aktualności 24h

Tunel przy dworcu w Gdańsku bez kramów w dni meczowe (111 opinii)

Podróż kibiców przez Gdańsk w dniu meczu (188 opinii)

Estakady na Węźle Kliniczna gotowe (73 opinie)

Norweska spółka zbuduje hotel na Wyspie Spichrzów (113 opinii)

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (310 opinii)

Święto Gdańska pod znakiem Euro (81 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (268 opinii)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (36 opinii)

sport

W Gdańsku ma być trener głodny sukcesów (99 opinii)

Z akademickimi mistrzostwami Polski w chodzie

Ekstraligowy doping dla przyszłych zawodników

Awans Polonii Gdańsk i rezerw Arki (8 opinii)

Pożegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim (18 opinii)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (156 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (45 opinii)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (239 opinii)

Gra licencjami w II lidze (68 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (8 opinii)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (3 opinie)

historia

Żeglarscy celebryci najstarszego gdańskiego jachtklubu nowość (2 opinie)

deluxe

Trójmiejscy mistrzowie spełniają marzenia dzieci wideo nowość (3 opinie)

rozrywka

Mamy maj, więc rusza sezon w Teatrze Leśnym nowość (6 opinii)

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (32 opinie)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (27 opinii)

biznes

W poniedziałek poznamy nowe władze Energi nowość (13 opinii)

TPI: giełda w dół, a my zarabiamy (11 opinii)

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi (3 opinie)

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (21 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (6 opinii)

korki

Utrudnienia na al. Zwycięstwa w Gdyni

rowery

Rower zniknął, bo monitoring to atrapa? atrykuł czytelnika (46 opinii)

kultura

O czym śnią mieszkańcy Dolnego Miasta? (20 opinii)

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (20 opinii)

zdrowie

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (89 opinii)

Oberwał się sufit w szpitalu na Zaspie nowość (59 opinii)

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (38 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarze Demolki i Korestu najlepsi (1 opinia)

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (72 opinie)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (45 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (19 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Stocznia Gdańsk wciąż przechodzi z rąk do rąk

W listopadzie 2007 roku Stocznia Gdańsk została sprywatyzowana przez ukraiński koncern ISD Polska.

Fot. Wojtek Jakubowski/KFP

W listopadzie 2007 roku Stocznia Gdańsk została sprywatyzowana przez ukraiński koncern ISD Polska.

Czy Stocznia Gdańsk trafi w ręce rosyjskich oligarchów? Takiej możliwości nie wykluczając sami stoczniowcy. Po ostatnich zmianach w akcjonariacie ISD, większościowego właściciela Stoczni Gdańsk, ponad 50 proc. akcji ukraińskiego koncernu trafiło w ręce Aleksandra Katunina założyciela i udziałowca "Evrazholdingu" oraz jego wspólników.



Czy przemysł stoczniowy powinien pozostać w rękach polskich?

tak, to jedna ze strategicznych gałęzi przemysłu

25%

tak, jednak powinny zostać sprywatyzowane przez polskie firmy

19%

nie, najważniejszy jest poważny inwestor nie jest ważne skąd pochodzi

33%

nie, nasze stocznie nie są dochodowe i nie wytrzymują konkrecji z Dalekim Wschodem

10%

nie, polskie stocznie powinny zostać już dawno zlikwidowane

13%

łącznie głosów: 535

Transakcja dotycząca wejścia kapitałowego nowych partnerów do ISD była przygotowywana od ponad roku. Aleksander Katunin posiada obecnie 50 proc. i dwie akcje koncernu ISD. Właścicielami 49,99 proc. akcji ISD pozostają dotychczasowi udziałowcy.

- Transakcja obejmuje wyłącznie aktywa metalurgiczne, które należą do struktury korporacji ISD - zapewnia Jacek Łęski, rzecznik ISD Polska. - Stocznia Gdańsk jest wyłączona z transakcji. Pozostaje własnością spółki należącej do ukraińskich właścicieli, to znaczy Siergieja Taruty, Witalija Hajduka i Oleksandra Mkrcztana.

Jednak dzisiejsza struktura własnościowa koncernu dopuszcza dalsze ruchy między właścicielami.

- Nie jest powiedziane, że za rok czy dwa, stocznia nie trafi w ręce rosyjskie, chińskie czy amerykańskie. Najważniejsze jednak dla nas jest, abyśmy mieli kolejne zamówienia, a ludzie pracę - mówi Roman Gałęzewski, przewodniczący NSZZ Solidarność w Stoczni Gdańsk.

Jak twierdzą przedstawiciele ISD inwestorzy z Rosji - w odróżnieniu od zachodnich - mają spore doświadczenie w prowadzeniu biznesu w warunkach kryzysu.

Jeden z głównych obecnie udziałowców ISD, Aleksander Katunin, jest absolwentem Moskiewskiego Instytutu Fizyko - Technicznego. Ma tytuł doktora w zakresie nauk ścisłych (fakultet fizyki chemicznej i molekularnej. Był prezesem zarządu Niżnietagielskiego Kombinatu Metalurgicznego, jednym z założycieli koncernu metalurgicznego Ewrazholding i prezesem amerykańsko rosyjskiej firmy Midway United działającej w przemyśle drzewnym. Jest także właścicielem stalowej grupy Carbofer.

Jak zmieniali się właściciele Stoczni Gdańskiej

Prywatyzacja Stoczni Gdańsk ma już długą historię. W 1990 roku Stocznia Gdańska im. Lenina została przekształcona w spółkę akcyjną. Skarb Państwa posiadał 61 proc. udziałów, a pozostałe 39 proc. znalazło się w rękach pracowników stoczni. Od tej chwili zmieniła się również nazwa zakładu na Stocznię Gdańską SA. Z powodu narastającego zadłużenia i niewypłacalności wobec kontrahentów w 1996 roku Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy ogłosiło upadłość spółki. Produkcja statków nie została jednak przerwana.

W 1998 roku syndyk masy upadłościowej sprzedał funkcjonujący w pełni zakład Trójmiejskiej Korporacji Stoczniowej (będącej własnością Stoczni Gdynia S.A i firmy developerskiej EVIP Progress). Na bazie tego majątku powstała Stocznia Gdańska - Grupa Stoczni Gdynia S.A.. W sierpniu 2006 roku nastąpiło formalne wydzielenie Stoczni Gdańskiej z Grupy Stoczni Gdynia poprzez zmianę struktury własnościowej, statutu stoczni oraz jej nazwy. Nową nazwą stoczni jest obecnie Stocznia Gdańsk S.A.

Stocznia Gdańsk była kontrolowana przez dwie państwowe spółki: Agencję Rozwoju Przemysłu, która posiadała 63,09 proc. akcji, a Cenzin 19,04 proc. Inwestor, który chciał przejąć kontrolę nad gdańską firmą, najpierw musiał odkupić prawa poboru do akcji od dotychczasowych państwowych akcjonariuszy. Potem za prawa poboru mógł kupić akcje Stoczni Gdańsk nowej emisji, za kwotę od 300 do 400 mln zł.

W listopadzie 2007 roku zakład został kupiony przez ukraiński koncern ISD Polska (Związek Przemysłowy Donbasu) przez przejęcie akcji i podwyższenie kapitału Stoczni. Obecnie ISD jest większościowym akcjonariuszem Stoczni Gdańsk. Posiada ok. 80 proc. akcji zakładu. Reszta należy do Agencji Rozwoju Przemysłu

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 132)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128543 2010-01-13 22:03 Ciągle coś z tą stocznią..... (1)

Pamiętam jak na początku lat 90-tych była plotka że na jej terenie powstanie fabryka TOYOTY. Nawet w gazetach o tym wypisywali.

Teraz to już chyba nawet TurboDymoMan nie ma pomysłu na ten zakład pracy....

popieram opinię 56 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 4128559 2010-01-13 23:07

Ja mam pomysl, zburzyc, wybrukowac, na srodku postawic pomnik Walesy, minimum 100metrow wysokosci, i kasowac 5 zlotych od turysty, co chce go cmoknac w buty.

Jesli pomysl zostanie wykorzystane, chce udzialow w zyskach 10%.

Dziekuje, dobranoc.

ms

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128544 2010-01-13 22:10 pupa i tyle (1)

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4128547 2010-01-13 22:13 zapraszam stoczniowcow do baru "Basia" jutro dla każdego klienta darmowe piwo

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4128545 2010-01-13 22:12 oby zmiany na lepsze

ciekawe jaki to ma wpływ na ludzi tam pracujących i na korzyści dla państwa i zwykłego obywatela..
Oby to były zmiany na lepsze.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128546 2010-01-13 22:13 moja mama spawała tigiem w gdańskiej a teraz spawa w norwegii (4)

i mam dwa samochody

Cichy

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128591 2010-01-14 07:47 a (2)

Pewnie BMW 316i 1991 i Opla astre 1,7D 1994 w sumie to nie ma sie czym chwalić

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128640 2010-01-14 14:07 ale ma (1)

na głowe mu nie kapie a i laske wyrwie a ty co zazdroscisz Cichemu?

mcl

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4128665 2010-01-14 18:43 Kolejny wiochmen

Tak ze szklanymi drzwiami by cały dres było widać !!!!!!!

Paweł

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4128669 2010-01-14 20:13 Weźta jo

ja jestem ok nie wiechu
urodziłem sie w Dzierżoniowie
ale to nic ja ino ok
ty diable

Cichy

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128548 2010-01-13 22:15 POdziękował kolegom kolegów (4)

oby żyło sie lepiej..

nielicznym

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 21

zgłoś do moderacji opinię 4128558 2010-01-13 23:00 sopocko-morenowa nomenklaturka zalatująca toruńska rozgłośnią :)

bryk

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128576 2010-01-14 01:07 Chyba PiSczeć powinieneś podzięki jak już (1)

Ukraińcom dał PiS stocznie. Chyba, że się upierasz, że to w 2006 roku PO było u władzy...

zdegustowany

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4128641 2010-01-14 14:11 by żyło sie lepiej... normalnym

pis-maki tylko narzekają ale nie mają żadnego pomysłu tylko aby dorwac sie do władzy i robic igrzyska (podsłuchy, oskarżenia, naloty) ale ludzie chcą spokojnie pracowac zarabiac kupować dlatego juz nie wrócicie do władzy

mcl

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4128581 2010-01-14 03:01 same komuchy w tym gdansku

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128549 2010-01-13 22:15 stocznia powinna zostac (17)

stocznia powinna zostac publiczna, tak jak każda inna znacząca firma. nie ma znaczenia czy formalnie jej właścicielem będzie gmina, województwo, skarb państwa czy unia europejska. po prostu takich przedsiębiorstw NIE WOLNO oddawać w ręce jakiegoś prywatnego kapitału. który to prywatny kapitał nie wiadomo jakie ma, jakie będzie miał interesy i tak naprawde na czym mu zależy (prócz maksymalizacji zysków po trupach oczywiscie).

naszemu państwu czy samorządowi bardzo wiele brakuje do ideału, ale w przeciwieństwie do prywatnego właściciela, któremu wolno robić co mu się żywnie podoba, nad publiczną firmą jestesmy w stanie sprawować jakąś kontrolę.

w minionym 20-leciu popełniliśmy masę błędów polegających na prywatyzacji tego czego nie należy prywatyzować wogóle - i na dodatek za grosze. Koleje, telekomunikacja itp. Niestety państwo okazało się sprzymierzeńcem kapitału i kapitalistów, a nie reprezentantem własnych obywateli. Jeśli nie zmienimy państwa, i dalej przy władzy będą partie typu PO-PiS-SLD, to wkrótce nawet i niebo nad naszymi głowami sprywatyzują i powietrze którym oddychamy.

www.kaszebskorewolucejo.pl

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 62
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128556 2010-01-13 22:44 W państwowych rękach powinny zostać wyłącznie przedsiębiorstwa strategiczne. (3)

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128568 2010-01-13 23:35 dzieki (1)

dziekujemy za głos poparcia
stoczniowcy oraz inny przemysł strategiczny

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 4128645 2010-01-14 14:23 przynajmniej ktos ma poczucie humoru

a nie takie pompatyczne wypociny jak kaszebskorewolucjo czy wolnosc własnosc sprawiedliwosc

mcl

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4128582 2010-01-14 03:04 oddajcie wszystko bylym komuchom i ich dziecio za darmo

bo to niby nie rentowne

na zmianie systemu narod wyszedl jak zablocki na mydle

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128569 2010-01-13 23:42 (3)

A słyszałeś kiedyś o takim ustroju jak kapitalizm?

A wiesz, że taki teraz mamy?

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4128572 2010-01-14 00:07 prawdziwy kapitalizm to był w USA ponad 100 lat temu...

...teraz niestety rak socjalizmu toczy Polskę, jak zresztą widać po powyższych komentarzach.

John Galt

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128583 2010-01-14 03:07 tylko ci niby kapitalisci obecnie to kiedys zagorzali komunisci i donosiciele (1)

kumasz kolego???

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4128647 2010-01-14 14:29 tak rozumiem

wszyscy co mają lepiej od takich narzekaczy jak wy to sb-cja komuchy złodzieje itp... ciekawe czy wszyscy ludzie którzy czegos sie dorobili tez tak sadzą... a moze jest to okupione ciężka pracą mysleniem ryzykiem kredytami czyli czyms czego narzekacze nigdy nie doswiadczyli bo wola siedzec przed telewizorem/netem i narzekać ale nie chcę zmienic swego życia...

mcl

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4128570 2010-01-13 23:50 Te, naród, chcesz mieć wpływ, to sobie kup akcje

Ale za moje podatki nie próbuj utrzymywać swoich socjalistycznych mrzonek.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128571 2010-01-14 00:01 Niewiarygodne (2)

Po tylu latach wyzyskiwania, okradania i zniewalania ludzi pod szumnymi hasłami równości, nadal próbuje się podstawowe i naturalne prawa własności i sprawiedliwości zamieść pod dywan. Skąd się ciągle biorę do na wskroś niemoralni i głupi ludzie? Jak to możliwe, że socjalizm nadal zbiera swoje nieludzkie żniwo? Precz ze złodziejami, urzędasami, z postawą roszczeniową, z państwem opiekuńczym i gospodarką planowaną i jakąkolwiek ingerencją w gospodarkę, dość tej mafii (mowa o socjalistycznym państwie) wtrącającej się we wszelkie strefy życia ludzkiego! Precz z socjalizmem!

Wolność, Własność, Sprawiedliwość

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4128573 2010-01-14 00:15 Precz z socjalizmem!

John Galt

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4128584 2010-01-14 03:11 kim kiedys byles cieciu??

przypuszczam ze SBekiem a juz napewno komuchem a teraz uwlaszczony pyskujesz

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128624 2010-01-14 11:09 (1)

Najlepszym przykładem na kontrolę nad firmą jest państwowe PKP. Mamy tam do czynienia z kontrolowanym upadkiem całej branży.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4128648 2010-01-14 14:31 zastanawiam sie

dlaczego nie mam pompatycznych komentarzy do tego postu... PKP to idealny przykład... gdzie ci obroncy narodu? moze jezdzą pkp i wiedzą jaka jest prawda?

mcl

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4128644 2010-01-14 14:20 prawdziwy komunista?

a co jest złego w prywatyzacji... moja firma jest prywatna i ma sie całkiem niezle bo pozwala mi zarabiac na zycie i nie tylko mi... gdyby była panstwowa/publiczna musiałbym do niej dokłądac a nie chce. Chce zeby została częśc stoczni jako pamiatka po Solidarnosci np Europejskie Centrum Solidarnosci mi wystarczy areszta niech daje pracę ludziom a twoje wywody to komunizm który jak wiemy sie nie sprawdził

mcl

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4128666 2010-01-14 19:14 Szczypta

Szczypta!! Socjalizm kolejny raz bankrutuje, tym razem w Wenezueli. Czego więcej trzeba żeby się wyleczyć z socjalistycznych bredni?? Upadek Stoczni Gdynia i Szczecińskiej Nowej jest podręcznikowym przykładem skutków państwowej wlasności.

B

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4128670 2010-01-14 20:35 stocznia powinna zostac

niestety nie , w kapitaliźmie jest tak , ze nikt do niczego nie doklada, jak cos sie nie oplaca to sie to likwiduje,

?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4128550 2010-01-13 22:16 stocznia bez solid

niech solidarnosc zniknie to bedzie polski inwestor!!!!!!!

polak

popieram opinię 40 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128551 2010-01-13 22:24 KIEDYŚ GDY POKOLENIE OKRĄGŁĘGO STOŁU (13)

PRZESTANIE MIEĆ WPŁYW NA POLITYKĘ A DZISIEJSI 20-30 OBEJMĄ STERY WŁADZY POLSKA ZACZNIE SIĘ WREŚCIE ROZWIJAĆ

;)))

popieram opinię 39 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128555 2010-01-13 22:44 wreście (1)

wreSZcie bedą ludzie co znają chociaż troszkę ortografii

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4128586 2010-01-14 03:15 DAJ PANIE BOZE!

nie moge scierpiec tych zdrajcow

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128587 2010-01-14 03:18 tylko wyktalciuchy czepiaja sie ortografii (1)

nic innego nie potrafia

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 4128627 2010-01-14 11:39

Prawdziwy patriota nie kala swojego języka.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128588 2010-01-14 04:09 NIE MA SZANS ! (6)

DZISIEJSI 20-30 LATKOWIE TO JEST POKOLENIE LUDZI MYŚLĄCYCH WYŁĄCZNIE O WŁASNEJ WYGODZIE. ROZWÓJ PAŃSTWA W ICH WYDANIU BĘDZIE WYGLĄDAŁ DOKŁADNIE TAK JAK OBECNIE. WIĘKSZOŚĆ ELEKTORATU PO ,KTÓRA OKAZAŁA SIĘ NIEZDOLNA DO SPRAWOWANIA WŁADZY TO WŁAŚNIE LUDZIE MŁODZI 20-30 LATKOWIE. ICH FILOZOFIA ŻYCIOWA NIESTETY JEST PROSTA - "BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ" IM SAMYM !!!

cassandra

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128601 2010-01-14 09:23 (2)

NIE ZGODZĘ SIĘ Z TOBĄ CASSANDRO! CZĘŚĆ MŁODYCH LUDZI DAŁA SIĘ OTUMANIĆ PROPAGANDZIE PLATFORMY, CO DO DBANIA O SWÓJ INTERES TO JEŚLI ZOBACZĄ ŻE W ICH WŁASNYM INTERESIE JEST SILNE PAŃSTWO DBAJĄCE O SWYCH OBYWATELI TO ZACZNĄ WYBIERAĆ ZE SWEGO GRONA LUDZI KTÓRZY BĘDĄ REPREZENTOWAĆ ICH I CO ZA TYM IDZIE POLSKI INTERESY!

;)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128642 2010-01-14 14:12 w porządku... (1)

...wiem ,że nie można wszystkich wrzucać do jednego worka. Swoje dzieci staram się wychowywać tak jak mnie wychowywano: pomagaj innym, bądź odpowiedzialny za to co robisz, pracuj tak ,żeby to co osiągniesz było nie tylko dla ciebie. To nie zmienia faktu ,że w przeciągu ostatnich kulkunastu lat mając swoją firmę mogę napatrzyć się do woli na młodych ludzi ,którzy przychodzą do pracy. Konkluzja jest niestety niekorzystna! - mało kto jest uczciwy i odpowiedzialny. Poza czubkiem swego nosa często nic nie widzą do tego stopnia ,że nawet ich koledzy/współpracownicy nie mogą liczyć na pomoc/współpracę!!! Nie mówię ,że mają w sposób bałwochwalczy reprezentować czyjś interes i korzyść. Jeżeli jednak pracując nie dbają o wspólną korzyść i wspólne dobro to jakim cudem obejmując władzę będą działali dla dobra państwa ?! Czy przypadkiem nie pociągną dalej swojej hedonistycznej filozofii także na pole państwowe ??? Mam "przegląd pokoleń" od 1995 roku i z racji sezonowego charakteru działalności co roku do czynienia z nowymi ludźmi. Patrząc wstecz sporo się zmieniło na niekorzyść jeśli chodzi o uczciwość młodych ludzi (także wobec samych siebie a nie tylko pracodawcy).

cassandra

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4128651 2010-01-14 14:46 do cassandry

dotknęłaś problemu ale nie bijesz sie w piersi... przeciez te dzieci mają rodziców to ci rodzice sa winni tego ze nie umieli przekazac swoim dzieciom zasad... jestesmy społeczenstwem na dorobku wiec zachłysnelismy sie pieniadzem to normalne po latach biedy ale zapomnielismy ze oprocz zarabiania pieniedzy trzeba tez edukowac społecznie... jesli wychowałas swoje dziecko zgodnie z zasadami to chwała Ci za to ale ja znam wielu moich rówiesników którzy nic nie wiedzą na temat edukacji dorobili sie pieniedzy i swoje dzieci wychowuja na potworki a potem narzekają ze dzieci złe ale inne bo jego to przeciez anioł... polecam ksiazki dla rodziców i kursy ale wiem ze to grochem o scianę... przeciez wychowanie dzieci to proscizna albo dam w łeb gówniarzowi albo wychowam bezstresowo czyli nie bede zwracał na niego uwagi... wielu ludzi narzeka na swoich rodziców ale nie robia nic zeby w ich zyciu nie było tak samo...

mcl

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128628 2010-01-14 11:41 (2)

cassandro - każdy mierzy wg swojej miary. Wielu jest zaślepionych pieniędzmi i karierą ale uwierz mi, że są rzesze takich, którzy potrafią sięgać dalej i naprawdę myślą o innych.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128646 2010-01-14 14:26 tak... (1)

...moja miara wyjaśniona powyżej. (Pewnie dlatego nie dając łapówek i nie wykorzystując znajomości a ciężko pracując mam bardzo średnio w Polsce. Trochę późno na refleksje i decyzję o emigracji ale bycie wyrobnikiem za granicą mogłoby się okazać wygodniejsze niż ciągła walka o przetrwanie!). Młodzi 20-30 letni ludzie przychodzący do mnie do pracy nie są zaślepieni pieniędzmi i karierą (niestety...?) ;oni dążą do wygody: jak najmniej się wysilać - jak najwięcej zarobić. Jeżeli ktoś może w miesiąc dostać na rękę 6-10 tys złotych to dlaczego ma wszystko gdzieś i i tak jest jak dywersant ?! Ano pewnie dlatego ,że jego pracę da się dokładnie ocenić i oszacować a nie na zasadzie "czy się stoi czy się leży". I tyle.

cassandra

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4128655 2010-01-14 15:51

"oni dążą do wygody: jak najmniej się wysilać - jak najwięcej zarobić."

IMO jest to prawidlowe nastawienie, poniewaz pracujac wybor jest taki:
"Albo pracujesz zeby spelnic swoje marzenia, albo pracujesz zeby spelnic marzenia swojego szefa."
Tak wiec, albo pracujesz na wlasny rachunek(wlasna aktywnosc gospodarcza) albo dla kogos, tylko ze pracujac dla kogos, nie mamy szansy na bogactwo(ten ktos o to zadba). Tylko inwestycje/wlasny biznes moga doprowadzic do bogactwa. Ryzyko jest wieksze, ale (dosc) latwy potencjalny zysk jest duzo wiekszy od tego czego mozna dorobic sie na etacie.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4128660 2010-01-14 17:35 edukacja

tylko wroc sie przedstawicielu tej generacji do szkoly i naucz sie najpierw pisac. co by nie byla bledow w projektach ustaw.

parkinson

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4128663 2010-01-14 18:10 odpowiedź

zyczę tego by to się spełniło. jeżeli nie widzisz, że Polska rozwija sie to chyba masz kłopoty ze wzrokiem.tak jest jeszcze wiele do zrobienia np. służba zdrowia.
dzisiejsi 20-30 latkowie sa tacy sami jak ci o których mowisz pokolenie okragłego stołu.

X

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128552 2010-01-13 22:32 Polska to dno (4)

podobno kwaśniewski ma ukryte konta za granicą a na nich setki milionów

w Polsce są biedacy zarabiający 2000zł na miech i bogaci którzy mają ukrute majątki.

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 28
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128593 2010-01-14 08:09 Podobno rydzyk to biedak bez grosza i nie ma za co zyc! (2)

moher z anytenka

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128604 2010-01-14 09:40 podobno ten Maybach nie jest jego...podobno (1)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4128626 2010-01-14 11:36

bo podobno w leasingu

siw

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4128674 2010-01-15 06:13 podobno najbiedniejsza instytucja w Polsce jest kościół katolicki!?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4128553 2010-01-13 22:33 a ludzie cierpią (1)

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 4128605 2010-01-14 09:41 a ja nie cierpię! zaorać tę stocznię!!!

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: