• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni ma być cicho

Michał Sielski
10 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Przy rozbudowie Drogi Różowej mieszkańcy dostali nie tylko nowe okna, ale również ekrany akustyczne. Przy rozbudowie Drogi Różowej mieszkańcy dostali nie tylko nowe okna, ale również ekrany akustyczne.

Miasto, wspólnie z PKP i GDDKiA, za 88 mln zł w ciągu najbliższych sześciu lat zbuduje ekrany akustyczne, zmodernizuje torowiska, a nawet wymieni stolarkę okienną. Skorzystają na tym wszyscy mieszkańcy.



Program Ochrony Środowiska przed hałasem finansuje Gdynia, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz dwie spółki PKP: Polskie Linie Kolejowe oraz Szybka Kolej Miejska.

- Nie powinno to dziwić, bo wprawdzie w Gdyni nie mamy tramwajów, ale przez miasto przebiegają np. torowiska Szybkiej Kolejki Miejskiej i linie pociągów dalekobieżnych. Dlatego właśnie te instytucje wezmą na siebie główny ciężar finansowania programu - podkreśla rzecznik Urzędu Miasta Gdyni, Joanna Grajter.

Cały czas pod adresem e-mail: posph_gdynia@bmtcordah.pl można zgłaszać uwagi, wątpliwości i sugestie dotyczące projektu. Można np. wnioskować o budowę ekranów akustycznych przy drogach na terenie swojego osiedla. Albo pójść krok dalej i zasugerować urzędnikom wymianę... okien w mieszkaniu. Nie jest to utopijny pomysł, bo okna wymieniono np. mieszkającym nieopodal oddanego w czerwcu do użytku ostatniego fragmentu Trasy Kwiatkowskiego czy lokatorom budynków przy Drodze Różowej.

- Przy rozbudowie ul. Lotników mieszkańcy dostali nie tylko nowe okna, ale również ekrany akustyczne. Taka konieczność wynika z przepisów Unii Europejskiej - mówi naczelnik wydziału ochrony środowiska i rolnictwa w Gdyni, Bartosz Frankowski. - Jeśli w terenach obecnie zabudowanych będzie powstawała nowa droga, to w ramach programu kolejne inwestycje związane z ekranami czy wymiana okien będą co najmniej rozważane.

Większość inwestycji ma być planowana na podstawie akustycznej mapy Gdyni, która opisuje, gdzie w mieście natężenie hałasu jest największe. Można ją obejrzeć w siedzibie gdyńskiego urzędu i na stronie internetowej. Mimo trwających konsultacji jest już ramowy program kolejności wykonywania poszczególnych prac. - Ale zaznaczam, że po sugestiach mieszkańców może on być zmodyfikowany - zapewnia Frankowski.

Na razie w trzech pierwszych latach planuje się wykonanie ekranów akustycznych oddzielających obwodnicę od Dąbrowy, Wielkiego Kacka i Demptowa oraz wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni, a także wymianę stolarki okiennej w szkołach. Kolejne trzy lata to pole do popisu dla PKP. Wymienione zostaną torowiska oraz zbudowane ekrany akustyczne w Chyloni, Cisowej, Orłowie, Wzgórzu św. Maksymiliana, Śródmieściu i Grabówku.

Opinie (124) 10 zablokowanych

  • ś.p. Mariusz Orliński (1)

    a co to za historia z tym Mariuszem Orlińskim, stoi krucyfiks na patyku z nekrologiem za drugim wiaduktem w stronę Gdyni?

    • 0 0

    • tez dzis widzialem i nie wiem wlasnie co tam sie stalo

      • 0 0

  • Nie ma czym oddychać przy tych wszystkich drogach

    I mam jeszcze pytanko jak dojechać rowerem z Grabówka do Osowej , bo jakoś nie mogę znależć ścieżki przy obwodnicy ?

    • 0 0

  • Nieszczęsne ekrany...

    Dziwię się, że wydaje się zgodę na budowę osiedli mieszkaniowych przy Obwodnicy, bez wczesniejszego zainstalowania ekranow... Czy nie mozna zobowiązać firmy developperskie do współudziału w kosztach instalacji takich ekranów?

    • 0 0

  • i gitara

    • 0 0

  • super droga

    ta droga jest swietna, znacznie skraca mi powrot z pracy!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane