• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za tydzień Londyn bliżej

22 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Dokładnie za tydzień o 12:50 wystartuje z Gdańska pierwszy od wielu miesięcy samolot, który poleci prosto do Londynu. Tym razem stolicę Pomorza ze stolicą Wielkiej Brytanii połączyły pierwsze polskie tanie lotnicze Air Polonia. W każdy poniedziałek i piątek w obie strony na tej trasie będzie można podróżować nowoczesnym Boeingiem 737-400, który jednorazowo zabiera na pokład do 168 pasażerów. Za najtańszy bilet w jedną stronę zapłacimy zaledwie 110 zł (łącznie z podatkami i opłatami lotniskowymi), podczas gdy jeszcze całkiem niedawno przelot z Gdańska do Londynu kosztował nawet dziesięciokrotnie więcej.

Bilety Air Polonii najlepiej kupować przez Internet (http://airpolonia.com), na 2-3 miesiące przed planowanym odlotem. Potrzebna nam będzie klasyczna karta kredytowa, ale firma akceptuje także bankowe przelewy. Szczegółowe informacje można uzyskać za pośrednictwem Call Center: (22) 575 00 00, 575 00 55, 575 00 77, albo znaleźć na stronie internetowej przewoźnika. Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z zakupem biletu, a na lotnisko udajemy się z wydrukowanym w domu potwierdzeniem. Jeżeli nie posiadamy drukarki - wystarczy sam numer rezerwacji, a potwierdzenie wydrukują nam przy odprawie służby naziemne.

AirPolonia.com zainaugurowała swoją obecność na Pomorzu 8 grudnia ub.r., kiedy otwarto linię do Warszawy, ale brak spodziewanych efektów zdecydował pod koniec lutego o zawieszeniu krajowego połączenia. Obecnie firma wyraźnie stawia na rozwój siatki połączeń europejskich, na czym zyska nie tylko Gdańsk, ale także kilka innych miast w Polsce. Nowością będą m.in. rejsy z Warszawy do Aten, Brukseli, Frankfurtu, Madrytu, Paryża i Rzymu, z Katowic do Kolonii i Paryża, czy z Wrocławia do stolicy Francji. Oprócz tego już od połowy grudnia 2003 samoloty Air Polonii latają regularnie do Londynu: z Warszawy, Katowic i Poznania. Kilka dni temu polski tani przewoźnik zawarł też pierwsze strategiczne porozumienie ze swoim odpowiednikiem we Włoszech - Volareweb.com (trzecia co do wielkości tania linia w Europie) - obie firmy będą wspólnie oferować tanie bilety na loty z Warszawy i Krakowa do Rzymu, Mediolanu i Wenecji, a także z Paryża do Warszawy.

Sukces tanich linii lotniczych nie zależy jednak tylko od gęstości siatki połączeń czy atrakcyjności taryf. Dużo zależy zmiany nastawienia do zakupów przez Internet, w tym upowszechnienia samego Internetu, popularyzacji wiedzy o samym sposobie podróżowania tanimi liniami. AirPolonia.com dysponuje flotą o średnim wieku około 5 lat, za sterami zasiadają znakomici polscy piloci, a na pokładzie spotkamy zawsze uśmiechnięty personel w atrakcyjnych mundurach. Internetowe transakcje przeprowadzane przy zakupie biletów zabezpiecza znane i sprawdzone centrum autoryzacji eCard (http://www.ecard.pl).

Nie jest także prawdą, że tanie linie lądują za granicą na oddalonych ponad miarę od miast lotniskach i słabo z nimi skomunikowanych. Często bowiem port docelowy samolotów Air Polonii różni od tradycyjnego jedynie numer terminalu (np. Paryż), a gdy tak jak w przypadku Londynu jest to całkiem inne lotnisko - Stansted (http://www.baa.com/main/airports/stansted/), to położone jest mniej więcej w takiej samej odległości od centrum jak większość europejskich portów lotniczych, także znane Polakom, zatłoczone i nie zawsze przyjazne, Heathrow. Lotnisko Stansted, skąd już za tydzień dolecimy prosto z Gdańska, obsługuje 26 tanich linii z całej Europy (aż 105 portów docelowych) i 16 milionów pasażerów rocznie, których wymagania z pewnością nie są mniejsze od naszych. Do centrum Londynu dowiezie nas stamtąd bezpośrednio za 13 funtów i w ok. 45 minut szybka kolejka Stansted Express, która kursuje co kwadrans.

Tanie linie lotnicze zaczęły się pojawiać pod koniec minionego wieku w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, na którym podróże lotnicze przestawały być stopniowo luksusem dostępnym tylko dla nielicznych. Rezygnacja m.in. z bezpłatnie serwowanego na pokładzie posiłku, uczyniła bilety jeszcze tańszymi, a przez to bardziej osiągalnymi np. dla młodzieży. W Polsce kieszeń potencjalnego klienta linii lotniczych jest jeszcze uboższa. Z tym wyzwaniem jako pierwsza zmierzyła się AirPolonia.com i liczyć wypada, że jej konsekwencja rzeczywiście zaowocuje popularyzacją podniebnych wojaży, bo że Polacy podróżować lubią, przekonywać nikogo nie trzeba.

Firma dba nie tylko o poszerzanie oferty, ale także dostarcza swoim obecnym i przyszłym pasażerom niezbędnej informacji. Już w piątek, 26 marca w południe, na pytania internautów odpowiadać będzie gdański przedstawiciel AirPolonia.com - Michał Zarzycki. Zapraszamy na czat.

Opinie (156)

  • podóżniku
    air polonia i tak zrobi cie w konia
    znasz li bajkę o łodzi?
    łódź się łódź a daleko polecisz

    • 0 0

  • 2-3 miesiace to spory kawał czasu, czasem jeszcze nie wiadomo że się wogóle bedzie wybierać w drogę
    jak na mój gust to mogli by nieco ten okres do kiedy sprzedaja tanie bilety wydłużyć
    krakowskim targiem do 6 tygodni

    • 0 0

  • zrobili imprezę w stylu:
    "bilety do Warszawki za pare złotówek"
    Wszyscy się podniecili już lecą i zobaczą pałac kulturki
    i co z tego wyszło?
    teraz kolejny chwyt - naiwni wpłaćcie kasę - może polecita samolocikiem jak se go kupita

    • 0 0

  • lot samolotem to nie jest kolejka skm, mamo
    tu se można zaplanować lot na długo długo naprzód
    ja np zaplanowałem, że w życiu nie polece żadnym lotem czy inną polonią
    i twardo tzrymam sie planu:)
    ale jak znam życie, znowu paru naiwniaków da WYRAZ SWEJ RADOŚCI, znamionującej dla mnie zwykłą głupote
    niech zaczna latać w końcu
    na razie cykl jest taki
    artykuł - hurrrra optymizm naiwniaków
    zwinięcie linii - bez artykułu i całkiem po cichu
    teraz poczekam jak powiedzą, że chętnych było 10 osób, więc wicie rozumicie....

    • 0 0

  • i tanio i blisko

    "Do centrum Londynu dowiezie nas stamtąd bezpośrednio za 13 funtów i w ok. 45 minut szybka kolejka Stansted Express, która kursuje co kwadrans."

    najbardziej mnie cieszy to kursowanie co kwadrans:))

    • 0 0

  • DLA MNIE AIR POLONIA TO ZERO ! i TANIA wcale nie jest

    AIR POLONIA to dla mnie jeden kit z cenami , nie jest to tania linia lotnicza jej strukrura i działania są chwilowe.
    Jak można zrezygnować z przelotów : WARSZAWA - GDANSK ! i nie zostawić choć jednego połączenia dziennie choćby i nawet dla prestiżu. AIR POLONIA ROBI SOBIE CO CHCE a jej działania są mało przyszłościowe ! co tydzień jakieś zmiany anulowane rejsy ... słowem stres czy polecisz ... gratuluje mimo wszystko LOTowi POZYCJI I STABILNOSCI ! i wolę poleciec
    pewnym i zaufanym przewożnikiem . ...
    to NIE JEST TANIA LINIA LOTNICZA - POROWNUJAC POLICZCIE WSZYSTKO - JA DO LONDYNU POLECE LOTem !

    • 0 0

  • Gallux

    i tutaj nie masz racyji
    Jak we Wrzeszczu było lotnisko to się szło, kupowało się bilet i wio do Krakowa, Wrocławia, Warszawy i wszędzie ....
    Bilet do Krakowa kosztował dwa razy tyle co nocny pociąg pospieszny /taki wtedy tylko był/ a ruch na lotnisku był kilka razy większy niż w Rębiechowie.
    Bez planowania na pół roku do przodu.

    • 0 0

  • znowu ten sam temat , nuda

    • 0 0

  • bolo
    lotnisko we wrzeszczu??
    hehehe pamietam stare DC-10 "dakota" u nas zwane "lim-2" bo budowane na hamerykańskiej licencji:))
    ale przecież wrzeszcz to pare kilosów do śródmieścia a ta airpolonia zdaje sie ląduje mniej wiecej pod londynem jakby do gdańska pod malborkiem??

    • 0 0

  • "dziennikarstwo"

    "za sterami zasiadają znakomici polscy piloci, a na pokładzie spotkamy zawsze uśmiechnięty personel w atrakcyjnych mundurach." - wsadźcie to na baner reklamowy, a w artykułach wysilcie się i uprawiajcie dziennikarstwo, albo chociaż udawajcie, że to robicie. Artykul napisany pod dyktando szefa marketingu komercyjnej firmy to nie artykuł i jego miejsce jest wśród reklamówek. Żałosne.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane