarczało aby w moim bagażniku zaparkował jakiś przedstawiciel handlowy lub "dostawczak". Moim zdaniem to skrzyżowanie powinno zostać przeprojektowane tak by główny ruch szedł górnym bypassem, choćby jednojezdniowym, a ze skrajnych pasów można by było skręcić pod spód np. w układzie ronda.
    Kierowcy teraz nadal będą "dawać" szczególnie zachęceni zielonym światłem. Wcześniej choć trochę hamowali przed skrzyżowaniem - teraz: po co? Nie wspomniano tu natomiast o dość istotnym problemie tego skrzyżowania: złe profilowanie zakrętów, przełomy deszczówki i nierównomierne nachylenie - szczególnie pasa pod górę. Osobiście widziałem dwukrotnie skutki tych fuszerek - w obu przypadkach były ofiary śmiertelne. Światła niestety nie załatwią tego problemu.

    • 5 4

  • A (1)

    może by tak zainstalować na sygnalizatorach sekundniki,upłynniło by to ruch i poprawiło bezpieczeństwo.Bo teraz to tylko ogień przed światłami i wjazd na czerwonym albo gwałtowne hamowanie.

    • 9 1

    • Przy tej mentalności sekundniki działałyby z odwrotnym efektem. Jedzie taki szrotwagen, widzi, że zostało mu pięć sekund zielonego i co robi? Gaz do podłogi, żeby zdążyć.

      • 1 0

  • a poki co korki zwieksza sie dwukrotnie. (4)

    Dzięki! Tak jak ich nie było w gorę koło Shella, a teraz przez światła koło Górniczej-wielkopolska stoi w gorę do zjazdu na Dabrowe

    • 7 3

    • Jeżeli to ma uratować komuś życie to niech sobie będą. (3)

      • 2 1

      • (2)

        a czy piesi nie mają mózgu we łbie? Człowiek uważny poradzi sobie z pokonaniem tego dziecinnie prostego skrzyżowania

        • 2 3

        • Dziecinna to jest Twoja wypowiedź.

          • 2 2

        • Ja mam 29 lat ale już w tym wieku odczuwam bule stawów jaj przejdę 1 km to ledwo żyję i zaraz mnie wszystko boli. I mało tego ja potrzebuję ok 1 min aby przejść przez te przejście bo tak mi jest ciężko w tym wieku.

          • 1 1

  • Nowo bogacki

    Ja z puszek i z "daj no 2 złote" mam 2000 zł dziennie i to poza sezonem !

    • 2 0

  • lolo

    Niema to jak światła co 100 m.

    • 3 2

  • (1)

    no to czekamy na pieszych idiotów którzy teraz będą śmigać na czerwonym a co tam poczekać pół minuty przecież autobus ważniejszy ciekawe czy trup który będzie całkowicie bez winy kierowcy mocno obciąży sumienie tego przygłupiego radnego.A mówić poważnie to dlaczego pan radny nie zamontuje sobie świateł na skrzyżowaniu drogi do kuchni z drogą do pokoju?

    • 7 4

    • Wtedy bedziesz miał "czyste" sumienie.

      • 2 1

  • Gratulacje dla tego staruszka - dzięki niemu nie powstały światła w wielu niebezpiecznych miejscach (2)

    bo on się uparł i wykrzyczał do mediów swoje pretensje, że chce mieć światła akurat pod swoim domem. Ilu ludzi umrze przez tego pana?

    • 6 10

    • (1)

      wlasnie zamiast na Hutnicza Palmowa - gdzie rzeczywiscie gina ludzie, a nie sa tylko wypadki i zdzarzenia to postawili tylko na Lowickiej bo jakis Gosciu krzyczal glosniej niz mieszkancy meksyku.

      Kasy bylo tylko na jedna sygnalizacje, wudac w Gdyni kto glosniej krzyczy ten wiecj dostaje :/

      • 0 2

      • Jak tam brakuje świateł, to masz pole do popisu...

        ...do działa, zacznij jęczeć, pisać pisma, projekty...może nawet dorzuć coś do skarbonki i niech tam też powstaną światła.

        • 2 0

  • Piękny pomysł P.Wojtka

    Przejeżdżałam właśnie dzisiaj tą drogę i pomyślałam sobie gdyby nie P.Wojtek nie byłoby świateł. Miasto dba tylko o swoje interesy !!!!!!!!. Na pokaz. Tu pokazał P.Wojtek zdruzgotany zdrowiem swojej córeczki ........co powinno być zrobione dla Ludzi !!!!

    • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane