• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trudniejszy wjazd do centrum Gdańska

Maciej Naskręt
15 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Nowa strefa zostanie oznaczona zakazami ruchu. Nowa strefa zostanie oznaczona zakazami ruchu.

Choć od 1 lutego zmniejszy się strefa ograniczonej dostępności na terenie Śródmieścia Gdańska, to trudniej będzie do niej wjechać. Szacuje się, że ruch w Głównym mieście spadnie przez to o 60 proc. Poza strefą nie otwarto jednak żadnego nowego parkingu.



Ulice objęte strefą ograniczonej dostępności. Ulice objęte strefą ograniczonej dostępności.
Od przyszłego miesiąca kierowcy, którzy wjeżdżają samochodem do centrum Gdańska, powinni przygotować się na zmiany w ruchu. Choć strefa ograniczonej dostępności w Głównym Mieście się zmniejsza, to znacznie zmniejszony został katalog osób uprawnionych do wjazdu do niej.

Strefa będzie znajdować się w obszarze pomiędzy: ul. Szeroką zobacz na mapie Gdańska (ale bez tej ulicy), ul. Ogarną (z wyłączeniem tej ulicy), ulicami: Podgarbary zobacz na mapie Gdańska, Wełniarską zobacz na mapie Gdańska, Teatralną zobacz na mapie Gdańska, Latarnianą zobacz na mapie Gdańskarzeką Motławą zobacz na mapie Gdańska. Dotychczas wspomniana strefa znajdowała się w obszarze pomiędzy: ul. Podwale Staromiejskie zobacz na mapie Gdańska, ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska, ul. Bogusławskiego zobacz na mapie Gdańska, Targiem Węglowym zobacz na mapie GdańskaDrzewnym zobacz na mapie Gdańska oraz Motławą.

- Wjazd do tej strefy był teoretycznie limitowany, jednak w praktyce, co było łatwo zauważalne, pojazdy wjeżdżały na Główne Miasto niemal bez ograniczeń - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy zaostrzenie uprawnień na wjazd do centrum sprawi, że przybędzie tam spacerujących?

Uprawnione do wjazdu do nowej strefy będą autobusy komunikacji miejskiej, pojazdy służbowe Policji i Straży Miejskiej, karetki pogotowia, taksówki, samochody gości hotelowych (na podstawie ważnej wydrukowanej rezerwacji).

Ponadto do strefy będą mogły wjechać pojazdy z tzw. identyfikatorem, które należą do mieszkańców, właścicieli i najemców lokali, służb komunalnych, instytucji kulturalnych i oświatowych, służby zdrowia mających swoją siedzibę na terenie strefy, mediów, firmy kurierskie i pocztowe (ale tylko pojazdy służbowe).

Ponadto na teren strefy będą mogły wjeżdżać pojazdy zaopatrzenia, ale tylko w określonych godzinach - w sezonie letnim w godz. 22-9, poza sezonem w godz. 17-9.

Wciąż nieograniczony wjazd do Śródmieścia będą mieli rowerzyści.

O wspomniane identyfikatory nie będą mogli ubiegać się pracownicy i klienci firm i instytucji znajdujących się na terenie Głównego Miasta. Problemy z wjazdem będą mieli też rodzice odwożący dzieci do placówek oświatowych w strefie.

Obszar ograniczonej dostępności na Głównym Mieście znajduje się wewnątrz strefy płatnego parkowania, w związku z powyższym identyfikatory, oznaczone literami: "GM", nie zwalniają z obowiązku uiszczania opłaty za parkowanie na drogach publicznych. Tam nadal płacimy za postój w parkomacie lub 30 zł miesięcznie jeśli jesteśmy mieszkańcem lub najemcą lokalu.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni szacuje, że wprowadzane zmiany spowodują zmniejszenie ruchu samochodów w Strefie Ograniczonej Dostępności o ok. 60 proc. (w stosunku do obecnego poziomu).

Przed wjazdem do strefy będą ustawione znaki zakazu ruchu B-1 z tablicami z napisem "Nie dotyczy...". Wjazd do strefy bez identyfikatora może skutkować mandatem w wysokości od 20 do 500 zł.

Skąd identyfikatory dla mieszkańców?

Identyfikatory (z ważnością obowiązywania od 1 lutego 2014) wydawane są przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku przy ul. Partyzantów 36 (budynek B) w poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz. 7 - 14:15 a w środę w godz. 7:00 - 16:15.
Kontakt telefoniczny: 58 55 89 571

Miejsca

Opinie (238) 6 zablokowanych

  • moze by tak pozbierac liscie

    gnijące od listopada na podworkach, posprzatac latające worki filiowe i psie kupy

    • 9 0

  • " Poza strefą nie otwarto jednak żadnego nowego parkingu."

    Nie mam pytań :)

    • 10 1

  • A co z wjazdem w weekendy? (1)

    • 3 3

    • zakaz 24h

      • 1 0

  • Budyniowa kadra z radnymi na czele i tak sobie wjazdówki załatwi

    Ograniczenia wjazdu, likwidacje parkingów (pusty niezagospodarowany Targ Węglowy!!!) i zatłoczona komunikacja miejska i najwyższe zadłużenie miasta w Polsce (licząc spółki miejskie). By żyło się lepiej.

    • 8 2

  • Genialne (2)

    Zablokować ludziom wjazd do dzielnicy przy jednoczesnym upewnieniu się, że nie będą mieli gdzie zaparkować przed blokadą. Czyli zero nowych parkingów (a ten darmowy przy dawnej Gildii do całkowitej kasacji już niedługo), ale zakaz wjazdu - jak najbardziej. Idealny sposób na wku...nie nie tylko mieszkańców, ale i osób przyjezdnych. Rozum i rozsądek ludziom Budynia odjęło już dawno, teraz tylko pracują na klęskę wyborczą w najbliższych Wyborach. :-/

    • 11 3

    • połowa szerokiej w godzinach 6:00 - 17:00 pusta

      Groble to samo. Tylko początek Szerokiej i Pańska zapełnione...reszta pusta. To gdzie nie ma miejsc postojowych? A poza tym do tej pory też jest tam zakaz wjazdu. Zaboli tych którzy za darmo parkowali sobie na Piwnej, Chlebnickiej i przyległych a teraz będą musieli płacić...

      • 3 3

    • taka jest oficjalna idea magistratu

      "Zniechecac" do jezdzenia samochodem... ha ha

      • 1 0

  • Nie tylko do centrum gdańska ale nawet do gdańska należy zakazać wjazdu trupów z małych miejscowości.

    Parking w centrum gdańska i właściciel audi a6 rejestracja nos i kupa dymu
    parking galeria bałtycka i właściciel forda gs i wytwornica dymu
    parking przychodni ncm i wytwornica dymu gda
    parking pg i wytwornica dymu gtc

    a później narzekanie że tyle chorych na choroby układu oddechowego, uczulenia wziewne i nowotwory.
    tak diesel jest rakotwórczy każdy to wie dlatego niemcy sprzedają trupy biedakom z polski a ci trują własne rodziny i ludzi.

    • 4 6

  • Jasneee...

    Kazdy będzie wjeżdzał jak mu sie podoba, jak do tej pory. Wystarczy spojrzeć na "deptaki" na Piwnej, Tkackiej, czy Ogarnej.. Kazdy ma w d*pie znaki i wjezdza, co wiecej, stawia sobie normalnie auto na "deptaku". Jeśli taka strefa ma mieć racje bytu, trzeba zainstalować samochowające się słupki. Wówczas wjada tylko Ci, którzy rzeczywiscie mogą. Widziałem takie słupki w Warszawie czy Poznaniu.

    • 2 2

  • Stare miasto odetchnie wreszcie (1)

    Nie będzie już tych starych zardzewialych auteczek i ich pajacowatych właścicieli ,ktorzy myśla tylko wylącznie o sobie.
    Szeroka odetchnie z ulga i będzie mozna przejść się swobodnie.
    Stare miasto jest dla ludzi i wyłącznie dla ludzi a blaszaki won za miasto.

    • 4 6

    • Czytaj z zrozumieniem. Bedzie wręcz przeciwnie jak piszesz.
      Szeroka będzie ogolnodostępna bo jest WYŁĄCZONA z ograniczeń a Stare Miasto tez jest poza strefą identyfikatorów.

      • 1 1

  • No to teraz Szeroka, Ogarna i Targ Węglowy będą obstawione samochodami ze wszystkich stron ;]

    • 7 1

  • Proponuję strajk... (1)

    i bojkot sklepów, restauracji i punktów usługowych w strefie objętej zakazem wjazdu. Nie lubicie Państwo samochodów klientów, którzy przyjeżdżają? No to zobaczcie co będzie, gdy najpierw sklepiki stracą klientów, wtedy zamkną podwoje (z powodu nieopłacalności prowadzenia biznesu), a Wasze Wspólnoty stracą dochody z wynajmu. Jeszcze zatęsknicie żeby do Was przyjeżdżać.

    • 7 4

    • ojojoj....

      już się boję!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane