• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w ruchu na ul. Świętojańskiej 16-17 maja

15 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Podczas weekendowego zamknięcia ul. Starowiejskiej niektórzy wylegiwali się na leżakach w miejscach zwolnionych przez samochody. Czy podobnie będzie na ul. Świętojańskiej? Podczas weekendowego zamknięcia ul. Starowiejskiej niektórzy wylegiwali się na leżakach w miejscach zwolnionych przez samochody. Czy podobnie będzie na ul. Świętojańskiej?

W dniach 16-17 maja testowana będzie możliwość utworzenia strefy ograniczonego ruchu samochodowego na ul. Świętojańskiej, na odcinku od al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni do ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni



Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni prosi, aby w dniach 16 i 17 maja odwiedzający ulicę Świętojańską skorzystali z transportu publicznego, przyjechali rowerem lub też przyszli pieszo. Osobom, które nie mają innej możliwości, niż użycie samochodu, poleca się ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, która stanowi wygodną i bezpieczną alternatywę dla ul. Świętojańskiej.

Ograniczenie ruchu samochodowego na najbardziej prestiżowej ulicy handlowej w Gdyni pomoże określić kierunek zmian, mających na celu zwiększenie atrakcyjności tej przestrzeni publicznej dla ruchu pieszego. Ograniczenia w ruchu mogą mieć charakter czasowy - ulica może być zamykana np. tylko w weekendy lub w sezonie letnim. Działania prowadzone są w ramach projektu CIVITAS DYN@MO.

Jednym z zadań projektu CIVITAS DYN@MO jest utworzenie pierwszej w mieście "strefy pieszej". Co ważne, pod tym hasłem może kryć się przestrzeń dostępna nie tylko dla samych pieszych! Możliwe jest bowiem dopuszczenie również ruchu innych grup:
- mieszkańców,
- transportu publicznego,
- rowerzystów,
- taksówek,
- dostawców.

Zakres ograniczenia ruchu może więc być bardzo zróżnicowany. Kluczem do sukcesu jest bowiem dobór odpowiedniego zakresu do danej lokalizacji, w zależności od jej charakteru, możliwości i preferencji wszystkich interesariuszy, czyli mieszkańców, przedsiębiorców, klientów sklepów itp. Obok ul. Świętojańskiej, wśród rozpatrywanych pod tym kątem gdyńskich ulic znalazły się także al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdyniul. Starowiejska zobacz na mapie Gdyni.

Podstawą do dokonania ostatecznego wyboru oraz określenia zakresu ograniczeń jest szereg działań realizowanych w ramach projektu CIVITAS DYN@MO. Można wśród nich wymienić przeprowadzenie ankiet, skierowanych m.in. do przedsiębiorców, prowadzących różnorodną działalność przy analizowanych ulicach. Temat był również podnoszony w czasie debaty, zorganizowanej w listopadzie 2014 r. w Akademii Morskiej. Poza gronem ekspertów, uczestniczyli w niej zarówno przedsiębiorcy, mieszkańcy, jak i przedstawiciele różnych inicjatyw obywatelskich. Zwieńczeniem badań w przypadku każdej z wymienionych ulic jest pilotażowe ograniczenie ruchu, umożliwiające weryfikację wniosków badawczych.

CIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (70) 2 zablokowane

  • Hmm (6)

    Ulicy handlowej ? Przeciez na swietojanskiej to prawie same banki :/

    • 75 9

    • Ale chyba zarzadzeniem magistratu wiecej nie bedzie, a w miejsce zamykanym nowych placowek bankowych rowniez nie bedzie. Trzymam kciuki za ulice, lubie ja!

      • 4 3

    • W sam raz aby ... wziąźć kredyt i zmienić pracę.

      • 5 1

    • właśnie chodzi o to, by ulica nabrała bardziej zróżnicowanego charakteru

      we wszystkich miastach, w których wprowadzano takie zmiany, kupcy początkowo protestowali, a gdy liczba klientów okazała się wyższa niż przed zmianą, kupcy sąsiednich ulic zaczęli domagać się poszerzenia strefy wolnej od samochodów.

      • 3 3

    • najpierw CH Riviera a ulica handlowa Świętojańska!!! (1)

      najpierw pozwalają na budowę największego Centrum Handlowego na Pomorzu (CH Riviera) prawie w centrum miasta, a następnie zamykają na siłę ul. Świętojańską i próbują z niej zrobić ulicę handlową. Gdzie tu sens, gdzie logika?

      • 11 2

      • Logika jest w koncie.

        • 2 2

    • banki są 4

      • 0 0

  • (3)

    Osobiscie jestem ciekaw czy ograniczenie ruchu samochodowego na Swietojanskiej poprawi jej atrakcyjnosc...

    • 30 2

    • we wszystkich miastach wprowadzających takie zmiany

      prowadzących ponadto rozsądną politykę sustensywnego rozwoju, atrakcyjność takich ulic mierzona liczbą ludzi spędzających przy nich czas ulegała zwiększeniu. Myślę, że w Gdyni będzie podobnie.
      Jako kolejny krok proponuję rozważenie budowy zwodzonej kładki pieszo- rowerowej od ulicy Admirała Wagi na Oksywiu do placu Gombrowicza, aby mieszkańcy Oksywia i Obłuża mieli dobry skrót do centrum miasta.

      • 5 3

    • imho

      jak dla mnie to czy ulica jest otwarta dla ruchu samochodowego czy nie, ma drugorzędne znaczenie. Ważniejsze jest co się przy tej ulicy znajduje. Co mi po zrobieniu deptaku przy ulicy na której znajdę prawie same banki? Mam se leżeć na leżaku na środku ulicy przy temperaturze 13-15 stopni, na przeciwko wejścia do banku i uznawać to za atrakcję?

      • 5 1

    • Raczej nie...

      Ograniczenie ruchu pociągnie za sobą niedostępność do i tak nielicznych miejsc parkingowych na Świętojańskiej. Spowoduje to zwiększenie obciążenia miejsc do parkowania na sąsiednich ulicach. W cuda nie wierzę, że nagle wszyscy klienci tej resztki sklepów i masy banków na Świętojańskiej ruszą na piechotę załatwiać swoje sprawy na deptaku. Raczej wybiorą zakupy w "Rivierze", a sprawy finansowe przeniosą do lepiej skomunikowanych filii swoich banków. Nie ma się co oszukiwać - "Riviera" zabiła "Qpiecką Świętojańską" :(

      • 5 0

  • qult...wa

    Pewnie na wysokości nowej inwestycji zrobi się ruch pieszy ...

    • 8 5

  • masakra (4)

    to glupota tych co to wymyslili ci sa chyba po podstawowce takich mamy madrych ludzi narodzie to trzeba sie obudzic z takimi pomyslami

    • 26 25

    • Najpierw naucz się interpunkcji, (2)

      "obudzaczu".

      • 5 6

      • (1)

        a co się tak spinasz?

        • 1 6

        • Razi mnie dyletanctwo.

          Tobie to nie przeszkadza, że ktoś traktuje rodzimy język jak rynsztok?

          • 7 5

    • zieew, naprawdę nie czujesz, że jesteś nudny?

      Takie pomysły są wprowadzane z powodzeniem w wielu miastach Europy i Polski. Wybierz się do Gdańska na Długą, Piwną lub Ogarną i zobacz co się tam dzieje. Być może zaproponujesz przywrócenie ruchu pojazdów na Mariackiej i Długim Targu, ale myślę, że nie znajdziesz poparcia.

      • 3 2

  • civitas dynamo to masa bezkrytyczna (2)

    Zamknięcie Świętojańskiej spowoduje tylko to, że parkowanie odbywać będzie się w bocznych ulicach. Nic poza tym. Civitas funduje (karze) tym, którzy mieszkają obok Świętojańskiej, że weekend spędzą na parkingu. Nikt nikogo nie zmusi do korzystania z komunikacji miejskiej. Sorry, taki mamy klimat

    • 33 9

    • spróbuj odróżnić zmuszanie od przesuwania granic kompromisu (1)

      ten projekt to propozycja poprawy warunków funkcjonowania ruchu pieszego i rowerowego. Na krótkie odległości (do 5 km) przejazdy samochodem po mieście nie mają większego sensu - ale możesz zarówno tworzyć korki jak i tkwić w nich. Wybór należy do Ciebie.

      • 2 2

      • Kompromisem winno być wybudowanie na obrzeżach centrum parkingów wielopoziomowych. To co obecnie dzieje się w Śródmieściu w weekendy (m.in. imprezy) powoduje zmniejszenie atrakcyjności przestrzeni publicznej, czyli efekt odwrotny do zamierzonego. Zresztą gros stanowią przyjezdni: GWE, GPU, CWL NBA EL czyli ci, którzy z autobusu i roweru nigdy nie skorzystają. Dla kogo więc to wszystko?

        • 4 2

  • W Gdańsku też jest ulica Świętojańska, (3)

    jakże urokliwa

    • 7 2

    • (2)

      no i ?

      • 2 2

      • warto zamienić ją w strefę pieszą z dopuszczeniem rowerów - tak jak na Długiej.

        • 2 2

      • no i jusz

        • 0 0

  • Zamykanie ulic (2)

    No zeczywiscie gdynia dla ludzi.Pozamykac ulice zrobić bus pasy więcej sciezek rowerowych,bankow i biurowcow w gdyni. To jest doktryna um gdyńskiego szczurka i jego swity. Wszystko zeby im zylo sie lepiej.A gdynianie itak spaceruja po skwerku,bulwrze i po plazach a na zakupy jada do riwiery, szperka,klifu i tesko.
    szczurek i przy.......Pasy odejdźcie od koryta.Zostawcie gdynie

    • 31 10

    • Naucz się pierw pisać ortograficzneie a potem komentuj..A słownictwa na temat ludzi używaj odpowiedniego...bo burakiem człowiek się rodzi i burakim umiera...😕

      • 1 0

    • leming mozesz sie ale to ty zostaw Gdynie bo ona ciebie niepotrzebuje

      A obecna ekipa ma 80% poparcia najlepszy wynik w historii Polski wiec z wazeliniarstwem do Budyniolandi tam twoje miejsce

      • 0 0

  • (3)

    Bardzo, bardzo sie ciesze, ze miasto promuje w koncu ograniczanie ruchu samochodowego. Po tylu latach odwrotnej polityki.....
    Bardzo prosze tez przyjrzec sie bezpieczenstwu skrzyzowan na ul. Wielkopolskiej.
    Ale pod kątem pieszych a nie samochodow!
    Czyli trzeba by bylo wysiasc z samochodu i przejsc sie, zeby przykladowo zobaczyc jak wyglada "bezpieczna droga do szkoly" ....

    • 14 29

    • Zamknąć Wielkopolską dla samochodów!!!!Będzie bezpieczna droga do szkoły

      • 4 3

    • (1)

      W innych miastach powstaje juz stanowisko oficera ds. pieszych. Kiedy w Gdyni?

      • 4 11

      • Może nie ma chętnych?
        Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z ciebie oficera!

        • 0 0

  • bez sensu

    zamykanie ulic w samym centrum miasta nie ma zupełnie sensu
    jak ktoś chce się wybrać na spacer to mamy inne bardziej urokliwe miejsca typu Skwer Kościuszki, bulwar nadmorski, polanka redłowska, park w Orłowie... Nie trzeba od razu paraliżować miasta. Mam wrażenie, że urzędnicy chcieliby alby wszyscy mieszkańcy centrum wyzbyli się samochodów albo parkowali w innych dzielnicach...po to kilka lat temu zainwestowano miliony w remont świętojańskiej i chodników aby teraz zamykać ją zupełnie ?

    • 46 12

  • (2)

    A co z miejscami parkingowymi na ul. Świętojańskiej? Ograniczenie ruchu spowoduje, że miejsc parkingowych będzie w centrum jeszcze mniej niż obecnie. Zapchają się boczne ulice. Może w końcu powstanie chociaż jeden porządny duży parking w centrum Gdyni? Wtedy ruch można zamykać.

    • 16 5

    • Ważne, aby zaprojektować w tym parkingu przynajmniej dwa buspasy. Bez tego nie ma sensu.

      • 0 3

    • W nowoczesnych Eko miastach nie buduje się parkingów tylko eliminuje stopniowo samochody. Fajnie, gdyby Gdynia się taką stala.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane