aktualności 24h

Tunel przy dworcu w Gdańsku bez kramów w dni meczowe (112 opinii)

Podróż kibiców przez Gdańsk w dniu meczu (188 opinii)

Estakady na Węźle Kliniczna gotowe (73 opinie)

Norweska spółka zbuduje hotel na Wyspie Spichrzów (113 opinii)

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (310 opinii)

Święto Gdańska pod znakiem Euro (83 opinie)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (268 opinii)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (36 opinii)

sport

W Gdańsku ma być trener głodny sukcesów (101 opinii)

Z akademickimi mistrzostwami Polski w chodzie

Ekstraligowy doping dla przyszłych zawodników (2 opinie)

Awans Polonii Gdańsk i rezerw Arki (9 opinii)

Pożegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim (18 opinii)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (157 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (45 opinii)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (239 opinii)

Gra licencjami w II lidze (68 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (8 opinii)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (3 opinie)

historia

Żeglarscy celebryci najstarszego gdańskiego jachtklubu nowość (3 opinie)

deluxe

Trójmiejscy mistrzowie spełniają marzenia dzieci wideo nowość (3 opinie)

rozrywka

Mamy maj, więc rusza sezon w Teatrze Leśnym nowość (6 opinii)

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (32 opinie)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (27 opinii)

biznes

W poniedziałek poznamy nowe władze Energi nowość (13 opinii)

TPI: giełda w dół, a my zarabiamy (11 opinii)

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi (3 opinie)

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (21 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (7 opinii)

korki

Utrudnienia na al. Zwycięstwa w Gdyni

rowery

Rower zniknął, bo monitoring to atrapa? atrykuł czytelnika (46 opinii)

kultura

O czym śnią mieszkańcy Dolnego Miasta? (20 opinii)

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (20 opinii)

zdrowie

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (90 opinii)

Oberwał się sufit w szpitalu na Zaspie nowość (59 opinii)

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (39 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarze Demolki i Korestu najlepsi (1 opinia)

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (72 opinie)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (45 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (19 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Szykuje się podwyżka cen biletów jednorazowych

Nie tylko droższe paliwo, ale też wyższe stawki amortyzacyjne i koszt wozo-kilometra nowego taboru ma wpływ na planowaną podwyżkę biletów.

fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Nie tylko droższe paliwo, ale też wyższe stawki amortyzacyjne i koszt wozo-kilometra nowego taboru ma wpływ na planowaną podwyżkę biletów.

Z powodu m.in. wzrostu cen paliw, od maja, a najpóźniej od czerwca planowana jest podwyżka cen jednorazowych biletów komunikacji miejskiej o 20 gr. Muszą to jeszcze uchwalić radni gmin zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej.



Gdy radni gmin zrzeszonych w w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej podejmą uchwały, podwyżka cen biletów wejdzie w maju lub czerwcu.

mat. prasowe

Gdy radni gmin zrzeszonych w w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej podejmą uchwały, podwyżka cen biletów wejdzie w maju lub czerwcu.

Czy często kupujesz bilety jednorazowe?

nie, korzystam tylko z okresowych

26%

tak, kilka razy w tygodniu

30%

sporadycznie

32%

wcale nie korzystam z komunikacji miejskiej

12%

łącznie głosów: 2727

Propozycja podwyżek biletów jednorazowych padła w minioną środę, gdy doszło do spotkania przedstawicieli 13 gmin zrzeszonym w MZKZG.

- Zarekomendowaliśmy podwyżki już teraz, by we wszystkich gminach mogły być wprowadzone jednocześnie w określonym czasie. To czy tak się ostatecznie stanie będzie zależało od radnych. Przedtem jest jeszcze długa procedura, propozycję muszą zyskać akceptacje w poszczególnych komisjach - wyjaśnia Hubert Kołodziejski, przewodniczący MZKZG.

Jeżeli procedowanie pójdzie sprawnie to podwyżki wejdą w życie już 1 maja, ostatecznie 1 czerwca 2012. Wzrosnąć mają głównie bilety jednorazowe średnio o 5 do 8 proc. I tak bilet jednoprzejazdowy kosztujący 2,80 wzrośnie do 3 zł, bilet godzinny z 3,40 do 3,60 zł. Wyjątkiem będą bilety 24 godzinne gdzie podwyżka wyniesie 1 zł i z obecnych 11 zł wzrośnie do 12 zł. O 20 gr wzrosną też ceny biletów nocnych.

- Podwyżki, które zaproponowaliśmy to głównie efekt wzrostu cen paliw. Ponadto nowy tabor powoduje wzrost stawki amortyzacyjnej, wzrastają w związku z tym koszty wozo-kilometra. Gdybyśmy poczekali z podwyżkami do przyszłego roku, byłby to większy szok cenowy. Obecna podwyżka choć częściowo wspomoże budżet gmin, dotknie głównie osób, które sporadycznie korzystają z komunikacji miejskiej - wyjaśnia przewodniczący.

Podwyżek w tym roku nie powinni się spodziewać posiadacze biletów okresowych, a ci stanowią główną grupę klientów korzystających z komunikacji miejskiej codziennie.

- Mimo tego jest to niezgodne z polityką Gdyni, która zachęca do korzystania z komunikacji publicznej. Przecież m.in. z tego powodu powstała strefa płatnego parkowania w Śródmieściu. Gmina powinna wziąć wzrost kosztów na własne barki, bo podwyżka nie jest duża i budżet spokojnie by to wytrzymał. Wtedy byłaby to zachęta do korzystania z transportu publicznego - podkreśla radny PO w Gdyni Łukasz Cichowski.

Choć w poszczególnych gminach jest duże zróżnicowanie wśród osób korzystających z biletów okresowych okazuje się, że najmniej bo zaledwie 25 proc. pasażerów korzysta z nich w Wejherowie. Tam aż 75 proc. kasuje głównie bilety jednorazowe. Najwięcej biletów okresowych mają mieszkańcy Gdyni - 60 proc. W Gdańsku te proporcje są rozłożone po połowie. W grodzie nad Motławą znaczną grupą, która kupuje bilety jednorazowe są turyści.

- Ta propozycja podwyżek przynajmniej dziwi. Chwilowe podwyżki cen paliw czy stawki wynikające z wozo-kilometra, nie powinny obciążać pasażerów. Gminy powinny zwiększyć dopłaty do komunikacji miejskiej, tym bardziej w dobie kryzysu. Komunikacja przestanie być konkurencyjna, liczba pasażerów zamiast wzrastać obawiam się, że znaczenie zmaleje - komentuje plany podwyżek Kazimierz Koralewski gdański radny z Prawa i Sprawiedliwości.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 653)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067804 2012-01-27 12:02 : ) (33)

Hmmm widzę chcą dociągnąć do cen paliwa.....

the bill

popieram opinię 567 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067857 2012-01-27 12:19 plebejusz (13)

Biedni powinni chodzić piechotą lub jechać rowerem, np. w taki słoneczny dzień jak dzisiaj.

plebs

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 41
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067922 2012-01-27 12:50 Biedni powinni chodzić piechotą lub jechać rowerem (10)

I umierać przed emeryturą...najpierw uprzedzić pracodawcę żeby znalazł kogoś na ich miejsce - bo będzie przestój w produkcji

wow

popieram opinię 65 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067926 2012-01-27 12:51 By żyło się lepiej! (7)

popieram opinię 43 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068077 2012-01-27 14:19 W drugiej Irlandii !!! (1)

Donek

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068342 2012-01-27 22:04 Ja kupuję od dawna miesięczny i nie rozumiem

tych ludzi, których widzę codziennie w autobusie, jak kupują bilet jednorazowy, codziennie ci sami! Przecież to się kompletnie nie opłaca, jak by nie liczyć. Czy oni tego nie rozumieją?

bardzo zaskoczona

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068121 2012-01-27 14:54 (4)

jakby zadzil KAczor na pewno ceny biletow by nie wzrosly. Hej!

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 19
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068124 2012-01-27 14:55 rządził i żle nie było (3)

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 15
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068141 2012-01-27 15:08 (2)

Było źle! Mi przynajmniej! Teraz jest tak samo źle.

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3068272 2012-01-27 19:28 Zawsze będzie ci źle

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3068293 2012-01-27 20:15 teraz

jest niestety gorzej

l

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068006 2012-01-27 13:33 jazda rowerem i chodzenie pieszo przedłużają życie (1)

co nie znaczy że nie warto korzystać z komunikacji miejskiej na dłuższe odległości.

raz kierowca, dwa cyklista trzy razy pieszy

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3068264 2012-01-27 18:54 na dłuższe się nie opłaca, na średnie też nie a na krótkie też nie

bo na dłuższe to samochód, na średnie też samochód albo rower a na krótsze z laczka

zającu

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068323 2012-01-27 21:13 myślenie, że komunikacja miejska jest dla biednych jest przejawem prymitywnego myślenia i zacofania (1)

obserwator

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3068365 2012-01-27 22:54 opinia

Komunikacja miejska jest dla biedoty.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067877 2012-01-27 12:25 Tylko, że Trolejbusy i tranwaje są na prąd (3)

Co więcej, nowoczesne trolejbusy zasilane są energią wtórną, co znaczy, ze przy hamowaniu troleja prąd wraca do trakcji i tak w koło. Część autobusów gdyńskich zasila gaz ziemny, więc dlaczego my tu w Gdyni mamy dofinansowywać tych, gdzie ich pojazdy jeżdżą tylko na paliwo??? STRAJK

Władca

popieram opinię 34 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3067887 2012-01-27 12:30

Żeby strajkować, trzeba najpierw gdzieś pracować ;)

trollencio fan ludzi rozumiejących jak funkcjonuje świat

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067897 2012-01-27 12:35 Nowoczesne trolejbusy (1)

Owszem są zasilane energią wtórną tylko do tego potrzebna jest jeszcze NOWOCZESNA trakcja której w POlsce brak :D :D :D

Rudy Donek

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068076 2012-01-27 14:19 i tak im nie wytłumaczysz

nasze prostownikownie przy odzysku energii hamowania zwyczajnie by się posypały, więc do hamowania stosuje się rezystory na dachu pojazdu. Poza tym, w Gdańsku hamowanie przeciwprądowe stosuje się do sterowania zwrotnicami - odzysk mógłby spowodować uszkodzenie urządzeń podłączonych do "saneczek".

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067900 2012-01-27 12:37 Jeszcze trochę... (1)

i taniej wyjdzie taksówką.

Fx

popieram opinię 45 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067907 2012-01-27 12:44 : )

No już wąsacze z lotniska czyhają w swoich zdezelowanych passatach palących 12 l oleju z przepalonych frytek na 100km: )

the bill

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067908 2012-01-27 12:44 widzę chcą dociągnąć do cen paliwa.....

A ludzie do następnej wypłaty...

wow

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067916 2012-01-27 12:47 Brak słow normalnie... (3)

Żebyśmy zarabiali tak jak na zachodzie to rozumiem, ale jak studenci może wyciągną koło tysiąca na rękę to jak tu się utrzymać. Na nic nie stać, ledwo opłaty można zrobić, a zapieprza się za kilku... Chory kraj...

aa

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068125 2012-01-27 14:56 (2)

Na zachodzie tym kochanym bilet na metro kosztuyje np. ok 40 zlotych. Chcialabys? Czy chcialabys ich wyplate, ale nasze ceny za zywnosc, komunikacje itd?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 3068155 2012-01-27 15:33 Na zachodzie tym kochanym ...

"bilet na metro kosztuyje np. ok 40 zlotych." A ile zarabiają w złotówkach ?
Jak Niemiec zarabia 1400 to za paliwo płaci ok. 1,5, Polak zarabia 1400 a płaci ( dzisiaj) 5,62. Licz siłę nabywczą pieniądza. Proszek Persil 17,5 euro a u nas ten sam ( ściągnięty z Niemiec ) 25 euro. Itd,itd...

wow

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068371 2012-01-27 23:40

A co chociażby z tym paliwem? Zarabiają kilka razy więcej, a paliwo w podobnych cenach jak u nas... Tak samo z ubraniami itd..

aa

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067925 2012-01-27 12:50 Przekazywać sobie bilety (1)

popieram opinię 40 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3068133 2012-01-27 14:58 Chyba te, które mieszczą sie wczasi:)

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3068005 2012-01-27 13:33 durnota!!!!

widzę że miasto totalnie się stacza w dół a jeszcze trzeba dojebać biednym!!!!!

dik

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068022 2012-01-27 13:44 brawo... (2)

polecam film collapse, glowny bohater przewidzial, ze swiat sie konczy. mamy juz pierwsze symptomy, grecja, hiszpania itp.
a dla prezydenta/ow gratuluje. inwestujemy, bierzemy kredyty bo u pl ciagle pusto w kasach, a przez dlugi polsce grozi kryzys agrentynski.

kiedy w koncu wyplaty pojda w gore, kiedy te swinskie grube ryje przestana uszukiwac na kazdym kroku i przykrywac wszystko bialym PR.

dosc dosc dosc, czas na rewolucje, nie badzmy bierni

e

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068128 2012-01-27 14:57 (1)

Swiat sie konczy. Szkoda gadac. A dzisiaj jeszcze oglosili, ze Polandia rozwijala sie szybciej niz mysleli. Cholera...jak zyc? Jak zyc?

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068161 2012-01-27 15:38 A dzisiaj jeszcze oglosili, ze Polandia rozwijala sie szybciej niz mysleli.

Dzieci w szkole chwaliły się kto ma najszybszego tatę...Jasiu wygrał bo powiedział, że jego tata jest szybszy niż myśl. Pani na to : to niemożliwe. Jasiu : sam słyszałem jak tata mówi do mamy - skończyłem szybciej niż myślałem.

wow

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068179 2012-01-27 15:49

Zastanawia mnie jedno - ostatnio też przechodziliśmy podwyżkę cen biletów. Wiadomo zaś, że koszt każdej podwyżki, niezależnie od jej wielkości, jest pomniejszony o 7-10% jej wartości.

Tak więc czy jest sens co chwila wprowadzać podwyżki, kiedy ok. 10% jest zjadane "koszty jej wprowadzenia"?

Marek

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068277 2012-01-27 19:37 a że tramwaje są na prąd i prąd tez poszedł do góry-o tym już zapomnieli

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067805 2012-01-27 12:03 : ) (41)

O co tu chodzi pensje stoja w miejscu a wszystko inne idzie w górę....

the bill

popieram opinię 677 / nie zgadzam się 16
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067816 2012-01-27 12:07 (27)

Ale chyba od rządu, Adamowicza czy MZKZG wypłaty nie dostajesz? No to do kogo te żale? Idź do szefa i poproś o podwyżkę. Ew. podpisz się imieniem i nazwiskiem, a nuż czyta, oszczędzi ci to wycieczki zbytecznej.

trollencio

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 71
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067827 2012-01-27 12:10 (15)

a co ty kazdemu to samo doklejasz? jestes oplacany przez PO?

popieram opinię 47 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067835 2012-01-27 12:12 Nie jest, ale ma rację (13)

Macie pretensję o pensję to zmieńcie pracę i poszukajcie lepszej lub po podwyżkę do szefa. Tyle, że póki co jest jest za duże bezrobocie, aby realnie zaczęła rosnąć wszystkim.

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 56
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067862 2012-01-27 12:20 (5)

Po to politycy sa wybierani na rozmaite urzedy zeby dbali o spoleczenstwo i zeby nikt nie musial zmieniac pracy. To jest ich zasrany obowiazek. Kazdy powinien godnie zyc bez wzgledu na wykonywana prace, bo praca kazdego czlowieka sluzy dobru calego spoleczenstwa, a zycie wiekszosci przypomina w tym kraju wegetacje. Wiec nie medrkuj smarkaczu bo ludzie ktorzy szpanuja takimi tekstami jak Ty to tylko idioci.

popieram opinię 58 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067873 2012-01-27 12:24 (4)

Ee - to zasrany obowiązek polityków zrobić tak, żeby każdy nieuk przy łopacie dostawał tyle ile mu się zwidzi? Ciekawe :)

trollencio najgorszy z nieuków

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 41

zgłoś do moderacji opinię 3068203 2012-01-27 16:25 ma dostawać tyle, abyś tą łopatą za rogiem z desperacji nie dostał

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068289 2012-01-27 20:08 W innych krajach nieuki przy łopacie zarabiają godziwe pieniądze (1)

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3068308 2012-01-27 20:56 W innych krajach nie ma dziesieciu gapiacych sie

a jednego z lopata pracujacy

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3068422 2012-01-28 15:42 trollencio najgorszy z nieuków

Gdyby ci dali łopatę to nie wiedziałbyś co z nią zrobić. Szanuj ludzi przy łopacie bo od nich zaczyna się każdy budynek i ulica. Pogarda dla innych nie jest dobrym punktem wyjścia.

wow

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067867 2012-01-27 12:22 . (3)

A gimnazjaliści i licealiści powinni dla zdrowia chodzić piechotą. Kilka kilometrów z rana poprawi ich kondycję.

...

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3067874 2012-01-27 12:24

jednak jestes idiota :D

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 3067875 2012-01-27 12:25

Po śniegu nago! Ew. do sani zaprząc ich....

trollencio jeździ po gimbusach

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3068411 2012-01-28 13:45 słusznie

każdemu spacer się przyda, ja zamieniłem rok temu 3 przystanki na spacer i nie na narzekam

pozdro

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067912 2012-01-27 12:44 Jakiemu szefowi opłaca się dać komukolwiek podwyżkę? (1)

spójrz na podatek dochodowy. Koszt legalnego utrzymania pracownika jest skandaliczny, a co dopiero mówić o godnej płacy.. :(

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068086 2012-01-27 14:27 Koszt legalnego utrzymania pracownika jest skandaliczny, a co dopiero mówić o godnej płacy.

Dochód pracodawcy dzięki pracownikowi też jest skandaliczny,

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3068431 2012-01-28 17:10 ale ma rację??

To odpowiedz mi proszę czemu jest bezrobocie?? Bo właśnie rząd i samorządy w tym Adamowicz "ustalili" za duże koszta pracodawcy związane z pracownikiem i nie tylko i pracodawców nie stać by zatrudniać legalnie.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068457 2012-01-29 01:01 jestem oplacony

niestety nadaje sie tylko do PO

trollencio

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068266 2012-01-27 19:02 Ale jesteś poebany (5)

Właśnie od rządu min. Adamowicza i poprzez wszystkich samorządowców oraz tych w sejmie i senacie mamy to co mamy. Np. 9 zł i praca w warunkach szkodliwych. Bo to chyba rząd i samorządy powinny ustalać najniższą krajową oraz kontrolować co się dzieje w firmach po to chyba powstało PIP. Więc nie gadaj głupot. A i koledze bardziej chodziło o podwyżki ceny paliwa itd. itp. bo jeśli by to było tańsze nie chciał by podwyżki. Ale rząd potrafi zadbać o wysoką cenę paliwa a o "wyższą" najniższą krajową nie bardzo - bo te 15050 brutto to jakieś nie porozumienie. Niech Donek spróbuje pół roku przeżyć za te pieniądze (opłacić mieszkanie, zatankować - lub kupić miesięczny) wyżywienie o piwie dla siebie i kinie dla dziecka nie wspominając i niech jeszcze w tych trzech miesiącach trafi mu się przegląd i ubezpieczenie auta.

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068310 2012-01-27 20:58 Te 15050 brutto chcialbym miec na zasilku (3)

1

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3068421 2012-01-28 15:33 a ja pensję

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068429 2012-01-28 17:05 O matko 1550 zł (1)

Nigdy się nie pomyliliście??

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068437 2012-01-28 17:44 zdarza się...ale takiej pensji ..już nie chcę :-))

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068430 2012-01-28 17:06 Pomyłka (czeski błąd)

1550 zł - rzecz jasna

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068381 2012-01-28 08:15 trolencio,osiołku (3)

z wypranym mózgiem przez Partię Oszustów. Wystarczy ,że "rząd" podniesie wysokość najniższych zarobków do powiedzmy 2.500.i wówczas nie musisz chodzić do szefa z prośbami , proste...CZYŻ NIE ??? Tyle tylko,że musi najpierw być Rząd,któremu zależy na Obywatelach polskich !!!

łapacz durni

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068393 2012-01-28 11:00 taaaa (2)

Brawo za kolejny złoty środek na polepszenie sytuacji!
Idąc dalej tym tropem, może jak brakuje pieniędzy to dodrukujemy?

Wzrost minimalnej krajowej, spowodowałby nic innego jak wzrost cen. Zarobek pracownika to koszt pracodawcy, na podstawie którego ustala on ceny swoich produktów i usług.

ekonomia z zerówki

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3068409 2012-01-28 13:33 zgoda, tylko że...

koszt płacy pracownika w ogólnej cenie produktu/usługi przeważnie kształtuje się na poziomie około 7%. Pracodawca ma możliwość kształtowania swoich kosztów (elastyczność organizacji pracy, zarządzanie zapasami i zasobami firmy), gorzej jest jedynie z obowiązkowymi opłatami (ZUS, chorobowe, zdrowotne itd., itp.), jednakże pewien minimalny (na poziomie troche powyżej inflacji) ruch płacowy pracodawca ma, jeżeli wykazałby dobrą wolę.

FSD

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068432 2012-01-28 17:18

Jesteś zmanipulowany. Mysl samodzielnie. Ceny mamy wyzsze niż na zachodzie, a pensje 3 krotnie niższe. W takim razie nie mam nic przeciwko, aby pensje i ceny zrównane były z zachodnimi. Jak ceny się okażą wyższe ( a na pewno okażą się, bo już są w większosci) to stać mnie będzie jeździć raz w miesiacu za zachodnią granicę do hipermarketu na zakupy na cały miesiąc. A tutaj jedynie bieżące chleb, jakies mleko itp zakupie.

jan

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068434 2012-01-28 17:28 Niestety, ale moją pensję określa rząd, bo ciągle zamraża mi podwyżki :/

więc całkowicie zgadzam się z the billem - "pensje stoją w miejscu a wszystko idzie w górę"
I niech nikt mi nie mówi, że "z roku na rok zarabiamy coraz więcej", "pensje wzrosły w porównaniu z rokiem poprzednim" itp...

zawiedziona

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067961 2012-01-27 13:10 No chodzi o to, że przy tych cenach paliw, żywności i w ogóle kosztach utrzymania (2)

trzeba podnosić podatki, opłaty, akcyzy i inne haracze żeby prominenci partyjni nie zostali czasem dotknięci zubożeniem, żeby poziom ich życia nie obniżył się. A na usprawiedliwienie zawsze coś się znajdzie i powie w tv że to kryzys, że to Grecja, a to Portugalia, a to kłopoty strefy euro, a to to, a to tamto. Naród łyknie i powie "nam polędwica oraz schab, nie smakuje tak jak szczaw"

by żyło im się lepiej

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067981 2012-01-27 13:20 Naród łyknie i powie "nam polędwica oraz schab, nie smakuje tak jak szczaw"

Ludzie lubią jak im się coś obieca i zagłosują znowu tak samo. Koncert życzeń przed wyborami. Ktoś napisał " Gdyby wybory miały coś zmienić to byłyby zakazane"

wow

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068253 2012-01-27 18:07 mamy niby 4.3% wzrostu PKB - jaki kryzys?!

Chyba, ze chodzi o brak przemysłu, inflacje i opodatkowanie wszystkiego, by utrzymać te wszystkie kulawe instytucje.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067968 2012-01-27 13:15 a wszystko inne idzie w górę....

Nawet wskazówki zegarka od wpół do pełnej godziny... Kryptoreklama Viagry ?

wow

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068131 2012-01-27 14:58 (3)

Pensje tez ida w gore. Wyzsza najnizsza stawka, waloryzacje. Tylko zeby miec takie profity trzeba soba coz reprezentowac, a nie skonczyc jakis humanistyczny kierunek bez przyszlosci, a wymagac pensji ekonomisty.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 3068281 2012-01-27 19:47 Pensje tez ida w gore. Wyzsza najnizsza stawka,

" Tylko zeby miec takie profity trzeba soba coz reprezentowac, a nie skonczyc jakis humanistyczny kierunek bez przyszlosci, a wymagac pensji ekonomisty."
Zgadza się, przeciętny człowiek może zapomnieć o kulturze( bo go nie stać) natomiast musi się nauczyć żyć z tego co ma. Mamy odwrotność zachodu. tam rzeczy są relatywnie tanie a robocizna jest droga. U nas płaci się mało za pracę a drogo za gotowy wyrób. Czasem się słyszy, że praca robotnika jest nic nie warta bo to proste czynności. Niech taki cwaniak sam zrobi zbrojenie, pospawa czy naprawi sobie buty. Najpierw mało ludziom płacą a potem narzekają, że niewiele się sprzedaje bo Polacy są biedni. Jak mało płacą to skąd mają być bogaci ?

wow

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068322 2012-01-27 21:13 ...

Przepraszam ekonomista to jakiś inteligent niby jest lepszy? Ekonomiści to poprawnie we własnym języku nie potrafią mówić czy pisać, a co dopiero w obcym.

teacher'ka

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068435 2012-01-28 17:33 Ja akurat skończyłam studia inżynierskie i pracuję w zawodzie...

...ale niestety w budżetówce, więc moja pensja od lat stoi w miejscu.
A nie siedzę za biurkiem i nie przekładam papierów...

:(

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068150 2012-01-27 15:28 "O co tu chodzi pensje stoja w miejscu a wszystko inne idzie w górę...." odp. to analfabetyzm ekonomiczny polaków buahahah

ponadto młodzi którzy nie doświadczyli komuny mają okazję przekonać się obecnie jak to jest (oczywiście nie będą mordować ponieważ owieczki trzeba strzyc a nie zabijać...) buahahhahahahaahah

milo

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3068294 2012-01-27 20:19 żeby stały w miejscu

to by było dobrze,często się słyszy ,że spadają bo cięcia kosztów,bo kryzys bo to bo tamto a jak się nie podoba to wiadomo...

wkp

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068319 2012-01-27 21:07 :-)

PodwyżkiObywatelom rządzą naszymi wydatkami... Konsekwencje wyborów z października 2011.

Eddy

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068391 2012-01-28 10:33 chyba ci stoja w miejscu

kryzys ? jaki kryzys !

bogacz z gdyni

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068397 2012-01-28 11:20

Tak sobie czytam niektóre komentarze i mogę powiedzieć wprost: rząd i samorządy mają możliwości podwyższenia pensji pracownikom. Jak? Bardzo proste: zmniejszyć koszt zatrudnienia pracownika. Obniżyć składki ZUSowskie, rentowe, podatki, vat, akcyzę na paliwo, wprowadzić to co obiecywali - liniowy podatek 15% itd itp. W kieszeni pracodawcy zostaje więcej pieniędzy, które moze przeznaczyć na większe wypłaty (wielu moich znajomych jest w takiej sytuacji: nie będzie podwyżki, bo za duze koszta zatrudnienia). Większe wypłaty = lepiej pracujacy ludzie = wzrost przychodów do budżetu. Banalne, ale temu rządowi nie zależy na obywatelach, tylko, jak mówi klasyk: na naszym dobru - a tego już nie mamy.

Bałtyk

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067806 2012-01-27 12:03 Czy Pan Adam Owicz z platformy oszustów jest odpowiedzialny za te podwyżki ? (9)

popieram opinię 305 / nie zgadzam się 48
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067817 2012-01-27 12:08 NIE Panowie Guzikiewicz, Jaworski i Kurski - czyli "obroncy" stoczni maczali w tym paluchy (5)

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 29
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067969 2012-01-27 13:15 Naprawdę jesteś obłąkany biedny człowieku (3)

co ma Guzikiewicz, Jaworski czy Kurski z tym co z tym krajem wyprawia platforma od pięciu lat? Od pięciu lat rządzi tusk i jego rozliczmy, przestań bełkotać słowami tefauenu, to już od pięciu lat jest nieaktualne

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067973 2012-01-27 13:17 co ma wspólnego miało być (1)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3068219 2012-01-27 17:06 No żeby opiniować post scriptum

to naprawdę trzeba być ułomem :)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068134 2012-01-27 14:59

Ach to PO. Gdybysmy mieli tu pisiorow ceny biletow by spadly! Czuje to. Jak zyc...Jak zyc...?

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3068032 2012-01-27 13:47 cena wyborów

"Niewiarygodna teoria spiskowa" pogrąża polski rząd?.
wp.pl
Konsultacje tego traktatu były kompletnie nieprzejrzyste i całkowicie za zamkniętymi drzwiami. Poza osobami zaproszonymi do tych konsultacji na podstawie zupełnie nieznanych kryteriów, nikt nie miał szansy zabrać głosu i wpłynąć na kształt ostatecznego traktatu
Michał Woźniak
AAA

Zagraniczne koncerny ustanawiające prawo w Polsce wbrew protestom społecznym, bez uwzględnienia stanowiska polskiego rządu, ale przy jego udziale - to wersja zdarzeń brzmiąca jak fabuła filmu political fiction. Ta nieprawdopodobna teoria spiskowa na temat ACTA ujawniona przez portal WikiLeaks w 2008 roku może jednak być prawdziwa. Dowodzą tego działania i wypowiedzi najwyższych polskich urzędników.

adacta

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067937 2012-01-27 12:59

Orwell - Zwierzęta w ogrodzie patrzyły to na świnię, to na człowieka, potem znów na świnię i na człowieka, ale nikt już nie mógł się połapać, kto jest kim

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068364 2012-01-27 22:53 NIC mnie już nie zdziwi w tym państwie

a Budyń nic dla Gdańska dobrego nie zrobił i nie zrobi....

dotknięty

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068456 2012-01-29 00:27 masz co chciałeś

sam na niego głosowałeś to masz......

bedi

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067807 2012-01-27 12:05 to sa chyba jakies zarty (11)

Juz kosztuje tak drogo a te pazerne chciwce chca jeszcze wiecej. A kiedy wzrost pensji pytam sie??????????????????????????????

popieram opinię 508 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067811 2012-01-27 12:06 (6)

Ale chyba od rządu, Adamowicza czy MZKZG wypłaty nie dostajesz? No to do kogo te żale? Idź do szefa i poproś o podwyżkę.

trollencio

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 37
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067831 2012-01-27 12:11 (5)

a co ty kazdemu to samo doklejasz? jestes oplacany przez wyzej wymienionych?

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3067869 2012-01-27 12:22

Ee - a ty? Bo jeśli nie, to prawdę napisałem ;)

trollencio dokleja w kółko to samo dokleja w kółko to samo dokle

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067951 2012-01-27 13:05 Doklejone to będą teraz reklamy (3)

pewnie będą teraz usprawiedliwiać się wzrostem cen i znowu obklejać dokładnie szyby tramwajów i autobusów reklamami, czyniąc z nich wagony bydlęce.
No cóż, doczekaliśmy czasów, gdy o ludziach zaczyna się mówić "zasoby ludzkie", a ludzi traktować jak bydło.

gda

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068025 2012-01-27 13:45 zasoby ludzkie

"zasoby ludzkie" to rzeczywiscie okreslenie oblesne uwlaczajace godnosci ludzi. I to jest caly problem XXI wieku. Jest tak jak jest bo ludzie sa traktowani jak "zasoby" a nie jak ludzie.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068404 2012-01-28 12:19 (1)

weź się zdecyduj, albo zasoby ludzkie albo bydło, a może zasoby bydlęce ?:) :D hahahahahahahaahah

pablo2216

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068441 2012-01-28 18:24 to rzecz gustu

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067977 2012-01-27 13:18 Trzeba było nie głosować na platformę (3)

naobiecywali a tu guano

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068074 2012-01-27 14:19 Jak to przecież POszustom trzeba wierzyć na słowo

Idy

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068097 2012-01-27 14:35 (1)

A na kogo głosowałeś? Na Jarka? Czy może nie głosowałeś wcale, tylko piwko piłeś? Jeśli głosowałeś na Jarka, to oczywiście masz moralne prawo narzekać - w końcu rządzą zamachowcy, pachołkowie Moskwy, Brukseli i Berlina, polakożercy.... ale jeśli nie głosowałeś wcale, to proszę zamknąć paszczę.

trollencio

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3068226 2012-01-27 17:15 I w jednym i w drugim przypadku się mylisz.

Mówiłem cos o PiSie? Chyba masz jakąś fobię maniakalną w tej materii albo klepiesz to co ci w tefauenie napaplają bo innego wytłumaczenia nie ma. Nie oceniaj innych swoimi kategoriami, to że nażłopałes się piwa i poszedłeś nachlany na wybory i narobiłeś przez to głupot nie jest powodem do przechwalania się. A to że jak sam okreśiłeś rządzą pachołkowie Moskwy, Brukseli i Berlina to akurat fakt niezaprzeczalny i w tym jednym się z tobą zgodzę. Nie trzeba być wybitnym myslicielem, żeby żauważyć że rząd donalda tuska coraz bardziej przyczynia się do ubożenia polskich rodzin (z wyjatkiem rodzin partyjnych prominentów). Nie zaprzeczysz też że jeszcze 7 lat temu paliwo nie kosztowało tyle co dziś, żywność nie kosztowała tyle co dziś, koszty utrzymania rodziny nie były tak wysokie jak dziś (bezpośrenie i relatywnie do zarobków), a czy to czasem nie tusk wykrzykiwał że wtedy było tak drogo? A sam jakiedziałania podjął?

paszczy poszukaj sobie w rodzinie paznokciu

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067808 2012-01-27 12:05 (28)

pamiętam jak ulgowy kosztował 45groszy..... :) te czasy juz nie wrócą :(

popieram opinię 406 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067858 2012-01-27 12:19 (1)

Ja pamietam jak kosztowal 33grosze :) Ale to lata 97 bodajze byly :)

studencina

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068410 2012-01-28 13:39

i jeszcze te kasowniki stare bez nadruków w ktore sie wkladalo bilet i go po prostu przedzierało ząbkami :)

kocur

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067872 2012-01-27 12:23 (1)

a ja pamiętam jak ulgowy był po 20 groszy a normalny 40 groszy i śmiagały jelcze i ikarusy, to były czasy

arax

popieram opinię 41 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067882 2012-01-27 12:28

Najlepsze czasy w moim życiu. Jeszcze mam kilka takich pamiątkowych.

Tomas

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067883 2012-01-27 12:28 (1)

ja pamiętam jak były po 30 gr ;D

dorota

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067898 2012-01-27 12:36 : )

A pamiętacie automaty na monety?I kartonikowe bilety.Wsadzasz monetę i ziuuuuuu wylatuje bilecik.Jeszczse na początku lat 90 tych były.

the bill

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067893 2012-01-27 12:34 (6)

a ja pamiętam jak bilet do kina kosztował tyle co tabliczka czekolady

Sonja

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067935 2012-01-27 12:59 (5)

a ja pamiętam, jak gałka loda waniliowego kosztowała tysiąc złotych, czyli na dzisiejsze 10 gr :D

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067955 2012-01-27 13:08 (2)

a ja pamietam banknot 200.000 zl

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067986 2012-01-27 13:23 (1)

kurcze jak tam patrzę w przeszłość, to niby ludzie byli biedniejsi, ale było ich stać na więcej, zobaczcie co z nami zrobiła propaganda sukcesu.

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3068139 2012-01-27 15:04

na co ich bylo stac? na ocet? czy na jedne buty, przechodnie ze starszych dzieci na mlodszych? Co 20 lat temu moglas sobie takiego super kupic, ze ci bylo lepiej. Nie doceniacie tego co macie. Chcielismy zachod mamy zachod. Ale my od razy chcielibysmy zachod z ich calym dorobkiem, rozwojem itd. Mozemy chodzic gdzie chcemy, jezdzic gdzie chcemy, w sklepie z 50 rodzajow makaronu, nawet tylek mozemy podetrzec sobie roznymi roadzjami papieru. Ale nam ciagle malo. Ciagle zle, ciagle niedobrze. Nawet jakbyscie zarabialo po przyzwoite 4-5 tys/m-c to byscie klepali, ze jest zle, ze wladza do d*pki.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068020 2012-01-27 13:43 (1)

1000zl = dzisiejsze 1zl

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 3068067 2012-01-27 14:13

Oj pomyliłeś(-aś) się, bo satre 1000 zł = 10 gr dzisiaj, a stare 10 000zł=1zł dzisiaj.

@_@

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067915 2012-01-27 12:46 wrócą, wrócą i to wkrótce

te czasy wrócą po denominacji

iksio

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067940 2012-01-27 13:01 (2)

Jak nie było UE, to ceny były całkowicie normalne. Teraz to co innego...

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068140 2012-01-27 15:05 (1)

jasne, jak nie bylo ue to molgismy jezdzic starymi drogami...niewazne inwestycje buraki. Nigdy niczego nie doceniacie. Tylko byscie chcieli brac. Zero zrozumienia, ze zeby brac trzeba tez cos dac od siebie

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 3068160 2012-01-27 15:37 No ba!

Już nam zabrali suwerenność i połowę środków, które potem nam "dają", jeszcze coś mamy oddać?

abc

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067958 2012-01-27 13:10 0,25

karnety byly po 1,25. paliwo po 3pln na stajach sprzedawano, teraz prawie 6 a jakie zwielokrotnienie cen za bilety komunikacji

śmiech

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067964 2012-01-27 13:12 dalej kosztuje (1)

dalej tyle kosztuje zależnie od waluty ;p bi wydaje mi sie żę cena nie przekracza 45 euro groszy :P

jajajaj

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068195 2012-01-27 16:15 euro centów.......

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068011 2012-01-27 13:36 Ja też

Ja niestety pamiętam czasy gdy ulgowy kosztował 15,-gr a moja Mama zarabiała ok 1500,-zł w latach 50-tych. A ceny stały ponad 10 lat. Przykre to ale prawdziwe !

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068194 2012-01-27 16:14 tak, ale w tych czasach przeciętna pensja to pewnie z 600 zł a nie 2500 zł.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068257 2012-01-27 18:30 a ja

a ja nie pamietam co bylo tydzien temu

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068275 2012-01-27 19:31 ja mam w domu eszcze karnety po 66 gr/33 gr

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068335 2012-01-27 21:39 paranoja (1)

to jakaś porażka ja żeby dojechać do pracy mam dwa przystanki autobusem lub 5 tramwajem i co niby mam płacić 3 zł za przejazd ? Nigdy w życiu ! Raz na powiedzmy 6 miesięcy dostanę mandat albo i rzadziej bo na tej trasie renoma nie jeździ to i tak taniej mi wychodzi niż bym kupował bilety !

hahaha

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068405 2012-01-28 12:22 nie nie

nie musisz płacić za każdy przejazd - wystarczy kupić miesięczny za którym zaoszczędzisz 50-60 %, choć chwile o tym pomyślałeś? że tacy ludzie jak ty też powodują podwyżki, bo korzystają i nie płacą???? a firma traci bo wiezie tyłek takiego speca jak ty???? żal czytać..

pablo2216

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068343 2012-01-27 22:06 ja pamietam tekturowe bilety na skm

to było w twmatym tysiącleciu, rządził wtedy jaki komunistyczny oszołom, nikt nie miał pieniedzy, w sklepach były klamerki do bielizny i ocet. było biednie, ale wesoło.
teraz jest biednie i dziwnie ...

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068370 2012-01-27 23:28 ulgowy za 45 gr.

Te czasy wrócą ale po kolejnej denominacji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Poczekajmy!

aser

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067809 2012-01-27 12:06 ??? (7)

A czemóż to gmina nie dołoży się do cen biletów celem zatrzymania ich wzrostu????Przecież Trójmiasto to jedne z najbogatszych gmin w kraju.To jego mieszkańcy z racji płaconych podatków powinni mieć tanie przejazdy komunikacją miejską.

the bill

popieram opinię 204 / nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067842 2012-01-27 12:13 (1)

Ja bym zdublował kary dla gapowiczów i notowanie w bazie. Jak w ciągu roku zostaną złapani to jeszcze większa karę dowalić

Slesz

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3067854 2012-01-27 12:17

w sensie:
Jak w ciągu roku zostaną jeszcze raz złapani, to za drugim razem większa kara

Slesz

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068102 2012-01-27 14:38

taaa, bo gmina to bierze pieniądze znikąd.

niech więcej płacą ci co jeżdżą. samochodowcy też swoje w paliwie płacą.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068401 2012-01-28 12:14 booossshhheeee pomyśl troche człowieku (2)

to że gmina dołoży się do twojego biletu, to najprawdopodobniej podwyżka podatków od gruntów i nieruchomości, tak czy siak za to zapłacisz, jak nie w kiosku do biletu to w podatkach albo gdzieś indziej utkną koszty...ogarniasz?? pieniądze z nieba nie spadają w budżetach - jak tylko, gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o finansowaniu samorządów. A prawda taka, że do biletu dołożymy 20gr |( i tak nadal opłacalny będzie transport zbiorowy), a jak gminy dołożą z "kieszeni " to podwyższą inne opłaty nie o 0,20 zł, tylko dużo dużo więcej łatając dziurę budżetową... więc nie ma co gderać, i tak jest tanio. W niemieckich miastach bilet jednorazowy na autobus potrafi kosztować 2.50 - ale w Euro, i to nawet w landach najbiedniejszych - np Frankfurt n. Odrą ( Brandenburgia ), więc przestań narzekać! Więcej zarabiają - zgoda, ale maja też wyższe koszty utrzymania, więc na jedno wychodzi.

pablo2216

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068415 2012-01-28 14:49 A obniżka pensji urzędasów jest sprzeczna z prawami fizyki? (1)

W Szwajcarii w ogóle nie dostają pensji. Jeśli chcą jeść, muszą wykonywać ten sam zawód jaki przed otrzymaniem stanowiska urzędniczego. Bo ten jest zapłatą samą w sobie. W Szwajcarii urzędników się szanuje. Bo starają się.

Zatem, tak: Gminy dopłacają więcej do komunikacji, podatki w dół. Likwidacja pensji urzędasów. Bo muszą iść do prawdziwej pracy. Siedzenie na d*pie i wymądrzania się to nie praca.

Stary satyr

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068438 2012-01-28 17:55 W naszym kraju, tak. Prędzej rozwiążesz kwestię kwadratury koła.

Matematyk, do tego kierowca

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068402 2012-01-28 12:15 dołozyli się przeciez

do wielodzietnych

piechota

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067810 2012-01-27 12:06 Czy nastaną kiedyś takie czasy gdy przeczytam (13)

"szykuje się obniżka XXXXXXX" ??

chyba nie

popieram opinię 323 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3067885 2012-01-27 12:30 popatrz na prognozy pogody, czasami są obniżki ciśnienia

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067919 2012-01-27 12:49 o rety

Już aktualne stawki są z kosmosu, teraz unikam jak mogę komunikacji miejskiej na szczęście mieszkam w centrum więc wszędzie jest dość blisko, więc wolę te 2 km przejść szybkim marszem niż płacić ponad 3zł za przejechanie 2 przystanków!! Na szczęście jeszcze jest rower :) , poupadali na głowy!! Jeszcze moment a cena komuny miejskiej będzie taka sama jak taxi ;]

eeee

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067979 2012-01-27 13:20 Tak, już niedługo przeczytasz

"w celu ratowania naszych partyjnych prominentów od jutra obniżamy pensje". A póki co z dnia na dzień obniżany jest poziom naszego życia, podziękujmy JE tuskowi za to że tak dba o naród

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068152 2012-01-27 15:30 (1)

nie nastaną bo w historii tego kraju jeszcze nigdy się zdarzyło żeby coś podnieśli a potem obnizyli

e

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068366 2012-01-27 23:01

poza cenami przed wyprzedażą w fashion house

kl

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068158 2012-01-27 15:35 Już niedługo.

Będą obniżki pensji.

Apacz

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068198 2012-01-27 16:19 Czy nastapia...?

alez oczywiscie ze nastapia, najpier obniza pensje, potem renty i emerytury...

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068239 2012-01-27 17:42

nie w tym kraju, np w DE obniżyli podatki, aby poruszyć gospodarkę :)

oczywista oczywistość

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068305 2012-01-27 20:51 Oczywiście...

obniżka... naszych wypłat :P

xXx

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068374 2012-01-28 01:23 usłyszysz, że będzie spadek...

wartości złotówki

o

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068375 2012-01-28 03:22 Nastały. Ale dotyczą tylko telefonii komórkowej. Efekt coraz większej konkurencji.

Tymczasem władze mają monopol we wszystkim, co idzie w górę.

Wolność, kocham i rozumiem. Wolności oddać nie umiem.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068384 2012-01-28 09:20 No pewnie.

Oczywiście, że doczekasz - "szykuje się obniżka pensji..." ;-)

Misiek

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068386 2012-01-28 09:53

chyba pensji

;)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067812 2012-01-27 12:06 Gdyby rządziło PIS albo Ruch Palikota, to na pewno by się nie zgodzili na podwyżki! (11)

popieram opinię 115 / nie zgadzam się 184
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067840 2012-01-27 12:13 xxx (4)

Tak w niedziele po mszy świętej dostał byś od księdza karnet na cały tydzień

...

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067866 2012-01-27 12:21 (3)

Chyba raczej w kofi szopie blancika żeby ci chęć do podróżowania odeszła, zamieniona na otępienie i "luzik". PS: Porada dla gimbusów - tak się pisze "dostałbyś".

trollencio

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067967 2012-01-27 13:14 weź się tak nie podniecaj waginowaty trollu (1)

chciałeś żeby było śmiesznie ?? wyszło jak w familiadzie

panban

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3068021 2012-01-27 13:44

Dobrze, dobrze, panu już dziękujemy. A teraz może coś na temat?

trollencio wie że masz ferie

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3068427 2012-01-28 16:49 idz spac

ortografista jeden.

pr

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068030 2012-01-27 13:46 Oczywiście, że nie

Dopłaciliby z własnej kieszeni byle tylko nie podnieść cen

Trzeźwy

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068245 2012-01-27 17:58 oczywiscie (3)

kaczynski wozilby nas sam swoim samochodem

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3068255 2012-01-27 18:20 tak jak tusk i komorowski?

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068278 2012-01-27 19:38 re oczywiście

tak kaczynski woziłby nas swoim autem i zamiast kierowcy sam by prowadził :)) (zwłaszcza że nie posiada prawka;) ale co wolno wojewodzie ....

kto? ja?

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3068369 2012-01-27 23:19 przynajmniej nie ma hasla na naklejce jak dzisiejszy premier

kaczynski mnie nie zabije autem, tusk zas do zycia mi z butami wchodzi

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068359 2012-01-27 22:34 Zabroniliby sponsoringu przez komunalne firmy

i bileciki nie zdrożałyby...

asa

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067813 2012-01-27 12:06 protest (8)

protest wszelkimi metodami

popieram opinię 152 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067819 2012-01-27 12:08 (2)

Czyli jakimi? Biciem piany na forach internetowych? Czy może podpalaniem samochodów prywatnych i policyjnych?

trollencio

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3067970 2012-01-27 13:16

najlepiej zaprotestować w czasie wyborów do władz miasta. Trzeba poczekać, ale metoda bardzo skuteczna.

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068227 2012-01-27 17:17 ty pewnie wiesz

jakimi?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067917 2012-01-27 12:49 Przekazywać sobie bilety, oddawać przy wysiadaniu itp. (2)

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3068026 2012-01-27 13:45

Co zaowocuje dalszymi podwyżkami :) Gratuluję pomysłu. To już zostań przy tym podpalaniu - możesz podpalić np. kilka tramwajów. Wtedy też będą dalsze podwyżki, a za to mniej cyrku. Czy "ludzie" w dzisiejszych czasach nie są w stanie najprostszych przyczynowo-skutkowych zależności pojąć? Ano nie są. Pytanie było retoryczne.

trollencio

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3068243 2012-01-27 17:55 Bardzo dobry pomysł!

Dziś to zrobię , choć rzadko jeżdzę.
Proponuję też nie korzystać z komunikacji miejskiej. Mimo wszystko do bardziej odległych miejsc bardziej wygodnie jest dojechać samochodem(krotszy czas przejazdu, bezpośredni dojazd do miejsca docelowego)
Po za tym niedługo wiosna, warto przesiąść się na rower.

jona

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068177 2012-01-27 15:48 głosujmy na Platformę !!!

jest dobrze, więc o co Ci chodzi?

naturalna selekcja

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3068403 2012-01-28 12:17 taaa, może przestaniesz jeździć - i bardzo dobrze, mniejszy tłok :D

jak nie wygodnie autobusem za 3zł to wsiadaj w samochód ( kup je, utrzymaj, zatankuj ) i w drogę, nikt Ci nie broni!!!!!!!!!!!! i wtedy se protestuj mądralo

pablo2216

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067814 2012-01-27 12:06 Po prostu rewelacyjnie -,- (14)

MM

popieram opinię 110 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067903 2012-01-27 12:40 ??? (2)

A co to za jednostka miary wozo-kilometr nowego taboru??: )I jak to przeliczają.

the bill

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067913 2012-01-27 12:45 (1)

Mnożąc ilość przejechanych kilometrów przez liczbę wozów, czyżby? O "roboczogodzinach" słyszałeś?

trollencio

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3067943 2012-01-27 13:03 : )

Nie na studiach inż.tego nie za to uczą o trollo-godzinach : )

the bill

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067976 2012-01-27 13:17 ja nie mogę... (10)

od pół roku nie mam pracy, urząd wzywa mnie CO 3 TYGODNIE "w celu przedstawienia ofert pracy", ale od września nie przedstawiono mi żadnej! Te 5,60 (w obie strony) piechotą nie chodzi, a niedługo będzie jeszcze drożej...A jakby kto pytał to bilet darmowy z urzędu obowiązuje tylko przez 2 miesiące :( Chyba zacznę jeździć na gapę...

Bezrobotna

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068000 2012-01-27 13:31 : ) (3)

A jaki masz zawód i wykształcenie?

xxx

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068044 2012-01-27 13:58 pedagogika wczesnoszkolna (2)

ale nigdy nie pracowałam w zawodzie. Kilka lat przepracowałam w banku, który w ciągu ostatnich 2 lat zwolnił w ramach "porozumień" chyba połowę załogi...

mamcia

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068051 2012-01-27 14:06 hmmm (1)

to dziwne teraz tyle przedszkoli powstaje- może atakuj bezpośrednio prywatne placówki a nie tylko urząd pracy.....

the bill

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068057 2012-01-27 14:08 to z założenia dobry pomysł :)

Niestety-pedagogika wczesnoszkolna "upoważnia" do pracy w klasach I-III. Żeby być nauczycielem przedszkola trzeba mieć wychowanie przedszkolne.

mamcia

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068047 2012-01-27 14:00 nie ściemniaj, zarejestrowani bezrobotni jeżdżą komunikacją za darmo (5)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068048 2012-01-27 14:02 tak-tak jak napisałam (4)

przez 2 miesiące. Jak nie wiesz, to nie wprowadzaj w błąd.

mamcia

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068052 2012-01-27 14:06 (3)

http://pup. gda. pl/strefa_klienta_indywiduanego/artykuly/428_724_program-dla-aktywnie-poszukujacych-pracy. html

Poczytaj sobie to co jest na środku strony tłustym drukiem :) (tylko najpierw trzeba zlikwidować spacje w linku)

mamcia

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3068062 2012-01-27 14:11 mamcia (1)

ten link nie działa a co tam piszą?jak ja bym szukałpracy to bezpośrednio bym uderzał a nie up.

the bill

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3068119 2012-01-27 14:53 ja wiem :)

pup jest tylko do opłacania składki zdrowotnej :) (bezrobotni też czasem chorują)-ale stawiać się muszę, mimo, że nie mają dla mnie ofert. Generuje to dla mnie dodatkowe koszty-a o tym tu dyskutujemy-o podwyżce i tak drogich jednorazowych biletów :)

A linku dobrego nie mogę wkleić, bo trojmiasto.pl wycina!
Najlepiej skopiuj, wklej do przeglądarki a potem zlikwiduj spacje po pup. gda. i pracy.

mamcia

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3068295 2012-01-27 20:30 poszukaujących pracy

w tym wypadku chodzi o ludzi szkolących sie na kursach, dla normalnie zarejestrowanych w urzedzie nie przejazdow za darmo

l

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: