• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trudniejszy wjazd do centrum Gdańska

Maciej Naskręt
15 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Nowa strefa zostanie oznaczona zakazami ruchu. Nowa strefa zostanie oznaczona zakazami ruchu.

Choć od 1 lutego zmniejszy się strefa ograniczonej dostępności na terenie Śródmieścia Gdańska, to trudniej będzie do niej wjechać. Szacuje się, że ruch w Głównym mieście spadnie przez to o 60 proc. Poza strefą nie otwarto jednak żadnego nowego parkingu.



Ulice objęte strefą ograniczonej dostępności. Ulice objęte strefą ograniczonej dostępności.
Od przyszłego miesiąca kierowcy, którzy wjeżdżają samochodem do centrum Gdańska, powinni przygotować się na zmiany w ruchu. Choć strefa ograniczonej dostępności w Głównym Mieście się zmniejsza, to znacznie zmniejszony został katalog osób uprawnionych do wjazdu do niej.

Strefa będzie znajdować się w obszarze pomiędzy: ul. Szeroką zobacz na mapie Gdańska (ale bez tej ulicy), ul. Ogarną (z wyłączeniem tej ulicy), ulicami: Podgarbary zobacz na mapie Gdańska, Wełniarską zobacz na mapie Gdańska, Teatralną zobacz na mapie Gdańska, Latarnianą zobacz na mapie Gdańskarzeką Motławą zobacz na mapie Gdańska. Dotychczas wspomniana strefa znajdowała się w obszarze pomiędzy: ul. Podwale Staromiejskie zobacz na mapie Gdańska, ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska, ul. Bogusławskiego zobacz na mapie Gdańska, Targiem Węglowym zobacz na mapie GdańskaDrzewnym zobacz na mapie Gdańska oraz Motławą.

- Wjazd do tej strefy był teoretycznie limitowany, jednak w praktyce, co było łatwo zauważalne, pojazdy wjeżdżały na Główne Miasto niemal bez ograniczeń - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy zaostrzenie uprawnień na wjazd do centrum sprawi, że przybędzie tam spacerujących?

Uprawnione do wjazdu do nowej strefy będą autobusy komunikacji miejskiej, pojazdy służbowe Policji i Straży Miejskiej, karetki pogotowia, taksówki, samochody gości hotelowych (na podstawie ważnej wydrukowanej rezerwacji).

Ponadto do strefy będą mogły wjechać pojazdy z tzw. identyfikatorem, które należą do mieszkańców, właścicieli i najemców lokali, służb komunalnych, instytucji kulturalnych i oświatowych, służby zdrowia mających swoją siedzibę na terenie strefy, mediów, firmy kurierskie i pocztowe (ale tylko pojazdy służbowe).

Ponadto na teren strefy będą mogły wjeżdżać pojazdy zaopatrzenia, ale tylko w określonych godzinach - w sezonie letnim w godz. 22-9, poza sezonem w godz. 17-9.

Wciąż nieograniczony wjazd do Śródmieścia będą mieli rowerzyści.

O wspomniane identyfikatory nie będą mogli ubiegać się pracownicy i klienci firm i instytucji znajdujących się na terenie Głównego Miasta. Problemy z wjazdem będą mieli też rodzice odwożący dzieci do placówek oświatowych w strefie.

Obszar ograniczonej dostępności na Głównym Mieście znajduje się wewnątrz strefy płatnego parkowania, w związku z powyższym identyfikatory, oznaczone literami: "GM", nie zwalniają z obowiązku uiszczania opłaty za parkowanie na drogach publicznych. Tam nadal płacimy za postój w parkomacie lub 30 zł miesięcznie jeśli jesteśmy mieszkańcem lub najemcą lokalu.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni szacuje, że wprowadzane zmiany spowodują zmniejszenie ruchu samochodów w Strefie Ograniczonej Dostępności o ok. 60 proc. (w stosunku do obecnego poziomu).

Przed wjazdem do strefy będą ustawione znaki zakazu ruchu B-1 z tablicami z napisem "Nie dotyczy...". Wjazd do strefy bez identyfikatora może skutkować mandatem w wysokości od 20 do 500 zł.

Skąd identyfikatory dla mieszkańców?

Identyfikatory (z ważnością obowiązywania od 1 lutego 2014) wydawane są przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku przy ul. Partyzantów 36 (budynek B) w poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz. 7 - 14:15 a w środę w godz. 7:00 - 16:15.
Kontakt telefoniczny: 58 55 89 571

Miejsca

Opinie (238) 6 zablokowanych

  • Ciekawe?

    Już widzę te stada uprzywilejowanych co mają wszystkie zakazy i nakazy w nosie.....Tak,jak do tej pory i nic sobie nie robią z deptaków,chodników itp....Bo wciąż są traktowani przez sm i policję jak święte krowy!!!!

    • 1 1

  • Ciekawe, ciekawe

    A najbardziej że cwaniaki ze Straży Miejskiej i Policji jeżdżą samochodami w poprzek Długiej, Długiego Targu albo przez Zieloną Bramę, nawet do Neptuna.
    Potrafią też przepędzać pieszego z drogi.
    Kiedyś taka parka w cywilnym przepędzała mnie z drogi w Zielonej Bramie, typ pyskował że im się spieszy ale nie wysiadł, szkoda, dałbym mu na "zapęd" aż zbierałby kapcie.

    • 0 2

  • mieszkaniec

    brawo budyn najlepiej utrudniac zycie mieszkancom posiadajacym auto zerznac jeszcze wiecej bo maja moze cos okno otwiera mi sie na ulice tez mam zaplacic ?

    • 2 0

  • wydatki miasta

    miasto musi mieć na swoje wydatki to doi mieszkańców ile się da. Najwyżsi rangą poruszają się służbowymi autami nawet między budynkami Nowe Ogrody - Rada Miasta Gdańsk., dodam, że w służbowym aucie jest służbowy kierowca i służbowe paliwo opłacane z budżetu miasta, czytaj min. podatki mieszkańców. No i takie auto jest oczywiście uprzywilejowane opłaty i zakazy go nie obowiązują.

    • 2 0

  • Klient który ma fobię samochodową otrzymał 19% głosów i robi co chce. (1)

    RP jest dobrem wszystkich mieszkańców jak mówi Konstytucja a nie dla dziwaków którzy eksperymentują bo mają takie widzimisię i niczym nie ryzykują.

    Klient robi sobie miasto bez aut , zmienia kierunki ruchu które znamy od dziecka np. jadąc Szeroką ustępujesz wyjeżdżającym z małych uliczek... oni niemal dopiero włączają się do ruchu...

    Klient wydaje pieniądze, setki milionów , na kontrowersyjne cele i rozdaje jak swoje działki np. klerowi. Centralną pętlę autobusową oddaje by zrobić prezent prywatnemu inwestorowi który akurat potrzebuje parkingu dla swoich budowli biznesowych.

    Klient który powołał straż miejską której sam nienawidzi i do której dopłaca co roku masę pieniędzy z naszych kieszeni.

    Klient który zamyka miasto dla drobnego handlu a wpuszcza masowo obce sieci.

    To sen wariata czy jawa ?

    wystarczy ?

    o kim napisałem ?

    • 4 1

    • Dariuszu wiemy o kim mowa.

      • 0 0

  • Starówka w stolicy Madagaskaru

    już od dawna jest zamknięta i tak powinno być.
    W porównaniu z nimi mamy 500 samosmrodów na jednego osła więcej, to niedopuszczalne.

    • 0 1

  • Priorytetem powinny być dowozy dzieci do szkół i przedszkoli. W tym przypadku chodzi tylko o przedszkola. (3)

    Coś mi się wydaje, że ograniczenia dostępu dla rodziców odwożących dzieci do przedszkola jest dyskryminacją ze względu na wiek (do 18 lat), jest niezgodne z konstytucją (utrudnianie dostępu do przedszkola) i głównie logiką. Tam gdzie preferencje zapisane są w większości akt prawnych europy, polski i tradycyjnej logiki prawnej mamy utrudnienia. Ci radni, co głosowali za taką uchwałą są zwyczajnymi albo idiotami albo takimi, co się niewiele różnią od pani k. Pawłowicz.

    • 1 2

    • (2)

      Typowe wozodupstwo i lenistwo do kwadratu.
      Macie przedszkola i szkoły pod nosem ale się nuworysze uparli wozić je na Główne Miasto.
      Wycieranie gęby komuś i zasłanianie sie dziećmi jest też wyjątkowym chamstwem.
      Tak zachowują się rodzice traktujący dzieci jak przedmiot,.

      • 1 4

      • pisze to ktos kto nie ma dzieci,albo swoje chowa w lesie.ilosc przedszkoli i miejsc jest bardzo ograniczona,nie zawsze mozna poslac dziecko do przedszkola pod nosem i trzeba naginac pol miasta.gratuluje braku wyobrazni

        • 1 0

      • Odrazu widac ze nie masz dzieci i pojecia o przedszkolach i ilosci miejsc w nich

        • 0 0

  • Budyniowo wyłącznie dla pieszych.

    Budyń i jego banda ma parking, więc całą resztę mają głęboko w swoich PO-wskich tyłkach.
    Trzeba było szanowne lemingi i leminżanki właściwue głosować.

    • 3 0

  • Przecież Lisicki, Bielawski, Adamowicz i cała ta banda

    chce zarobic kasę kosztem mieszkańców i miasta, na inwestycje swoich kolesi lub zapewnienie sobie i swej rodzince ciepłej posadki na lata czyli ECS-y, teatr Limona itd, itp.
    Pierwszą rzeczą żeby mogli spokojnie działać i odwrócić od siebie uwagę, jest poróżnienie mieszkańców, a więc jak w artykule, mieszkańcy Głównego i Starego Miasta kontra pozostali gdańszczanie. Ale żeby wojnę toczyć na TRUJMIASTO.bleble, to daje sie z kolei artykulik pt. "najgorsza dzielnica". Jad i wścieklizna leją się strumieniami, Dolne Miasto, Orunia czy inne ... "patologie". Jednak za innym razem na tapecie Przymorze albo Zaspa i morderstwa, zbrodnie itp, gdzie indziej podpalenia. Jednym słowem, KAŻDY z nas ma lub musie mieć coś za skóra.
    Jeśli o wjazd dla aut chodzi, to tu sprawą wiodącą jest budowa trzech podziemnych parkingów. Sprawa znana od lat kilku i zdaje się pazerność wymienionych na wstępie, bardzo utrudnia rozpoczęcie tej budowy. Z drugiej strony miejsca postojowe w tych parkingach będą wyjątkowo drogie.
    Wg planów, miasto chce "wydębić" od inwestorów parkingi już po 30 latach. Można więc przyjąć że roczna stopa zwrotu wyniesie ca 5%.
    tak więc 5% od 225 mln daje kwotę 11,25 mln złotych.
    Te kwotę dzielimy przez 1800 miejsc jakie mają się na parkingach znaleźć i wycvhodzi nam kwota 6250 zł rocznie za jedno miejsce czyli ok. 520 złotych MIESIĘCZNIE.
    To tylko koszta związane z zwrotem inwestycji a gdzie koszta eksploatacyjne, prąd, ochrona, sprzątanie itp
    jasne ktoś napisze że zysk będzie przez ostatnie 10 lat robiony, tyle że w mocno zdekapitalizowanym juz obiekcie.
    Ilu chętnych znajdzie sie za takie pieniądze trzymac auto?, no niewielu. Co się więc robi, ogranicza strefę, utrudnia wjazd itd, innymi słowy napędza się w sidłą tych parkingów potencjalnych klientów, bo byc może za chwilę nie będą mieli gdzie trzymać swe pojazdy.

    P.S. Oczywiście zaraz się zbiegną różne pokraki umysłowe twierdzące że jak się mieszka tu czy tam, to trzeba równo cierpieć.

    • 7 0

  • To co ja za karę mieszkam na strówce ? (1)

    Że mam płacić za podjechanie z zakupami pod swój dom ? A jak chorą babcie wożę na zabiegi to też ? Mieszkanie na starówce za karę ?? To wszystkie dzielnice gdańska niech tak samo potraktują . Chory ten nasz prezydent i to prawda co mówią że stracił łączność z rzeczywistością .

    • 6 0

    • Chodzi o deal z parkingami podziemnymi pod boiskiem Pałacu Młodzieży, naprzeciw Qubusa i na Podwalu Staromiejskim. Na obecną chwilę ciężko będzie złapać "jelenia" na wykup miejsc postojowych w cenie 600 czy więcej złotych za miesiąc.
      Robi się więc wszystko aby zapędzić wszystkich na tych 1800 potencjalnych miejsc.
      Kto śledzi jak ubija interesy Lisicki, ten wie że u niego każdy taki układ zależności jest szykowany latami. Tak było z sprawą SM Nowiec i późniejszym zajęciem Strzeleckiej i Kartuskiej.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane