- 1 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (151 opinii)
- 2 Nie będzie CPK, nie będzie Drogi Czerwonej? (129 opinii)
- 3 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (146 opinii)
- 4 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (41 opinii)
- 5 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (523 opinie)
- 6 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (304 opinie)
Sprawdź, kto chce budować Kolej Metropolitalną
Wiemy już jakie konsorcja ubiegają się o prawo do budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Rębiechowa i Osowy. Są wśród nich firmy związane z Trójmiastem, oraz takie, które realizowały już prace w Trójmieście. Z różnym skutkiem.
1) Konsorcjum
1. Bilfinger Berger Budownictwa S.A. (Lider konsorcjum)
2. Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice S.A.
3. KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji S.A.
4. Zbigniew Kargul Przedsiębiorstwo Tor-Kar-SSon
5. TOR-KAR-SSON Sp. z o.o. Sp. komandytowa
Bilfinger Berger zbudował m.in. Południową Obwodnicę Gdańska, z kolei spółki z grupy Tor-Kar-Sson pracowały przy modernizacjach gdańskich torów tramwajowych oraz linii kolejowej do stadionu w Letnicy.
2) PORR POLSKA S.A.
1. SALINI POLSKA Sp. z o.o. (Lider)
2. SALINI S. p. A., Włochy
3. SALCEF CONSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE, Włoch
4. SALCEF POLSKA Sp. z o.o.
5. MIRBUD S.A.
4) Konsorcjum
1.NDI SA, Sopot
2.RUBAU POLSKA Sp. z o.o.
3.COSTRUCCIONES RUBAU SA, Hiszpania
4.ROVER ALICISA S.A., Hiszpania
Sopocka firma NDI była członkiem konsorcjum budującego pomorski odcinek autostrady A1, dokończy też modernizację budynków Hipodromu w Sopocie.
5) Konsorcjum
1.Trakcja-Tiltra, Warszawa
2.MTM, Gdynia
To konsorcjum było wykonawcą układu drogowego i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice. Gdyński MTM realizuje bardzo wiele inwestycji drogowych w Trójmieście.
6) ASTALDI S. p. A., Włochy
7) SANDO Budownictwo Polska Sp. z o.o.
8) Konsorcjum
1. Korporacja Budowlana DORACO, Gdańsk (Lider)
2. FEROCO S.A.
3. Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
4. POL-DRÓG Gdańsk
Doraco budowało w konsorcjum terminal lotniczy w Rębiechowie i siedzibę Amber Expo w Gdańsku, ale firma zeszła tez z placu budowy sopockiego Hipodromu. Z kolei Feroco jest liderem konsorcjum modernizującego linię kolejową E65 z Gdyni do Warszawy, na terenie Trójmiasta. Pol-Dróg wykonuje wiele prac drogowych na terenie Trójmiasta.
9) Konsorcjum
1. Budimex S.A.
2. FERROVIAL AGROMAN S.A., Hiszpania
Budimex był głównym wykonawcą terminalu lotniczego w Rębiechowie, buduje też Drogę Zieloną w Gdańsku, odcinek Trasy Sucharskiego na Rudnikach i Olszynce oraz biurowiec Neptun we Wrzeszczu.
10) Aldesa Construcciones S.A., Hiszpania
11) Konsorcjum
1.VIANINI LAVORI S.p.A. Włochy
2.ANSALDO STS S.p.A.
12) Konsorcjum
1. IDS-BUD Sp. z o.o. (Lider)
2. VAHOSTAV SK, a.s, Słowacja
3. VAHOSTAV PL Sp. z o.o.
13)Konsorcjum
1."POL-AQUA" S.A. (Lider)
2.DRAGADOS S.A, Hiszpania
3.VIAS Y CONSTRUCCIONES S.A., Hiszpania
4.ELECTREN S.A., Hiszpania
Pol-Aqua kilka dni temu opuściła budowę Teatru Szekspirowskiego w Gdańsku.
14) MOSTOSTAL Warszawa S.A.
Firma buduje Drogę Zieloną na Żabiance.
15) Metrostav a.s., Czechy
16) FCC Construccion S.A., Hiszpania
Firma długo walczyła o prawo budowy tunelu pod Martwą Wisłą w ciągu Trasy Słowackiego.
17) Konsorcjum
1. Strabag Sp. z o.o. (Lider)
2. Strabag Rail Polska Sp. z o.o.
3) Strabag Rail GmbH
Strabag zmodernizował wiele ulic na terenie całego Trójmiasta, w tym Trakt św. Wojciecha, Myśliwską, Gospody, Jana z Kolna.
18) Konsorcjum
1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
2. TORPOL S.A.
Torpol modernizuje linię kolejową E65 z Gdyni do Warszawy na terenie Trójmiasta, a także modernizował tory tramwajowe we Wrzeszczu.
19) EUROVIA Polska S.A.
Opinie (116) 4 zablokowane
-
2012-09-11 15:33
skoro wstrzymano linię tramwajowa do Moreny i PKM (3)
wiec i samo PKM zostanie wstrzymane a newet zaniechane
- 1 13
-
2012-09-11 16:05
A gdzieś (2)
przeczytał ,że zrezygnowano z linii tramwajowej na Morene?
- 11 0
-
2012-09-11 16:37
sprawdz w wydziale ochrony srodowiska (1)
- 0 7
-
2012-09-11 16:53
Oni...
...mogli jedynie nie wydać jeszcze decyzji środowiskowej i jest to kwestia papierka, gorszy problem bedzie gdy wkładu własnego nie bedzie.....
- 7 0
-
2012-09-11 15:44
Podobno matka Madzi bedzie na otwarciu ! ma zatanczyc taniec z laserem :)
Bedzie wielkie show ! i kielbase na cieplo beda rozdawc za darmo i musztarde od sponsora wiec dla samej kielbasy warto wspierac plany budowy tej kolejii. Chyba warto dostac kielbase i musztarde za darmo a moze i ogoreczki doloza . Jak bedzie kielbasa za darmo to przyjde .
- 9 2
-
2012-09-11 15:52
Jejciu
przecież wiekszość tych firm nie ma pojecia o projektowaniu i budowie kolei, a te które pracuja na sieci PKP ledwo już dysza.....brak ludzi do pracy,że o fachowcach nie wspomnę.
- 6 2
-
2012-09-11 15:57
A proszę sobie wyobrazić, że pan Adamowicz, panujący nam prezydent... (5)
posiadałby dom tuż przy projektowanej trasie kolei. Ręczę, że albo sprzedałby tę nieruchomość, albo niedopuścił do realizacji inwestycji kolejowej (jestem za drugą możliwością). A co mają powiedzieć ludzie, którzy wykupili mieszkania za dorobek całego życia i teraz będzie im pociąg jeździł pod oknami? Czy za nierozsądne pomysły ludzi władzy muszą cierpieć obywatele?
P.S. Wyklarowuje się jakiś gdański układ polityczno-biznesowy - nowa Amber Bana?- 1 19
-
2012-09-11 17:15
to teraz kup dom przy lotnisku i protestuj, że samoloty latają
- 5 0
-
2012-09-11 17:16
a potem się przeprowadź w okolice oczyszczalni scieków i skarż ich za smród
- 2 0
-
2012-09-11 17:17
facet mieszkał naprzeciw cmentarza, później się przeprowadził i mieszkał naprzeciw swego domu (1)
- 0 0
-
2012-09-11 20:10
Mówisz, jak defekant.
- 0 0
-
2012-09-11 17:58
No bo jak się rzuciło na mieszkanie bo sprzedawali które sprzedawali w obniżonej cenie bez sprawdzania okolicznych planów to nie ma się co dziwić. Często inwestycje które planowane są w dalekiej przyszłości istnieją w różnych planach i opracowaniach. Wystarczy trochę wysiłku i trudu żeby dotrzeć do odpowiednich informacji.
- 5 0
-
2012-09-11 15:58
powinni wybrać
Pol-Aque wtedy jest szansa, że POwróci na budowę Teatru Szekspirowskiego w Gdańsku.
Może w końcu będzie się opłacało, a skorzystamy na kulturze.- 4 7
-
2012-09-11 16:03
wow
ciekawe co proponuje MTM? jeżeli wygra konsorcjum którego są udziałowcem to.... masakra. A myślałem, że tylko w Gdyni partaczą i dziury łatają. A tu zaskoczenie
MTM = mamy trochę maszyn (drogowych)- 10 1
-
2012-09-11 16:06
JUZ WIDZE BUDOWE TEJ TRASY !!!! Najpierw zwioza ludzi z lopatami i stawki 3 zlote na godzine :) (2)
Pozniej rozdadza kufajki i juz widze ten entuzjazm pracownikow , widze jak sie rwą do pracy , widze z jakim entuzjazmem drzewa wycinają, jak pięknie i rowno klada tory , jak wspaniały szef im pizze i napoje dowozi , :)) oby sie nie skonczyło na dwoch osobach z siekierami do wycinania drzew ktorzy po godzinie pracy beda szli po piwo . Pprzypominam szefom tych firm ze dzis srednia placa w ue to ok 1500 euro do 3000 euro dla specjalistow. ''' szefowie !!!!!! Kochajcie pracownikow bo tak szybko odchodza do niemiec "":)moj szef razem z nami pracuje bo mowi ze szef za biurkiem to cienias :)
- 3 7
-
2012-09-11 16:17
Widzę Guenther,żeś Waść praktyk,
i niejeden rok spędziłeś na kontraktach.Gdyby tak "właściciele" polskich firm nabyli podstawowych mądrości zawodowo-życiowych!!!Ale cóż,najczęściej to tylko słoma z butów im wychodzi.Pozdrawiam Twojego szefa-to musi być równy gość.
- 3 1
-
2012-09-11 17:21
aleś sie nachapał w tych Niemczech, starczyło na chleb z lidla i bęzynę na powrót
wcześniejsza emerytura to w niemczech około 2200
- 1 2
-
2012-09-11 16:09
(1)
"Wiemy już jakie konsorcja ubiegają się o prawo do budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Rębiechowa i OSOWY" Polska język, trudny język
- 0 5
-
2012-09-11 16:35
z osowa.com
Interesującym przejawem lokalnego folkloru jest funkcjonująca w potocznym języku mieszkańców Osowej, podwójna forma odmiany nazwy osiedla. Jedni jadą "do Osowej", inni - "do Osowy". Część mieszkańców skłonna jest uważać, że mieszka "w Osowej", a inni, że - "w Osowie". Choć w "Wykazie urzędowych nazw miejscowości w Polsce" (Warszawa 1981) figuruje odmiana "w Osowej" i taka obowiązuje w urzędach, jednakże któż inny ma prawo do orzecznictwa w tej sprawie, jeśli nie sami mieszkańcy? Póki są dwie wersje - jest o co się spierać :-)
- 3 1
-
2012-09-11 16:26
A to do POŁOŻENIA kilku kilometrów toru (1)
potrzeba aż "Konsorcjów"?!Przecież całą reszta jest tu już od STU LAT,te wszystkie nasypy,przekopy i wiadukty(niektóre zdemolowane).A poza tym jak można te zlepki kulejących firemek bez fachowców i zaplecza nazywać "konsorcjami"???Widać,że gigantomania i samooszukiwanie się kwitnie!
- 5 9
-
2012-09-12 07:23
...
Jak jesteś piekarzem to nie wypowiadaj się o zakresie robót niezbędnych do wykonania.
Zacznijmy od tego, że ten cały nasyp nie posiada wystarczającej nośności aby ułożyć na nim dwa tory - pomijam fakt, że zmieściłby się tam tylko jeden tor.
Ilość prac ziemnych i mostowych jest ogromna.
Powstaną dwie estakady, kilka nowych wiaduktów.
Zajrzyj do projektu budowlanego to sam zobaczysz.- 1 0
-
2012-09-11 16:45
każda polska firma. Nie chcemy firm Hiszpańskich bo przejechaliśmy się na nich w Trójmieście. Hydrobudowa. Budimex, Pol Aqua tym firmom jak najszybciej podziękujmy.
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.