aktualności 24h

Kocham Sopot chce budować szpital w formule PPP (94 opinie)

Tunel przy dworcu w Gdańsku bez kramów w dni meczowe (120 opinii)

Podróż kibiców przez Gdańsk w dniu meczu (190 opinii)

Estakady na Węźle Kliniczna gotowe (74 opinie)

Norweska spółka zbuduje hotel na Wyspie Spichrzów (113 opinii)

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (319 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (268 opinii)

sport

W Gdańsku ma być trener głodny sukcesów (117 opinii)

Z akademickimi mistrzostwami Polski w chodzie

Ekstraligowy doping dla przyszłych zawodników (8 opinii)

Awans Polonii Gdańsk i rezerw Arki (22 opinie)

Pożegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim (18 opinii)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (158 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (50 opinii)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (239 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (8 opinii)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (3 opinie)

historia

Żeglarscy celebryci najstarszego gdańskiego jachtklubu (7 opinii)

deluxe

Trójmiejscy mistrzowie spełniają marzenia dzieci wideo (3 opinie)

rozrywka

Mamy maj, więc rusza sezon w Teatrze Leśnym (9 opinii)

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (34 opinie)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (27 opinii)

biznes

W poniedziałek poznamy nowe władze Energi (15 opinii)

TPI: giełda w dół, a my zarabiamy (13 opinii)

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi (3 opinie)

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (21 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (7 opinii)

korki

Utrudnienia na al. Zwycięstwa w Gdyni

rowery

Rower zniknął, bo monitoring to atrapa? atrykuł czytelnika (85 opinii)

kultura

O czym śnią mieszkańcy Dolnego Miasta? (22 opinie)

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (20 opinii)

zdrowie

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (96 opinii)

Oberwał się sufit w szpitalu na Zaspie (79 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (39 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarze Demolki i Korestu najlepsi (1 opinia)

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (75 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Wrzeszcz - nie lubimy obcych?

Czy to hasło zgodne z prawdą? A może wystarczyłoby zamalować "nie"?

Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Czy to hasło zgodne z prawdą? A może wystarczyłoby zamalować "nie"?

Jakich obcych nie lubi się we Wrzeszczu? Kibiców innych drużyn, przyjezdnych studentów, samochodów z obcymi rejestracjami, turystów? A może chodzi o bohaterów serii "Obcy" lub filmu "Marsjanie atakują"? Kogo dotyczy hasło, które widnieje m.in. na betonowym parkanie przy ul. Traugutta, tuż przy wejściu na stadion Lechii?



Graffiti, które niegdyś widniało przy ul. Do Studzienki.

mat. prasowe

Graffiti, które niegdyś widniało przy ul. Do Studzienki.

Mieszkańcy Wrzeszcza dawno oswoili się z poniemieckim "obcym" - twierdzi Lidia Makowska. Na zdjęciu - Willa Sobótki.

Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Mieszkańcy Wrzeszcza dawno oswoili się z poniemieckim "obcym" - twierdzi Lidia Makowska. Na zdjęciu - Willa Sobótki.

Slogan pojawił się na fladze wrzeszczańskich lechistów ponad dwadzieścia lat temu. Dzisiaj nikt już nie pamięta kto go wymyślił, ani dlaczego. Graffiti namalowane przy bramie głównej na Traugutta to odwzorowanie tamtej historycznej flagi.

- To były czasy, gdy kibice z różnych dzielnic rywalizowali ze sobą i, delikatnie mówiąc, nie przepadali za sobą - wspomina jeden z anonimowych kibiców.

Kilka lat temu hasło zostało "wskrzeszone" jako żart pracowni reklamy Tuse, założonej przez jednego z najbardziej rozpoznawalnych trójmiejskich grafficiarzy - Piotra Jaworskiego. Wlepkę opatrzoną hasłem "Wrzeszcz - nie lubimy obcych" można było wtedy zobaczyć w wielu punktach miasta. Szef Tuse, znany w środowisku jako "Jawor", jest autorem także dwóch graffiti - tego z ul. Traugutta oraz nieistniejącego już dzieła, które niegdyś zdobiło mur przy ul. Do Studzienki.

Hasło szybko zdobyło uznanie części kibiców Lechii Gdańsk oraz ludzi związanych z kulturą street-art, hip-hopem oraz graffiti i zapisało się w świadomości mieszkańców Wrzeszcza. Stworzone dla żartu, zaczęło żyć własnym życiem i sprawiło, że dzielnica w oczach niektórych zaczęła być kojarzona jako nieprzyjazna i ksenofobiczna. Emocje dodatkowo rozbudził nasz niedawny wywiad z raperem Silverem, który w utworze "Welcome Wrzeszcz" skanduje: "Wjeżdżasz na rejon, wita ciebie Wrzeszcz, nie lubimy obcych, tak było i tak jest".

Sam "Jawor" odmówił komentarza w tej sprawie. Umiarkowanie chętnie w kwestii hasła wypowiadał się także rzecznik Lechii Gdańsk, Błażej Słowikowski: - To nie nasza sprawa. Parkan należy do administratora obiektu, czyli Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. A malunek jest dziełem grupy kibiców i to ich trzeba zapytać, co na ten temat sądzą.

Kibice zgromadzeni w Stowarzyszeniu "Lwy Północy", nie mają wątpliwości. - Trzeba to potraktować jako lokalny folklor - komentuje rzecznik stowarzyszenia Marcin Jadwiszczok. - Na stadionie, wśród kibiców, wszystko jest wyraźniejsze, emocje ostrzejsze. Kibicujesz naszym - to jesteś swój. Kibicujesz tamtym - to jesteś obcy. I chyba naturalne, że nie lubimy za bardzo kibiców przeciwnika (śmiech). Nie należy demonizować tego hasła, bo są znacznie gorsze rzeczy, które psują wizerunek dzielnicy i miasta. Choćby dziury w drogach, psie kupy czy genitalia na krzyżu swego czasu wystawione rzekomo jako dzieło sztuki. Hasło nie jest wulgarne i nie namawia do przemocy, więc nie uważam, żeby był powód, aby miało zniknąć.

Administrator obiektu podszedł mimo wszystko do kwestii poważnie: - Betonowy płot, na którym widnieje graffiti, należy do stadionu miejskiego i podlega opiece MOSiR-u - mówi Grzegorz Pawelec odpowiedzialny za kontakty z mediami w gdańskim ośrodku. - Wyrażona została zgoda na wykonanie malowidła, natomiast jego treść nie została z nami uzgodniona. Kontaktowaliśmy się już w wykonawcą napisu i zobowiązaliśmy go do jego usunięcia, co ma nastąpić do 30 stycznia.

Emocje tonuje Lidia Makowska, prezes Stowarzyszenia Kultura Miejska z Wrzeszcza: - Graffiti to jednak jakiś element duszy miasta i nie powinno być bezmyślnie usuwane przez służby porządkowe. Niewykluczone, że jest istotnym symbolem dla kibiców Lechii, dlatego zaprosiłabym ich na rozmowę i spróbowała wypracować kompromis. Osobiście lubię obcych i zawsze uważnie przysłuchuję się co obcy mówią - kontynuuje Makowska. - Myślę, że wiele osób we Wrzeszczu podziela mój pogląd. Tu ludzie po wojnie konfrontowali się z poniemieckim "obcym" na każdym kroku i myślę, że dawno się z tym oswoili.

Gdańsk w swojej tysiącletniej tradycji zawsze był miastem słynącym z tolerancji i otwartości dla obcych kultur, przekonań i wierzeń.

- Takiego dziedzictwa nie da się zasprejować jednym malunkiem na murze - podsumowuje Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miasta Gdańska.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 426)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271466 2011-01-29 09:05 to idealne hasło na EURO 2012 (11)

podpisać tylko trzeba , ale lubimy ich kasę i samochody ;)

colo colo

popieram opinię 561 / nie zgadzam się 27
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271472 2011-01-29 09:09 raczej na ESK 2016 (3)

wówczas na Dworcu Głównym powinni rozwiesic taki plakat

popieram opinię 46 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271605 2011-01-29 11:38 o co tu chodzi? (1)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 19

zgłoś do moderacji opinię 3271975 2011-01-31 02:06 No właśnie

O co tu chodzi? W artykule jawnie piszą że jest gość, Piotr Jaworski który bazgrze po murach, i wiadomo gdzie dokładnie coś nabazgrał. No to ja bym chciał jeszcze wiedzieć czy on beknął za te swoje bazgroły?

Gajowy

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3271798 2011-01-29 17:25 ulubione haslo, jakie ktos madry nasmarowal to

W TEJ KRAINIE OBCY GINIE

obcy gdzie indziej

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3271823 2011-01-29 18:14 idealnie puste hasło dresiarzy bez mózgu

podobnie jak "nigdy nie zostaniesz sam". Dodałbym tylko "... nawet jak ci mydło spadnie na podłogę w pierdlu"

popieram opinię 35 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271871 2011-01-29 21:57 Dajcie sobie na luz... (5)

Pseudo redaktorzyna, "spłodził" pseudo interesujący artykuł na temat hasła które tak naprawdę funkcjonuje w wąskim środowisku kibiców. Co więcej takie same hasła można usłyszeć na wszystkich stadionach polskich w każdym bez wyjątku mieście. Wystarczyła odrobina nadinterpretacji i trochę przesadnie dobranych słów aby zrobić "z igły widły". Ja czytam wypociny takich pseudo karierowiczów , szukających taniej sensacji to na prawdę nie wiem czy mam się śmiać czy płakać. A najgorsze iż czytelnicy podchwytują tę prowokację i rozlewa się rzeka niepotrzebnych epitetów.
Mój apel brzmi, Czytelnicy nie dajcie się podjudzać tak niskich lotów intrygami...takich pismaków należy "olewać".

Temida

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271947 2011-01-30 15:25 (4)

w Polsce z ksenofobia trzeba po prostu ostro walczyć. Za 30-40 lat możemy pozwolić sobie na tego typu ironie jak ten mural, ale nie dzisiaj? kiedy Niemiec-Rosjanin-Murzyn-Żyd-Gej budzi w przeciętnym Kowalskim negatywne emocje? - a co dopiero w przeżartych przez antagonizm i tanie browary kibicach drużyn piłkarskich...

ja

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271952 2011-01-30 17:10 (1)

uważaj żebyś od tej swojej "anty-ksenofobii" i nowoczesności nie obudził się kiedyś w parku bez bielizny i z bólem d....y

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3271965 2011-01-30 20:38

a co, lecisz na mnie?

ja

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3271976 2011-01-31 02:15

Tak, tak, zero tolerancji dla nietolerancji. Wypalać homofobię i antysemityzm rozgrzanym żelazem. I tylko czasem tak mi się trochę kojarzą ci działacze przeciw homo/żydo/i-co-tam-jeszcze-fobii z komsomolcami co to zwalczali kontrrewolucję i kułactwo. Jest taki typ człowieka co zawsze musi z czymś walczyć i udowadniać swoją postępowość...

Gajowy

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3272002 2011-02-02 14:10

Może dzięki takim hasłom Polska nie zciapaciała jak cała Europa zachodnia.

Polska dla Polaków

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271468 2011-01-29 09:07 (19)

"Mieszkańcy Wrzeszcza dawno oswoili się z poniemieckim "obcym" - twierdzi Lidia Makowska."
Czyli w domyśle mieszkańcy Gdańska są kim??

popieram opinię 97 / nie zgadzam się 25

zgłoś do moderacji opinię 3271480 2011-01-29 09:12 kim są*

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271565 2011-01-29 10:39 (7)

Polacy nie tylko konfrontowali się z "obcymi" na każdym kroku, ale i nigdy nie oponowali przeciwko różnym "obcym" ludziom czy ich kulturom. Faszystowskie Niemcy to zrozumiały wyjątek.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271615 2011-01-29 11:50 ? (6)

"Bose Antki" - tak nazywano Polaków na Pomorzu.

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271711 2011-01-29 14:42 Dla ścisłości (4)

Tak byli nazywani Polacy ( i nie tylko) przez kaszubów. Nie mieszajmy do tego Pomorza.

hamulcowy

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271776 2011-01-29 16:39 Tyle że (3)

Kaszubi to też Polacy.

abc

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271785 2011-01-29 16:58 nie obrażaj Polaków (1)

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 3271890 2011-01-30 00:14 nie obrażaj Kaszubów

v

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3271931 2011-01-30 12:05 Polacy, Polacy - bardzo dzielni Polacy, zachowali swój język , kulturę, ziemię. To dzielny naród.

alex

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3271930 2011-01-30 12:02 To prawda, bo przybysze albo stracili wszystko co posiadali w zburzonej i spalonej Warszawie, albo pozostawili swoje mienie na

Litwie, Wołyniu, Podolu, Podlasiu......, To nie lenistwo, pijaństwo czy brak wykształcenia zepchnęło ich w biedę, lecz wojenne i powojenne doświadczenia. Stracili dorobek wielu pokoleń przodków.

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3271606 2011-01-29 11:38 W domysle sa tolerancyjnymi osobami i rozumem

Bo niemieckie nazwy ulic uwidacznialy sie spod tynkow i dalej beda.

Rozumu tobie jednak nie dano.

Paw32

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271633 2011-01-29 12:20 (3)

są przybłędami zza Buga

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 3271833 2011-01-29 18:49

a Ty? Kim jesteś?

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271885 2011-01-29 23:31 A Ty skąd przyjechałeś ignorancie??? (1)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3272005 2011-02-03 08:11 wiadomo skąd przyjechał - po języku i kompleksie wyższości

z Koziej Pupki.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3271807 2011-01-29 17:31 wrzeszcz Geschrei

kim song il?

buszujący w zbożu

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271849 2011-01-29 20:17 przecież niemcy gdańscy (2)

byli tu u siebie a obcy to chyba polacy

da

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 3271884 2011-01-29 23:30 a gdańscy Polacy gdzie byli, nie u siebie???

Przestańcie z tą niemieckością Gdańska, oni tu byli krócej licząc od poczatku

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3271900 2011-01-30 07:02

prusak się odezwał

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3271905 2011-01-30 09:15 przesiedleńcy

z Ukrainy, Białorusi itd

ja

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271469 2011-01-29 09:08 kto stworzł hasło (8)

przeciez wszyscy to wiedza tylko to prawda niewygodna

popieram opinię 116 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271485 2011-01-29 09:17 Stworzyły to dzieci ubierające się w za długie spodnie i czapeczki z daszkiem (4)

Dziwi mnie ze ktokolwiek w ogóle przywiązuje wagę do tych bazgrołów.

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 50 / nie zgadzam się 16

zgłoś do moderacji opinię 3271486 2011-01-29 09:19

niestety Pan Redaktor już kolejny raz ich "promuje" ;/

popieram opinię 59 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271744 2011-01-29 15:23 Ubranie (2)

A to szersze spodnie i czapka z daszkiem definiują człowieka w jakiejś złej szufladce? To Ciekawe..

Eh.. To właśnie ksenofobia - dużo większa niż w tym haśle..

Jeden z Wielu

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 19
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271772 2011-01-29 16:31 To zależy (1)

jeśli grają na kompie w tonego hawka to nic do nich nie mam, ale jak bazgrzą po ścianach i niszczą mienie społeczne na różne sposoby, lub co gorsza tworzą muzykę, to jest już bardzo bardzo źle.

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 3271987 2011-01-31 13:08 :)

"Lub co gorsza tworzą muzykę" - podpiszę się obiema rękoma, tym bardziej, iż tak często muszę tej muzyki słuchać (np. w autobusach - szczery uliczny przekaz z telefonów nastoletnich geniuszy)

adrianS

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271612 2011-01-29 11:46 (2)

wieśniaki z gdańska , stoczniowcy bez szkoly

mądrzejszy od was

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 31

zgłoś do moderacji opinię 3271691 2011-01-29 14:19

wybacz, ale to nie my mamy 8 klas i 16 świadectw... weźcie lepeij nauczcie się jak się pisze nazwy kolorów, a zwłaszcza niebiEski :))

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3271693 2011-01-29 14:19

śledzie bez płetw

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271471 2011-01-29 09:08 Redaktorze Kossakowski.... ile mozna mówić o tych bandytach?? (22)

lepiej pokazujcie jak tych małolatów zamykają - ku przestrodze

popieram opinię 216 / nie zgadzam się 94
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271496 2011-01-29 09:27 chodzi o mur. jakich bandytach? (15)

telewizja nzywa pseudkibicami mordercow z Krakowa-to jest przegiecie rownie absurdalne jak nazywanie grafficiarzmy bandytami...

M.

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271502 2011-01-29 09:31 fakt to nie bandyci tylko zwykli wandale (14)

niemniej jednak należy im się za niszczenie ścian ciupa.

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 24
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271508 2011-01-29 09:34 zgodę wydał mosir (13)

nie ma tu mowy o niszczeniu, jeżeli odbywa się to za zgoda właściciela, to że nie dopilnował to już inna sprawa

M.

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271511 2011-01-29 09:37 Jeśli produkt końcowy nie spełnia oczekiwań zleceniodawcy (12)

i dodatkowo jest to robione z premedytacją, to mówimy tu o działaniu na czyjąś szkodę. Na to też jest paragraf.
Mur został zdewastowany, patrząc na to coś człowiek ma odruch wymiotny.

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 19
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271528 2011-01-29 09:55 mosir nie był zleceniodawcą (9)

premedytacją? otrzyj ślinę z ust.
jak pozwolisz na swoim płocie namalować dziecku coś, to ci sie nie spodoba, też będziesz szukał paragrafu?

M.

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271682 2011-01-29 14:00 Jakby dziecko namalowało na moim płocie coś co mi się nie podoba (8)

to by oberwało a potem by mi musiało taki bohomaz ze ściany zmazać.
Ktoś tu po prostu nie ma jaj.

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271740 2011-01-29 15:20 Może kubeł zimnej wody? (7)

Dla tych co żądają krwi, ciupy i innych nieprzyjemności.

Zbiłbyś dziecko za rysunek na ścianie? gratuluję bycia wspaniałym Tata - takiego dziecko na pewno będzie ciepło wspominać.
Za graffiti malowane za pozwoleniem ciupa? (zwykle za własne - ZAPRACOWANE (tak - graficiarze pracują i na farby muszą zarobić i to nie mało) pieniądze) Hm.. To może za stłuczkę na ulicy też do więzienia będziemy zamykać? (w końcu też niszczenie mienia i to często droższego niż odmalowanie ściany).

przeraża mnie jad i zgryźliwość ludzi piszących tutaj.. Wygląda na to, że jesteśmy bardzo zamkniętym i zatwardziałym społeczeństwem.. To smutne..

A tak byśmy chcieli żyć jak na zachodzie - zobaczcie jak tam graffiti wygląda, a to właśnie dzięki otwartości ludzi i przyzwoleniu na realizację swoich marzeń.

Jeden z Wielu

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271775 2011-01-29 16:37 powiem tak (6)

Za zniszczenie przez dziecko ściany jakimiś bazgrołami - łomot i to taki żeby d.upa bolała by za każdym razem jakby chciało wziąć kiedykolwiek do ręki puszkę sprayu.

To że ktoś coś komuś pozwolił namalować nie oznacza samowolki. Jakbym miał sklep i zlecił graficiarzom zrobienie tam jakichś malunków, w celach ozdobnych i namalowali by mi takie g*wno, to pozwałbym pajaców do sądu.

A za stłuczkę to chłoptasiu myślisz że nie ma konsekwencji? Jak dobrze zauważyłeś - jest to zniszczenie cudzego mienia, za co musisz zapłacić Tak się składa że w przypadku samochodów płaci ubezpieczyciel, ale spróbuj wjechać w kogoś samochodem bez OC.
Bardzo się wtedy zdziwisz jacy ludzie są niedobrzy, okrutni i niesprawiedliwi.

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271848 2011-01-29 20:16 Może troche rozluźnienia (5)

Jak rozluźnisz napięte mięśnie to wtedy zdecydowanie więcej powietrza trafi do mózgu - taki dotleniony może będzie Ci lepiej i spokojniej pracować - polecam :) Będziesz w szoku!

A tak zupełnie serio to:
Porównanie ze stłuczką miało na celu pokazanie Ci bezsensu "ciupy" za malowanie - tak samo jak nie wsadza się nikogo do więzienia za stłuczkę - płacisz i cześć (albo płaci ubezpieczyciel). Ale nie o to się rozchodzi.

W każdym razie - szanowny bardzo opiekuńczy "tato" myślę, że niestety takie wychowanie dziecka na dobre mu wcale nie wyjdzie, ale to oczywiście może być moje zdanie - nie musisz się z nim zgadzać.

I nie jestem dla Ciebie żadnym chłopaczkiem - trochę szacunku dla innych Panie "sprawiedliwy". Tak łatwo osądzasz innych, a ciekawe jak na siebie samego patrzysz?

Zresztą - pewnie za młody jestem by być mądrzejszy od Ciebie, więc nie wypada mi zwracać Ci uwagi prawda? :)

Jeden z Wielu

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271862 2011-01-29 21:16 Dzięki za radę (3)

Moja bania jest jednak zdecydowanie bardziej natleniona niż twoja.

Tak jak ci już napisałem - jeśli przywalisz w kogoś samochodem z OC to płaci ubezpieczyciel, jeśli przywalisz w kogoś samochodem bez OC - płacisz za szkody z własnej kieszeni a do tego kolegium. Podpowiem ci że są to przeważnie grube tysiące - jeśli tego nie zapłacisz - idziesz do ciupy.
Dlaczego więc w przypadku muru nikt nic nikomu nie zapłaci za szkody ani nie pójdzie siedzieć za niepłacenie?

Widzisz, ja wolę wychowywać dzieci rózgą a ty karnym jeżykiem. Kto co woli.
Jak osądzam siebie? A to odnośnie czego, że tak spytam? Nie mażę bazgrołów po ścianach, więc osądzam się pozytywnie w tej materii.

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271878 2011-01-29 22:50 Twoja Bania.. (2)

Nie masz za co dziękować bo widzę, że nic nie pojąłeś niestety.

w porównaniu chodziło mi o to by wybić CI z głowy osądzanie ludzi i wsadzanie ich do tej Twojej ciupy za byle co. Bez przesady - za malowanie ściany do więzienia? Jak już to komuś przeszkadza to proszę bardzo - niech karzą odmalować do stanu sprzed obrazka i tyle.

Bohomaz - a Ty znawcą sztuki jesteś? Wiesz - mnie nauczono, że jeśli coś krytykujesz to zaproponuj coś lepszego to raz no i dwa, że jeśli coś według Ciebie jest beznadziejne - proszę bardzo - zrób lepiej!

Nazywanie bohomazem namalowanej na murze (bardzo realistycznie) twarzy ludzkiej jest o tyle bez sensu, że potrzeba lat i mnóstwa szkiców/obrazków praktyki.

No, ale Pan znawca nazwie to bohomazem - gratulacje.
Tylko zdziwiłby się ten Pan znawca wiedząc jak wiele wysiłku trzeba włożyć by uzyskać taki efekt. No i ilu ludzi robiących takie rzeczy jest po ASP (naszym, Gdańskim).

Uwielbiam takich znawców i sprawiedliwych w internecie - pełno ich wszędzie.

Odnośnie czego była kwestia osądzania siebie samego? Bo innych bardzo szybko i łatwo osądzasz - dla siebie też taki surowy jesteś?

No i mam nadzieję, że dzieci to Ty nie masz - bo muszą być bardzo biedne mając ojca, który tylko rózgą potrafi im tłumaczyć na czym życie polega (łatwiejsze to niż rozmowa prawda? - łatwiej rządzić za pomocą strachu niż szacunku..)

Jeden z Wielu.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271889 2011-01-30 00:10 Moja bania (1)

Chłopie, w demokratycznych stanach, do więzienia możesz pójść za kradzież pączka, u arabów za takie coś jest chłosta. Tutaj powinna być to wysoka grzywna a jak nie będą chcieli zapłacić to przeliczyć grzywnę na odsiadkę i niech odsiedzą. Tak to działa i tak to powinno być. Kara ma odstraszać od recydywy.

Hmm widzę że w twoim mniemaniu "znawca sztuki" to ktoś komu podoba się to co tobie. A może ty jesteś jakimś utalentowanym mecenasem sztuki po asp, skoro tak śmiało wypowiadasz się na temat estetyki tego obrazu?
Zasmucę cię jednak - nie trzeba być znawca aby wypowiadać się na temat sztuki, gdyż sztuka budzi w każdym odmienne uczucia i nie jest zarezerwowana dla wybranego grona osób, tym bardziej jeśli owa "sztuka" zdobi ulicę - to co jednemu się podoba dla drugiego jest bohomazem. Dla mnie bohomazem jest ten właśnie malunek, nad którym ty się tak niezmiernie podniecasz.

Dla siebie jestem bardzo surowy, jestem także otwarty na krytykę. Takowa krytyka jednak musi być sensowna, a nie takie słodkie pierdzenie jakie starasz się tutaj uskuteczniać.

Rozmowa z dzieckiem to jedno, jednak rózga jest niezastąpionym elementem wychowawczym. Współczuć powinieneś dzieciom wychowywanym bezstresowo, które wyrastają na socjopatów.

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3271948 2011-01-30 15:36 Czytanie ze zrozumieniem :)

Przede wszystkim powiedz mi gdzie Ty widzisz takie moje podejście: "malunek, nad którym ty się tak niezmiernie podniecasz"?

"skoro tak śmiało wypowiadasz się na temat estetyki tego obrazu?" - a to skąd wziąłeś? Wydaje mi się, ze doszukujesz się w moich wypowiedziach jakiś ukrytych znaczeń - jakich nawet mi jako autorowi nie udało się wychwycić.

O tym obrazku nie wypowiedziałem się ani razu :) Tak czytamy ze zrozumieniem, z tego co się domyślam jesteś dorosłym człowiekiem dawno po wszelkich szkołach, więc powinieneś mieć ta umiejętność opanowaną :)

"widzę że w twoim mniemaniu "znawca sztuki" to ktoś komu podoba się to co tobie." - to tez możesz mi wskazać? Bo nie pisałem nic takiego.

Masz rację jednak w jednym miejscu - nie trzeba być znawcą by ocenić czy Tonie się to podoba czy nie - ale by kogoś gonić za jakiś obrazek do więzienia to już raczej trzeba chyba coś się na tym znać - nie uważasz?

Aha i jeszcze jedno - nie wiem jak Ciebie - ale mnie nauczono, że pisząc do drugiej osoby wypada pisać zwroty typu ty/twoje/ciebie itp z wielkiej litery. Rozumiem, że nie masz pewnie szacunku do nikogo innego, ale to kwestia kultury, którą pewnie uważasz za wysoką w Twoim mniemaniu.

Btw. recydywy? Widzę, że dalej usilnie traktujesz malarzy jako bandytów i zbrodniarzy jakiś. W tych Stanach, o których piszesz mury wszędzie są wymalowane w niesamowicie piękny sposób, a wiesz dlaczego? Podpowiem - bo pozwala się artystom robić na nich co zechcą! Wspiera się ich dając mnóstwo możliwości, a u nas taki artysta nie ma tak lekko. Musi przede wszystkim walczyć z zatwardziałymi umysłami i stereotypowym myśleniem ludzi w naszym społeczeństwie, dla których malowanie jest "be" z definicji. Zresztą w bardzo wielu innych przypadkach tez widać w Polsce takie zachowania.

nie takie słodkie pierdzenie jakie starasz się tutaj uskuteczniać - to, że nie wyzywam Cię i jad nie cieknie ze zdań jakie wypisuję oznacza, że "słodko pierdzę" dla Ciebie?
Zabawne - widzę, że do Ciebie w takim razie powinienem pisać dosadnym językiem, to może coś by doszło do tego co masz między uszami?

No z tymi dziećmi to już jakiś postęp widzę - zauważasz możliwość rozmowy - chwali Ci się!
Co rozumiesz pod bezstresowo? Znam bardzo wiele przykładów dzieci wychowywanych bez pasów/rózg/klapsów czy innych wersji chłosty. I są to teraz ludzie bardzo zdolni i znajdujący sobie doskonale miejsce w obecnym społeczeństwie, radzący sobie z życiem. Jednak takie wychowanie wymaga mądrego i dojrzałego rodzica, który umie nauczyć dziecko zasad i pokazać mu ich wartość. No i jest jeszcze jeden warunek - przykład własny, a tego brakuje bardzo często.

Jeden z Wielu

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3271863 2011-01-29 21:22 btw co do samego grafitti

To owszem - może to być sztuka, jednak żeby to była sztuka - trzeba być artystą a nie partaczem.
"Graffiti" które było na Do studzienki i którego na szczęście już nie ma, nie było dziełem sztuki tylko bohomazem, denną karykaturą, jego autor powinien się zająć sprzedażą deskorolek, a malowanie ścian zostawić innym, którzy znają się na tym.
Graffiti z prawdziwego zdarzenia było np kiedyś na ścianie błędnika od strony ulicy Dyrekcyjnej, niestety zostało zniszczone podczas remontu.

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3271570 2011-01-29 10:43 Zawsze mam odruch wymiotny na te barwy.

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 3271644 2011-01-29 12:31 co za bzdury

bo obywatel to zawsze musi miec ostatnie slowo, nawet jak juz nie wie co napisac?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3271601 2011-01-29 11:29 oj borys borys

coś mi się wydaje, ze chlopaki z wrzeszcza cie dojada...

alien

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3271632 2011-01-29 12:18 ...

sam sie zamknij!!! za co chcesz ich zamykac ?

ja

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3271635 2011-01-29 12:21

I taki Kossakowski za zajmowanie sie takimi pier....ami bierze gruba kase...a inni tyraja od pierwszego do pierwszego za grosze.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3271779 2011-01-29 16:41 bandytów szukaj w swojej psiej rodzinie suko

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271815 2011-01-29 17:53 (1)

... BANDYTACH??!! Hahahahahahahahaha :D Dla mnie pan redaktor też się niczym nie wykazał, ale BANDYTÓW to tu nie widać :P Za to jakby napisał o Panu Prezydencie, i przeczytałabym taki epitet pod jego adresem, to bym się zgodziła :]

ja :)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3271838 2011-01-29 19:14 Zatem należy ci się leczenie

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271474 2011-01-29 09:10 co za bzdura - pismaki rozkręcają awanturę (4)

tom

popieram opinię 195 / nie zgadzam się 32
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271891 2011-01-30 00:22 TUSE I TAK MALUJE Z SIATKI POMOCNICZEJ BO NIE POTRAFI PRZENIESC RYSUNKU NA SCIANE BO JEST KIEPSKI WIEC O CO KAMAN? (2)

DISKO NA CREW

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3271898 2011-01-30 05:22

No dokladnie! Bez kratki nic nie zrobi. Taki artysta hehe

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3271973 2011-01-30 23:27 najlepsze graffiti

farba

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3271927 2011-01-30 11:37 pismaki - okreslenie uzywane przez robotników i dresiarzy

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271475 2011-01-29 09:10 (5)

Pseudopiłkarskie prymitywy uwolniły wenę artystyczną- żal d..pę ściska.

Ktoś

popieram opinię 194 / nie zgadzam się 76
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271498 2011-01-29 09:28 Pseudointeligencki filozof uwolnił wenę histeryczną- boki zrywać (1)

Nikt

popieram opinię 30 / nie zgadzam się 30

zgłoś do moderacji opinię 3271572 2011-01-29 10:45 Rzeczywiście-bo czym innym mógłby być pseudopiłkarski prymityw jak nikim panie Nikt.

Dokładnie sam sobie na to odpowiedziałeś. ;)

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 3271616 2011-01-29 11:53 Nie sr....aj ogniem Cieciu!

Wyjdź na ulice nie bój się!

Ja

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 3271843 2011-01-29 19:48 Tu se pomaluj

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3271928 2011-01-30 11:38 dokładnie

dresiarze jesteście od wywożenia szamba a nie od ozdabiania murów

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271476 2011-01-29 09:10 Patologia!! (6)

popieram opinię 165 / nie zgadzam się 62
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271500 2011-01-29 09:29 ale gdzie? (1)

u Ciebie w domu? dzwon 997 telefon zaufania!

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 22

zgłoś do moderacji opinię 3271747 2011-01-29 15:27 Numer telefonu zaufania jest troszke inny gamoniu!

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271730 2011-01-29 15:09 (1)

to norma w Gdańsku, człowiek się dziwnie czuje idąc ulicami miasta...

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3271864 2011-01-29 21:25 tia

ale do pracy pełno obcych przyjezdza..co 2 osoba w mojej pracy nie jest stad,co nie musi sie podobac tutejszym

klik

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3271894 2011-01-30 03:24 Dałeś się podejść jak dziecko.

To hasło widnieje na tym murze od lat. Reprezentuje światopogląd wąskiej grupy kibiców drużyny piłkarskiej. Na całym świecie tego typu środowiska, skoncentrowane wokół jakiegoś klubu nie darzą się na wzajem sympatią. Ten żałosny portal zrobił z tego sensację, skłócając między sobą mieszkańców Trójmiasta. A ty jeszcze im wtórujesz, żałosne. Nawiasem mówiąc gimnazjalne gazetki szkolne, reprezentują wyższy poziom merytoryczny artykułów a co najważniejsze nie próbują na siłę wprowadzać zamieszania... :/

Temida

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3271966 2011-01-30 20:50 PATOLOGIA TCZEWIACY!!!

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271477 2011-01-29 09:10 slamsy (2)

przeciez ta czesc wrzeszcza to doslownie slamsy!

robert

popieram opinię 181 / nie zgadzam się 62
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271903 2011-01-30 08:31 (1)

No ,panisko się odezwało !

mika

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3271982 2011-01-31 11:12 pajacyku

a ty to niby skąd pochodzisz??? zapewne z jakiegośekskluzywnego osiedla za grube kredyty!

mrHead

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271478 2011-01-29 09:11 Popieram. Uważam że chłopcy poszli za daleko z tym napisem. (2)

A młody zdolny chłopak jakim jest Silver powinien też odpuścić sobie teksty tego typu na klipach. Do niczego to go nie zaprowadzi.
Ma chłopak talent - niech go wykorzyst we właściwą stronę jak np. na klipie w linku:

http://www.youtube.com/watch?v=-ckE9l2s62I&feature=player_embedded#

Lechista

popieram opinię 67 / nie zgadzam się 94

zgłoś do moderacji opinię 3271552 2011-01-29 10:24 przeciez on i tak nie ma szans na kariere

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3271803 2011-01-29 17:29 Facet, czy narkotyki tobie już totalnie przeżarły mózg że takie coś piszesz?

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271479 2011-01-29 09:11 Tylko ludzie prości nie tolerują "obcych". (33)

wykształcióch

popieram opinię 209 / nie zgadzam się 62
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271484 2011-01-29 09:16 (1)

zależy co ten dwuznaczny zwrot ma oznaczać

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3271659 2011-01-29 13:13 Tobie się tylko wydaje że to dwuznaczne, w rzeczywistości jednoznaczne.

M

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3271539 2011-01-29 10:10

w sensie, że nie wierzysz w UFO? ;)

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271560 2011-01-29 10:32 hehe (1)

tolerancja jest cnotą ludzi bez przekonań ,kolego :-)

senny

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 22

zgłoś do moderacji opinię 3271839 2011-01-29 19:15 mylisz tolerancję z akceptacją kmiocie

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271563 2011-01-29 10:37 WYKRZTAŁCIUCH (1)

i wszystko jasne :)

slowik

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 3271566 2011-01-29 10:40 ale się rozpędziłem

wykształciuch , zawstydziłem się , Turbodymomen zawstydził się dwa razy :)))))

slowik

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3271581 2011-01-29 10:48 raczej prostacy, bo serca ludzi prostych są zazwyczaj czyste i przyjazne ludziom

A reszta o której piszesz, to chamy i tyle

Halewicz

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271643 2011-01-29 12:29 Szeroko pojmowana tolerancja.... (1)

....jest oznaką słabości i braku własnych poglądów

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 3271742 2011-01-29 15:22 a nie na odwrót?

jeśli miałbyś silne własne przekonania na pewne... tematy, nie obawiałbyś się tolerować innych zdań i zachowań

kryptociotka - klotka

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271646 2011-01-29 12:38 Tylko ludzie prosci nie toleruja "obcych" (2)

a co rozumiesz przez tolerancje dla obcych?

chcialbys zeby morena byla np dzielnica arabska?
a chelm afrykanska?
a na suchaninie gangi ormianskie?

a do rady miasta ustawowy parytet 50% homo 50% hetero na krzyz z 50% kobiet i 50% mezczyzn + 50% ekologow?

multikulturowa ateistyczna europa to wzor wyksztalciochów?

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3271937 2011-01-30 12:57

100% poparcia

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3271944 2011-01-30 14:23 życzę sobie

by Twoja wizja nie mała mocy do spełnienia się!!
jestem rasistą oraz homofobem.
poznałem w swoim życiu kilka kultur.
nie podobają mi się. pod wieloma względami.
oczywiście, mają także wiele zalet, ale nie w naszym 'klimacie'...
i nie wyobrażam sobie, nie jestem w stanie wyobrazić sobie by jakiś śmierdzący brudas był w rządzie na jakimkolwiek stanowisku. chciałbyś by Twoja ukochana kobieta badana była intymnie przez śmierdziucha np: z turbanem albo dredami na głowie?
Polska dla normalnych Polaków.
wszystko co odstaje od naszych norm, nie nadaje się.
jak człowiek przyjezdny- z innego kraju, z innymi obyczajami może mieć choćby blade pojęcie o naszej narodowej mentalności? o naszych przywarach, czy przyzwyczajeniach?
nie widzę takiej możliwości.
w naszym kraju jest uważam wielu mądrych i utalentowanych ludzi.
na co nam 'inni'?

VOYT

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3271713 2011-01-29 14:43

mam dwa fakultety i mówię że pier....isz coś "człowieku"

magister

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271781 2011-01-29 16:43 skończyłem filozofie i prawo i podpisuje sie obiema rękoma (12)

pod tym hasłem w kontekście rasowym polecam spędzić kilka lat w stanach

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271784 2011-01-29 16:54 (11)

filozof i prawnik a znaków interpunkcyjnych to nie zna.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271787 2011-01-29 17:09 a jeśli chcesz pogadac o Hiedeggerze lub Spenglerze (10)

albo Nietzsche to zapraszam - wyłoze ci tez zasady interpunkcji lewacki śmieciu

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271828 2011-01-29 18:43 Jakie to szczęście,że tacy prawnicy nie znajdują pracy w zawodzie... (9)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271834 2011-01-29 18:59 ty rozumiem znalazłes w zawodzie (8)

w Enzymie co sobota :)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271836 2011-01-29 19:06 (7)

wielka szkoda, że teraz idioci mogą kończyc studia...

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271837 2011-01-29 19:12 (2)

wiedza to troche za mało, by móc myślec o sobie dobrze. Mamusia nie wychowała- życie też może miec z tym problemy. Żart jak u 15latka, inteligencja na poziomie delfina z porażeniem mózgowym. Nieudacznik do kwadratu:)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3271840 2011-01-29 19:33 nieuczacznik uuuu mamusia uuu

popłacz sie ciotko - mały biedny człowieczku - i ten żarcik z delfinem doprawdy znamionuje pryszczatego frustrata w sweterku tak mi przykro ....

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3271842 2011-01-29 19:35 od mojej mamy sie od....

menelu

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271841 2011-01-29 19:34 ty nie skończyłeś nawe zaocznych (3)

resentyment to choroba pałko

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271845 2011-01-29 19:54 (2)

trudne słowo- nauczyłes sie go na studiach? Poki co to Ty, koleżko, ziejesz nienawiścią:)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271847 2011-01-29 20:04 zieję cynizemem a resentymant to słowo nie trudne (1)

chyba ,ze dla ciebie - wystarczy przeczytać wolę mocy antychrysta albo zmierzch b. -co powinien zrobić każdy normalny facet - ale ty jesteś ciota przecież

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3271859 2011-01-29 21:09

Szkoda mojego czasu. Chociaż nie powiem- poproawiłeś mi samoocene:) powinieneś wiedziec, jaki jestes słaby i głupi- jak bardzo sie mylisz myśląc, że jesteś inteligentny i jak wiele się musisz sie jeszcze nauczyc. Skoro ta, od ktorej mam sie od... położyła lachę na Twoim wychowaniu- to tym bardziej nie jest to moja sprawa. Weź swoje zdjecie, dyplomy i chusteczki higieniczne i baw się dobrze. Tylko nie przeciąż lewej ręki.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3271895 2011-01-30 03:38 Ręcę opadają... :(

Jeden głupi artykuł a Wy wszyscy skaczecie sobie do gardeł. To marna prowokacja mająca na celu wzbudzić wątpliwą sensację. Naprawdę myślicie iż wszyscy mieszkańcy Wrzeszcza pojmują świat takimi kategoriami. To że kibice piłkarscy nie darzą się sympatią nie jest niczym nowym, i dotyczy całego świata. Ogarnijcie się proszę i zdystansujcie do pisanych tu artykułów, naprawdę nie ma się czym ekscytować...

Temida

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271913 2011-01-30 10:39 Oj wykształciuch, wykształciuch - z ortografią to ty na bakier :((( Poza tym, nie rozróżniarz prostaków od prostych ludzi , a (1)

to jest zasadnicza różnica.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3271945 2011-01-30 14:26 ortografia się kłania...

choć mam nadzieję, że to tylko literówka...

VOYT

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3271926 2011-01-30 11:37

no a kto moze mieszkać w Gdańsku

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3271955 2011-01-30 19:06 Ale Obcych nikt jescze nie widział (1)

i nie zbadał

opcy

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3272003 2011-02-03 07:57 a Faceci w Czerni to co?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: