• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprawdź, kto chce budować Kolej Metropolitalną

ms
11 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Od kilkunastu miesięcy jesteśmy świadkami modernizacji linii kolejowej E65 biegnącej przez Trójmiasto do Warszawy. Oby budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przebiegała sprawniej. Od kilkunastu miesięcy jesteśmy świadkami modernizacji linii kolejowej E65 biegnącej przez Trójmiasto do Warszawy. Oby budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przebiegała sprawniej.

Wiemy już jakie konsorcja ubiegają się o prawo do budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Rębiechowa i Osowy. Są wśród nich firmy związane z Trójmiastem, oraz takie, które realizowały już prace w Trójmieście. Z różnym skutkiem.



Przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Osowy. Przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Osowy.
1) Konsorcjum
1. Bilfinger Berger Budownictwa S.A. (Lider konsorcjum)
2. Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice S.A.
3. KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji S.A.
4. Zbigniew Kargul Przedsiębiorstwo Tor-Kar-SSon
5. TOR-KAR-SSON Sp. z o.o. Sp. komandytowa

Bilfinger Berger zbudował m.in. Południową Obwodnicę Gdańska, z kolei spółki z grupy Tor-Kar-Sson pracowały przy modernizacjach gdańskich torów tramwajowych oraz linii kolejowej do stadionu w Letnicy.

2) PORR POLSKA S.A.

Czy będziesz korzystał z Kolei Metropolitalnej?

3) KONSORCJUM
1. SALINI POLSKA Sp. z o.o. (Lider)
2. SALINI S. p. A., Włochy
3. SALCEF CONSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE, Włoch
4. SALCEF POLSKA Sp. z o.o.
5. MIRBUD S.A.

4) Konsorcjum
1.NDI SA, Sopot
2.RUBAU POLSKA Sp. z o.o.
3.COSTRUCCIONES RUBAU SA, Hiszpania
4.ROVER ALICISA S.A., Hiszpania

Sopocka firma NDI była członkiem konsorcjum budującego pomorski odcinek autostrady A1, dokończy też modernizację budynków Hipodromu w Sopocie.

5) Konsorcjum
1.Trakcja-Tiltra, Warszawa
2.MTM, Gdynia

To konsorcjum było wykonawcą układu drogowego i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice. Gdyński MTM realizuje bardzo wiele inwestycji drogowych w Trójmieście.

6) ASTALDI S. p. A., Włochy
7) SANDO Budownictwo Polska Sp. z o.o.


8) Konsorcjum
1. Korporacja Budowlana DORACO, Gdańsk (Lider)
2. FEROCO S.A.
3. Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
4. POL-DRÓG Gdańsk

Doraco budowało w konsorcjum terminal lotniczy w Rębiechowie i siedzibę Amber Expo w Gdańsku, ale firma zeszła tez z placu budowy sopockiego Hipodromu. Z kolei Feroco jest liderem konsorcjum modernizującego linię kolejową E65 z Gdyni do Warszawy, na terenie Trójmiasta. Pol-Dróg wykonuje wiele prac drogowych na terenie Trójmiasta.

9) Konsorcjum
1. Budimex S.A.
2. FERROVIAL AGROMAN S.A., Hiszpania

Budimex był głównym wykonawcą terminalu lotniczego w Rębiechowie, buduje też Drogę Zieloną w Gdańsku, odcinek Trasy Sucharskiego na Rudnikach i Olszynce oraz biurowiec Neptun we Wrzeszczu.

10) Aldesa Construcciones S.A., Hiszpania


11) Konsorcjum
1.VIANINI LAVORI S.p.A. Włochy
2.ANSALDO STS S.p.A.

12) Konsorcjum
1. IDS-BUD Sp. z o.o. (Lider)
2. VAHOSTAV SK, a.s, Słowacja
3. VAHOSTAV PL Sp. z o.o.

13)Konsorcjum
1."POL-AQUA" S.A. (Lider)
2.DRAGADOS S.A, Hiszpania
3.VIAS Y CONSTRUCCIONES S.A., Hiszpania
4.ELECTREN S.A., Hiszpania

Pol-Aqua kilka dni temu opuściła budowę Teatru Szekspirowskiego w Gdańsku.

14) MOSTOSTAL Warszawa S.A.

Firma buduje Drogę Zieloną na Żabiance.

15) Metrostav a.s., Czechy


16) FCC Construccion S.A., Hiszpania


Firma długo walczyła o prawo budowy tunelu pod Martwą Wisłą w ciągu Trasy Słowackiego.

17) Konsorcjum
1. Strabag Sp. z o.o. (Lider)
2. Strabag Rail Polska Sp. z o.o.
3) Strabag Rail GmbH

Strabag zmodernizował wiele ulic na terenie całego Trójmiasta, w tym Trakt św. Wojciecha, Myśliwską, Gospody, Jana z Kolna.

18) Konsorcjum
1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
2. TORPOL S.A.

Torpol modernizuje linię kolejową E65 z Gdyni do Warszawy na terenie Trójmiasta, a także modernizował tory tramwajowe we Wrzeszczu.

19) EUROVIA Polska S.A.

Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma ok. 760 mln zł (netto), z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia-Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut. Pierwsze prace przy budowie kolei metropolitalnej - związane z wycinką drzew i wyburzeniami nieruchomości oraz realizowaną przez PKP PLK przebudową stacji Gdańsk-Wrzeszcz - rozpoczną się jesienią 2012 r. Oddanie do użytku całej nowej linii PKM planowane jest w połowie 2015 roku.
ms

Opinie (116) 4 zablokowane

  • Astaldi buduje metro w Warszawie i aż miło się patrzy jak pracują. (1)

    Oby to oni wygrali! Wszędzie tam gdzie zarządza Polak są opóźnienia i straty!

    • 3 3

    • a ja się pytam czemu tego artykułu nienapisał NA-skręt

      nie ma lepszego nad NA-skręta trójmiastowego.....

      • 1 0

  • .. (2)

    A co z Gdyńską częśćią?

    • 2 2

    • Zbudowana kilkadziesiąt lat temu (gdyby ktoś nie wiedział). (1)

      Brakuje tylko 1-2 przystanków.
      Odcinek do budowanego terminala EPOK to inna bajka, bo jest "na doczepkę" i nie wiadomo kiedy powstanie.

      • 1 0

      • Szkoda tylko, że nie zelektryfikowana .

        Bo przez to po całej trasie będą jeździć spalinowe pociągi.

        • 0 0

  • Znowu widzę metropolitalne drezyny

    • 0 0

  • Hiszpanie mają najlepszą kolej w Europie. Brac ich!!

    • 6 4

  • nr 5: czy to oni zrobili te krzywe torowiska na łostowice?:> mają tupet:D (1)

    • 9 1

    • Sprawdz w historii newsów na stronie, czy to ci partacze i wtedy napisz!

      • 1 2

  • zachowają architekturę zburzonych mostów na tej trasie?

    jeżeli nie to byłaby zbrodnia :(

    • 5 2

  • Pismaki 2 lata temu prześcigali się jak szybko będą jeździć pociągi

    na modernizowanych szlakach. 140km/h (eeee, mało medialnie), 180 już lepiej 200km/h o już okrągło brzmi 240-250 hura, na PIERDZIPINDOLINO włoskim. popatrzcie na tabor, dworce, .... i walnijcie główka w mur. Podobnie z efektem TU. Tory tramwajowe na Łostowice już zrobione czy nadal do 15km/h?

    • 6 0

  • Firmy, szczególnie hiszpańskie,

    które nie płaciły swoim podwykonawcom (powodując wstrzymanie robót) lub które są ich córkami lub powstały z przekształcenia powyższych, powinny w ogóle nie być dopuszczone do przetargu jako firmy skompromitowane i niewiarygodne; rozpatrywanie dostarczonych przez nie referencji byłoby farsą.

    • 6 2

  • Wygra najtańszy

    Wygra firma, która złoży propozycję wybudowania kolei za połowę ceny, za rok zbankrutuje i urzędnicy znowu się zdziwią, dlaczego???

    • 3 2

  • Proponuję wysłać zaproszenie (2)

    do złożenia oferty przez firmę SKANSKA,
    która sprawnie zbudowała wiele odcinków linii kolejowych w całym kraju. W strukturze SKANSKA funkcjonuje specjalistyczny Oddział Budownictwa Kolejowego, który dysponuje
    doświadczoną kadrą inżynieryjną, ma odpowiedni sprzęt i wiarygodne kontakty w obszarze materiałowym, logistycznym i podwykonawczym. Ma też olbrzymie doświadczenie organizacyjne i w zakresie komunikacji
    społecznej. Płaci podwykonawcom w terminie i co do grosza. Moim zdaniem, spośród polskich firm budownictwa komunikacyjnego tylko SKANSKA podoła temu zadaniu.
    Z nieznanych mi powodów Skanska nie złożyła swojej oferty, a szkoda...

    • 6 1

    • ...

      Też mnie to zdziwiło...bo byłem pewien, że wystartuje.
      Może ma już pełny portfel, chociaz byłoby to dziwne w obecnych czasach.
      Nie mniej oczywiście nie ma już żadnych szans, aby SKANSA dołączyła do tego przetargu.

      • 0 0

    • Jeżeli obserwowalibyście sektor zamówień publicznych

      to zauważylibyście, że SKANSKA nie bierze udziału w przetargach powyżej 200-300 mln zł jako Wykonawca (lub członek konsorcjum). W przetargach powyżej tej kwoty jest Podwykonawcą (jeżeli dogada się z Wykonawcą)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane