- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (459 opinii)
- 2 Były wiceprezydent Gdańska skazany (99 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (86 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (311 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (83 opinie)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (160 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą można budować!
Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.
Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.
Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).
- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.
- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.
Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.
Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.
Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-14 17:29
czyje to takie obrzydliwe nieobcięte paznokcie na filmie?;p
rozumiem, że wykonawcy tunelu jako ewentualne wsparcie dla maszyny TBM?;p
- 2 1
-
2011-10-14 16:18
?? (2)
A dlaczego maszyna po prostu nie może być obrócona idrążyć drugi tunel w przeciwnym kierunku ??
- 2 8
-
2011-10-14 17:26
bo szybciej jest rozebrać maszynę i ją przewieźć, niż przenosić jej "stacjonarną" część
- 3 0
-
2011-10-14 16:29
zeby sie jej w glowie nie zakrecilo
- 6 0
-
2011-10-14 17:22
wiekopomna chwila:)
a jednak się udało:)))p.s.Panie Budyniu, o wyspie spichrzów i innych targach pamiętamy i tak;p
- 1 5
-
2011-10-14 17:08
Sukces !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nareszcie,bez tego tunelu cała trasa Sucharskiego nie miałaby sensu,a tak po trochu,będziemy rozkorkowywać Gdańsk,choć jak przy wielu inwestycjach,jest grupa malkontentów,którzy myślą tylko o czubku własnego nosa,ale tak już musi niestety być.Życze Powodzenia !!!!!!!!!!!!!!!!
- 18 1
-
2011-10-14 16:22
Pierwszy krok został wykonany - podpisanie umowy na wykonanie tuneluz generalnym wykonawcą.Drugi krok to 'wjeście' sprzętu i ludzi na plac budowy i rozpoczęcie prac.Już widzę te wycieczki w stronę Westerpaltte, które będą 'zwalniały' autokary, żeby zobaczyć tą budowę :)Bo to nie to samo drążenie, które będzie wykonywane w W-wie,przez 'wiertełko' im. Marii Skłodowskiej-Curie.A wykonawcy życzę wykonania tej hydrotechczniej inwestycji bez przeszkód,z korzyścią! dla mieszkańców oraz rozwoju regionu, pod kątem logistycznym,czyli terenem po drugiej stronie ul. mjr H.Sucharskiego.
- 9 0
-
2011-10-14 15:47
Do boju TBM!
i koncz ta nierowna walke
- 7 0
-
2011-10-14 15:40
po nadgodzinach metro
Proponuję, aby w czynie społecznym TBM kopało godzine dziennie trzeci tunel, tak aby powstała u nas choć jedna nitka metra (ze dwie stacje wystarczą:)
- 4 3
-
2011-10-14 15:33
Ryyyjeeeemyyy
do roboty krety
- 52 4
-
2011-10-14 15:22
no ! nareszcie !
oby robota szła wartko i bez niespodzianek ! powodzenia !
- 66 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.