• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprawdź, kto chce budować Kolej Metropolitalną

ms
11 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Od kilkunastu miesięcy jesteśmy świadkami modernizacji linii kolejowej E65 biegnącej przez Trójmiasto do Warszawy. Oby budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przebiegała sprawniej. Od kilkunastu miesięcy jesteśmy świadkami modernizacji linii kolejowej E65 biegnącej przez Trójmiasto do Warszawy. Oby budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przebiegała sprawniej.

Wiemy już jakie konsorcja ubiegają się o prawo do budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Rębiechowa i Osowy. Są wśród nich firmy związane z Trójmiastem, oraz takie, które realizowały już prace w Trójmieście. Z różnym skutkiem.



Przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Osowy. Przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Osowy.
1) Konsorcjum
1. Bilfinger Berger Budownictwa S.A. (Lider konsorcjum)
2. Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice S.A.
3. KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji S.A.
4. Zbigniew Kargul Przedsiębiorstwo Tor-Kar-SSon
5. TOR-KAR-SSON Sp. z o.o. Sp. komandytowa

Bilfinger Berger zbudował m.in. Południową Obwodnicę Gdańska, z kolei spółki z grupy Tor-Kar-Sson pracowały przy modernizacjach gdańskich torów tramwajowych oraz linii kolejowej do stadionu w Letnicy.

2) PORR POLSKA S.A.

Czy będziesz korzystał z Kolei Metropolitalnej?

3) KONSORCJUM
1. SALINI POLSKA Sp. z o.o. (Lider)
2. SALINI S. p. A., Włochy
3. SALCEF CONSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE, Włoch
4. SALCEF POLSKA Sp. z o.o.
5. MIRBUD S.A.

4) Konsorcjum
1.NDI SA, Sopot
2.RUBAU POLSKA Sp. z o.o.
3.COSTRUCCIONES RUBAU SA, Hiszpania
4.ROVER ALICISA S.A., Hiszpania

Sopocka firma NDI była członkiem konsorcjum budującego pomorski odcinek autostrady A1, dokończy też modernizację budynków Hipodromu w Sopocie.

5) Konsorcjum
1.Trakcja-Tiltra, Warszawa
2.MTM, Gdynia

To konsorcjum było wykonawcą układu drogowego i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice. Gdyński MTM realizuje bardzo wiele inwestycji drogowych w Trójmieście.

6) ASTALDI S. p. A., Włochy
7) SANDO Budownictwo Polska Sp. z o.o.


8) Konsorcjum
1. Korporacja Budowlana DORACO, Gdańsk (Lider)
2. FEROCO S.A.
3. Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
4. POL-DRÓG Gdańsk

Doraco budowało w konsorcjum terminal lotniczy w Rębiechowie i siedzibę Amber Expo w Gdańsku, ale firma zeszła tez z placu budowy sopockiego Hipodromu. Z kolei Feroco jest liderem konsorcjum modernizującego linię kolejową E65 z Gdyni do Warszawy, na terenie Trójmiasta. Pol-Dróg wykonuje wiele prac drogowych na terenie Trójmiasta.

9) Konsorcjum
1. Budimex S.A.
2. FERROVIAL AGROMAN S.A., Hiszpania

Budimex był głównym wykonawcą terminalu lotniczego w Rębiechowie, buduje też Drogę Zieloną w Gdańsku, odcinek Trasy Sucharskiego na Rudnikach i Olszynce oraz biurowiec Neptun we Wrzeszczu.

10) Aldesa Construcciones S.A., Hiszpania


11) Konsorcjum
1.VIANINI LAVORI S.p.A. Włochy
2.ANSALDO STS S.p.A.

12) Konsorcjum
1. IDS-BUD Sp. z o.o. (Lider)
2. VAHOSTAV SK, a.s, Słowacja
3. VAHOSTAV PL Sp. z o.o.

13)Konsorcjum
1."POL-AQUA" S.A. (Lider)
2.DRAGADOS S.A, Hiszpania
3.VIAS Y CONSTRUCCIONES S.A., Hiszpania
4.ELECTREN S.A., Hiszpania

Pol-Aqua kilka dni temu opuściła budowę Teatru Szekspirowskiego w Gdańsku.

14) MOSTOSTAL Warszawa S.A.

Firma buduje Drogę Zieloną na Żabiance.

15) Metrostav a.s., Czechy


16) FCC Construccion S.A., Hiszpania


Firma długo walczyła o prawo budowy tunelu pod Martwą Wisłą w ciągu Trasy Słowackiego.

17) Konsorcjum
1. Strabag Sp. z o.o. (Lider)
2. Strabag Rail Polska Sp. z o.o.
3) Strabag Rail GmbH

Strabag zmodernizował wiele ulic na terenie całego Trójmiasta, w tym Trakt św. Wojciecha, Myśliwską, Gospody, Jana z Kolna.

18) Konsorcjum
1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
2. TORPOL S.A.

Torpol modernizuje linię kolejową E65 z Gdyni do Warszawy na terenie Trójmiasta, a także modernizował tory tramwajowe we Wrzeszczu.

19) EUROVIA Polska S.A.

Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma ok. 760 mln zł (netto), z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia-Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut. Pierwsze prace przy budowie kolei metropolitalnej - związane z wycinką drzew i wyburzeniami nieruchomości oraz realizowaną przez PKP PLK przebudową stacji Gdańsk-Wrzeszcz - rozpoczną się jesienią 2012 r. Oddanie do użytku całej nowej linii PKM planowane jest w połowie 2015 roku.
ms

Opinie (116) 4 zablokowane

  • do niektórych firm w podpisie sa niezłe 'antyrekomendacje' (3)

    "To konsorcjum było wykonawcą układu drogowego i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice. Gdyński MTM realizuje bardzo wiele inwestycji drogowych w Trójmieście." - świetna robota, szczególnie tory. "Pol-Aqua kilka dni temu opuściła budowę Teatru Szekspirowskiego w Gdańsku." - ponieważ kolokwialnie rzecz ujmując sie opierdzielali i zapomnieli o terminach.

    • 15 2

    • pomyśl, pózniej pisz. (2)

      1.MTM nie robiła torów (wykonywała je inna firma)

      2. Zostały wykonane zgodnie z projektem... firma wykonująca nie może zmieniać projektu nawet jak sie z nim nie zgadza.

      Pzdr,

      • 0 3

      • myślę, więc jestem.

        "To konsorcjum było wykonawcą układu drogowego i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice" - z tego nie wynika że mtm ale konsorcjum mtm + zbigniew i spółka (czy tam trakcja-tiltra) owszem. jeśli teraz zbigniew i spółka ma robić tory dla PKM to ja im podziękuje.

        • 1 0

      • ...

        Jak to nie może.
        Wykonawca zobowiązuje się wykonywać prace zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą inżynierską. Jeśli widzi błędy w projekcie ma obowiązek je zgłosić inwestorowi.

        • 5 0

  • znowu wizualizacje a efekt końcowy jak ze słowackiego

    za co? pytam sie za co? jak Gdańsk pod rządami Adamowicza to BANKRUT

    • 8 12

  • O!

    wygląda na to że Józef Bąk będzie mógł przebierać w ofertach zatrudnienia jak w ulęgałkach.

    • 8 6

  • Tylko nie MTM!

    Na jakości ich prac już się poznaliśmy. W Gdyni żartuje się, że MTM powinno zmienic nazwę na RRM (rączka rączkę myje).

    • 17 2

  • Wziąc tych co robili linie tramwajowa na Chełm

    To tory bedą pół metra wyżej od jezdni Ale bedziesie działo bo nawet to odbiora jak tory na Chełm

    • 7 3

  • Uroczyste otwarcie kopert odbędzie się na tyłach urzędu miejskiego przy kotłowni. (2)

    • 21 7

    • przykra sprawa, ale Urząd Miejski nie ma z tym nic wspólnego (1)

      ale skąd ty to możesz wiedzieć, biedny mały frustracie...

      • 7 1

      • przykra sprawa

        może i nie ma nic wspólnego, ale koperty bedzie otwierał ten kto trzeba ... :))

        • 1 4

  • Tak juz powaznie mowiac wybralbym zagraniczne firmy oraz zatrudnil pracownikow tez zagranicznych ! Najlepiej Niemcow ! (6)

    Ta kolej moze tylko brzmi banalnie ale dla trojmiasta to superstrategiczna inwestycja . Jest to inwestycja wazniejsza od stadionow i drog bo dzis wszedzie kolej jest najlepszym bezkolizyjnym srodkiem transportu. Rozwoj ogolnie trojmiasta i samego Gdanska zmierza wlasnie w strone Kartuz , Koscierzyny i miejsowosci '' bocznych od tej trasy. Dla ludzi budujacych w poblizu tej trasy dzis domy lub planujacych budowy domow bedzie to wrecz komfort na wage zlota i poranny dojazd do pracy w Gdansku lub Gdyni nie bedzie zadnym problemem szczegolnie zimą. Nawet odlegle niby dzis miejsca o ok 50 km od trojmiasta stana sie '' blizsze'' i dojazd zajmie np. 40 minut w cieple i komforcie a dla dojezdzajacych do pracy rano to bardzo wazne. Ta trasa zmieni na lata wlasciwie wszystko na przedmiesciach trojmiasta. Wiec jak dzis inwestowac w dzialki budowlane to najlepiej blisko tej trasy kolejowej .Wybralbym firme jakas z Niemiec bo gwarantuja jakosc i gwarancje wykonania.

    • 11 10

    • dostałeś minus za smutactwo w tytule (2)

      Obecnie w Niemczech przy takich projektach zatrudniają wiele polskich firm, które wytrzymują konkurencję z lokalsami.
      za resztę tekstu możesz dostać plus, chociaż do snucia takich prognoz nie potrzeba być geniuszem - wystarczy spokojna refleksja, której w tym temacie nie zabrakło decydentom i przygotowali projekt.

      • 4 0

      • '' Kong'' ,,,,Polacy w Niemczech sa tylko ''podwykonawcami za grosze '' !!!!!!!! (1)

        Rzadza nimi Niemcy a polak jest tylko od lopatologi. Niemcy planuja , zarzadzaja a polski chinczyk ma im tylko rowy szybko wykopac . Tak tam jest a nie zadne twoje wizje o wspanialych naszych firmach .

        • 2 3

        • siedzę sobie właśnie w Niemczech i zarządzam Niemcami którzy zarządzaja polskimi podwykonawcami

          jedno w tym wszystkim jest najważniejsze i niedoprzeskoczenia... żeby zarządzać Niemcami na ich terenie (co wcale nie jest trudne) musisz znać ich język!
          Jeśli go nie znasz, robisz przy łopacie a Niemiec pokazuje palcem w którym miejscu kopać - proste

          • 1 2

    • Niemiecka firma? (2)

      jak najbardziej się zgadzam, ale niech da zarobić polskim pracownikom (ile by to nie było) tylko muszą mieć brygadzistów z Niemiec, Polak jak ma nad sobą dobrego szefa to pracuje tak, że wszystkim gały na wierzch wychodzą

      • 1 0

      • (1)

        niemieckie firmy dokladnosc i jakosc?! hahahaha przeciez to glownie niemieckie firmy wydymały polskie na buodiwe stadionow. Przyjechal Pan zza Odry z teczka, wygral przetarg zatrudnil Polskie firmy, zgarnal kase, nie zaplacil podwykonwaca i wyjechal.... Takie firmy niemieckie nawet koparki w Polsce nie maja!!

        • 2 1

        • Wszystkim wierzącym w tą niemiecką jakość i dokładność polecam przyjrzeć się większym budowom na terenie różnych niemieckich miast. Przykładów można znaleźć wiele (np. lotnisko BBI, tunel S-Bahn w jednym z Niemieckich miast) Ale o tym w Polsce się nie mówi, media wmawiają wszystkim że w Niemczech nigdzie nie ma opóźnień i na budowach nie ma żadnych niespodzianek.

          • 2 0

  • A po co to komu? przeciesz nie zostawię mojego golfa (1)

    Jezdze co dziennie do roboty do wrzeszcza.
    kupilem na wiosne golfa 2 gtd czyli dizel stan idealny rocznik 86 przebieg tylko 126 000 tys. wymienilem tylko rozrzad przebuby zawieszenie, olej filtry i smigam ile sie da. Zalozylem dodadkowe ksenony niebieskie diody, dluga antene. Na szybie zawsze wisi nawigacja a muzyczka gra na calego. Pali jakieś 4 litry a kopa ma takiego ze niejeden frajer w suvie mi zazdrosci. I jeszcze jedno u mnie na Chyloni nie ma zadnej kturaby sie za mna nie ogladnela. A jak jestem w Zukowie lub nawet Kartuzach to juz wogule nie moge sie opedzic.
    napewno nie zrezygnuje z auto i nie bede jezdzic baną

    • 10 6

    • Jaaaasne...

      Tico na parkingu pod falowcem prezentuje się kozacko, w Pruszczu kupiłem taki mazak do rys i zabezpieczyłem wszystko. Wygląda kozacko, tylko nie wiem dlaczego na opakowaniu narysowany był miś i napis "Bambino", a do tego jakoś tak bardziej jak kredka rysował, nic to... Tico wygląda kozacko, teraz tylko nic i śmigać na parking przy brzeźnieńskim molo, a jak kumple wsiądą to parawie jak pełna gleba, a jak się pokiwają to normalnie Low Rider, wieczorem aż iskry lecą!!!

      • 0 0

  • Brać Kargula

    • 5 1

  • SPOKO ! spoko ! zaraz ekolodzy sie przykuja na tej trasie do drzew i powiedza ze to siedlisko żuka krolewskiego :))) (3)

    Oczywiscie za 1000000000000 zlotych pozwola żuka przejechac walcem i traktorem :)) . Zobaczycie ze zaraz albo jakis oszolom ekolog wyskoczy albo jakis komitet powie ze na tej trasie Bronka w czasie wojny czolgi scigały i Bronek po ciezkiej walce oraz z okrzykiem '' Ojczyzna nasza ginie '' zerwal zawleczke i granat go rozerwal wlasnie tam gdzie teraz maja byc tory koleji metropolitalnej a tam powinien stac pomnik Bronka niezlomnego :) zobaczycie ze beda jeszcze niezle jaja na trasie :)

    • 11 5

    • za tyle złotych to każdy ekolog zje żuka wraz z kulkami toczonymi przez żuki

      • 6 0

    • Jestem za tym, że w tym miejscu pojawiała sie postać Matki Boskiej

      • 0 0

    • pierwszy normalny wpis, tak trzymać

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane