• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy na Fikakowo jednak na szelkach?

Michał Sielski
30 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Coraz bardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne idą w parze ze spadkiem cen trolejbusów. Coraz bardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne idą w parze ze spadkiem cen trolejbusów.

Pierwotnie miały jeździć bez "szelek", czerpiąc energię z pojemnych akumulatorów. Okazuje się jednak, że trolejbusy najprawdopodobniej dojadą do Fikakowa zobacz na mapie Gdyni korzystając z normalnej sieci trakcyjnej. Dopiero na samym osiedlu będą korzystać z akumulatorów.



Warto inwestować w rozbudowę sieci trakcyjnej dla trolejbusów?

Budowa trakcji trolejbusowej na Fikakowo od lat budzi sporo emocji. Nie wszyscy mieszkańcy zgadzali się bowiem na postawienie słupów przy ulicach ich osiedla. Protestowali ze względów estetycznych, ale przede wszystkim użytkowych. Postawione co kilkadziesiąt metrów słupy zabrałyby miejsca parkingowe, które na ciasnym osiedlu są wręcz na wagę złota.

- Dlatego najbliższe realizacji jest rozwiązanie polegające na zbudowaniu trakcji tylko na podjeździe, gdzie zapotrzebowanie na wydatek energetyczny jest największe - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Wiele zależy także od możliwości technicznych baterii w trolejbusach. Na szczęście dla protestujących, technologia szybko się rozwija. Kilka lat temu trolejbus mógł przejechać dzięki bateriom ok. 5 km, obecnie to już ponad 20 km, a wciąż wdrażane są nowe rozwiązania. Nowe pojazdy są też coraz tańsze. Kilka lat temu kosztowały 2,5 mln zł. Obecnie można je kupić za połowę tej ceny.

Czytaj także: Jazda bez trakcji już możliwa.

- Techniczne możliwości są istotne dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej, które będzie wykorzystywać tę infrastrukturę i musi patrzeć na opłacalność wykonywanych połączeń. Ale nie można też zapominać o tym, że dla nas liczy się również poziom zadowolenia mieszkańców - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Trakcja będzie więc najprawdopodobniej prowadzić od ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni do pętli na końcu ul. Gryfa Pomorskiego zobacz na mapie Gdyni. Na samym osiedlu Fikakowo trolejbusy będą już korzystać z akumulatorów.

Ostateczne decyzje powinny zostać podjęte do końca roku.

Opinie (161) 1 zablokowana

  • bedziecie miec słupy jak ta lala :D (6)

    na tym zad..u wymiar estetyczny :D postawili klocek na klocku i teraz wymagania jakie :D

    • 135 34

    • To jest karton-gips modernizm. (2)

      • 43 11

      • Nie ma takiej potrzeby

        To głupota!

        • 6 3

      • Chciałbyś tam mieszkać, ale

        póki co musi Ci wystarczyc M1 na Chylonii

        • 27 21

    • Fikakowo

      Akurat Fikakowo ma jedne z lepszych budynków. Karton gipsów więcej uświadczysz w nowych inwestycjach w centrum.

      • 24 10

    • A Polak zawsze marudny

      A to za rzadko jeżdżą albo w ogóle, a to trakcja mu przeszkadza, a to za drogo, a po co przecież jeżdżę samochodem. Nie dogodzisz

      • 31 2

    • mistrz

      Mistrzowski komentarz :) :) :) :)
      W d*pach się poprzewracało bo na "Fykakowje" mieszka...Słupy przeszkadzają bo brzydkie ale d*psko wozić się chce...

      • 16 4

  • (4)

    tylko nie druty na fikakowie

    • 30 52

    • (3)

      Mieszkańcy walczyli, aby dojeżdżał trolejbus i tak się stanie, a nagle wyskoczył Jurek, któremu się to nie podoba...........

      • 15 5

      • ZKM walczy (1)

        nie znam osobiscie nikogo na osiedlu, kto chcialby trolejbusow na Fikakowie....
        najbardziej chca ich urzedasy ( wykazac sie moga, ze wydaja cudze pieniadze ) i ZKM - bedzie kasa do wydania....

        • 10 20

        • bo ty w ogole tu nie masz znajomych. raz mieszkasz tu, raz tam. w weekendy jezdzisz do wegorzewa albo innego gizycka po sloiki. nie placisz tu podatkow, a chcialbys miec prawo do decydowania. jedz do siebie na wies i tam sie na wiejskim forum udzielaj i mow soltysowi czego bys chcial a czego nie.

          • 20 2

      • zmieniają ciągle plany

        Mieszkańcy walczyli o jakikolwiek autobus, którzy gł. miał dowozić dzieci do szkoły nr. 20. W tamtym czasie schody prowadządze do niższej części W. Kacka były zamknięte.
        Jako mieszkaniec nie rozumiem po co na siłę nam trolejbus. ktory będzie jeżdił tylko przez kawałek osiedla. Obecny autobus(mały) jeżdzi też przez ulicę Szefki, a trajtek nie będzie . 14 lat temu jak kupowałam mieszkanie to projekt był taki, że autobus od strony tesco miał wjeżdzać na osiedle ul. Górniczą i zjeżdzać ul. Gryfa Pomorskiego (w przeciwną stronę odwrotnie) i to miałoby większy sens niż wywalanie pieniędzy na budowę trakcji . Ale po latach plany się zmieniły.
        Mieszkam przy ul. gryfa i obecne jeżdzące autobusy ruszaja z przystanków bardzo głośno, mam nadzieję, że akumulatorowe trolejbusy będą ciszej. Pewnie hejterzy będa zaraz pisać, że po co tam kupowałeś mieszkanie - ale kupiłem mieszkanie wcześniej niż jeżdziły autobusy.

        • 18 10

  • Trolejbusy to już przeżytek techniczny, który zastępuje się na świecie autobusami elektrycznymi (3)

    Utrzymanie sieci trakcyjnej kosztuje itd w przypadku autobusów elektrycznych koszta są ciut mniejsze w stosunku do trolejbusów ale za to nie ma wiszącej sieci jak i pełno słupów trakcyjnych.
    A Gdynia idzie w zaparte, nie ma co ukrywać że budowa trakcji do Fikakowa to pretekst do odnowy sypiącego się już taboru w Gdyni jak np. Mercedesy z 1993 r i 1994 r przerobione na trolejbusy.

    • 33 63

    • re.

      Jakbyś nie wiedział, to nie tak dawno Gdynia testowała autobus elektryczny. Szału nie było z nim.

      • 12 6

    • (1)

      ciekawe czy w wyliczeniach uwzgledniasz ze co kilka la trzeba w elektryku wymienic baterie, a to potezny koszt. najwiekszym problemem pojazdow elektrycznych jest magazynowanie energii, a trolejbus nie ma tego problemu.

      • 16 4

      • trolejbus "po gdyńsku" też ma baterie - mało pojemne i wydajne, a ważą... codziennie trzeba je woźić

        bez sensu zupełnie

        • 10 5

  • Będzie szpetnie! (3)

    Tak, zgadzam się. Słupy trakcji elektrycznej, bo latarni drogowych tam pewnie w ogóle nie ma (bo tylko to tłumaczy ten ogromny opór mieszkańców), zeszpecą to jedno z najpiękniejszych gdyńskich osiedli willowych.

    • 31 40

    • Achtung, Achtung esteci

      A dlaczego nie przeszkadzają wam te szkaradne szyldy reklamowe, szczególnie gdzieś w szczerym polu, krzywe i pokraczne.Pojedźcie do Skandynawii, Niemiec, Beneluxu to zobaczycie co to ESTETYKA( i cywilizowany kraj).

      • 19 1

    • Willowych?

      ROTFL

      • 15 1

    • Ale przynajmniej będzie ekologicznie - tak trzymać !

      • 4 0

  • zniszcza nasze fikakowo hill :(

    • 31 29

  • Jeśli druty do końca pętli na Gryfa Pomorskiego ...

    .. to znaczy, że jednak przez całe Fikakowo.

    • 48 0

  • toz petla na Gryfa Pomorskiego to jest drugi koniec osiedla

    co by oznaczalo, ze przez calosc osiedla mialby byc druty? ocipieli w tym UM Gdynia? Help! deratyzator pilnie potrzebny! ma ktos cos dobrego na szczury?

    • 19 27

  • generalnie to i tak kiepskie miejsce do mieszkania (19)

    • 45 27

    • zgadzam sę w 100% (5)

      niby nowoczesna, ekskluzywna dzielnica a bida piszczy, bloki niczym z późnego PRL-u, ciasno i ludzie wścipscy. Oj jak się cieszę że uciekłam z tej "dzielnicy". Chociaż bardziej przypomina to zbieraninę przypadkowych ludzi a nie sąsiadów z dzielnicy.

      • 19 13

      • wściPscy??

        hahahahahahhahaha!!!!!!!!!! widać, że też niezbyt douczona jesteś....

        • 15 5

      • Jakiego późnego PRL-u? (3)

        W tym krwiożerczym PRL-u istniało coś takiego jak planowanie przestrzenne. Wystarczy zobaczyć układ urbanistyczny Przymorza czy Zaspy. Abstrahując od jakości bloków, to cała reszta wygląda milion razy lepiej niż dzielnice zasiedlane w Trzeciej Pomrocznej, jak Dąbrowa czy Fikakowo, gdzie blokami jest nas.rane dookoła bez ładu i składu.

        • 19 3

        • (1)

          To Ty Fikakowa nie widziales wcale z tego wynika. Zreszta, piernicz sobie co chcesz, kogo to...

          • 5 2

          • Widzialem

            Ba, nawet tam mieszkałem przez pewien czas. d*pci nie urywa, sorry.

            • 1 1

        • bloki na dąbrowie ?

          • 2 2

    • to jedna z lepszych miejscowek w Gdyni (12)

      - dabrowa zakorkowana
      - Karwiny, Kack, Redlowo - slumsy ( z wyjatkiem okolic Legionow/Korczaka )
      - Chylonia, Grabowek - slumsy
      te druty zdecydowanie nie pomoga.....

      • 20 16

      • znawca sie znalazł.

        SLUMSY to masz w głowie człowieku. Ludzi mieszkających gdzie indziej tak traktujesz? Ktos miał racje pisząc że mieszkają tam wścipscy ludzie.

        • 18 9

      • Fikakowo to jedne z niewielu osiedli, gdzie praktycznie wszystkie budynki maja hale garazowe..... (9)

        na slumsach, o ktorych pisalem tego nie ma.... tam wogole nie ma gdzie parkowac ....

        • 13 9

        • (1)

          co nie znaczy, że mogą na Fikakowie zabierać miejsca parkingowe. najczęściej w domach jest po 2 samochody i mimo hal miejsc brakuje.

          • 8 0

          • nie o tym pisalem....

            BTW - jak ktos ma dwa auta - to powinien miec 2 miejsca parkingowe w hali.....

            • 5 5

        • piszesz o tych halach w których ściągają paliwo? (1)

          na tym portalu o tym pisali.

          • 13 0

          • hahahaaha dobre

            też nie sstawiałbym tam auta

            • 6 0

        • Słoiku nie znasz dzielnic Gdyni (3)

          prestiż zamieszkania to jest Kamienna Góra ,Gdynia Hill, Orłowo ,a Fikakowo to bieda gdzie właścicielami mieszkań i samochodów są banki - kredyty.

          • 9 5

          • bredzisz mieszkancu Meksyku (2)

            Gdynia Hill - zaraz obok torow - super miejscowka....
            Orlowo - no moze czesc nadmorska jest ok, 75% tej dzielnicy to taki Meksyk.....
            Kamienna Gora - ladne wille na tej dzielni mozna policzyc na palcach jednej reki.... reszta to slumsy.
            Mie

            • 3 10

            • bo prawda jest taka, że Gdynia to w większości slumsy i żelbety z PRL

              tylko nacha;lny PR chce z tego zrobić Monaco albo Miami

              • 1 1

            • W Meksyku ludzie ziemię i domy

              mają na własność ,a w Fikakowie nie , to pytam się gdzie są slumsy ?!

              • 2 0

        • W TBS-ach też są podziemne garaże słoiku.

          Ale paliwa tam nie spuszczają,natomiast na Fikakowie gdzie psy ........ szczekają , gdy słoikowi brakuje do pierwszego,a wstydzi się przed innymi słoikami z Fikakowa jechać autobusem.

          • 1 0

      • .

        • 0 0

  • bez sensu są te trolejbusy (4)

    może jako heritage z ZIU to tak, ale na 1 linii w centrum, na codzień szkoda kasy na takie protezy pomiędzy autobusem a tramwajem. Obecna technika paliw i silników jest tak daleko, że nie ma sensu brnąć w takie archaizmy

    • 14 24

    • Lepsze trolejbusy niż śmierdzące i hałasujące autobusy (3)

      Hałas i spaliny w Gdańsku są nie do wytrzymania w mieście !!!

      • 8 6

      • to przestańcie przyjeżdżać autami do Gdańska z okolicznych Gdyń i innych miejscowości (2)

        w samym Gdańsku masz tramwaje - czysto, cicho i wydajnie

        • 6 3

        • ciche tramwaje?

          gluchy jestes czy co?

          • 10 5

        • Najmniej je słychać od czwartej rano , jak turlają się z zajezdni .

          • 5 1

  • trolejbusy w Gdyni to pamiatka po Hitlerze.... (33)

    trolejbusy pojawily sie w Gdyni w trakcie II WS - wprowadzili je Niemcy - jako srodek transportu oszczedzajacy benzyne/rope, ktorej mieli malo a potrzebowali chocby do napedzania czolgow.....
    te trolejbusy jakos przetrwaly do dnia dzisiejszego.... popularne sa jeszcze na Bialosrusi.... inwestycje w ten nieszczesny i glupi srodek transportu w Gdyni to kompletne nieporozumienie... Im predzej miasto z tego przestarzalego i zawodnego srodka transportu zrezygnuje tym lepiej dla mieszkancow. dlaczego trolejbusy sa zle - ano z wielu przyczyn:
    - mitem jest ekologicznosc trolejbusow - prad jaki je napedza powstaje zapewne w Belchatowie albo jakiejs innej elektrowni opalanej weglem....
    - na Pomorzu praktycznie elektrowni nie ma - stad prad przesylany jest do nas na duze odleglosci siecia energetyczna - w sieci przesylowej wystepuja spore straty energii
    - siec trakcyjna trolejbusow jest nieestetyczna i DROGA, co wiecej mechaniczne uszkodzenie tej sieci w jednym miejscu automatycznie paralizuje transport trolejbusowy w calym miescie ( jakis czas temu na Al. Zwyciestwa doszlo do zerwania sieci - w efekcie stanelo cale miasto zablokowane stojacymi na drogach trolejbusami )
    trolejbusy to srodek transportu przestarzaly, popularny w krajach 3 swiata - Szczur upadl na glowe inwestujac ten przestarzaly srodek transportu - to zupelnie nie pasuje do wizerunku nowoczesnej Gdyni.....
    wladze miasta, zamiast kierowac sie interesami mieszkancow finansuja manufakture w Gdyni, ktora zajmuje sie przerabianiem autobusow na trolejbusy....
    dosc juz szczurzych rzadow w Gdyni.

    • 41 76

    • przesądzone, TROLEJBUSY na fafikowo wjadąi już

      nie napinaj się, a będzie lepiej

      • 5 11

    • Kolego obudz się!!!! (5)

      To co napisałeś to już historia nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. W obecnych rankingach miasto z trolejbusami jest najwyżej oceniane pod względem komunikacyjnym na świecie do tego nie wprowadzaj ludzi w bład ,po to trolejbusy maja alternatywny napęd żeby mogły w razie zaniku napięcia lub awarii sieci pojechać dalej no coś mi się zdaje kolego ze miałeś do czynienia z tymi trolejbusami i chyba już nie masz bo miedzy wierszami gorycz przez ciebie przemawia ahahahahhha

      • 17 9

      • przeczytaj 'kolego' tekst artykulu (2)

        toz tam pisza, ze ten 'alternatywny' naped psu na bude sie zda....
        nie bredz tutaj o rankingach - nie wierze, ze mozesz byc tak glupi by wierzyc w to, ze fakt iz w miescie sa trolejbusy determinuje pozycje w rankingu......

        • 6 10

        • gdy, jak można być tak opornym na wiedze?? (1)

          Proponuje debil-ku poczytać o nowej misji i niskiej emisji. Tylko Gdynia z światem trolejbusów i ich ciągłym udoskonalaniem i innowacyjnymi sposobami ekotransportu.

          • 3 3

          • tylko debil z nowa misja jest za trolejbusami

            co bylo do przewidzenia

            • 6 7

      • swiat sie smieje (1)

        "W obecnych rankingach miasto z trolejbusami jest najwyżej oceniane pod względem komunikacyjnym na świecie "
        masz na mysli Duszanbe czy Pjongjang a moze Bobrujsk czy Erywan?

        • 9 9

        • ciekawy link - polecam

          • 2 0

    • fakty (9)

      Trolejbusy jeżdżą na całym świecie, nie tylko w krajach 3 świata

      Argentyna: Córdoba, Mendoza, Rosario
      Armenia: Erywań
      Austria: Linz, Salzburg
      Białoruś: Bobrujsk, Brześć nad Bugiem, Homel, Grodno, Mohylew, Mińsk, Witebsk
      Bośnia i Hercegowina: Sarajewo
      Brazylia: Santos, São Paulo
      Bułgaria: Burgas, Plewen, Ruse, Sofia, Stara Zagora, Warna
      Chile: Valparaiso
      Chiny: Pekin, Szanghaj
      Czechy: Brno (linia nr 31 dojeżdża do Šlapanic), Chomutov Jirkov, Czeskie Budziejowice, Hradec Králové, Opawa, Ostrawa, Pardubice, Pilzno
      Ekwador: Quito (linia trolejbusowa z wydzieloną jezdnią i wysokimi peronami)
      Estonia: Tallinn
      Francja: Limoges, Lyon, Saint-Étienne
      Grecja: Ateny
      Gruzja: Suchumi
      Hiszpania: Castellón de la Plana
      Holandia: Arnhem
      Iran: Teheran
      Japonia: Kurobe
      Kanada: Vancouver
      Kazachstan: Ałmaty
      Kirgistan: Biszkek
      Korea Północna: Pjongjang
      Litwa: Kowno, Wilno
      Łotwa: Ryga
      Meksyk: Guadalajara, Meksyk
      Mołdawia: Kiszyniów, Tighina, Tyraspol
      Mongolia: Ułan Bator
      Niemcy: Esslingen, Solingen, Eberswalde
      Norwegia: Bergen
      Nowa Zelandia: Wellington
      Polska: Gdynia (linie nr 21 i 31 dojeżdżają do Sopotu), Lublin, Tychy
      Portugalia: Coimbra
      Rumunia: Braszów, Bukareszt, Jassy, Piatra Neamţ, Suczawa, Timiszoara
      Rosja: Astrachań, Biełgorod, Czelabińsk, Irkuck, Jekaterynburg, Kaliningrad, Kazań, Krasnojarsk, Moskwa, Murmańsk, Nowogród, Nowosybirsk, Omsk, Perm, Samara, Sankt Petersburg, Smoleńsk, Stawropol, Tomsk, Władywostok, Wołgograd
      Serbia: Belgrad
      Słowacja: Bańska Bystrzyca, Bratysława, Koszyce, Preszów, Żylina
      Szwajcaria: Berno, Genewa, La Chaux-de-Fonds, Lozanna, Szafuza, Winterthur, Zurych
      Szwecja: Landskrona
      Tadżykistan: Duszanbe
      Ukraina: Chersoń, Czerniowce, Dniepropietrowsk, Donieck, Stanisławów, Jałta, Kijów, Lwów, Łuck, Mariupol, Odessa, Połtawa, Sewastopol, Symferopol (sieć miejska w Symferopolu połączona jest z trasą Symferopol-Ałuszta-Jałta, najdłuższą linią trolejbusową na świecie, wynosi ona 86.7 km), Tarnopol, Żytomierz
      Uzbekistan: Urgencz-Chiwa
      USA: Boston, Cambridge, Dayton, San Francisco, Seattle
      Wenezuela: Mérida (Trolmérida)
      Węgry: Budapeszt, Debreczyn, Szeged
      Włochy: Ancona, Bolonia, Cagliari, Genua, Mediolan, Parma, Rimini (dojeżdża do Riccione), Rzym, San Remo

      Poza tym, chodzi o miejscowe zanieczyszczenie środowiska. Np W centrum poruszają się trolejbusy, a na obrzeżach miasta autobusy

      Aha, kto Ci naopowiadał, że Gdynia jest nowoczesna? Raczej PR-wcy tak opowiadają, bo rzeczywistość jest zgoła inna

      • 25 5

      • dominuje w krajach postradzieckich i ameryce lacinskiej..... (7)

        + kilka pomnijeszych miast i wiosek w krajach bardziej rozwinietych

        • 8 14

        • faktycznie wioski (2)

          Ancona, Bolonia, Cagliari, Genua, Mediolan, Parma, Rimini (dojeżdża do Riccione), Rzym, San Remo

          Boston, Cambridge, Dayton, San Francisco, Seattle

          Limoges, Lyon, Saint-Étienne

          Santos, São Paulo

          Berno, Genewa, La Chaux-de-Fonds, Lozanna, Szafuza, Winterthur, Zurych

          • 16 5

          • ano wioski z malymi wyjatkami

            te kilka wyjatkow to Bolonia, Rzym, Mediolan, Boston, San Franciso, Seattle, Lyon, Sanots, Sao Paulo - to spore miasta -ale szczegolnie tam trolejbusy odgrywaja role MARGINALNA i coraz mniejsza....

            • 7 6

          • tlumaczymy dalej....

            ot chocby w takim MBTA obslugujacym Boston i jego przedmiescia ( Cambridge ) .
            Udzial trolejbusow w systemie komunikacji miejskiej jest ZNIKOMY:
            Number of lines:
            12 (commuter rail)
            4 (rapid transit)
            5 (light rail)
            4 (trolleybus)
            4 (ferryboat)
            183 (bus)

            183 linie autobusowe versus 4 linie trolejbusowe.....
            co oczywiscie nie przeszkadza trolejbusowym oszolomom powolywac sie na popularnosc trolejbusow na swiecie i na sile uszczesliwiac nas tu w GDY trolejbusami. Wbijcie sobie do pustych lbow - trolejbus to specyficzny srodek transportu - popularny w krajach postsowieckich....w krajach cywilizowanych w odwrocie.

            • 8 6

        • dominuje = odgrywa niepropocjonalnie duza role.... (1)

          tlumacznie specjalnie dla uczniow gimnazjow - w krajach rozwinietych trolejbusy nie stanowia podstawy systemu komunikacji miejskiej . Dominuja jako srodek transportu w regionie post-radzieckim i krajach 3-swata - w krajach rozwinietych praktycznie nie spotykane. Dzialania szczurzej ekipy przyblizaja nas do standardow postradzieckich

          • 6 5

          • Matka wie że ćpiesz?

            • 5 4

        • Ale po co sie podniecasz (1)

          Podaje jedynie fakty.

          Zadnym trolejbusowym oszołomem nie jestem. Bo to nie jest idealne rozwiązanie, nawet jesli weźmiemy pod uwagę jedynie korki na drogach.

          Pod tym względem lepszy jest chocby tramwaj, który jest przynajmniej w jakims stopniu niezależny od ruchu drogowego

          • 2 2

          • Jeden tramwaj wyskoczy z szyn i za nim stoi kolejka tramwojów przez kilka godzin .

            • 5 2

      • Symferopol (sieć miejska w Symferopolu połączona jest z trasą Symferopol-Ałuszta-Jałta, najdłuższą linią trolejbusową na świecie, wynosi ona 86.7 km)

        To chyba w Rosji nie na Ukraninie.

        • 0 0

    • re (6)

      Miasta, w których jeżdżą trolejbusy są czystsze. Obecnie trolejbusy jeżdżą w wielu miastach europy. Większość krajów europy ma przynajmniej jedno miasto z komunikacją trolejbusową. Piszesz o Białorusi. Białoruś ma 7 miast z komunikacją trolejbusową. Co powiesz na to, że takie Włochy mają tych miast dwa razy więcej? Do tego są dość popularne w Czechach.

      Na pomorzu elektrowni wielkich nie ma, ale są elektrociepłownie, a trolejbusy zwracają część energii to sieci trakcyjnej podczas hamowania, czym mogą zasilać inne trolejbusy.

      " siec trakcyjna trolejbusow jest nieestetyczna i DROGA, co wiecej mechaniczne uszkodzenie tej sieci w jednym miejscu automatycznie paralizuje transport trolejbusowy w calym miescie ( jakis czas temu na Al. Zwyciestwa doszlo do zerwania sieci - w efekcie stanelo cale miasto zablokowane stojacymi na drogach trolejbusami )"

      Za to sieć tramwajowa, to piękno, prawda? Z blokowaniem ulic to było dawno temu, teraz już się praktycznie nie zdarza.

      "trolejbusy to srodek transportu przestarzaly, popularny w krajach 3 swiata".

      Popularny to on jest ewentualnie w Rosji. Poza tym większość krajów europy ma kilka miast z komunikacją trolejbusową. Tak jak w Polsce.

      • 5 5

      • uczymy sie liczyc do 10 (4)

        "Piszesz o Białorusi. Białoruś ma 7 miast z komunikacją trolejbusową. Co powiesz na to, że takie Włochy mają tych miast dwa razy więcej? "
        Białoruś: Bobrujsk, Brześć nad Bugiem, Homel, Grodno, Mohylew, Mińsk, Witebsk
        Włochy: Ancona, Bolonia, Cagliari, Genua, Mediolan, Parma, Rimini (dojeżdża do Riccione), Rzym, San Remo

        z moich racunkow wychodzi: 7 dla Bialorusi i 9 dla Wloch. FYI - San Remo to liczymy jako jeden :-P 9 to nadal sporo mniej niz 2*7 o czym pisales w swoim tekscie

        • 6 3

        • re (3)

          Tyle, że masz błędne dane.

          Ankona, Bolonia, Cagliari, Chieti, Genua, La Spezia, Lecce, Mediolan, Modena, Neapol, Parma, Rimini, Rzym, San Remo.

          Twoja lista miast jest wzięta z wikipedii i jest podpisana jako "Ważniejsze sieci trolejbusowe na świecie". Te mniejsze miasta z trolejbusami są tam pominięte, ale nadal liczą się do statystyk.

          • 7 0

          • przyganial kociol garnkowi.... (2)

            dobrze poszukaj - z moich informacji wynika, ze nie masz aktualnych danych
            Co jest smieszne, to fakt, ze powolujesz sie na jakies straszne dziury w pln. Wloszech by nabic statystyki....
            ot takie Cheti to takie wloskie Wejherowo - 50 tys. mieszkancow 1 linia trolejbusowa.

            • 1 3

            • re. (1)

              A co, mniejsze miasto to już nie miasto? A jeśli lista jest nieaktualna, to podaj konkretnie w których z tych miast trolejbusy zostały zkilwidowane.

              • 3 1

              • w Kanadzie w Montrealu

                a to już wielkie miasto...

                • 1 0

      • tramwaje mają jedną olbrzymią przewagę - osobne torowisko i możliwość ominięcia korków. Tego osobiście mi brakuje w komunikacji publicznej w Gdyni.

        • 0 0

    • trolejbusy to srodek transportu popularny w krajach 3 swiata

      Np. w Szwajcarii.

      • 7 5

    • Człowieku - obudź się! I zaktualizuj sobie wiedzę. Bo masz jakieś 30 lat do tyłu. (1)

      .... porażka...

      • 2 4

      • czego biedaku nie rozumiesz?

        1. w PL nadal wiekszosc pradu pozyskujemy z wegla - to sie nie zmienilo przez ostatnie 30 lat
        2. prawo Ohma nadal obowiazuje - to tez sie nie zmienilo przez ostatnie 30 lat....
        3. trolejbusy nadal wymagaja obecnosci sieci trakcyjnej by mogly jezdzic - to tez sie nie zmienilo przez ostatnie 30 lat.....
        co do popularnosci trolejbusow na swiecie - to jest ich coraz mniej....
        nadal sa bardzo popularne w krajach 3 swiata, regionie postradzieckim i malych miescinach w regionach gorskich ( Szwajcaria ). W krajach cywilizowanych nie ogrywaja dominujacej roli jako srodek transportu.....
        cos ci jeszcze moge wytlumaczyc?

        • 8 4

    • gdy, ty palnij sobie w ten głupi łeb

      Jak można mieć tak zjechany czerep? Zwłaszcza dziś przy takim słońcu trolejbusy powinny mieć dach wykonany z solarów ze względu na konieczność ograniczenia szkodliwej emisji i możliwość pozyskiwania energii elektrycznej z czystych źródeł, wtedy jeszcze bardziej trolejbusy będą przeżywały renesans.

      Brawo Panie prezydencie Szczurek wszyscy Cię kochamy za te nasze wspaniałe trolejbusy i czekamy aż zaczną być modernizowane o solary.

      • 3 5

    • do gdy (2)

      bul doopy detected... tak jak napisane gdzieś poniżej...
      * czy sieć tramwajowa, jest tańsza? mniej ekologiczna?
      * jak sobie wyobrażasz, wybudowanie (na i tak zatłoczonych ulicach) nowych pasów ruchu, pod tory tramwajowe?
      * jak sobie wyobrażasz, wypuszczenie całego tabunu kopcących autobusów, zamiast "trajtków"?
      Masz rację, że to pozostałość po okupancie... Skoro zostało, trzeba ciągnąć lub trzeba było zmieniać środek transportu duuuużo wcześniej...
      Co do kopcenia elektrowni - zgadza się, ale przynajmnie nie kopcą w centrum miasta.
      Myślenie nie boli...

      • 7 1

      • no i musial sie odezwac jakis idiota.....

        ktorym miejscu napisalem o tramwajach?
        gdzie napisalem, ze kopcace autobusy to lepsza opcja od trolejbusow?
        przynajmniej nie kopca w srodku miasta - myslenie nie mam watpliwoscii, ze za rozwojem sieci trolejbusowej w Gdyni stoi jakisc idiota.... tego sie po prostu nie da racjonalnie uzasadnic.
        alterantywa dla trolejbusow moga byc chocby autobusy na gaz ziemny badz autobusy elektryczne.... nie tak dawno kupila je Wa-Wa. Natomiast w Gdyni gromada idiotow umyslila sobie inwestowac w trolejbusy ..... kompletny kretynizm

        • 3 2

      • tramwaj wiezie przynajmniej 3x tyle osób ile trolejbus

        więc w przeliczeniu na pasażera ilość emisji CO2 jest 3x mniejsza. Opory toczenia po szynie są znacznie niższe niż po asfalcie, więc kolejny zysk na zużytym prądzie i CO2

        • 2 2

    • Po części racja, trolejbusy miały być z założenia udaną hybrydą tramwaju i autobusu, tymczasem posiadają większość wad obu tych środków transportu przy znikomej liczbie zalet.

      • 4 5

    • oszaleli również w Szwajcarii i Włoszech

      gdzie dużo miast (po kilkanaście w każdym z wymienionych w tytule krajów) posiada trolejbusy. Nie wspominam nawet o 3-ch miastach w Niemczech, 2 w Austrii, kilku we Francji, Czechach, Węgrzech i Słowacji. Nie wspominając o Atenach, Landskronie (Szwecja) czy Bergen (Norwegia).

      Wciąż spory potencjał, a skoro jest już sieć, to koszt krańcowy zakupu i eksploatacji kolejnych pojazdów maleje.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane